Ο κλάδος του Τουρισμού, ειδικότερα και ακόμα πιο συγκεκριμένα στην Κεραμωτή, αφενός μεν αποτελεί περίπου το 50% του άμεσου ΑΕΠ του οικισμού, αφετέρου δε σε ποιοτικό επίπεδο, συνιστά μία διαχρονική «αποστολή» απέναντι στο θεσμό της φιλοξενίας και εστίασης, όχι με την έννοια του επαγγελματικού καθήκοντος, αλλά με την έννοια του Ξένιου Δία με το – υπάρχω για να φιλοξενώ.
Σχεδιασμός «Τοπικής Τουριστικής Ανάπτυξης»
Η Κεραμωτή και φυσικά με το λιμάνι της, -γνωστό τοις πάσι πλέον- εξυπηρετούν διαχρονικά όλες τις τουριστικές ανάγκες των επισκεπτών, αλλά και των θαλάσσιων αναγκών της Θάσου.
Θεωρούμε σωστό, όπως ισχυρίζονται και οι κάτοικοι της Κεραμωτής, να υπάρχουν μικρές ή μεγάλες δυνατότητες τουριστικής υποδομής και ανωδομής, αυτό δηλαδή που κάνουν όλοι οι Δήμοι, (και όχι μόνον όταν έρχονται οι Υπουργοί από την Αθήνα) να καθαρίζεται τελευταία στιγμή η Περιφερειακή Οδός!!!
Είναι αναγκαίο και η Κεραμωτή σε Δημοτικό επίπεδο, να ενταχτεί σε έναν συνολικό και ευρύ «Σχεδιασμό Τουριστικής Ανάπτυξης».
Τα αίτια για την δημιουργία ενός Δημοτικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Τουριστικής Ανάπτυξης, πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν αλλά και θα ανανεώνονται, ανεξάρτητα ποιος ηγείται του Δήμου και με τη βοήθεια Τοπικών Φορέων. Αυτό πρέπει σε κάθε περίπτωση να ισχύει για την Κεραμωτή[…]

Υπάρχει πλήθος πρόσθετων αφορμών (εργασιακά, εκπαιδευτικά θέματα κ.λπ.) που καταδεικνύουν την ανάγκη υλοποίησης, σε Τοπικό Δημοτικό επίπεδο, με επικέντρωση στην Κεραμωτή. Αυτό δηλαδή, που συμφωνούν όλοι για ένα νέο μοντέλο Τοπικού Στρατηγικού Σχεδιασμού και ενός Επιχειρησιακού πλάνου που θα τον υπηρετεί! Το πλάνο αυτό θα πρέπει πάνω από όλα να καθορίζεται από δύο συνιστώσες. Αφενός να μετατρέψουμε την τουριστική εμπειρία της Κεραμωτής σε γνώση και αφετέρου να γνωρίζουμε το που και πώς εντάσσεται κάθε τουριστική δράση!!
Οι επισυναπτόμενες φωτογραφίες της Κεραμωτής, επισφραγίζουν την εγκατάλειψη από πλευράς της Δημοτικής Αρχής, γεγονός που δεν οδηγεί στην τουριστική ανάπτυξη και εξέλιξη… Ο δε άναρχος τρόπος ανάπτυξης, δεν προϋποθέτει τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.
Θα πρέπει πάραυτα να ληφθούν μέτρα πυροπροστασίας σε οικόπεδα και λοιπούς ακάλυπτους χώρους, πρωτίστως για αισθητικούς λόγους, αλλά και για λόγους ασφάλειας και βιωσιμότητας της Κεραμωτής γενικότερα!!

** Τι πρέπει να κάνει ο Δήμος
Με Απόφαση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Ευάγγελου Τουρνά εγκρίνεται η υπ΄αρ. 9/2021, Διάταξη του αρχηγού που Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία αφορά στον καθορισμό μέτρων προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας σε οικόπεδα και λοιπούς ακάλυπτους χώρους εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση
Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές και μισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών, υποχρεούνται, μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
Με το άρθρο 136 του Νόμου 5106 (ΦΕΚ Α΄63 / 01-05-2024) πήρε παράταση η έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Μητρώου της υπεύθυνης δήλωσης καθαρισμού των οικοπέδων και της ειδικής φόρμας καταγγελιών για τις 31 Μαΐου 2024.
Για την ορθή τήρηση του Μητρώου
α) καθιερώνεται η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων,
β) ανατίθεται στο πυροσβεστικό σώμα και στους οικείους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), από κοινού ή μεμονωμένα, να διενεργούν ελέγχους και με χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων καταγραφής ή απεικόνισης της τήρησης των μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας, ανά ιδιοκτησία.

Ο καθαρισμός περιλαμβάνει…
Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από κτίσματα (τουλάχιστον 3μ.) δημιουργώντας κίνδυνο μετάδοσης της πυρκαγιάς. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους, όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά. Κλάδεμα της κόμης των δέντρων από το έδαφος εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση το ύψος της στηθιαίας διαμέτρου (περίπου 1,50μ.) και το 50% της κόμης τους. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών ή εκρήξιμων υλικών ή αντικειμένων εντός των ως άνω χώρων.
Συλλογή και απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.
Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω υποχρεώσεων, οι υπόχρεοι καλούνται από τον οικείο δήμο, εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση σχετικής πρόσκλησης, στην οποία αναφέρεται κατ’ ελάχιστον ο χωρικός προσδιορισμός του οικοπέδου ή άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο εντοπισμό του, να προβούν στις εργασίες καθαρισμού των χώρων.
Η κοινοποίηση της πρόσκλησης γίνεται στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτου του, επί αποδείξει. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων του προηγούμενου εδαφίου, ο δήμος δύναται να ανατρέχει ιδίως σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα προσωπικού μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και του Εθνικού Κτηματολογίου.
Σε περίπτωση εγκαταλελειμμένων χώρων ή σε περίπτωση υπόχρεων προσώπων άγνωστων στοιχείων ταυτότητας ή αγνώστου διαμονής, η κοινοποίηση της πρόσκλησης γίνεται με θυροκόλληση και με ταυτόχρονη ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου δήμου. Η ανάρτηση αυτή είναι η μοναδική αναγκαία πράξη σε περίπτωση μη δυνατότητας θυροκόλλησης της πρόσκλησης.
Μετά την παρέλευση άπρακτης της ως άνω προθεσμίας, ο οικείος Δήμος, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό, ενώ σε περίπτωση περιφραγμένων ή επαρκώς περιτοιχισμένων χώρων, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας, με την οποία βεβαιώνεται η συνδρομή κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, μεριμνά για την έκδοση Εισαγγελικής παραγγελίας δυνάμει της οποίας προβαίνει, στον αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων των ανωτέρω παραγράφων.
Καθορισμός υποχρεώσεων
Οι υπόχρεοι οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων των οικείων δήμων και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Οι οικείοι δήμοι οφείλουν να διενεργούν τους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως, για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια.
Κυρώσεις
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού, καθώς και σε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τον δήμο, επιβάλλεται στους υπόχρεους το πρόστιμο της περ. 26 της υποπαρ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114).
Το ύψος του προστίμου ανέρχεται σε πενήντα λεπτά ανά τετραγωνικό μέτρο του οικοπέδου, το οποίο και αποτελεί έσοδο του οικείου δήμου, βεβαιούται εις βάρος τους η ισόποση σχετική δαπάνη του δήμου προς καθαρισμό και υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα.