11.8 C
Kavala
Σάββατο, 31 Οκτωβρίου, 2020

Μπορεί η Καβάλα να έχει ποδηλατόδρομους; (φωτογραφίες)

Must Read

Εγκώμιο για τα Μαθηματικά (Μέρος πρώτο) – του Βασίλειου Τσιάντου

Στις 6 Νοεμβρίου 2020 διεξάγεται ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας (ΕΜΕ) με την ονομασία «ΘΑΛΗΣ»...

Μια Καβαλιώτισσα αφηγείται την εμπειρία της από το σεισμό στην Σάμο

Συγκλονίζει την κοινή γνώμη ο ισχυρότατος σεισμός, μεγέθους 6,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που έπληξε περί τις...

Cosmopolis 2020…τέλος; – Αναβολή όλων των εκδηλώσεων του Cosmoclassical

Με ανακοίνωση που εστάλη στα τοπικά ΜΜΕ από το γραφείο τύπου του φεστιβάλ Cosmopolis έγινε γνωστό πως:

Με σχετικά μικρή συμμετοχή -σε σχέση με την αντίστοιχη εκδήλωση που είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουνίου- έλαβε χώρα το απόγευμα της Κυριακής, στο ΔΑΚ Καλαμίτσας, η προγραμματισμένη εκδήλωση με την οποία ο δήμος Καβάλας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Η εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε μαζί με το τμήμα ποδηλασίας του ΑΟ Καβάλα και το Νομαρχιακό σύλλογο ΑΜΕΑ Καβάλας, περιέλαβε -μεταξύ άλλων- παρουσίαση των βασικών τύπων ποδηλάτου που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους, μία μίνι ποδηλατοβόλτα για μικρά παιδιά εντός του χώρου του ΔΑΚ Λαπαβίτσας, και την βασική ποδηλατοβόλτα από την Καλαμίτσα μέχρι και την παραλιακή οδό.

Σχόλιο γράφοντος:

Το βασικότερο στοίχημα που φαίνεται ότι έχει τεθεί από τους διοργανωτές -και που έχει καταγραφεί σε παλαιότερες συναντήσεις τους- είναι η δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου που θα συνδέει την παραλιακή οδό με την Καλαμίτσα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που έχει τεθεί αυτό το όραμα -ανάλογες βλέψεις είχε και η προηγούμενη δημοτική αρχή, της Δήμητρας Τσανάκα-. Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα της Καβάλας είναι από μόνη της τέτοια που δυσκολεύει την υλοποίηση τέτοιων οραμάτων.

Και όταν λέμε “πραγματικότητα” δεν εννοούμε μόνο το κακής ποιότητας οδικό δίκτυο (το οποίο, μάλιστα, συχνά-πυκνά επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από εργασίες που γίνονται χωρίς ιδιαίτερη επιμέλεια, τόσο στο άνοιγμα τρυπών όσο και στο κλείσιμό τους) και την μορφολογία και την ρυμοτομία της Καβάλας, αλλά και την νοοτροπία των Καβαλιωτών -οδηγών και μη.

Συγκεκριμένα:

α) Έλεγε χτες ο δήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης πως θα πρέπει οι Καβαλιώτες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης. Έχουμε πει πολλές φορές πως μια τέτοια ιδέα μάς βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, αλλά δυστυχώς αποδεικνύεται καθημερινά πως “είμαστε μόνοι μας”.

Διότι όταν οι Καβαλιώτες “λυπούνται” ακόμα και το κόστος του εισιτηρίου των αστικών λεωφορείων (να δεχθούμε ότι είναι αρκετά υψηλό σε σχέση με άλλες πόλεις, αλλά γνωριζόμαστε καλά και ξέρουμε πως ακόμα και μια γενναία μείωση του κόστους δεν θα είναι αρκετή σε πολλούς από εμάς), χωρίς παράλληλα να καταλαβαίνουν πως το ίδιο ακριβώς κόστος έχει, όσον αφορά την κατανάλωση βενζίνης, και η μετακίνηση στο κέντρο (για να μην μιλήσουμε για την ταλαιπωρία για την εύρεση χώρου στάθμευσης),

όταν αρκετοί από εμάς αντιμετωπίζουν, συχνά, το λεωφορείο ως ένα “παρακατιανό” μέσο (σε αντίθεση π.χ. με το αυτοκίνητό μας),

γίνεται εύκολα αντιληπτό πως μια μαζική στροφή στα μέσα μαζικής μεταφοράς (με τα λιγοστά δρομολόγιά τους -άλλη πονεμενη ιστορία) θα “βγάλει ” πολλούς Καβαλιώτες από την βόλεψή τους και την “ευκολία” τους.

β) Με την στενότητα που έχουν οι δρόμοι στην Καβάλα του σήμερα (που πρέπει να έρθει η “Λευκή Νύχτα” ή η “Αλφαβητοπαρέλαση” για να καταλάβουμε πως η οδός Ομονοίας χωράει άνετα και αυτοκίνητα και λεωφορεία αλλά και ποδήλατα, που η Ελ. Βενιζέλου -ειδικά στο κομμάτι μετά τον δημοτικό κήπο- είναι πρακτικά αδιάβατη για ποδήλατα, που οι οδοί Ερυθρού Σταυρού, Χρυσοστόμου Σμύρνης και Τενέδου έχουν τις διαχωριστικές νησίδες που περιορίζουν ακόμα περισσότερο το ήδη μικρό τους πλάτος, και που η παραλιακή οδός είναι τον χειμώνα ένα πολύ μεγάλο πάρκινγκ), και με τα σταθμευμένα οχήματα στο πλάι (ακόμα πάνω στα πεζοδρόμια) να “κάνουν πάρτι”, το να μπουν και ποδηλατόδρομοι ισοδυναμεί με “όνειρο θερινής νυχτός”!

Και όλα αυτά την ώρα που, αντί να βρούμε τρόπους από μόνοι μας για να περιορίσουμε την χρήση αυτοκινήτων στο κέντρο της Καβάλας, ζητούμε με απίστευτη “λαιμαργία” ολοένα και περισσότερες θέσεις στάθμευσης – χωρίς να συνειδητοποιούμε πως οι νέες θέσεις στάθμευσης θα φέρουν και άλλη, μεγαλύτερη ανάγκη για νέες θέσεις στάθμευσης, οι τελευταίες θα φέρουν μία άλλη, ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη για νέες θέσεις στάθμευσης…με λίγα λόγια, ακόμα και μετά από 100 χρόνια θα είναι οι απόγονοί μας στο “0” και θα ζητάνε θέσεις στάθμευσης!!!

γ) Ακόμα και σήμερα, σε μια χρονική συγκυρία που η αγορά του ποδηλάτου γνωρίζει μια πρωτόγνωρη άνθηση (είτε λόγω του κορωνοϊού είτε λόγω της επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα είτε, πάλι, λόγω της “τρέλας” αρκετών Καβαλιωτών), οι ποδηλάτες αντιμετωπίζονται από τους οδηγούς -αλλά, πολλές φορές, ακόμα και από τους πεζούς- ως “εξωγήινοι”, ως οι “τρελοί του χωριού” που εμποδίζουν τα αυτοκίνητα από το να παρκάρουν ή να κινηθούν όπως και όποτε θέλουν οι οδηγοί τους.

Και ναι, φυσικά υπάρχουν και οι ποδηλάτες που συχνά κινούνται εντελώς απρόσεκτα και με πλήρη άγνοια του Κ.Ο.Κ. (ή, όπως λέγαμε όταν ήμασταν μικροί, “παίρνουν τις στροφές και τσιρίζουν οι γάτες”). Φυσικά και υπάρχουν και αυτοί, ουδείς λέει το αντίθετο.

