Σε ένα ιδιότυπο κυνήγι για τις παράνομες σταθμεύσεις αυτοκινήτων σε αρκετά σημεία της Καβάλας φαίνεται πως έχουν επιδοθεί τις τελευταίες μέρες οι αρχές.
Ίσως βέβαια να γίνεται όλο αυτό διότι έχουμε πλέον <<νέα>> δημοτική αρχή…
Μαθαίνουμε λοιπόν ότι το ενδιαφέρον των αρχών έχει στραφεί στην περιοχή γύρω από την οδό Δαγκλή και το εργατοϋπαλληλικό κέντρο, καθώς επίσης και το ότι δε φαίνεται να υπάρχουν εξαιρέσεις όσο αναφορά την τήρηση του νόμου.
Είναι χαρακτηριστικό το ότι, όπως μάθαμε σήμερα, κόπηκε κλήση ακόμα και για όχημα φορτοεκφόρτωσης σε παρακείμενο σούπερ μάρκετ, ο οδηγός του οποίου δε φρόντισε να προμηθευτεί έστω και την πιο απλή και φθηνή κάρτα στάθμευσης των 0,50 λεπτών, (ίσως διότι, όπως λένε πάντα οι Έλληνες, περίμενε πως θα ξεφορτώσει τα εμπορεύματα του σε 5′).
Και μπορεί όλα αυτά να τα θεωρούμε αυτονόητα, όμως σε μία πόλη όπως η Καβάλα, στην οποία δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε την τροχαία και τη δημοτική αστυνομία επί τω έργων η εμφάνιση τους έστω και αυτές τις μέρες δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Το ζήτημα βέβαια δεν είναι μόνο να κόβουμε κλήσεις για τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα, αλλά να βρεθεί και μία πιο μόνιμη λύση για το που θα πάνε αυτά τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα.
Διότι μία λύση προφανώς είναι να δημιουργηθούν νέες θέσεις στάθμευσης. Μία λύση που έχει ακουστεί κατά καιρούς από όλους τους Δημάρχους και τους υποψήφιους Δημάρχους, και που (πέρα από μία προφανή λύση) δεν παύει να ακούγεται πολύ ωραία στα αυτιά όλων των Καβαλιωτών που ταλαιπωρούνται καθημερινά μέχρις ότου σταθμεύσουν το αυτοκίνητο τους.
Είναι όμως η μοναδική λύση;
Ίσως, για τους περισσότερους Καβαλιώτες, οι οποίοι έχουν Ι.Χ αυτοκίνητο αυτή να είναι και η μοναδική λύση. Όμως αν θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά, και να βάλουμε στο παιχνίδι ακόμα και αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο, τότε θα πρέπει να σκεφτούμε και κάτι άλλο.
Βλέπετε, τις τελευταίες ημέρες έχουμε συναντηθεί με αρκετούς συμπολίτες που κατοικούν σε απομακρυσμένες από την αγορά συνοικίες της πόλης, και οι οποίοι μας έχουν εκμυστηρευτεί ότι θα ήθελαν να κατέβουν στο κέντρο της Καβάλας, και να κυκλοφορήσουν σε αυτό, και να κάνουν τα ψώνια τους, πλην όμως δεν το κάνουν διότι δεν έχουν τρόπο για να κατέβουν. Διότι, ως γνωστόν μπορεί το Αστικό Κτελ Καβάλας, να καυχιέται για το ότι έχει τοποθετήσει στις στάσεις των λεωφορείων συστήματα τηλεμετρίας αλλά, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν λεωφορεία αυτά τα συστήματα είναι πρακτικά άχρηστα.
Και μη μας πείτε πως <<λεωφορεία υπάρχουν>> …εκτός και αν είναι βαμμένα αόρατα!
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να ξαναπούμε για το γεγονός από το μεσημέρι και μετά οι περισσότερες συνοικίες της Καβάλας ούτε με αίτηση και αριθμό πρωτοκόλλου. Αυτό το ξέρουν πλέον και οι πέτρες.
Το ζήτημα είναι πως θα μπορέσουμε να ενισχύσουμε τον αριθμό των αστικών λεωφορείων και των δρομολογίων.
Βλέπετε, το Αστικό Κτελ Καβάλας είναι μία ιδιωτική επιχείρηση. Και όπως μπορείτε να καταλάβετε, δεν μπορούμε να πάμε με το πιστόλι στον κρόταφο στη διοίκηση του Κτελ και να τους πούμε << ή αυξάνετε τα δρομολόγια ή …>>
Συνεπώς, θα πρέπει να βρούμε κάποια άλλη λύση
Θυμόμαστε, πως κατά την προεκλογική περίοδο ο Γιάννης Εριφυλλίδης είχε προτείνει τη συνεργασία του Δήμου Καβάλας με το Αστικό Κτελ ώστε να καταστεί δυνατή η αύξηση των δρομολογίων. Μία πρόταση, βέβαια, που ήταν αρκετά πρόχειρη καθότι (όπως είχαμε πει και τότε) δεν είχε λάβει υπόψιν μία λεπτομέρεια:
Ότι, για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει ο Δήμος Καβάλας να αποκτήσει μετοχές του Αστικού Κτελ Καβάλας ώστε να μπορέσει να υπογράψει προγραμματική σύμβαση (όπως έχει γίνει στην Κομοτηνή).
Και η δικιά μας απορία είναι η εξής:
Εφόσον, όπως αναφέρθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, τα έξοδα για το 2024 έχουν προϋπολογιστεί σε 11.360.000 € (σε αντίθεση με το 2023, όταν τα έξοδα είχαν προϋπολογιστεί σε κάτι παραπάνω από 8.000.000€) μήπως θα ήταν καλύτερο ένα μέρος από αυτά τα αυξημένα έξοδα να κατευθυνθεί προς την πλευρά μιας συνεργασίας με το Αστικό Κτελ Καβάλας;
Τουλάχιστον με αυτή τη σκέψη και θα μπορούσε ο Δήμος να αποκτήσει μία πρόσθετη πηγή εσόδων μέσα από την εκμετάλλευση των εισιτηρίων, και θα μπορούσε μεσοπρόθεσμα να επενδύσει προς την κατεύθυνση της αύξησης των λεωφορείων και των δρομολογίων ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλοι οι Καβαλιώτες όσες περισσότερες ώρες της ημέρας είναι εφικτό.
Σε τελική ανάλυση, με αυτήν τη σκέψη θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουν και τις νέες μεγάλες αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη…