Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

“Βατράχια” Αριστοφάνη στο 66ο Φεστιβάλ Φιλίππων: Πολύ ωραίες ερμηνείες, κακός ο ήχος

Must Read

image_printΕκτύπωση

Πάντα υπάρχει ένας παραπάνω λόγος για να πάς !

  • Ένας Αριστοφάνης επιβάλλεται,για να μας δροσίσει στις πολύ κακές και καυτές βραδιές του τελευταίου Δεκαήμερου του Αυγούστου.
  • Την έχω παρακολουθήσει αρκετές φορές χωρίς να ενθουσιαστώ. Η προσπάθεια του Λιγνάδη να την “φρεσκάρει” με την συμμετοχή του Γιώργου Μαρίνου είχε σηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
  • Θέλω πραγματικά να δω πως θα παρουσιαστεί η διαμάχη Αισχύλου-Ευριπίδη που είναι συνήθως η κορυφαία στιγμή της κάθε παράστασης.
  • Πιστεύω πολύ στην υποκριτική ικανότητα του Σερβετάλη και του Σαράντη.
  • Θα γνωρίσουμε την Έφη Μπίρμπα, μια “νέα” σκηνοθέτιδα στο Αρχαίο δράμα που εκπροσωπεί τον χώρο των καλών τεχνών. Ο Χώρος Τέχνης παρουσιάζει μια συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
  • Μας ιντριγκάρει ο υποτιτλος της παράστασης ”Μια κωμωδία με DNA τραγωδίας”

Ξεχωριστή βραδυά

Είναι δύσκολο για ένα επαγγελματία Καβαλιώτη να είναι συνεπής σε παράσταση που ξεκινά στις 9μ.μ. Η δυσκολία της έγκαιρης άφιξης μεγαλώνει καθώς η επιστροφή από την θάλασσα δημιουργεί μεγάλες ουρές στον Αμυγδαλεώνα.

9.10μ.μ περάσαμε τον έλεγχο εισιτηρίων και αντικρίσαμε ένα κατάμεστο θέατρο. Ανεβήκαμε στο άνω διάζωμα ασθμαίνοντας λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας. Μέχρι να βρούμε την παρέα μας ακούμε πολύ δυνατά-έως ενοχλητικά τους ηθοποιούς ,αλλά δεν κατανοούμε ποιος μιλάει κάθε φορά.

Ενα καρότσι φορτωμένο μέχρι πάνω, είναι αυτό που θα μεταφέρουν στον κάτω κόσμο οι πρωταγωνιστές. Ευφάνταστη η κατασκευασμένη λίμνη με τις αντανακλάσεις της είναι ο πανέμορφος σκηνικός χώρος. Όταν στη διάρκεια της παράστασης αφαιρούνται τα υφάσματα από τον μπόγο, τότε αποκαλύπτεται μια τεράστια ανθρώπινη καρδιά,που μας εντυπωσιάζει.

Δεν μας αρέσει η μετάφραση του Κωνσταντίνου Μπλάθρα, ούτε μας βρίσκει ιδιαίτερα ικανοποιημένους η διασκευή που συνυπογράφουν μαζί με τον Σερβετάλη και η Σκηνοθέτις. Το έργο δεν γίνεται αντιληπτό. Ακόμη και για την σκηνή της διαμάχης Αισχύλου -Ευριπίδη έχουμε τις ενστάσεις μας. Η σκηνοθέτις ντύνει όμορφα σκηνογραφικά την διαμάχη αλλά προτιμά να εστιάσει σε αυτή την αντιπαράθεση μόνο από μέσα από την ερμηνεία αποσπασμάτων από έργα των δύο ποιητών. Ουσιαστικά βάζει τον Αισχύλο να ερμηνεύσει αποσπάσματα από τον Αγαμέμνονα και τον Ευριπίδη απόσπασμα από τις Βάκχες.

