Το σίριαλ της πεσμένης γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο (με άπαντες να καυγαδίζουν για το “πάπλωμα” και να προσπαθούν να διώξουν από πάνω τους οποιαδήποτε ευθύνη) συνεχίστηκε και σήμερα με αμείωτη ένταση.
Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας συνεχίζει την επιθετική γραμμή των τελευταίων ημερών (στρέφοντας τα πυρά του και κατά του βουλευτή της ΝΔ Μακάριου Λαζαρίδη), παραδεχόμενος πάντως πως η γέφυρα ανήκει στην περιφέρεια ΑΜΘ (κάτι που δήλωσε την Παρασκευή και ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης – ασχέτως αν, πριν από 2 χρόνια, ο ίδιος έλεγε πως η γέφυρα ανήκει στον δήμο Καβάλας),
ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως κωλυσιέργησε αδικαιολόγητα, τονίζοντας πως μόλις λίγες ημέρες μετά την πτώση της γέφυρας απέστειλε επιστολή προς τον κ. Σπίρτζη, από τον οποίο και ζητούσε την μεσολάβησή του προς την “Εγνατία Οδός Α.Ε.” για να επιταχυνθούν οι εργασίες για την αποκατάσταση της γέφυρας.
Η επιστολή αυτή, βέβαια, δεν κοινοποιήθηκε στα τοπικά ΜΜΕ (αργότερα έγινε γνωστό πως θα αποσταλεί την Τρίτη 24 Νοεμβρίου), ενώ στην ανακοίνωση Μέτιου δεν διευκρινίζεται το γιατί δεν προχώρησε στην κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης για την επιτάχυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών – αν και ο νόμος τού το επιτρέπει (κάτι που τονίστηκε και από τον προϊστάμενο της Πολιτικής Προστασίας Καβάλας Σταύρο Κιβράκη, μετά από σχετική ερώτηση του Kavala Portal).
ΣΥΡΙΖΑ για την πεσμένη γέφυρα: Κρείττον του λαλείν το σιγάν
Να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα προσπαθούν τις τελευταίες μέρες οι τοπικοί της ΝΔ, μετά τις αποκαλυπτικές δηλώσεις τους σχετικά με την πεσμένη γέφυρα. Επειδή η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως, ας θυμηθούμε τι ομολόγησε η τ. δήμαρχος Καβάλας και ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Καβάλας:
Τσανάκα: Εγώ ήμουν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Διότι από τη μία καταλάβαινα, όπως είπατε πολύ σωστά, ότι αυτά επρόκειτο να μπουν στις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ της περιοχής, πρώτον, και δεύτερον το δείγμα γραφής της Περιφέρειας μέχρι στιγμής ήταν πάρα πολύ αρνητικό. Γιατί μια γέφυρα στην περιοχή Κομψάτου, που έπεσε πριν από τη δικιά μας, ακόμη δεν έχει γίνει τίποτε. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί έχουν τα λεφτά, όποιος έχει τα λεφτά μιλάει. Κι από τότε μπήκε η Περιφέρεια στη μέση.
Δράκος: Μόλις έπαιρναν αυτό το χαρτί [εννοεί το αίτημα της Περιφέρειας προς το Υπουργείο] θα έβγαιναν να πουν ο Μέτιος και η Τσανάκα οι οποίοι πρόσκεινται στη ΝΔ αδυνατούν να κάνουν αυτό το έργο . Αν θυμάσαι δήμαρχε, όταν ήρθε ο Μέτιος στο γραφείο σου είχα μπει κι εγώ και είχα βγει εκτός από τα ρούχα μου και σηκώθηκα και έφυγα, γιατί ήξερα πώς λειτουργεί το σύστημα.
Αντί λοιπόν να ντρέπονται που άφησαν την πόλη της Καβάλας εδώ και δύο χρόνια χωρίς γέφυρα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανασκεύασε ή επισκεύασε σε λίγους μήνες υποδομές που κατέρρευσαν (Πλατανιάς, Πηνειός, λιμάνι Κω), μας κουνάνε το δάκτυλο και αναρωτιούνται-άκουσον άκουσον- γιατί το Υπουργείο Υποδομών δεν έκανε το ίδιο και στην Καβάλα!
Να τους θυμίσουμε ότι το τμήμα που κατέρρευσε είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και σε ένα ευνομούμενο κράτος θεωρείται αδιανόητο το Υπουργείο να παρακάμψει-νομικά και πολιτικά- την τοπική αυτοδιοίκηση! Ας ρωτήσουν τον εκλεκτό τους, κ. Μέτιο ο οποίος έσπευσε να αναλάβει εκείνος το έργο, γιατί δεν έχουμε μέχρι και σήμερα γέφυρα. Βέβαια, η ανυπαρξία τους στο πολιτικό γίγνεσθαι της πόλης είναι στοιχείο που τους χαρακτηρίζει. Θυμήθηκαν μετά από 1,5 χρόνο να βγάλουν ανακοίνωση, μήπως και μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.
