Είχε δεν είχε ο βουλευτής Καβάλας της ΝΔ Μακάριος Λαζαρίδης, μάς έκανε να “ευθυμήσουμε” και πάλι – πάνω που προσπαθούσαμε και εμείς να βρούμε ένα σημείο για να μπορέσουμε να πούμε και έναν καλό λόγο…
Αφορμή, αυτή τη φορά, στάθηκε η αποστολή ενός δελτίου τύπου με τον πομπώδη τίτλο “Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην Καβάλα” (1) και με βασικό αντικείμενο…την υποβολή του τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου!
Η ιστορία του υδατοδρομίου είναι αρκετά παλιά και συχνά-πυκνά χρησιμοποιείται ως “σκελετός που βγαίνει από το ντουλάπι” για να μας θυμίσει πως “υπάρχει και αυτό το όνειρο”. Το ακούμε εδώ και πολλά χρόνια (ήδη από το 2014, όταν και κατατέθηκε ο πρώτος τεχνικός φάκελος στο υπουργείο Υποδομών από τον τότε πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Χρήστο Ηλιάδη), αλλά με τους ρυθμούς που προχωράει το ελληνικό δημόσιο αμφιβάλλει κανείς αν θα το δούμε να γίνεται πράξη μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Και επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το κατά πόσο χρήσιμο ή όχι θα είναι για την Καβάλα δεν έχει διευκρινιστεί 100% – ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχουν άλλα υδατοδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα (αδειοδοτημένο είναι μόνο αυτό της Κέρκυρας), άρα πού να πάει αυτός που θα επιβιβαστεί σε ένα υδροπλάνο από την Καβάλα; Άρα η όποια κατασκευή υδατοδρομίου στην Καβάλα θα πρέπει -αν μη τι άλλο- να συνδυαστεί με την αντίστοιχη δημιουργία ενός γενικότερου δικτύου υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα!
Με άλλα λόγια…“ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι!”
Αλλά εδώ υπάρχει και ένα άλλο ερώτημα:
Το 2014, όπως αναφέραμε, κατατέθηκε ο τεχνικός φάκελος από τον κ. Ηλιάδη, με βάση το νόμο που ίσχυε τότε.
Τον Ιούλιο του 2019, με αφορμή μια νέα αλλαγή στη νομοθεσία, κατατέθηκε ένας νέος τεχνικός φάκελος από τον κ. Ηλιάδη.
Από τότε η νομοθεσία για τα υδατοδρόμια δεν έχει αλλάξει! Συνεπώς, με βάση τη νομοθεσία, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για οποιαδήποτε επικαιροποίηση του τεχνικού φακέλου.
Συνεπώς τι είναι αυτό που κατατέθηκε τώρα;
Δεν περιμένουμε, φυσικά, να πάρουμε απάντηση από τον κ. Λαζαρίδη ή από τη διοίκηση του ΟΛΚ, μιας και αμφότεροι μάς έχουν κόψει την καλημέρα – παρόλα αυτά, το βήμα είναι ανοιχτό ανά πάσα στιγμή για να εκφραστούν και να απαντήσουν στα ερωτήματά μας!
Αλλά αλήθεια, περιμένουμε σοβαρή απάντηση; Ειδικά από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας;
Διότι καλά τα “όνειρα” για υδατοδρόμια και κρουαζιερόπλοια (2) αλλά όταν βλέπουμε πως δεν επιλύονται απλά προβλήματα που σχετίζονται με τα λιμάνια που ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΟΛΚ δεν μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι.
Και δεν μιλάμε μόνο για την καθαριότητα στο λιμάνι της Κεραμωτής -ένα ζήτημα στο οποίο ο ΟΛΚ (με ευθύνη και με μονομερείς αποφάσεις της διευθύνουσας συμβούλου του ΟΛΚ Άννας Θυσιάδου) τα έκανε “μαντάρα”.
Μιλάμε πλέον και για την καθαριότητα στο επιβατικό λιμάνι της Καβάλας “Απόστολος Παύλος”!
Διότι καλά τα λουλουδάκια και οι φωτισμοί στο κτίριο υποδοχής επιβατών, αλλά όταν βλέπουμε φωτογραφίες από ξεχειλισμένους κάδους απορριμμάτων (όπως αυτές που ανάρτησε το Σάββατο ο δημοσιογράφος Βασίλης Λωλίδης) τότε δεν μπορούμε παρά να συμπεράνουμε πως “υπάρχει θέμα”!
