Μια πολύ σημαντική διάκριση κέρδισαν μαθήτριες και μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης, οι οποίοι συμμετείχαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών. Στον διαγωνισμό αυτό τα συμμετέχοντα σχολεία καλούνται να κατασκευάσουν ρομποτικές συσκευές βασισμένες σε λογισμικό ανοιχτού κώδικα (*).
Το 2ο Γυμνάσιο Χρυσούπολης συμμετείχε με την ομάδα 2gymsensors και κατέλαβε την 1η θέση (μαζί με άλλα 4 Γυμνάσια της χώρας) με το έργο της «Περιβαλλοντικός Πολυαισθητήρας-COVID19».
Ο Πολυαισθητήρας αυτός μετρά τις τιμές θερμοκρασίας και υγρασίας του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης (ή και οποιουδήποτε άλλου κλειστού χώρου) με σκοπό να συγκριθούν με τις τιμές θερμοκρασίας και υγρασίας που έχουν καταγραφεί από διάφορες διεθνείς επιστημονικές έρευνες ως τιμές στις οποίες μειώνεται η μεταδοτικότητα του κορωνοϊού SARS-COV-2.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν πάνω από 2000 μαθητές και 260 εκπαιδευτικοί με 243 ομάδες από όλες τις περιφέρειες της χώρας.
Με βάση την κριτική επιτροπή του διαγωνισμού το έργο της ομάδας του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης ξεχώρισε για τη σύλληψή της ιδέας και την υλοποίησή της, για τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής, χρήσης και διδασκαλίας ώστε να είναι επαναχρησιμοποιήσιμο και από άλλα σχολεία.
Η ομάδα του 2ου Γυμνασίου Χρυσούπολης αποτελούνταν από τις μαθήτριες και μαθητές:
1) Κυζάκης Αντώνης (τμήμα Γ2)
2) Λειβαδίτου Χρυσούλα- Παρασκευή (τμήμα Β2)
3) Λούλι Σιντορένα (τμήμα Β2)
4) Μάλλιος Γιάννης (τμήμα Β2)
5) Χρυσόπουλος Γιώργος (τμήμα Γ3)
Υπεύθυνος καθηγητής: Δρ. Φιλοθόδωρος Βαγγέλης – Φυσικός
Βοηθός καθηγητής: Παπατζικάκη Μαρία-Αγγλικών
Ιδιαίτερες ευχαριστίες αποδόθηκαν στον φοιτητή του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΔΠΘ Νίκο Δελιανίδη για την πολύτιμη βοήθειά του.
Λεπτομέρειες για τον Περιβαλλοντικό Πολυαισθητήρα
Με βάση έρευνα της αμερικανικής κυβέρνησης, φαίνεται ο SARS-Cov2 να αποδυναμώνεται πιο γρήγορα όταν εκτίθεται στον ήλιο, τη ζέστη και την υγρασία, μία ένδειξη ότι η πανδημία ίσως εξαπλώνεται με πιο αργούς ρυθμούς το καλοκαίρι.
Λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι υψηλές θερμοκρασίες στην Ελλάδα αρχίζουν περί τα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου είναι ένα αρχικό έναυσμα για να μετρήσει κανείς αυτά τα μεγέθη μέσα σε σχολικές τάξεις που εν δυνάμει αποτελούν από τους σημαντικότερους λόγους διασποράς της ίωσης.
Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν τις ελπίδες ότι ο κορωνοϊός θα μιμηθεί τη συμπεριφορά άλλων αναπνευστικών ασθενειών, όπως η γρίπη, οι οποίες είναι λιγότερο μολυσματικές όταν αυξάνεται η θερμοκρασία. Επίσης η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι ο ιός χάνει την ισχύ του κατά τρεις φορές σε περιβάλλον υψηλής υγρασίας και αν αυτό συνδυαστεί και με το φως του ήλιου η διαδικασία αυτή επιταχύνεται ραγδαίως.
Πρακτικά θερμοκρασίες άνω των 22 0C και ποσοστά υγρασίας μεγαλύτερα του 60% δημιουργούν μεγάλη δυσκολία στον ιό ώστε να μεταδοθεί (Από άρθρα σε διαδίκτυο). Αυτό συμβαίνει διότι αυτές οι κλιματικές συνθήκες δεν επιτρέπουν σε ιούς της μορφής SARS να παραμένουν στον αέρα και τους ρίχνουν στο έδαφος στο οποίο έχουν μέση διάρκεια ζωής το πολύ 3 ώρες.
Επίσης οι υπόλοιποι αισθητήρες της διάταξης μπορούν να δώσουν τιμές αερίων, φωτός και ήχου μέσα σε έναν κλειστό χώρο όπως μία σχολική τάξη και να γίνει σύγκριση των τιμών αυτών με ιδανικές συνθήκες διαβίωσης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των ανθρώπων σε έναν χώρο από τη στιγμή που φαινόμενα όπως η αντήχηση, ο κακός ή υπερβολικός φωτισμός και οι εξωτερικοί θόρυβοι ειδικά σε σχολικά συγκροτήματα που βρίσκονται εντός του κύριου αστικού όγκου, επιβραδύνουν και μειώνουν το επίπεδο της σχολικής διαδικασίας.
(*) Κάθε πρόγραμμα που εκτελούμε σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή (όπως π.χ. τα προγράμματα του Microsoft Office -Word, Excel κλπ-, προγράμματα ζωγραφικής και επεξεργασίας -Paint, Photoshop κλπ.- και άλλα) αποτελείται από 2 “τμήματα”:
α) το εκτελέσιμο πρόγραμμα, δηλ. αυτό που “τρέχει” ο χρήστης, και
β) τον πηγαίο κώδικα, δηλ. το σύνολο των εντολών που χρειάστηκαν για να φτιαχτεί το εκτελέσιμο πρόγραμμα.
Με απλά λόγια, το εκτελέσιμο πρόγραμμα είναι το “σπίτι” και ο πηγαίος κώδικας είναι τα “τούβλα” από τα οποία χτίστηκε το “σπίτι”.
Κατά κανόνα ο πηγαίος κώδικας δεν είναι διαθέσιμος στον απλό χρήστη (π.χ. ο πηγαίος κώδικας του Microsoft Word δεν είναι διαθέσιμος για όλους εμάς τους απλούς χρήστες). Ωστόσο υπάρχουν και εκτελέσιμα προγράμματα ο πηγαίος κώδικας των οποίων διατίθενται δωρεάν στο Internet (μετά, προφανώς, από την συγκατάθεση αυτών που έφτιαξαν το πρόγραμμα). Αυτά ονομάζονται και προγράμματα ανοιχτού κώδικα.