Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

“Σφήκες” του Αριστοφάνη στο 66ο Φεστιβάλ Φιλίππων: Καλή η παράσταση, αλλά δεν ήταν “Σφήκες”

Must Read

image_printΕκτύπωση

Πάντα υπάρχει ένας παραπάνω λόγος για να πάς !

  • Έχω να την δω πολλά χρόνια. Κάτι όχι όμως πολύ καλό, θυμάμαι από το παρελθόν με Βουτσά -Χρυσικάκο.
  • Προσπάθησα να κλείσω τα αυτιά μου και τα μάτια μου στις Αθηναϊκές κριτικές , αλλά ο θόρυβος ήταν πολύ δυνατός.      Δικαίως ή αδίκως; Θα δούμε!
  • Την είδα ολομόναχος αφού αυτοχαρακτηριζόταν “ακατάλληλη ”κάτω των 15. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία επηρεασμένοι από τα αρνητικά δημοσιεύματα, δεν θέλησαν να ταλαιπωρηθούν και προτίμησαν την παραλία ως αργά , την πιο καυτή βραδιά του φετινού καλοκαιριού.
  • Το Εθνικό θέατρο συμπράττει με το Κ.Θ.Β.Ε. Δεν νομίζω ότι αυτό να συμβαίνει μόνο για την μείωση των δαπανών.
  • Δεν μπορώ να θυμηθώ αν έχω ξανασυναντήσει την Κιτσοπούλου.

Άλλη μια ξεχωριστή βραδιά

Έξω σκάει ο τζίτζικας αλλά σκέφτομαι ότι ο δροσερός χώρος στο Προσκήνιο θα μας ξεκουράσει μετά την παράσταση και θα μπορέσουμε να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας, όσο και αν διαφωνούμε.

Στοιχηματίζω με τους φίλους μου ότι θα έχει περίπου 300 θεατές μετά την μαζική επίθεση που δέχτηκε  η παράσταση Φτάνω στις 21.20 και διαπιστώνω πως το πάρκινκ είναι άδειο. Με τις προσκλήσεις ,τι ατέλειες και τους δημοσιογράφους ,η παράσταση έχει λιγότερους από 400 θεατές.

Είναι το αρνητικότερο ρεκόρ σε προσέλευση θεατών σε παράσταση  του Εθνικού θεάτρου. Το Κ.Θ.Β.Ε έχει βιώσει και πολύ χειρότερες βραδιές.

Ο σκηνικός χώρος είναι όμοιος με το πανηγύρι του Προφήτη Ηλία στους Φιλίππους. Στο κέντρο της σκηνής δεσπόζει μια μπασκέτα !!!και από κάτω είναι στρωμένα τα πλαστικά τραπεζοκαθίσματα  για το γλέντι. Η μόνη διαφορά είναι η ορχήστρα στο βάθος δεν έχει προετοιμαστεί για παραδοσιακό και λαϊκό γλέντι.

Η παράσταση ξεκινά στις 21.30 ακριβώς. Τα χειλόφωνα που υποστηρίζουν την παράσταση είναι ότι καλύτερο έχει παρουσιαστεί σε παράσταση ανοιχτού θεάτρου.(λεφτά υπάρχουν στο Εθνικό). Τα ακούσαμε όλα δυνατά και καθαρά, με το νι με το σίγμα. Μάλλον και με τα 3α του Μ@λ@κ@. Από τα πρώτα λεπτά αντιλαμβανόμαστε ότι δεν θα είναι Σφήκες αυτό που θα δούμε. Όσο περνούσε η ώρα καταλαβαίναμε πως οι Σφήκες του Αριστοφάνη ήταν η αφορμή για αυτήν την παράσταση. Η δικομανία των Ελλήνων του καναπέ ήταν το σημείο εκκίνησης της παράστασης “Σφήκες της Κιτσοπούλου”. Το κείμενο χλευάζει το “τηλεοπτικό κοινό” της Ελληνικής τηλεόρασης. Επιτίθεται στα εκατομμύρια τηλεθεατών που προσπαθούσαν να μάθουν από τον κίτρινο τύπο ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για εγκλήματα και βιασμούς που απασχόλησαν την Ελληνική κοινωνία. Ο μέσος θεατής ξεβολεύεται και ενοχλείτε, από το τσίμπημα των σφηκών.

 Η παράσταση πέτυχε τον σκοπό της .Μας ταρακούνησε αφού μας μίλησε ωμά και δυνατά για ότι συμβαίνει στην  Ελληνική κοινωνία.

Μπορεί να διαφωνήσαμε με την μετάφραση-απόδοση ,ακόμη και με την σκηνοθεσία. Σίγουρα όμως όλοι μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από τις ερμηνείες όλων των ηθοποιών. Με πολύ μικρό ενδιαφέρον η συμμετοχή της ζωντανής ορχήστρας καθώς είχαι στήσιμο Μεγάρου μουσικής αλλά απέδιδε στιγμές από το “αυτή η νύχτα μένει” Αν κάτι ξεχωρίσαμε ήταν μόνο το “τσαλάκωμα” της σοπράνο ερμηνεύτριας που σύρθηκε στα πατώματα, γιατί έτσι έπρεπε. Η σκηνοθέτις δεν μάσησε τα λόγια της ποτέ στα 90 λεπτά παράστασης που είδαμε. Όταν δε στο τέλος πήρε το μικρόφωνο τα έβαλε με όλους και με όλα. Ερμήνευσε ένα εξαιρετικό τραγούδι, σε ρυθμό ραπ και  φανερώθηκε  η αλαζονεία της αλλά και η διάθεση της για σκληρή αυτοκριτική.