Όμως οι περισσότεροι εξ αυτών δεν έχουν αυτή τη νοοτροπία – απλά αναγκάζονται να μετατραπούν σε…χέλια για να περάσουν μέσα από τους δρόμους και τα οχήματα, παίζοντας συχνά με τα “νεύρα” των οξύθυμων οδηγών ή διακινδυνεύοντας ακόμα και την σωματική τους ακεραιότητα!

Και το τελικό ερώτημα είναι πολύ απλό:

Αξίζει τον κόπο;

Η απάντηση που θα δώσουμε δεν θα αρέσει σε πολλούς:

Ναι, αξίζει τον κόπο!

Όλα αυτά που αναφέραμε ανήκουν σε μια πόλη γερασμένη, κουρασμένη και βαριεστημένη, μια πόλη που ξυπνάει το πρωί και αναρωτιέται πότε θα έρθει η ώρα για να κοιμηθεί, μια πόλη (επί της ουσίας) αφιλόξενη για τους Καβαλιώτες -οι οποίοι, όμως, απλά έχουν βολευτεί με αυτή την κατάσταση και, αντί να βρουν τρόπους για να την αλλάξουν, βρίσκουν δικαιολογίες για να μην την αλλάξουν.

Όμως αυτή η πόλη πρεπει να αλλάξει, να γίνει πιο ανθρώπινη, πιο φιλική προς τους πολίτες της, πιο “πόλη για να ζεις”. Δεν γίνεται αλλιώς, “δεν πάει άλλο”.

Και αυτό που χρειάζεται αυτή η πόλη είναι “να σπάσουμε αυγά” για να “κάνουμε ομελέτα”. Χρειάζονται ριζικές, ριζοσπαστικές λύσεις, που βραχυπρόθεσμα θα ενοχλήσουν πολλούς συμπολίτες μας αλλά μακροπρόθεσμα μόνο καλό θα τους κάνει.

Και εννοείται πως όλα αυτά χρειάζονται σχέδιο, προγραμματισμό, συνέπεια, όραμα, βάθος χρόνου (ας γίνει ακόμα και μέσα σε 10 χρόνια) και…”κάκαλα”.

Τα έχει όλα αυτά η δημοτική αρχή του Θόδωρου Μουριάδη; Δεν μένει παρά να το δούμε…

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -

Τελευταία Νέα

Εγκώμιο για τα Μαθηματικά (Μέρος πρώτο) – του Βασίλειου Τσιάντου

Στις 6 Νοεμβρίου 2020 διεξάγεται ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας (ΕΜΕ) με την ονομασία «ΘΑΛΗΣ»...

Μια Καβαλιώτισσα αφηγείται την εμπειρία της από το σεισμό στην Σάμο

Συγκλονίζει την κοινή γνώμη ο ισχυρότατος σεισμός, μεγέθους 6,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, που έπληξε περί τις 2 το μεσημέρι της Παρασκευής...

Cosmopolis 2020…τέλος; – Αναβολή όλων των εκδηλώσεων του Cosmoclassical

Με ανακοίνωση που εστάλη στα τοπικά ΜΜΕ από το γραφείο τύπου του φεστιβάλ Cosmopolis έγινε γνωστό πως: Λόγω της...

Σε “κατ’οίκον περιορισμό” ο δήμαρχος Καβάλας – Θετικός στον κορωνοϊό αντιδήμαρχος

Στο σπίτι του παραμένει ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, καθώς ο αντιδήμαρχος αθλητισμού Κώστας Βακιρτζής βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό SARS-COV-2. Σύμφωνα με...

Ανοιχτό το δημοτικό σχολείο Νικήσιανης – Κρούσμα κορωνοϊού στις ακαδημίες του ΑΟΚ

φωτογραφία αρχείου Με ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο τύπου του ΑΟ Καβάλα, έγινε γνωστό πως ένα μέλος των...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

- Advertisement -