Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Με “ελαττωματικές” ράμπες ΑμεΑ θα εξοπλιστούν οι παραλίες στον δήμο Παγγαίου;

Must Read

Το καλοκαίρι ημερολογιακά έχει ξεκινήσει (παρά τις άστατες καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών), και μετά και τον εγκλεισμό στα σπίτια μας -με σκοπό την αποτροπή της μετάδοσης του κορωνοϊού SARS-COV-2- όλοι μας αδημονούμε για την ημέρα που θα ξεχυθούμε στις παραλίες για τα καλοκαιρινά μας μπάνια.

Αυτό, φυσικά, ισχύει και για τους συνανθρώπους μας με κινητικές αναπηρίες και άλλες χρόνιες παθήσεις που εμποδίζουν την ομαλή μετακίνησή τους.

Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια η πρόσβαση αυτών των συνανθρώπων στις θάλασσες ήταν πάρα πολύ δύσκολη ως και αδύνατη. Ωστόσο ένας μηχανισμός που κατασκευάστηκε στην Πάτρα έχει αλλάξει τα δεδομένα, επιτρέποντας στους ΑμεΑ να απολαύσουν και αυτοί το καλοκαιρινό τους μπάνιο.

Ο λόγος για το SEATRAC (το οποίο φαίνεται στην εικόνα του άρθρου)

Η επιτυχής εφαρμογή του SEATRAC σε πολλές παραλίες της Ελλάδος είχε ως αποτέλεσμα και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ανελκυστήρων να μπουν στην διαδικασία να ασχοληθούν με το κομμάτι των μηχανισμών υποβοήθησης για ΑμεΑ -και να προσπαθήσουν να προμηθεύσουν με αυτούς διάφορες παραλίες σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Στον νομό Καβάλας λειτουργούν εδώ και περίπου 5 χρόνια -τους καλοκαιρινούς μήνες- 3 ράμπες SEATRAC, ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί η εγκατάσταση άλλων 11 μηχανισμών. Συγκεκριμένα:

α) στον δήμο Καβάλας λειτουργούν 2 SEATRAC (στις παραλίες του Περιγιαλίου και της Καλαμίτσας), ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί η εγκατάσταση άλλων 3,

β) στον δήμο Νέστου λειτουργεί 1 SEATRAC (στην Αμμόγλωσσα της Κεραμωτής), ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί η εγκατάσταση άλλων 4,

γ) στον δήμο Θάσου έχει προγραμματιστεί η εγκατάσταση 4 SEATRAC.

Αντίστοιχος προγραμματισμός έγινε και από τον δήμο Παγγαίου, με την δημοτική αρχή να δημοσιοποιεί στις 31 Ιουλίου του περασμένου έτους μια διακήρυξη για την προμήθεια μηχανισμών που θα εγκαθίσταντο σε 4 παραλίες εντός των ορίων της αρμοδιότητάς της. Οι παραλίες αυτές, σύμφωνα με την διακήρυξη, είναι:

1) Παραλία Οφρυνίου-εντός οικισμού

2) Παραλία Αμμολόφων-περιοχή κατασκηνώσεων

3) Παραλία Ν. Ηρακλείτσας-περιοχή πάρκινγκ

4) Παραλία Νέας Περάμου-ύψος οδού Αγίου Κωνσταντίνου

ενώ για την προμήθεια των μηχανισμών επρόκειτο να αξιοποιηθούν πόροι του ΕΣΠΑ ύψους 231.270,09 € (με ΦΠΑ)

Στην ίδια διακήρυξη (και συγκεκριμένα στην σελίδα 51) ορίστηκαν και οι τεχνικές προδιαγραφές που θα έπρεπε να καλύπτει το μηχάνημα που θα προμηθευόταν ο δήμος Παγγαίου – προδιαγραφές συμβατές με τα ευρωπαϊκά πρότυπα που έχουν τεθεί για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος (CE, Conformite Europeenne)

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την διακήρυξη

Ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα προκαλεί αρκετά ερωτηματικά. Και αυτό διότι, ενώ ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαγωνιστική διαδικασία από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου, τελικά στις παραλίες δεν θα δούμε το SEATRAC αλλά έναν νέο μηχανισμό – με την εμπορική ονομασία SEA ACCESS II.

Το γεγονός αυτό μάς κίνησε την περιέργεια, και μας οδήγησε στο να αναζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τον διαγωνισμό.

Αναλυτικότερα, βρήκαμε μεν αναφορές ότι το συγκεκριμένο προϊόν κατασκευάζεται από τεχνική εταιρία με έδρα την Βόρεια Ελλάδα, αλλά ότι το ίδιο το προϊόν δεν έχει εγκατασταθεί ως τώρα σε καμία παραλία!

Και το ερώτημα είναι: “Μήπως η κατασκευή του SEA ACCESS II είναι ακόμα στα χαρτιά;”

Συνεχίσαμε την έρευνά μας και διαπιστώσαμε ορισμένα εξίσου ενδιαφέροντα στοιχεία:

για τη συμμετοχή της εν λόγω τεχνικής εταιρίας στον διαγωνισμό -με βάση τις τεχνικές απαιτήσεις που όρισε ο Δήμος για τον διαγωνισμό- έπρεπε να αποδειχθεί πως ο προσφερόμενος μηχανισμός πληροί όλες τις προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Προτύπων περί ασφάλειας στην χρήση και περί προστασίας του περιβάλλοντος.

Η απόδειξη της καταλληλότητας ενός προϊόντος θα πρέπει να συνοδεύεται από το πιστοποιητικό συμμόρφωσης (Conformite Europeenne) που εκδίδει Διαπιστευμένος Φορέας Πιστοποιήσεων -μετά από σχετικούς ελέγχους και δοκιμές στο συγκεκριμένο προϊόν. Στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης αναφέρεται ρητά η ακριβής εμπορική ονομασία, ο τύπος-μοντέλο, ο σειριακός αριθμός και ο κατασκευαστής, στοιχεία που ταυτοποιούν το προϊόν με τα αποτελέσματα του ελέγχου.

Όμως στον φάκελο του SEA ACCESS ΙΙ που υπέβαλε η τεχνική εταιρία στον Δήμο, δεν υπάρχει κανένα πιστοποιητικό συμμόρφωσης!

Για την ακρίβεια, κατατέθηκε μεν πιστοποιητικό συμμόρφωσης, αλλά αυτό αναφερόταν στο SEA ACCESS I, δηλ. σε παλαιότερο μοντέλο που είχε κατασκευάσει η ίδια τεχνική εταιρία (με διαφορετικό σχεδιασμό και διαφορετικές προδιαγραφές)!

Παρόλα αυτά, ο Δήμος παρέβλεψε την απουσία του σωστού πιστοποιητικούενέκρινε την συμμετοχή της τεχνικής εταιρίας και προχώρησε στην προμήθεια των μηχανισμών (οι οποίοι, μέχρι και σήμερα Τρίτη 9 Ιουνίου 2020 δεν έχουν ακόμα εγκατασταθεί)

Με βάση αυτά τα δεδομένα προκύπτουν νέα ερωτήματα:

  • Πόσο ασφαλείς για χρήση από τα άτομα με αναπηρία είναι οι μηχανισμοί που θα προμηθευτεί ο Δήμος Παγγαίου και θα τοποθετήσει στις παραλίες του;
  • Γιατί προτιμήθηκαν συσκευές που δεν διαθέτουν τα κατάλληλα Πιστοποιητικά;
  • Ποιοι ήταν αυτοί που έλεγξαν τα πιστοποιητικά και τις προδιαγραφές για τους μηχανισμούς που συμμετείχαν στον διαγωνισμό;
  • Γιατί η Δημοτική αρχή εμφανίζεται να βιάστηκε να «κλείσει» τη διαγωνιστική διαδικασία – αντί να την κηρύξει άγονη εφόσον δεν είχε τις προβλεπόμενες συμμετοχές προμηθευτών;

Ένα ακόμα στοιχείο που μάς έχει προκαλέσει την περιέργεια είναι το εξής:

όπως αναφέραμε προηγουμένως, η εργολήπτρια εταιρεία έχει δεσμευτεί ότι θα εγκαταστήσει το SEA ACCESS II όμως έχει προσκομίσει πιστοποιητικά από τον “πρόγονό του” – το SEA ACCESS I.

Οι 2 μηχανισμοί διαφέρουν αρκετά ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους – έχουν κατασκευαστεί από διαφορετικά υλικά, έχουν διαφορετικούς μηχανισμούς για την φόρτισή τους (το πώς θα φορτίζεται η κατασκευή ξεκαθαρίζεται ρητά από την διακήρυξη), ενώ έχουν και διαφορετικούς τρόπους χρήσης.

Άραγε ποιός από αυτούς τους μηχανισμούς θα εγκατασταθεί; (υπενθυμίζουμε, δε, ότι μέχρι σήμερα ουδείς έχει δει το SEA ACCESS II σε παραλία, παρά το γεγονός ότι -σύμφωνα με μια σειρά άλλων αναρτήσεων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ- έχει επιλεχθεί και από άλλους δήμους λόγω χαμηλότερου κόστους).

Κάτι που οδηγεί στο τελευταίο μας ερώτημα:

Το να επιλεχθεί ένας μηχανισμός με βάση το κόστος του είναι απολύτως νόμιμο. Όμως αρκεί και μόνο το κριτήριο του κόστους για την προμήθεια ενός μηχανισμού που θα τον χρησιμοποιήσουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην μετακίνησή τους (οι οποίοι μάλιστα, όπως μαθαίνουμε, δεν ερωτήθηκαν καν από τον δήμο Παγγαίου κατά την διαγωνιστική διαδικασία);

Διότι ακόμα κι αν τελικά η κατασκευάστρια εταιρία προσκομίσει το σωστό πιστοποιητικό, θεωρείται βέβαιο πως δεν θα συμφωνεί με αυτό που υποβλήθηκε αρχικά – άρα θα αποδεικνύει πως το προϊόν δεν θα έπρεπε να επιλεγεί εξαρχής.

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

ΓΣ Ελευθερούπολης – Ερμής Σχηματαρίου 71-69: Πήρε το «θρίλερ» και έκανε το 2-1 (βίντεο)

Το 2-1 στα play off της Elite League έκανε ο Γυμναστικός Σύλλογος Ελευθερούπολης, ο οποίος επιβλήθηκε με 71-69 του...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Το περιεχόμενο του Kavala Portal είναι προστατευμένο!