Δεν γνωρίζω αν κόπηκε κείμενο από αυτό που είδαν οι θεατές στην Επίδαυρο. Σύμφωνα με την παράσταση που παρακολούθησα δεν μπορώ να δικαιολογήσω την αποχώρηση των θεατών κατά την διάρκεια της παράστασης(Στην Επίδαυρο).Σαφώς δικαιολογώ την μία κυρία με τα δύο 6άχρονα πιτσιρίκια που έφυγαν νωρίτερα στους Φιλίππους. Επίσης δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιον λόγο οι θετράνθρωποι επιτέθηκαν τόσο άσχημα στην Κιτσοπούλου, όταν διαρκώς πραγματοποιούνται  μεγαλύτερα θεατρικά εγκλήματα χωρίς να χυθεί…ελάχιστο μελάνι

 Ποιο ήταν όμως το θέμα μας;

Ποιος νοιάζεται για την σωστή διαχείριση του Εθνικού θεάτρου;

Υπάρχει λόγος αυτό να γίνετε κυρίαρχο θέμα της παράστασης;

 Μάλλον ναι, ο Ελληνάρας όπως και ο Έλληνας δημοσιογράφος γίνεται με ευκολία δικαστής, μετεωρολόγος, ιατρός, λοιμοξιολόγος, θεατρολόγος και έχει  άποψη για όλα. Ως Master chef ξέρει πόση βωμολοχία επιτρέπετε στον Αριστοφάνη και πόσο αλεύρι θέλει μια ζύμη για να φουσκώσει. Για την μάζα λοιπόν το μεγάλο κόστος της παράστασης έκοψε λεφτά από τους μισθούς και τις συντάξεις των Ελλήνων πολιτών. Οπότε η σκηνοθέτις πρέπει  να τιμωρηθεί.

FINALE

Η παράσταση χειροκροτήθηκε πολύ θερμά .Στους 300 θεατές των Φιλίππων εντοπίσαμε και αρκετούς “φερτούς” θεατές , υποστηριχτές της παράστασης. Τα αλλεπάλληλα “Μπράβο” από το “κοινό υποστήριξης” μας ξένισαν, καθώς  προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια πολύ θετική τελευταία εντύπωση. Κατά την αποχώρηση συνειδητοποίησα πως το κοινό ήταν διχασμένο.

Η παράσταση σίγουρα θα μείνει στην ιστορία για την προκλητικότητα  και το θράσος της Σκηνοθέτιδος να χρησιμοποιήσει το όνομα του Αριστοφάνη ΜΟΝΟ για να ενταχθεί στο φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, λαμβάνοντας μεγάλη οικονομική επιχορήγηση.

Η παράσταση “Σφήκες της Κιτσοπούλου” είναι σίγουρα μια ωραία πρόταση για κλειστό θέατρο στις εναλλακτικές σκηνές της Αθήνας και δεν θα δημιουργούσε θόρυβο, αν γινόταν χωρίς την υποστήριξη των κρατικών θεάτρων. Από την άλλη δεν μπορούν και δεν πρέπει οι θεατές να ορίζουν την πορεία του σύγχρονου θεάτρου. Μπορούν όμως να έχουν δική τους γνώμη για μια  παράσταση που έχουν δει οι ίδιοι. 

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Στέλιος Χρονόπουλος

Ελεύθερη διασκευή/Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου

Σκηνικά-Kοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Λώλος

Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου

Φωνητική προετοιμασία: Μελίνα Παιονίδου

Βοηθός σκηνοθέτριας: Μαριλένα Μόσχου

Β’ βοηθός σκηνοθέτριας: Σαβίνα Τσάφα

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου

Β’ βοηθός σκηνοθέτριας: Σαβίνα Τσάφα

Βοηθός μουσικοσυνθέτη: Αλέξης Κωτσόπουλος

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Olga Faleichyk

Σχεδιασμός κομμώσεων: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):

Δάφνη Δαυίδ, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Κωνσταντίνος Καπελλίδης (ηλεκτρικό

μπάσο), Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Νίκος

Κουσούλης, Αλέξης Κωτσόπουλος (ηλεκτρική κιθάρα, τρομπόνι), Νεφέλη

Μαϊστράλη, Σωτήρης Μανίκας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θάνος

Μπίρκος, Δημήτρης Ναζίρης, Πάνος Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας,

Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μαριάννα Πουρέγκα, Θοδωρής Σκυφτούλης

Μουσικοί επί σκηνής (με αλφαβητική σειρά)

Μαρίνος Γαλατσινός (πνευστά), Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο), Εύη Κανέλλου

(κρουστά)

Φωτογραφίες και video παράστασης: Χρήστος Συμεωνίδης

Η παράσταση προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω.

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

Νέα διακοπή παροχής νερού στην περιοχή της Νεάπολης (12-09-2024)

Ανακοινώνεται ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα σημειωθεί πτώση της πίεσης έως και πλήρης διακοπή της παροχής του νερού...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Το περιεχόμενο του Kavala Portal είναι προστατευμένο!