Αντιλαμβάνομαι ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες, ωστόσο οι εικόνες αυτές στο λιμάνι είναι θλιβερές για μια σύγχρονη,…
Δημοσιεύτηκε από Βασίλης Λωλίδης στις Σάββατο, 3 Απριλίου 2021
Τα συμπεράσματα δικά σας…
Υ.Γ.: Και μια σύσταση (100% φιλική):
Καλή και άγια αυτή η ιστορία με τα fake profiles υποστηρικτών του κ. Λαζαρίδη, αλλά κάποια στιγμή αυτό το “ανέκδοτο” καταντάει βαρετό και “κρύο” (σαν τα ανέκδοτα του Στάθη Παναγιωτόπουλου από την παρέα του “Ράδιο Αρβύλα”).
Όχι τίποτα άλλο, αλλά πέραν του ότι τα συγκεκριμένα fake profiles (δεν μας ενδιαφέρει αν τα “τρέχει” ένας χρήστης ή περισσότεροι) δεν ανέχονται καμία απολύτως κριτική (ήδη έχουν αρχίσει και “επιτίθενται” στα άρθρα μας, με χαρακτηρισμούς που μόνο γέλιο προκαλούν – ευφάνταστο αυτό το “Χατζηνικολάου της Καβάλας”), η “δραστηριότητά” τους μόνο κακό κάνει στην προσωπική εικόνα του κ. Λαζαρίδη (ιδίως από τη στιγμή που ο ίδιος επιθυμεί σφόδρα -και δικαίωμά του- να παρουσιάζει μια καλή εικόνα μέσα από τα social media).
Αν αυτό το πράγμα αρέσει στον ίδιο, αν του αρέσει να βλέπει σε κάθε ένα από τα δεκάδες άρθρα που αναρτώνται στα τοπικά ΜΜΕ και αφορούν τον ίδιο να στήνεται ένας ιδιότυπος “καυγάς” ανάμεσα στα fake profiles και σε “αντιπάλους” του, τότε με γεια του με χαρά του.
Αλλά αυτή η εικόνα το μόνο που μπορεί να μας προκαλέσει είναι θυμηδία (και όχι μόνο σε εμάς αλλά και σε πολλούς συμπολίτες μας)…
(1) Για την ιστορία, το δελτίο τύπου αναφέρει τα εξής:
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία αρχικά και τη λειτουργία στη συνέχεια υδατοδρομίου στην Καβάλα.
Την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 22 Μαρτίου 2021 υποβλήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο τεχνικός φάκελος για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου.
Προηγήθηκε σειρά επαφών του Βουλευτή Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριου Λαζαρίδη, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με τη Διοίκηση της Ο.Λ.Κ. Α.Ε., προκειμένου να μπουν οι βάσεις για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ο κ. Λαζαρίδης για τη συγκεκριμένη εξέλιξη έκανε την εξής δήλωση:
«Μία ακόμα ευχάριστη είδηση για την Καβάλα μας είναι γεγονός, καθώς το λιμάνι της “Απόστολος Παύλος” αποκτά πλέον έναν ηγετικό ρόλο στο πεδίο των μεταφορών.
Η κατάθεση του τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.
Ήταν μια από τις δεσμεύσεις μου προς τους πολίτες της Καβάλας και, ύστερα από τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι πλέον αρχίζει να υλοποιείται.
Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο πιστέψαμε πολύ και οι εξελίξεις μας δικαιώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής.
Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την άψογη συνεργασία τους, το προσωπικό της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. και ιδιαίτερα τη Διευθύνουσα Σύμβουλο, κυρία Άννα Θυσιάδου και τον πρόεδρο, κ. Γιώργο Φιλόσογλου, καθώς και όλους όσοι συνέβαλλαν, ώστε να φτάσουμε στην υποβολή του τεχνικού φακέλου. Οι υποσχέσεις μας έχουν έναν και μοναδικό στόχο: Να γίνονται πράξεις. Αυτό κάνουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με μοναδική ρήτρα το καλό του τόπου μας, το καλό της Καβάλας μας».
(2) Και επειδή μπορεί κάποιοι να νομίσουν πως το έχουμε ξεχάσει (κάθε άλλο, απλά το “αφήσαμε” προσωρινά)… Μαθαίνουμε τώρα πως ο Ιωάννης Μπρας -ο οποίος έχει αναλάβει την εκπόνηση ενός σχεδίου για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, υπό συνθήκες που δεν έχουν διευκρινιστεί παρά τα ερωτήματα που έχουμε θέσει δημόσια μέσα από την αρθρογραφία μας- πρόκειται να επισκεφτεί την Καβάλα εντός των ημερών για να καταθέσει έναν πρώτο απολογισμό των πεπραγμένων του στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΚ.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ακριβώς θα παρουσιάσει ο κ. Μπρας, αν και (μαθαίνουμε πως) η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ της εταιρείας του και του ΟΛΚ πρόκειται να αποσταλεί προς έλεγχο στην Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, μετά και από όσα έχουν δημοσιευτεί από το Kavala Portal…