Με πολύ ενδιαφέρον (αλλά και με απορία) διαβάσαμε μια ανακοίνωση που εξέδωσε, την Παρασκευή, το γραφείο τύπου του δημάρχου Καβάλας Θόδωρου Μουριάδη:
Την έντονη αντίθεση του στην πιθανή ιδιωτικοποίηση του επιβατικού λιμένα της Καβάλας και στα σενάρια αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, εξέφρασε ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε το πρωί της Παρασκευής (31/1) με τον Πρόεδρο του ΟΛΚ, Γιώργο Φιλόσογλου.
Παράλληλα, ζήτησε να ενημερωθεί για τα αποτελέσματα της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα, υπό την προεδρεία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη και τη συμμετοχή των Προέδρων και Διευθυνόντων Συμβούλων των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας.
Όπως ανέφερε ο κ. Φιλόσογλου, ο κ. Πλακιωτάκης, έχοντας στο πλευρό του τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενώφο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ταμείου, Ριχάρδο Λαμπίρη, υπογράμμισε πως θα προχωρήσει λίαν συντόμως, δεδομένου του ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε το προηγούμενο διάστημα, στην κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης για την εκμίσθωση έναντι αντιτίμου των περιφερειακών λιμανιών, χωρίς ωστόσο να κάνει ιδιαίτερη μνεία στα δυο λιμάνια της Καβάλας και στην αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης. Για την καταγραφή των πραγματικών προθέσεων της κυβέρνησης επί του συγκεκριμένου θέματος, κρίθηκε σκόπιμη η επίσκεψη του κ. Μουριάδη στην Αθήνα, προκειμένου να συναντήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και να καταθέσει τις προτάσεις του Δήμου Καβάλας, πριν ξεκινήσει η σχετική συζήτηση στην εθνική αντιπροσωπεία.
Δηλώνει “κατά”, ενώ πριν δήλωνε “υπέρ”
Το ενδιαφέρον με την δήλωση αυτή έγκειται στο γεγονός ότι στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας -που διεξήχθη την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020– ο κ. Μουριάδης, απαντώντας σε ερώτηση του δημοτικού συμβούλου Χρήστου Ποτόλια, εκφράστηκε εντελώς διαφορετικά από ότι στην προαναφερθείσα δήλωση!
Συγκεκριμένα, ο κ. Μουριάδης είχε απαντήσει πως “Δεν έχουμε πρόβλημα στο να ιδιωτικοποιηθεί το επιβατικό λιμάνι, αρκεί να μην ιδιωτικοποιηθεί το θαλάσσιο μέτωπο (διότι έτσι θα πρέπει να παίρνουμε άδεια από τον εκάστοτε επενδυτή ώστε να μπούμε μέσα)
Δείτε το σχετικό απόσπασμα (στο 1:51:23)
Έχει αρμοδιότητα και σχέδιο να μιλήσει για το λιμάνι Καβάλας;
Από τα παραπάνω προκύπτει, αναμφίβολα, μια ασυμφωνία όσον αφορά το θέμα της ιδιωτικοποίησης του επιβατικού λιμανιού της Καβάλας – τουλάχιστον βλέπουμε τον κ. Μουριάδη να εκφράζεται αρνητικά για την ιδιωτικοποίηση του παράλιου μετώπου.
Σχόλιο γράφοντος: Το να έρθει, βέβαια, κάποιος επενδυτής, να πάρει το επιβατικό λιμάνι και να μην πάρει και το θαλάσσιο μέτωπο δεν ξέρουμε αν θα το δεχτεί κανένας…
Από εκεί και πέρα, πάντως, το θέμα είναι αν έχει λόγο και αρμοδιότητα να μιλήσει ο κ. Μουριάδης για μια έκταση η οποία δεν ανήκει καν στον δήμο Καβάλας, αλλά και για το ποιες είναι οι προθέσεις του και τα σχέδιά του για το επιβατικό λιμάνι. Διότι μπορεί στο παρελθόν να είχαν γίνει προσπάθειες για την παραχώρηση του λιμανιού “Απόστολος Παύλος” στον δήμο Καβάλας, αλλά πλέον τα οικονομικά δεδομένα είναι τέτοια που καθιστούν την διαχείριση του λιμανιού από έναν δήμο πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση -για να μην πούμε “απαγορευτική”.
Εκτός, βέβαια, και αν υπάρχει όντως κάποιο σχέδιο από τον κ. Μουριάδη και την δημοτική αρχή Καβάλας για την αξιοποίηση του επιβατικού λιμανιού. Αν υπάρχει, καλό θα ήταν να το γνωρίζουμε και εμείς…