Εν όψει του «Αδιαχώρητου» του Λιμανιού και με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στην παραλιακή ζώνη του λιμανιού της Κεραμωτής, ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ, γνωστοποιεί – καταγγέλλει – προτείνει!!
- α) Με αφορμή το ατύχημα της Παρασκευής, 29 Ιουλίου 2022, οπότε διερχόμενο
όχημα επί του παραλιακού δρόμου της Κεραμωτής, στη βιασύνη του να προλάβει το φέριμποτ (πορθμείο) προς Θάσο, παρέσυρε για δεκαπέντε μέτρα εργαζόμενη κινούμενη επί χρωματισμένης διαβάσεως καθώς και
- β) το πρόσφατο μποτιλιάρισμα χιλιομέτρων στο δρόμο από Χρυσούπολη – Χαϊδευτό προς Κεραμωτή και στο δρόμο από αεροδρόμιο «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» προς Κεραμωτή, κατέληξαν σε καθολική ακινητοποίηση όλων των οχημάτων στους δρόμους της κωμόπολης της Κεραμωτής.
Ως Διοίκηση του Συλλόγου Επαγγελματιών Κεραμωτής, τολμούμε να γνωστοποιήσουμε και να καταγγείλουμε γραπτώς, αυτά που όλοι γνωρίζουν, αλλά ουδείς αναλαμβάνει πρωτοβουλία προς επίλυσή τους και συγχρόνως θέτουμε ερωτήματα προς κάθε αρμόδιο υπεύθυνο για ενδεχόμενες πολύ πιο επικίνδυνες καταστάσεις, που θα προκύψουν.
Διαπιστώσεις
Α) Σημεία των καιρών; Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας COVID-19 έχουν καταλήξει στο να μετακινούνται πλέον περισσότεροι άνθρωποι αλλά για λιγότερες μέρες, με αποτέλεσμα οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις, λιμενικές και οδικές, να μην επαρκούν σε περιόδους αιχμής. Το μποτιλιάρισμα καθιστά αδύνατη την μετάβαση στον οικισμό ασθενοφόρου η οχήματος της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Τουρίστες και λοιποί επισκέπτες αδυνατούν να προσεγγίσουν τα καταλύματά τους η τα καταστήματα εστίασης με αποτέλεσμα να υπάρχει κλίμα αγανάκτησης για τους επαγγελματίες με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις. Χιλιάδες αυτοκίνητα βρίσκονται ακίνητα αλλά με τις μηχανές τους σε λειτουργία, ώστε να εξασφαλίζεται ο κλιματισμός των επιβατών και αυτό επιφέρει μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση – περιβαλλοντική επιβάρυνση αλλά και υψηλή όχληση για όλους τους κατοίκους. Οι μέρες αιχμής με μποτιλιάρισμα μέσα και γύρω από την Κεραμωτή με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της συγκοινωνίας ήταν κάποτε λιγοστές, αλλά είναι πλέον σχεδόν καθημερινές την καλοκαιρινή περίοδο.
Β) Οτιδήποτε έχει σχέση με την ζωή και την ανάπτυξη της Θάσου (πλην υγρών καυσίμων), προμήθειες ακόμη και παραγόμενα απόβλητα, μετακινείται μέσα από τον οικισμό. Στα οχήματα δεν υπάρχει δυνατότητα ελιγμών και τα υπερφορτωμένα οχήματα των βιομηχανιών, με ογκόλιθους πολλές φορές επάνω τους αποτελούν κινούμενες καρμανιόλες δίπλα σε πεζούς που κινούνται μέσα στον οικισμό, αυξάνοντας την ήδη επιβαρυμένη κίνηση.
Γ) Όσο η φόρτωση και εκφόρτωση οχημάτων πραγματοποιείται εντός του οικισμού η βιασύνη των οδηγών να προλάβουν το εκάστοτε πορθμείο αποτελεί την κύρια αιτία παραβίασης των κανόνων οδικής συμπεριφοράς (όρια ταχύτητας κ.λ.π.).
Δημιουργείται έτσι ένα κομφούζιο με τις μητέρες με τα παιδιά να περιμένουν παράπλευρα να επιβιβαστούν στα αυτοκίνητά τους, που μόλις έχουν βγει από το φέριμποτ, άλλους που συνωστίζονται να μπουν στο φέριμποτ, ακριβώς δίπλα οι οδηγοί να επιταχύνουν, ώστε να μη χάσουν τη σειρά επιβίβασης στα φεριμπότ και συγχρόνως τους τουρίστες επισκέπτες και κατοίκους του χωριού να χρησιμοποιούν τον παραλιακό δρόμο, όπως -φυσικά- και τους εργαζομένους στην εστίαση.
Και να σκεφτείτε ότι πολλοί από τους οδηγούς έχουν ταξιδέψει για πολλές ώρες από Ρουμανία, Βουλγαρία και Σερβία, έχουν ενδεχομένως ταλαιπωρηθεί στο δρόμο και στα σύνορα με ελέγχους και καθυστερήσεις και είναι συνεπώς πιο επιρρεπείς σε παραβάσεις και ατυχήματα.
Ερωτήματα προς κάθε Υπεύθυνο – Αρμόδιο
1) Εφόσον η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας αποτελεί αδίκημα, ποιος ευθύνεται για τα συνεχή μποτιλιαρίσματα στην Κεραμωτή τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν αδυνατούν να μεταβούν οι τουρίστες (πελάτες) στα καταστήματα που επιθυμούν και οι επαγγελματίες υφίστανται ανυπολόγιστη ζημία; Οι επαγγελματίες πέραν αυτών των προβλημάτων έχουν και δυσκολία να καλύψουν τις ανάγκες προμηθειών των επιχειρήσεών τους και οι εργαζόμενοι να προσέλθουν στο χώρο εργασίας.
2) Υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, που να επιτρέπει την άμεση πυρόσβεση ή την διακομιδή ασθενών με ασθενοφόρο;
3) Για να αποφευχθεί η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από τον οικισμό γιατί δεν προγραμματίζονται ειδικά δρομολόγια από Θάσο προς το μεγάλο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’» και το αντίστροφο; Αυτό θα ανακούφιζε όλες τις επιβαρυμένες περιοχές και θα αποτελούσε άμεση αξιοποίηση του εν λόγω λιμανιού.
4) Υπάρχει προγραμματισμός για μεταφορά του χώρου επιβίβασης και αποβίβασης του πορθμείου στο βόρειο τμήμα του όρμου της Κεραμωτής;
5) Επειδή το κόστος μελέτης αναφορικά με το προηγούμενο ερώτημα είναι δυσβάσταχτο για τα οικονομικά του Δήμου Νέστου, έχει αναλάβει τη σχετική πρωτοβουλία και το αντίστοιχο κόστος η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ή άλλος αρμόδιος κρατικός φορέας ή υπηρεσία;
6) Έχουν αντιληφθεί οι αρμόδιοι φορείς ότι η Κεραμωτή αποτελεί από μόνη της σημαντικό και δημοφιλή προορισμό στη Βόρεια Ελλάδα, τη στιγμή που συμμετέχει στο δυναμικό της τουριστικής βιομηχανίας με περίπου 4.500 κλίνες από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο;
Προτάσεις
1) Να υπάρξει επειγόντως διαβούλευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων αλλά και των κατοίκων ώστε να επιτευχθεί μια βιώσιμη μεταβατική λύση του κυκλοφοριακού ζητήματος μέχρι τη μεταφορά του λιμανιού εκτός οικισμού.
2) Να τοποθετηθούν επί του παραλιακού δρόμου ειδικά σαμαράκια ώστε να αποφευχθούν δυστυχήματα (η ζωή είναι πολυτιμότερη από μια πιθανή τροχαία παράβαση).
3) Να υπάρξει γραπτή δέσμευση των εμπλεκόμενων δημοσίων φορέων επί της υλοποίησης του σχεδίου μεταφοράς του πορθμείου εκτός οικισμού.
***Υποσημείωση: Στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου βρίσκονται τα στοιχεία της εργαζόμενης, που όπως προαναφέρθηκε, παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα καθώς και η γνωμάτευση για τη νοσοκομειακή περίθαλψη και τις ιατρικές πράξεις στις οποίες κρίθηκε απαραίτητο να υποβληθεί. Προσδοκώντας στην άμεση ανταπόκρισή σας, ελπίζουμε πως ο κάθε αρμόδιος θα αναλογιστεί το μέγεθος των ευθυνών του και θα προβεί στις δέουσες ενέργειες.
Το «KAVALA PORTAL»: δημοσιεύει κάθε κείμενο που υπερασπίζεται την αλήθεια και συμβάλλει στο καλό του τόπου μας. Οι απόψεις των άοκνων εργαζομένων είναι συγκινητικές και αρκούντως χρήσιμες, σε ειδικά θέματα Περιφερειακού Προγραμματισμού και Περιφερειακής Πολιτικής…
**Αναμένουμε σχετική ενημέρωση για τις δέουσες και άμεσες ενέργειες των Ιθυνόντων.