Το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής 5 Ιουλίου 2020 στον δρόμο λίγο πριν την είσοδο στη Νέα Ηρακλείτσα, με ένα ΙΧ αυτοκίνητο να παρασέρνει και να τραυματίζει (ευτυχώς ελαφρά) έναν πεζό, αλλά και το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικράτησε στον δρόμο από την Νέα Πέραμο και την Νέα Ηρακλείτσα ως την Καβάλα με την επιστροφή των λουόμενων στις εστίες τους,
όλα αυτά δείχνουν με τον πλέον παραστατικό τρόπο ότι ο δρόμος αυτός έχει φτάσει πλέον στα όριά του.
Δεν αντέχει άλλο κυκλοφοριακό φόρτο. Τόσο απλά, τόσο καθαρά.
Ειδικά, βέβαια, από την στιγμή που ο (κρίσιμος για την αποσυμφόρηση του δρόμου) κόμβος στον Άγιο Ανδρέα παραμένει κλειστός, λόγω εργασιών της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” (εργασιών, όμως, που δεν βλέπουμε να προχωράνε παρά με πολύ αργούς ρυθμούς).
Και η δυσκολία στην μετακίνηση των οδηγών, εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του κλειστού κόμβου, έγινε χτες ακόμα πιο εμφανής εξαιτίας της δυσκολίας στην διακομιδή του τραυματία στο νοσοκομείο Καβάλας (με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ – το οποίο παρενέβη, μεν, άμεσα αλλά “τα βρήκε σκούρα” κατά την μεταφορά στο νοσοκομείο).
Το πρόβλημα, βέβαια, είναι χρονίζον και λύση δεν βλέπουμε στον ορίζοντα. Ο δρόμος εκείνος έχει μετατραπεί σε “πεδίο” τροχαίων ατυχημάτων -ορισμένα, μάλιστα, από τα οποία ήταν και θανατηφόρα- αλλά, μέχρι και σήμερα, ουσιαστικές και χειροπιαστές λύσεις δεν βλέπουμε να υπάρχουν.
Και ναι, μερίδιο ευθύνης σε αρκετά από αυτά τα ατυχήματα έχουν και οι οδηγοί – ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό. Ωστόσο, είναι δεδομένο πως ο δρόμος αυτός έχει ανάγκη από παρεμβάσεις -οι οποίες, όμως, δεν έχουν γίνει!
Υποτίθεται, δε, ότι υπάρχουν μελέτες επί μελετών από τον δήμο Παγγαίου και την περιφέρεια ΑΜΘ (για φανάρια, για κυκλικούς κόμβους και άλλα) – πού είναι όλα αυτά;
Μπορεί κανένας να μας δώσει μια σαφή απάντηση, ή (κατά πως λένε και πρωτοκλασάτα μέλη της δημοτικής αρχής Παγγαίου) δεν αξίζει τον κόπο να περιμένουμε απάντηση ως Kavala Portal διότι (δήθεν) είναι άλλα τα ΜΜΕ που λαμβάνουν τα περισσότερα clicks;
Όχι τίποτα άλλο, αλλά φοβόμαστε πως όλη αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα -από τη στιγμή που ουδείς γνωρίζει πότε θα ανοίξει ο κόμβος του Αγίου Ανδρέα.
Και οι ευθύνες της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” για το παρατεταμένο κλείσιμο του κόμβου είναι πάρα πολύ μεγάλες.
Όχι μόνο διότι -όπως είπαμε πριν- το κλείσιμο είναι παρατεταμένο, αλλά και διότι -με βάση τα όσα έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια- η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” μοιάζει να είναι ικανή (και αυτό όχι με βεβαιότητα) μονάχα για τους σταθμούς διοδίων!
Τι να πρωτοθυμηθούμε;
- Τον κόμβο του Αγίου Ανδρέα;
- Το ότι το οδόστρωμα, σε πάρα πολλά σημεία του, θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο;
- Το ότι υποτίθεται πως έχουν αναλάβει τις μελέτες για την γέφυρα στο παλιό νοσοκομείο Καβάλας, αλλά ότι μέχρι και σήμερα τα πάντα κινούνται με ρυθμούς “σαλιγκαριού”;
- Τις παλινωδίες με τα πλευρικά διόδια στην παράκαμψη της Καβάλας;
- Το ότι δεν υπάρχει, πάνω στην Εγνατία Οδό (τουλάχιστον στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη ως και τη Θεσσαλονίκη), ούτε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό των οδηγών;
Και όλα αυτά μόνο στον νομό Καβάλας – φανταστείτε τι γίνεται αλλού!
Δηλαδή αυτή η Εγνατία Οδός μόνο διόδια ξέρει να κάνει; Και αυτό το θεωρεί ως “σωστή επιχειρηματική τακτική”;
Τα λόγια είναι περιττά……