Τέλος, καλό είναι να απαντήσουμε στον ουρανακατέβατο βουλευτή, ο οποίος μπροστά στο θυμό του γιατί έχει μείνει εκτός συζήτησης-η οποία άνοιξε με αποκλειστική ευθύνη της ΝΔ- βγαίνει σε τοπικό κανάλι για να επιβεβαιώσει ότι το μόνο που τον ενδιαφέρει να πει δυο ατάκες, να γράψει δελτίο Τύπου και να αποθεωθεί από τα τρολ του διαδικτύου. Θα μείνουμε στη δήλωσή του, η οποία πρέπει να διδάσκεται στη σχολή εκκολαπτόμενων στελεχών της ΝΔ, ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Λέει, λοιπόν, ο «κατόπιν ενεργειών μου» ότι οι γέφυρες στις άλλες περιπτώσεις που παρουσίασε ο κ. Σπίρτζης έγιναν σε χρόνο dt, γιατί η πτώση τους προήλθε από ακραία φαινόμενα! Ουδέν ασχετότερον!
Και επειδή είναι μαρτυριάρης, μάθαμε ότι η γέφυρα παραμένει πεσμένη λόγω παρέμβασης του ιδίου (ως τι; ), της κ. Τσανάκα, του κ. Μέτιου και του κ. Παναγιωτόπουλου. Θα θέλαμε, πάντως, να τους υπενθυμίσουμε ότι εδώ και 1,5 χρόνο που είναι κυβέρνηση η ΝΔ δεν έγινε απολύτως τίποτα για την πεσμένη γέφυρα. Παλιά αμαρτία, καινούργια ντροπή!
Χρήστος Μέτιος: Αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων
Με αφορμή τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ (του κ. Σπίρτζη, του κ. Παππά, της κ. Νοτοπούλου, της κ. Ελευθεριάδου και του κ. Μορφίδη) σε πρόσφατη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για το θέμα της γέφυρας της Καβάλας και την αποτυχημένη τους προσπάθεια να διαστρεβλώσουν την αλήθεια μη λαμβάνοντας υπόψη τα πραγματικά στοιχεία και γεγονότα, είτε από άγνοια είτε εσκεμμένα, επαναλαμβάνω για άλλη μια φορά τι πραγματικά συνέβη:
- Στις 9 Νοεμβρίου 2018 τμήμα της γέφυρας στην πόλη της Καβάλας κατέρρευσε.
- Στις 15 Νοεμβρίου 2018 απέστειλα αίτημα προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ. 4955/15-11-18) για να αναλάβει τη διενέργεια μελετών στατικής επάρκειας και αποκατάστασης της γέφυρας.
- Στις 21 Νοεμβρίου 2018, με επιστολή μου στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη (Αρ. Πρωτ. 5069/22-11-18) ζήτησα την παρέμβασή του στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για να προχωρήσει το θέμα της γέφυρας.
- Στις 22 Μαρτίου 2019, πάνω από 4 μήνες αργότερα, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ απάντησε ότι δέχεται να αναλάβει την εκπόνηση των μελετών (Αρ. Πρωτ. 70386/22-03-19). Αυτή προφανώς ήταν η άμεση ανταπόκριση από την πλευρά της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως ισχυρίζονται τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
- Στις 29 Μαρτίου 2019, εγκρίθηκε από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης η χρηματοδότηση του έργου «Μελέτη Αποκατάστασης Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας» με αριθμό πράξης «Μ.Π 03100000» συνολικού προϋπολογισμού 831.080 ευρώ.
- Στις 18 Απριλίου 2019, το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, με την Αρ. 40/2019 απόφασή του, ενέκρινε ομόφωνα το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
- Στις 4 Ιουλίου 2019 ήρθε η σχετική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο (Αρ. Πρωτ: 37267/04-07-19), η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
- Στις 5 Ιουλίου 2019 καλέσαμε την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ (Αρ. Πρωτ: 2663/05-07-19) για την υπογραφή της σύμβασης.
- Η τότε διοίκηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δήλωσε αδυναμία υπογραφής, λόγω των βουλευτικών εκλογών. Νέα διοίκηση ορίστηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2019.
- Στις 3 Οκτωβρίου 2019 υπογράφηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
- Σε όλες τις παραπάνω διαδικασίες, η Περιφέρεια ακολούθησε το νόμο 4412 που ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2016 (νόμος Σπίρτζη).
- Η Περιφέρεια απευθύνθηκε στο ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας για να κάνει πραγματογνωμοσύνη, προκειμένου να γίνουν γνωστά σε όλους τα αίτια πτώσης της γέφυρας.
Θλιβερή εντύπωση προκάλεσαν οι υπόνοιες του πρώην Υπουργού και πρώην Προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη για το ρόλο των ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Βγήκαμε μπροστά στο πρόβλημα και δε διστάσαμε ούτε στιγμή να αναλάβουμε ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση του θέματος.
Δεν επιλέξαμε να κρυφτούμε σε ανέξοδες και ανώφελες συζητήσεις που έγιναν για το ποιος είχε την ευθύνη και την αρμοδιότητα της γέφυρας.Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει και την ευθύνη για το έργο, η διαδικασία εκπόνησης των μελετών είναι σε εξέλιξη και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα.