Λίγες μόλις ημέρες έχουν περάσει από την ημέρα που ξεκίνησε η λειτουργία του πλευρικού σταθμού διοδίων στον Άγιο Ανδρέα (αλλά και αυτού στην Εξοχή) και τα προβλήματα που παρατηρούνται καθημερινά στην κυκλοφορία των οχημάτων αυξάνονται ώρα με την ώρα.
Τα προβλήματα αυτά έγιναν ακόμα πιο έντονα μέσα στο Σαββατοκύριακο, καθώς εκατοντάδες ήταν οι οδηγοί που χρειάστηκε να περιμένουν ακόμα και 3 τέταρτα της ώρας για να περάσουν από τα διόδια!
Οι φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στα social media από αγανακτισμένους οδηγούς έδειξαν με τον πλέον εμφανή τρόπο την οργή τους, όχι μόνο για τους πολυάριθμους σταθμούς διοδίων (και το πού ακριβώς “πηγαίνουν” τα χρήματα που καταβάλλουν οι οδηγοί, καθώς η ποιότητα του οδοστρώματος -ειδικά γύρω από τους σταθμούς διοδίων- δεν είναι καθόλου ικανοποιητική) αλλά και για το ότι δεν έχει υπάρξει (κατά πως φαίνεται) ουδεμία μέριμνα για την περίπτωση που χρειαστεί να περάσουν από τους σταθμούς διοδίων οχήματα πρώτης ανάγκης (όπως ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα).
Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα ανέφερε (μεταξύ άλλων) ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας στην ιντερνετική ραδιοφωνική εκπομπή του Kavala Portal και του ParadiseGRadio “Η Επέλαση των Βαρβάρων”:
Η κατάσταση είναι αφόρητη, απαράδεκτη. Δεν μπορώ να καταλάβω το νόημα της ταυτόχρονης παρουσίας μετωπικών και πλευρικών. Δεν είναι δυνατόν ανά 30-35 χιλιόμετρα να έχουμε διόδια, δεν είναι δυνατόν να περνάμε από 3 σταθμούς διοδίων για να πάμε στη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι δυνατόν να φορτώνεται η παλαιά εθνική οδός με μεγάλο όγκο οχημάτων.
Σύμφωνα με μελέτη, η χιλιομετρική αποζημίωση για κάθε διέλευση αυτοκινήτου είναι 3 λεπτά. Τώρα δίνουμε περίπου 10 στα 12!
Η “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, όμως, “κωφεύει” και προσπερνάει αδιάφορα τα παράπονα των οδηγών, καθώς συνεχίζει ακάθεκτη τον σχεδιασμό της για την κατασκευή και άλλων σταθμών διοδίων. Πρόσφατα, μάλιστα, ελήφθη απόφαση για κλείσιμο της Ανατολικής εισόδου της Καβάλας στην Άσπρη Άμμο προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των πλευρικών διοδίων στην περιοχή!
Δεν θα μπορούσαν, φυσικά, να λείψουν και οι γνωστές (ειδικά για την “ουσία” τους) συσκέψεις φορέων -όπως αυτή που διοργανώθηκε την Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021 στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Κώστα Αντωνιάδη. Μια σύσκεψη στην οποία (όπως έγινε γνωστό) αποφασίστηκαν τα μέτρα που έχουμε συνηθίσει να ακούμε χρόνια τώρα:
– Να κινηθούμε νομικά ζητώντας την ακύρωση της απόφασης
– Να πιέσουμε πολιτικά ώστε να μην κλείσουν τον κόμβο εν μέσω καλοκαιριού.
– Να προχωρήσουμε σε συμβολική κατάληψη στο σημείο που θα κατασκευαστούν τα πλευρικά διόδια, την μέρα που θα εκδικάζεται η προσωρινή διαταγή
– Να συνταχθεί υπόμνημα που θα το υπογράφουν όλοι οι θεσμικοί φορείς της πόλης όπου θα εκφράζουμε την αντίθεση μας στην απόφαση να κλείσει η Ανατολική είσοδο της πόλης της Καβάλας
Ήδη, μάλιστα, φαίνεται πως βρέθηκε και “μεσοβέζικη” λύση για τους οδηγούς που θα εισέρχονται στην Καβάλα είτε από τη δυτική είσοδο είτε από την ανατολική, καθώς μέσω παράκαμψης θα οδηγούνται στην -ήδη υπερφορτωμένη με οχήματα- παλιά Εθνική Οδό.
Η ανακοίνωση που εξέδωσε την ίδια ημέρα η Τ.Ο. Καβάλας του ΚΚΕ “τα λέει όλα”:
Διαβάζοντας τα ρεπορτάζ για τη σύσκεψη που έλαβε χώρα στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη, δεν ξέρει κανείς να κλάψει ή να γελάσει με το κακόγουστο θεατρικό σενάριο που υποθέτουμε ότι παίξανε οι «άρχοντες του τόπου». Το παθαίνει αυτό ο απαίδευτος θεατής με τα σουρεαλιστικά έργα…
Γιατί μαζεύτηκαν και κάνανε βαρυσήμαντες ανακοινώσεις για προσφυγές στη δικαιοσύνη, για άσκηση πολιτικής πίεσης και για κατάληψη (τέτοια «επαναστατικά» και «παράνομα» και «ακραία»…) στον κόμβο της ανατολικής εισόδου της πόλης, αντιπεριφερειάρχης, βουλευτές, δήμαρχος, εκπρόσωποι;
- Επειδή η «Εγνατία Οδός» είναι υπό ιδιωτικοποίηση, παρότι έχει χρυσοπληρωθεί και θα συνεχίσει να χρυσοπληρώνεται από τα διόδια;
- Επειδή το προσωπικό της κινδυνεύει να βρεθεί στον «αέρα»;
- Επειδή οι δρόμοι και οι μεταφορές στη χώρα έχουν παραδοθεί στην κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου;
- Επειδή ασκείται διαχρονικά πολιτική παράδοσης στους μεγαλοεπιχειρηματίες κάθε δραστηριότητας που μπορεί να εμπορευματοποιηθεί και να αποδώσει τα προσδοκόμενα κέρδη, πάντα με την πρόβλεψη και τις ρήτρες ότι αυτή την κερδοφορία την εγγυάται το αστικό κράτος (δηλαδή οι τσέπες μας) «βρέξει – χιονίσει»;
- Επειδή διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΤΟΥΣ, με τη συνδρομή και των τοπικών διοικήσεών ΤΟΥΣ, δηλαδή τα κόμματά ΤΟΥΣ, σχεδίασαν, προχώρησαν, διατήρησαν, επέκτειναν αυτή την πολιτική κι αυτές τις αποφάσεις;
- Επειδή, έστω στα πλαίσια εφαρμογής αυτής της πολιτικής, προστίθεται ένα ακόμα βάρος με τα νέα διόδια που ετοιμάζονται ανατολικά της πόλης;
Ε, όχι, δα…
Η «θερινή σύναξη» έγινε επειδή, με δεδομένα όλα τα παραπάνω, για να γίνουν τα τελευταία διόδια, υπάρχει απόφαση του αστυνομικού διευθυντή να κλείσει ο κόμβος, για να προχωρήσουν οι εργασίες… Και οι «αρχές του τόπου» λένε ότι δεν ενημερώθηκαν και να γίνει από φθινόπωρο…
(Τέλος σκηνής, υπόκλιση πρωταγωνιστών, το κοινό αποχωρεί απογοητευμένο…)
Οι δρόμοι πληρώθηκαν από το λαό! Κατάργηση όλων των διοδίων!