Μεγάλη συζήτηση γίνεται τις τελευταίες ημέρες σχετικά με το σποτ που ανάρτησε ο ΣΥΡΙΖΑ για τις σχέσεις της δημοσιογραφίας και της αντικειμενικότητας με το χρήμα.
Το συγκεκριμένο σποτ έρχεται σε μια χρονική στιγμή που το επάγγελμα του δημοσιογράφου δέχεται ολομέτωπη επίθεση για την υπόθεση των 20.000.000 € που δόθηκαν σε σειρά ΜΜΕ για την προβολή ενημερωτικών μηνυμάτων για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το επάγγελμα του δημοσιογράφου δέχεται ανάλογη κριτική. Τουναντίον, αντίστοιχες επιθέσεις αποτελούν πλέον καθημερινότητα εδώ και μια δεκαετία. Και ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την ευκολία με την οποία ο οποιοσδήποτε πολίτης (κρυμμένος πίσω από την οθόνη του υπολογιστή του ή πίσω από το κινητό του τηλέφωνο) μπορεί να εκφράσει ως σχόλιο οτιδήποτε έχει εκείνη τη στιγμή στο μυαλό του (και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ), αλλά και από την “ασυλία” που εξασφαλίζει στον σχολιαστή η “ανωνυμία” και το “σιδηρούν παραπέτασμα” το social media.
Πέραν, όμως, των παλινωδιών του ΣΥΡΙΖΑ (που τώρα προσπαθεί να το “ρίξει στην πλάκα” λέγοντας πως “δεν θέλαμε να προσβάλλουμε όλους τους δημοσιογράφους”, και που τώρα προσπαθεί να μας πει ότι τα στελέχη του είναι διχασμένα),
και πέραν του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι “μαθημένος” να στοχοποιεί όλους όσους έχουν αντίθετη άποψη -ποιος θα ξεχάσει τα “δικαστήρια” της ΕΣΗΕΑ για το “ΝΑΙ” στο δημοψήφισμα του Ιουλίου του 2015, αλλά και την πρόσφατη παραδοχή του Αλέξη Τσίπρα ότι υπήρξαν αρκετοί δημοσιογράφοι που στοχοποιήθηκαν επί των ημερών της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ;
[Όχι ότι η “Νέα Δημοκρατία” είναι αθώα. Κάθε άλλο – Το λουκέτο στην ΕΡΤ το 2013 διότι “δεν υποστήριζε το έργο της τότε κυβέρνησης” τα λέει όλα…]
άλλο είναι αυτό που θα έπρεπε να μας προβληματίζει (κυρίως τους δημοσιογράφους):
Το ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος της κοινωνίας (ακόμα και πάρα πολλοί που δεν συγκινούνται από τον ορυμαγδό των fake news και των “τσιπς του Μπιλ Γκέϊτς και του Σόρος”) ενστερνίζεται σε μεγάλο βαθμό το σποτάκι του ΣΥΡΙΖΑ.
Και δεν μιλάμε για τα “αστεία” ηλεκτρονικά γκάλοπ του AthensVoice (στα οποία επιτρέπεται ένας χρήστης να ψηφίζει πολλές φορές -και τα οποία ποτέ μας δεν υιοθετήσαμε ως Kavala Portal).
Μιλάμε για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, αυτό που αφουγκραζόμαστε καθημερινά στην επαφή μας με την κοινωνία.
Μιλάμε ακόμα και για τα στατιστικά στοιχεία, όπως αυτά του Ευρωβαρόμετρου (τον Δεκέμβριο του 2019 μόλις το 14% των Ελλήνων είχαν μεγάλη εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ, ενώ το 54% δεν τα εμπιστευόταν καθόλου) ή του Ευρωκοινοβουλίου σε συνεργασία με τους “Δημοσιογράφους χωρίς σύνορα” (σύμφωνα με τα οποία τα επίπεδα της ελευθερίας του τύπου στην Ελλάδα ξεπερνάνε μόνο χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ουγγαρία -του Βίκτορ Όρμπαν- και η Μάλτα -στην οποία έχουν καταγραφεί, την τελευταία δεκαετία, ακόμα και δολοφονίες δημοσιογράφων!)
Αυτό και μόνο αποτελεί, κατά την ταπεινή μας άποψη, την χαριστική βολή σε αυτό το επάγγελμα που λέγεται “δημοσιογράφος”. Σε αυτό το, ούτως ή άλλως, υποβαθμισμένο (και οικονομικά αλλά και στα “μάτια” της κοινής γνώμης) επάγγελμα που λέγεται “δημοσιογράφος”.
Και καμία αντίδραση-ανακοίνωση-ετεροχρονισμένη κλάψα καμίας Ένωσης Συντακτών δεν το σώζει (είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι).
Είτε μιλάμε για την ΕΣΗΕΑ είτε για την ΕΣΗΕΜΘ (την Ένωση των Συντακτών Μακεδονίας-Θράκης) -η οποία έβγαλε σήμερα μια ανακοίνωση που μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει:
Οι Ενώσεις Συντακτών εδώ και πολλά χρόνια τείνουν να επιβεβαιώσουν την παροιμία “Φτύνανε την ιερόδουλη και αυτή νόμιζε ότι έβρεχε”.
