Αρκετό ενδιαφέρον είχαν τα όσα είπε ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης, στη διάρκεια της συνεδρίασης λογοδοσίας του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας (η οποία έλαβε χώρα το βράδυ της Δευτέρας 1 Ιουλίου 2024), σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι κυκλοφορούν στο κέντρο της Καβάλας.
Και αυτό όχι μόνο διότι “επανέφερε” (έστω και δια της απλής αναφοράς) το “όνειρο” πολλών αυτοδιοικητικών που πέρασαν από τα μέρη μας σχετικά με την κατασκευή ασανσέρ που θα ξεκινάει από το λιμάνι και θα καταλήγει στη συνοικία της Παναγίας,
αλλά έκανε λόγο και για σκέψεις που φαίνεται να έχει, εδώ και λίγο καιρό, σχετικά με τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας για την κάλυψη συγκεκριμένων γραμμών και την υποκατάσταση του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας!
Αναλυτικότερα, ο κ. Μουριάδης (απαντώντας σε ερώτηση του Χαράλαμπου Χρυσανίδη) ανέφερε τα εξής:
Άντε πάλι με τ ασανσέρ..τ
Τα αυτοκίνητα όντως τριπλασιάζονται το καλοκαίρι, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα κάνουμε ένα κέντρο που θα είναι απέραντο πάρκινγκ. Εφόσον θέλουμε να είναι μια τουριστική πόλη, δεν γίνεται να έχουμε τις Καμάρες ως ντεκόρ για τα αμάξια μας. Θα πρέπει να μάθουμε να κινούμαστε είτε με ΜΜΜ είτε ακόμα και με ταξί
Στην Παναγία ανεβαίνει κόσμος με τα πόδια, τα μαγαζιά έχουν κίνηση. Οι ιδιοκτήτες των AirBNB θα πρέπει να δεσμεύουν θέσεις σε πάρκινγκ για τους ενοικιαστές (π.χ. 5 θέσεις κάθε μήνα για τους πελάτες τους). Έχουμε αυτή τη στιγμή πάνω από 100 AirBNB μόνο για την Παναγία. Εκεί όμως θα δώσει λύση το ασανσέρ (που θα γίνει το ασανσέρ), αλλά και αυτό δεν μπορεί να εξυπηρετήσει π.χ. την οδό Ισιδώρου
Μια καλή λύση είναι το υπόγειο πάρκινγκ. Μια λύση που ψάχνουμε να βρούμε επενδυτές. Σύμφωνα με το ΣΒΑΚ η καταλληλότερη θέση είναι στο Φάληρο αλλά λίγο δύσκολο να γίνει κάτι εκεί. Η άλλη λύση είναι το πάρκινγκ της Ροδόπης, αλλά για 450 θέσεις η προμελέτη που είχε κάνει ο τότε δήμαρχος Στάθης Εριφυλλίδης προέβλεπε κόστος 10 εκατομμυρίων, οπότε τώρα θα έχει αυξηθεί αυτό το κόστος.
Σχόλιο γράφοντος: Αξίζει να αναφερθεί πως ο κ. Μουριάδης δεν έκανε καμία αναφορά στις εργασίες που υποτίθεται πως πρέπει να γίνουν ώστε να λάβει τις απαραίτητες νομιμοποιήσεις το πάρκινγκ της Ροδόπης (θυμηθείτε εδώ τι προέβλεπε, το 2021, το σχετικό ΦΕΚ).
Ο δήμος από μόνος του δεν τα έχει αυτά τα χρήματα. Όμως με όσους εργολάβους έχω μιλήσει, μού λένε ότι ναι μεν μπορούν να υλοποιήσουν το έργο αυτό αλλά όχι όμως με τις συνθήκες που ζητάει ο δήμος (Η χρέωση του πάρκινγκ πρέπει να είναι με την ώρα, ενώ θα πρέπει να έχουμε και ελεγχόμενη στάθμευση σε ακτίνα 2 χλμ από το πάρκινγκ).
Όσον αφορά τις συγκοινωνίες, πρέπει να τις βελτιώσουμε. Θα συναντηθώ σύντομα με την διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ. Μια λύση είναι η επιδότηση γραμμών, αλλά πλέον χρήματα δεν υπάρχουν (αν και ίσως χρειαστεί να γίνει κάτι τέτοιο από του χρόνου, όταν και κάποια από τα έργα που εκτελούνται τώρα στην Καβάλα ολοκληρωθούν -όσον αφορά το κομμάτι της δικής μας χρηματοδότησης) Όμως θα πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούν αυτά τα μεγάλα λεωφορεία οι οδηγοί και να πάρουν μικρότερα οχήματα. Περνάει από το μυαλό μου και η δημοτική συγκοινωνία σε κάποιες γραμμές. Έχουμε μιλήσει και με τον εμπορικό σύλλογο για να γίνει μια καμπάνια ώστε τουλάχιστον οι εργαζόμενοι και οι καταστηματάρχες να χρησιμοποιούν λεωφορεία.