Ο ερμηνείες, υποκριτικά και κινησιολογικά είναι αριστουργηματικές. Πολύ ωραίες και οι μουσικές της παράστασης. Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα κουστούμια ιδιαιτέρως των 4 γυναικών του ολιγομελή χορού. Η κουραστική επανάληψη από το στόμα των πρωταγωνιστών για perfomance και άλλες θεατρικές ορολογίες σου έδινε την εντύπωση πως η παράσταση δημιουργήθηκε για ένα πολύ ειδικό κοινό, εκπαιδευμένο θεατρικά και όχι για το πλήθος των απλών θεατών που συρρέει μαζικά για να γελάσει με τον Αριστοφάνη.

Ο ήχος από τα χειλόφωνα των ηθοποιών είναι κακός. Ακούγονται όλα δυνατά , αλλά ενοχλητικά και δεν μπορεί να καταλάβεις πότε μιλά ο Σεβετάλης και πότε ο Σαράντης.

FINALE

Η παράσταση κερδίζει το πολύ δυνατό χειροκρότημα των θεατών. Τα λίγα μπράβο που ακούμε μάλλον έχουν παραλήπτες τους Σερβετάλη-Σαράντη για το ρεσιτάλ ερμηνείας. Δεν ακούμε κουβέντες -σχόλια βγαίνοντας και δεν υπάρχει ενθουσιασμός για το σύνολο της παράστασης.

Φέτος παρατηρήσαμε με χαρά την πολύ μεγάλη προσέλευση θεατών στα θεάματα γενικά. Επίσης παρατηρήσαμε ότι στις παραστάσεις που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Φιλίππων υπήρχε ένας νέος τρόπος έκφρασης κυρίως από τα νέα πρόσωπα που εμφανίστηκαν στην σκηνοθεσία. Οι αλλαγές και οι αντιδράσεις που σημειώθηκαν φέτος ,αφορούσαν κυρίως στις κωμωδίες όπου οι δημιουργοί θέλησαν να ταρακουνήσουν τα “λιμνάζοντα” νερά.

Πηγαίνοντας πρός την τελευταία παράσταση ,οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι χαιρόμαστε για τις αλλαγές στο θέατρο και ας μην συμφωνούμε αρχικά με ότι βλέπουμε. Αυτό που για εμάς όμως είναι ζητούμενο ,είναι να μεταφερθεί σωστά το διαχρονικό έργο του εκάστοτε ποιητή που κάποιες φορές κινδυνεύει από κάποιους σύγχρονους διασκευαστές. Ας έχουμε το νου μας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μπλάθρας

Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Έφη Μπίρμπα

Διασκευή: Έφη Μπίρμπα, Άρης Σερβετάλης, Κωνσταντίνος Μπλάθρας

Μουσική: Constantine Skourlis

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Καρβέλας

Κοστούμια: Έφη Μπίρμπα, Βασιλεία Ροζάνα

Επιμέλεια κίνησης: Μιχάλης Θεοφάνους

Βοηθός σκηνοθέτιδας-καλλιτεχνική συνεργάτις: Δάφνη Αντωνιάδου

Βοηθός σκηνογράφου-καλλιτεχνική συνεργάτις: Βάσια Λύρη

Βοηθός ενδυματολόγων-καλλιτεχνικός συνεργάτης: Αλέξανδρος Γαρνάβος

Σύμβουλος ήχου: Νικόλας Καζάζης

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Γραφείο Τύπου – Επικοινωνία: Μαρία Τσολάκη

Social Media-Διαφήμιση: Renegade Media / Βασίλης Ζαρκαδούλας

Παραγωγή: Χώρος Τέχνης

Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Μιχάλης Σαράντης, Αργύρης Ξάφης, Ηλέκτρα

Νικολούζου, Μαίρη Μηνά, Έκτορας Λιάτσος, Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα

Καζάζου, Νάνσυ Μπούκλη, Κυριάκος Σαλής

~ Σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ~

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

Νέα διακοπή παροχής νερού στην περιοχή της Νεάπολης (12-09-2024)

Ανακοινώνεται ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα σημειωθεί πτώση της πίεσης έως και πλήρης διακοπή της παροχής του νερού...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Το περιεχόμενο του Kavala Portal είναι προστατευμένο!