Και η ανακοίνωση που αναρτήσαμε προηγουμένως…αυτό ακριβώς επιβεβαιώνει! Ότι οι Ενώσεις Συντακτών βρίσκονται στον δικό τους κόσμο, μακριά από την πραγματικότητα και την κοινωνία -μακριά από το ίδιο το αναγνωστικό (ή τηλεοπτικό) της κοινό…
Αντί, λοιπόν, να το παίζουν θιγμένες οι Ενώσεις Συντακτών με τα σποτάκια του ΣΥΡΙΖΑ, μήπως θα ήταν καλύτερο να κοιτάξουν κάποια στιγμή να ξεκινήσουν την δική τους “κάθαρση” και να αποκαταστήσουν τόσο το όνομα τους όσο και την υπόληψη όσων ασχολούνται με την δημοσιογραφία; Μήπως θα ήταν καλύτερο να δουν τι εκαναν λάθος τόσα χρόνια και κατάφεραν να μετατρέψουν ένα πραγματικό λειτούργημα (όπως θα έπρεπε να είναι αυτό του δημοσιογράφου) σε “αποδιοπομπαίο τράγο” της κοινωνίας;
Διαβάζοντας, πάντως, αυτή την ανακοίνωση καταλαβαίνουμε ότι “πέρα βρέχει”…
Υ.Γ. 1: Αλήθεια, στις Ενώσεις Συντακτών γνωρίζουν ότι στις Ενώσεις Συντακτών υπάρχουν και δημοσιογράφοι με αρκετή εμπειρία και παραστάσεις, οι οποίοι είναι υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ και που (είτε πιο φανερά είτε πιο “κρυφά”) συμφωνούν με το σποτάκι;
Αν όχι, ας ακούσουν τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ (και γνωστό δημοσιογράφο) Στέλιο Κούλογλου, ο οποίος σε παρουσία του σε τηλεοπτική εκπομπή που προβλήθηκε το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουνίου 2020 ομολόγησε πως συμφωνεί με το σποτ:
Υ.Γ. 2: Πέρα από την πλάκα, ο τρόπος με τον οποίο δόθηκαν στα ΜΜΕ τα χρήματα για την προβολή μηνυμάτων κατά της διάδοσης του κορωνοϊού -αλλά και η μη δημοσιοποίηση των χρημάτων που πήρε το κάθε ΜΜΕ- είναι αρκούντως χονδροειδής και προκλητικός.
Και δεν μιλάμε μόνο για τα τεράστια ποσά που πήραν ορισμένα ΜΜΕ,
ούτε για τα sites-“φαντάσματα” (όπως το “μπλογκ” του Μένιου Φουρθιώτη) που πήραν μεγάλα χρηματικά ποσά,
ούτε και για το ότι τα χρήματα δόθηκαν πρώτα σε διαφημιστική εταιρεία η οποία δεν έχει κανένα λόγο να λογοδοτήσει για το πώς διένειμε τα κονδύλια (αν και η δικαιολογία ότι αυτό έγινε για να μην εμπλακεί η χρηματοδότηση των ΜΜΕ στα γρανάζια της γραφειοκρατίας δεν είναι καθόλου αβάσιμη),
ούτε και για το ποια ΜΜΕ στην επαρχία πήραν χρήματα (ειδικά στην περιφέρεια ΑΜΘ αποτελεί κοινό μυστικό πως μόνο τα ΜΜΕ που έλαβαν διαφήμιση από την διοίκηση της περιφέρειας πήραν και κρατική διαφήμιση για το “Μένουμε Σπίτι”).
Μιλάμε και για το ότι ένα κοινωνικό μήνυμα -διότι αυτό ήταν το “Μένουμε Σπίτι”- έγινε αντικείμενο οικονομικών δοσοληψιών με τα μέσα που όφειλαν να το διαδώσουν. Και όλα αυτά την ώρα που ο πρωταγωνιστής του, ο Σπύρος Παπαδόπουλος, δήλωσε πως δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ αμοιβή (το αν ισχύει ή όχι μένει να το μάθουμε)
Και προς αποφυγή παρεξηγήσεων:
α) το Kavala Portal δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ από τα 20 εκατομμύρια (άλλωστε, όπως είπαμε πριν, μόνο τα ΜΜΕ που πήραν διαφήμιση από την περιφέρεια ΑΜΘ πήραν και από το κράτος – και το Kavala Portal δεν είναι, εδώ και πολύ καιρό, στα “φίλια” προς την εξουσία της ΠΑΜΘ ΜΜΕ).
β) όσοι μάς γνωρίζουν πραγματικά και μας ακολουθούν όλα αυτά τα χρόνια γνωρίζουν πως, ακόμα και αν παίρναμε μερίδιο από τα 20 εκατομμύρια €, ακριβώς τα ίδια θα λέγαμε (τρανό παράδειγμα οι χρηματοδοτήσεις από τον TAP – παρότι ανήκαμε στα ΜΜΕ που παίρναμε διαφημίσεις, ποτέ δεν αποκρύψαμε οποιαδήποτε αντίδραση και αντίθετη άποψη)
Αυτά προς το παρόν, καλή συνέχεια σε όλες και όλους…