Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου, 2025

ANEMOS:Από την Βαλτική θάλασσα στο λιμάνι της Καβάλας – Αφιέρωμα στο πλοίο.

Must Read

image_print

Εισαγωγή

Το Φιλανδικής κατασκευής πλοίο, επισκεφτήκαμε στα πλαίσια ενός σύντομου αφιερώματος που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα ως Kavala Portal και είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενηθούμε στους ζεστούς χώρους του ΑΝΕΜΟΣ, να περιηγηθούμε και να φωτογραφίσουμε κάθε γωνιά του θρυλικού βαποριού.

‘’πολυτελές και ευάερο ώστε ο επιβάτης να νιώθει άνετος σε κάθε χώρο του ΑΝΕΜΟΣ δίνοντας του μια αίσθηση αρχοντιάς και ζεστασιάς.’’

Το Ε/Γ – Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ

Ύστερα από λίγους μήνες μιας πλήρης και ριζικής μετασκευής – ανακαίνισης απέκτησε τον ελληνικό χαρακτήρα του, τον οποίο άλλωστε μπορεί να δει κανείς και σε όλο του το εσωτερικό του φάσμα. Ο Σιφναίος πλοιοκτήτης κ. Ευγενίδης, προσπάθησε και κατάφερε να δώσει μία πολύ σύγχρονη και συνάμα αρμονική διακόσμηση σε κάθε ντεκ του καραβιού, κρατώντας, όμως και την κλασσική παραδοσιακή ελληνική ομορφιά, η οποία περιλαμβάνει χρυσές και ξύλινες λεπτομέρειες, ταπετσαρίες με πίνακες και φωτογραφίες από τις ιστορίες των νησιών που προσεγγίζει.

Εξωτερικά το πλοίο είναι πολύ επιβλητικό, τα μεγάλα καταπράσινα καταστρώματα με τις άνετες περατζάδες τους, δίνουν στον επιβάτη την αίσθηση της ‘’παλιάς καλής ακτοπλοΐας’’ από αισθητική πλευρά. Το πλωριό μπαλκόνι είναι το καλύτερο σημείο του πλοίου, όπου ο επιβάτης μπορεί να αγναντεύει τη θαλασσινή αύρα, κοιτάζοντας την πλώρη του πλοίου.

Ιστορική αναδρομή

Το σκανδιναβικής κατασκευής βαπόρι ναυπηγήθηκε το 1980 στα ναυπηγεία Wärtsilä Marine στο Τούρκου της Φιλανδίας. Τον Απρίλιο του 1980 το πλοίο ολοκληρώνεται και παραδίδεται στη VIKING LINE με το όνομα σε πλώρη και πρύμνη να αναγράφει ROSSELA. Το πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή NaantaliMariehamnKapellskär, όπου υπηρέτησε μέχρι το 1993 οπότε και μεταφέρθηκε στη γραμμή Turku–Mariehamn–Stockholm (1994–1997, ενώ αργότερα μαζί με τα αδερφά του πλοία TURELLA & AURELA έκαναν εναλλάξ δρομολόγια στα λιμάνια της Βαλτικής. Το διάστημα 2003 2008 το ”ROSELLA” δρομολογήθηκε στην πιο εμπορική γραμμή της Βαλτικής συνδέοντας το Τάλλιν της Εσθονίας με το Ελσίνκι της Φιλανδίας. Ύστερα από την έλευση πιο σύγχρονων και εξελιγμένων πλοίων το ”ROSELLA” βρήκε ρόλο στη γραμμή KappelskarMariehamn, την οποία εξυπηρέτησε άψογα μέχρι και πρότινος.

Ως ROSELLA στο λιμάνι του Mariehamn της Φιλανδίας με ανοικτό το Visor. Πηγή: httpwww.sjofart.ax

Στις 08 Ιανουαρίου του 2023 το πλοίο θα εκτελέσει το τελευταίο του εμπορικό δρομολόγιο στην παραπάνω γραμμή, αποχαιρετώντας το φανατικό κοινό που το αγαπούσε πολύ και αφήνοντας, τη σφραγίδα ενός θρυλικού πλοίου στα λιμάνια της Βαλτικής. Πλέον, το πλοίο είναι έτοιμο να ταξιδέψει για θερμότερες θάλασσες. Ύστερα από ένα ταξίδι αρκετών ημερών και έχοντας σταματήσει για ανεφοδιασμό στο Γκέτεμποργκ και το Αλγεθίρας θα πλεύσει σε ελληνικά ύδατα.

