Μπορεί οι ειδικοί να συνιστούν τη ψυχραιμία και την σωστή ενημέρωση ως τα βασικότερα “όπλα” ενάντια στον πανικό που έχει ενσπείρει η εκτεταμένη συζήτηση και ειδησεογραφία για τον νέο κορωνοϊό COVID-19,
μπορεί τα social media να είναι γεμάτα από χιουμοριστικές αναφορές στον κορωνοϊό (σε μια προσπάθεια να διακωμωδηθεί η όλη κατάσταση),
ωστόσο οι καταναλωτές δείχνουν να παρακολουθούν με αναστάτωση την εξάπλωση του COVID-19 και να σπεύδουν για μαζικές αγορές στα φαρμακεία (για μάσκες και αντισηπτικά) και στα σούπερ μάρκετ (για τρόφιμα μακράς διαρκείας).
Η αγοραστική κίνηση στα εν λόγω καταστήματα έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες σε ποσοστό ως 30 και 40%, με την “τιμητική” τους να έχουν οι μάσκες (έχουν σχεδόν εξαντληθεί, σύμφωνα με την πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Καβάλας Σίσσυ Ρακιντζή, και αναμένεται νέα τροφοδοσία των φαρμακείων), τα αντισηπτικά υγρά (τα οποία, σύμφωνα πάλι με την κ. Ρακιντζή, είναι δυσεύρετα), τα ζυμαρικά, τα αλεύρια, τα γάλατα μακράς διαρκείας και τα καθαριστικά (αν και, σύμφωνα με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σούπερ μάρκετ, υπάρχει μεγάλη επάρκεια στα εν λόγω αγαθά). Πάντως τόσο οι φαρμακοποιοί όσο και οι επιχειρηματίες του κλάδου των σούπερ μάρκετ συνιστούν -και αυτοί- ψυχραιμία στους καταναλωτές.
Όλα αυτά την ώρα που ξεκινάει το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας χωρίς εκδηλώσεις -μετά και την απόφαση που έλαβε ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας για την ματαίωσή τους σε όλη την Ελλάδα-, και την ώρα που έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν αθλητικοί αγώνες (σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ και βόλεϊ, αλλά και σε άλλα αθλήματα) -για τους οποίους μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν έχει υπάρξει καμία απόφαση περί αναβολής τους ή κανονικής διεξαγωγής τους…