Στις 17/01/23 υψώνεται στο ΑΝΕΜΟΣ η ελληνική σημαία και στις 24 Ιανουαρίου σαλπάρει από το Mariehamn για την Ελλάδα. Το πλοίο πριν καταπλεύσει στο Πέραμα, έκανε πέρασμα από την Σίφνο (καταγωγή πλοιοκτήτη).

Στις 05 Φεβρουαρίου του 2023 το πλοίο δένει στη ζώνη του Περάματος. Το δυναμικό της ΑEGEAN SEA LINES θα δουλέψει πυρετωδώς, ώστε να προσαρμοστεί το πλοίο στις ελληνικές προδιαγραφές του. Στις 05 Αυγούστου του 2023, το πλοίο σαλπάρει για πρώτη φορά από το λιμάνι του Πειραιά, για τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη θρυλική πορεία του και γεμίζοντας ικανοποίηση τους ιθύνοντες για το αποτέλεσμα.

Η περιήγηση μας στους χώρους του πλοίου

Η επιβίβαση μας στο πλοίο ξεκινάει από τα Deck 3 & 4 τα οποία καταλαμβάνουν το γκαράζ του πλοίου, το οποίο διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες της φόρτωσης/εκφόρτωσης ,που προκύπτουν στην εκάστοτε γραμμή. Το πλοίο διαθέτει βοηθητικά πατάρια τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν επιπλέον οχήματα. Συνολικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως 330 Ι.Χ. σε 700 γραμμικά μέτρα ή, σε 55 γραμμικά μέτρα 12 μέτρα φορτηγά, ενώ το πλήρωμα με την εμπειρία του, κατευθύνει τους οδηγούς και είναι πάντα εκεί σε ότι προκύψει.


Στα αριστερά του καταπέλτη βρίσκεται η ειδική πορτοκαλί ενδεικτική λωρίδα, όπου χρησιμοποιείται από τα άτομα Α .Μ Ε. Α για τις ανάγκες επιβίβασης/αποβίβασης τους. Επίσης, στον ίδιο χώρο βρίσκεται και η σιδερένια κατασκευή για τις αποσκευές και τα δέματα.

Ακολουθώντας τον αριστερό καταπέλτη του πλοίου, θα συναντήσουμε τις κυλιόμενες σκάλες και τις απλές, ενώ στην αριστερή πλευρά υπάρχει και το ηλεκτρικό σύστημα ανάβασης – κατάβασης για Α.Μ.Ε.Α. Ανεβαίνοντας στο (Deck 5) θα συναντήσουμε τη Reception του πλοίου και τον χώρο υποδοχής, όπου οι επιβάτες μπορούν να περιμένουν μέχρι να εξυπηρετηθούν από την πρόθυμη ομάδα της Reception και να ενημερωθούν σε σχετικά ζητήματα του ταξιδιού τους.


Στα λιμάνια της Βαλτικής η επιβίβαση του πλοίου γινόταν με φυσούνες από τη δεξιά πλευρά, ενώ η φορτοεκφόρτωση των οχημάτων γινόταν από την πλώρη του πλοίου (bow visor) το οποίο στην Ελλάδα δε χρησιμοποιείται.

Καθώς προχωράμε, από την πρύμνη προς την πλώρη θα δούμε το σαλόνι και μπαρ της οικονομικής θέσης, το οποίο απαρτίζεται από μοντέρνες – άνετες πολυθρόνες και λευκά τραπέζια. Ακολουθώντας τον αριστερό διάδρομο θα δούμε το λογιστήριο, και το κατάστημα του βαποριού.


Από τη δεξιά πλευρά θα βρούμε τον χώρο για τους μικρούς τετράποδους φίλους μας αλλά και χώρο για τους συνοδούς τους, οι οποίοι μπορούν να καθίσουν μαζί τους. Προχωρώντας την περιήγηση μας προς την πλώρη του πλοίου, θα βρούμε το σαλόνι διακεκριμένης θέσης ή αλλιώς το Business Lounge και το VIP χώροι, οι οποίοι είναι εντυπωσιακοί και πλήρως ανακαινισμένοι.

Ένας πολύ μεγάλος χώρος με ημικύκλιο σχήμα που αποτελείται από οβάλ πολυθρόνες και στρογγυλά τραπέζια και πλαισιώνεται από τα παράθυρα που βλέπουν προς την πλώρη του πλοίου. Στο κέντρο δεσπόζει και το μπαρ του πλοίου, στο οποίο ο κάθε επιβάτης μπορεί να απολαύσει τον καφέ ή το σνακ του, ατενίζοντας τη θέα του πελάγους. Στον ίδιο χώρο υπάρχουν και τηλεοράσεις αναρτημένες παίζοντας διάφορα προγράμματα.


Κατά τη συνέχεια της περιήγησης μας στο πλοίο οδηγούμαστε με τις απλές σκάλες σε ένα κατάστρωμα κάτω (Deck 4) εκεί βρίσκονται οι καμπίνες επιβατών, οι οποίες εκτείνονται από το πρυμναίο τμήμα μέχρι και τα μέσα περίπου του καραβιού, ενώ στο υπόλοιπο πλωριό τμήμα του πλοίου βρίσκονται και οι καμπίνες πληρώματος.

Προχωρώντας την ξενάγηση μας και κάνοντας χρήση της εσωτερικής σκάλας, ανεβαίνουμε στο (Deck 6),εκεί θα βρούμε ακόμη ένα σαλόνι οικονομικής θέσης με το μπαρ του. Στα δεξιά μας, συναντάμε τη μοναδική αίθουσα αεροπορικών καθισμάτων. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται και η disco του πλοίου η οποία λειτουργούσε, όταν το πλοίο δραστηριοποιούνταν στη Βόρεια Ευρώπη κάνοντας κρουαζιέρες μεταξύ των νησιών της Βαλτικής, ενώ στην Ελλάδα πλέον δε χρησιμοποιείται.

Η Disco του πλοίου ή οποία δε χρησιμοποιείται.

Όλες οι θέσεις των αεροπορικών καθισμάτων (air seats) είναι εξοπλισμένες με θύρες usb, πρίζες και πτυσσόμενα τραπεζάκια. Στον χώρο αυτό υπάρχουν αναρτημένες και τηλεοράσεις. Στο υπόλοιπο μέρος του πλοίου βρίσκεται επίσης η κουζίνα του πλοίου και το εστιατόριο self service, το οποίο είναι εκτός λειτουργίας προσωρινά.

Το εστιατόριο Self – Service το οποίο είναι προσωρινά εκτός λειτουργίας.

Στα εξωτερικά καταστρώματα

Ανεβαίνοντας στο Deck 7 βγαίνουμε στα εξωτερικά τμήματα του πλοίου. Το μεγάλο εξωτερικό κατάστρωμα καταλαμβάνεται από καρέκλες και τα τραπεζάκια κάτω από ηλιοσκεπάσματα τα οποία δημιουργούν ένα είδος σκέπαστρου για την προστασία των επιβατών. Στο πλοίο ξεχωρίζουν οι μεγάλες περατζάδες δεξιά και αριστερά, που εκτείνονται σε όλες τις πλευρές του ΑΝΕΜΟΣ και είναι ιδανικές για περπάτημα και βόλτες κατά την διάρκεια του ταξιδιού.


Στο ίδιο κατάστρωμα στον εσωτερικό χώρο υπάρχουν οι καμπίνες των αξιωματικών. Σε αυτό το κατάστρωμα είναι και η γέφυρα του . Τέλος, στο (Deck 9) βρίσκεται το άλμπουρο, η κόντρα γέφυρα και το ελικοδρόμιο.
Η μαγευτική θέα της πλώρης, δίνει καθημερινά όμορφες στιγμές στο πλήρωμα της γέφυρας. Επιπλέον, ο καθρέπτης του πλοίου έχει την σκανδιναβική ομορφιά που διακρίνει το πλοίο, ενώ συγχρόνως θυμίζει τις παλιές παραδοσιακές ναυπηγικές γραμμές.


Η επίσκεψη στη γέφυρα του ΑΝΕΜΟΣ

Η σκανδιναβικού τύπου γέφυρα διατηρεί τον παραδοσιακό της χαρακτήρα ενός παλιού ακτοπλοϊκού βαποριού της Βόρειας Ευρώπης με το χαρακτηριστικό βαθύ μπλε χρώμα στις κονσόλες. Η γέφυρα απαρτίζεται από όλα τα σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας, οπότε και δεν υστερεί σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα πλοία. Ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί του πλοίου έχουν στη διάθεση τους ότι χρειάζονται για να πλοηγήσουν το φιλανδικό βαπόρι, ενώ τα μεγάλα παράθυρα στην πλώρη του πλοίου κάνουν μαγικό το αίσθημα της πλοιαρχίας.


Οι ανοικτές βαρδιόλες του πλοίου εκλείπουν από τα σημερινά πλοία. Έχουν βέβαια θετικά αλλά και αρνητικά (π.χ τον χειμώνα υπάρχουν δυσκολίες σε περιπτώσεις βροχοπτώσεων. Τα χειριστήρια τώρα, έχουν πλέον αλλάξει και έχουν γίνει πιο μικρά και ηλεκτρονικού τύπου, όπως όριζαν οι τελευταίες ασφαλιστικές διατάξεις.

Η δεξιά βαρδιόλα του Ε/Γ -Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ

Ασφάλεια εν πλω

To πλοίο απαρτίζεται με όλα τα συστήματα σωστικών μέσων, τα οποία είναι έτοιμα να τεθούν άμεσα σε λειτουργία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, κάτι που απευχόμαστε να συμβεί.


Το μηχανοστάσιο

Για το τέλος του αφιερώματος μας σε αυτό το θρυλικό βαπόρι αφήσαμε την καρδιά του. Και ποια θα μπορούσε να είναι άλλη από αυτή του μηχανοστασίου εκεί όπου το πλοίο παίρνει το <<οξυγόνο>>, που του δίνουν οι 4 κύριες μηχανές WARTSILA PIELSTICK 12PC2-2V και ταχύτητα, που αγγίζει τους 21 κόμβους στο 100 % της ισχύς των μηχανών, ενώ στην υπηρεσιακή του ταξιδεύει συνήθως με το (70 -80%) δηλαδή 16 -17 κόμβους.

Το ΑΝΕΜΟΣ, εξοπλίζετε με 4 ηλεκτρομηχανές και με 2 δυνατά bow thrusters 2x800hk. (πλωριά προπελάκια), τα οποία του δίνουν επιπλέον δύναμη και ευελιξία στις μανούβρες του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ

Το μήκος του είναι στα 136,01 μέτρα, το πλάτος στα 24,24 μέτρα ενώ το βύθισμα του στα 5,40 μέτρα και είναι 1A Ice Class. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως και 1.530 επιβάτες και έχει μεταφορική ικανότητα έως 330 Ι.Χ ή 55 (12 μέτρων) φορτηγά. Τέλος, το πλοίο έχει νηολόγιο Πειραιά και ΙΜΟ 9210218.


Πρόσωπα

Στα αριστερά ο Προϊστάμενος Οικονομικών κ. Σταματόπουλος Αντώνιος στο κέντρο ο Ύπαρχος κ. Βουγιουκλάκης Πέτρος, στα δεξιά ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος κ. Χανταμπάκης Νικόλαος.

Ευχαριστούμε θερμά…

Το τμήμα Marketing της AEGEAN SEA LINES και τον κ. Προκόπη Κιλιάρη

Το ναυτιλιακό πρακτορείο MILIADOU SEAWAYS και την κ. Λίνα Μηλιάδου

Από το πλοίο:

Τον Ύπαρχο κ. Βουγιουκλάκη Πέτρο

Τον Προϊστάμενο Οικονομικών κ. Σταματόπουλο Αντώνιο

Τον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο κ. Χανταμπάκη Νικόλαο για την άψογη βοήθεια του στην ξενάγηση μας στο πλοίο.

Και όλους τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του πλοίου.

Το πλοίο από τον από τις 16 Απριλίου θα ενταχθεί και πάλι στα δρομολόγια των Δυτικών Κυκλάδων όπου θα εκτελεί δρομολόγια για όλη τη σεζόν.

Το ΑΝΕΜΟΣ υπόσχεται σε όλους όσους το επιλέξουν ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι παντρεμένο με τον μοντερνισμό και την παραδοσιακή κουλτούρα που το διακατέχουν.

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

24ωρη απεργία των δημοσιογράφων… με αιτήματα “εκτός τόπου και χρόνου”

Από τις 5 το πρωί της Τρίτης 18 Φεβρουαρίου 2025 ως και τις 5 το πρωί της Τετάρτης 19,...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Το περιεχόμενο του Kavala Portal είναι προστατευμένο!