Ο Μορφίδης “καρφώνει” τον Μητσοτάκη για την Σιδηροδρομική Εγνατία, και ο Κατσιμίγας…τον ΣΥΡΙΖΑ!!!
Διαβάσαμε χτες μια συνέντευξη που παραχώρησε ο τέως βουλευτής Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μορφίδης (στον ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο”) και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει στον τοπικό -και περιφερειακό- ΣΥΡΙΖΑ…
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μορφίδης ερωτήθηκε για την επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καβάλα (την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020) με σκοπό την υπογραφή συμφώνου συνεργασίας με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπόϊκο Μπορίσοφ.
Στην απάντησή του ο τέως βουλευτής άφησε υπόνοιες ότι η συνάντηση αυτή μπορεί να σημάνει την οικειοποίηση (από τον κ. Μητσοτάκη) της συμφωνίας που είχε υπογραφεί το 2017 -και πάλι στην Καβάλα- μεταξύ του κ. Μπορίσοφ και του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για την “Σιδηροδρομική Εγνατία”. Συγκεκριμένα, ο κ. Μορφίδης τόνισε πως
“[Το ενδεχόμενο οικειοποίησης είναι] Πολύ πιθανό! Όπως έγινε προχθές με το αεροδρόμιο στο Καστέλι, μπορεί να το δούμε και στη σιδηροδρομική Εγνατία. Μόνο που τώρα θα είναι έργο του Κυριάκου Μητσοτάκη κατόπιν ενεργειών του… Μακάριου Λαζαρίδη.”
Υπό άλλες περιπτώσεις δεν θα αναφερόμασταν καν στην συνέντευξη του κ. Μορφίδη -ιδίως από την στιγμή που δόθηκε σε άλλο τοπικό ΜΜΕ (σύμφωνα με την πάγια πολιτική που εφαρμόζει το Kavala Portal). Ωστόσο, με το που διαβάσαμε την συνέντευξη αυτή θυμηθήκαμε μια ανάρτηση που έκανε πριν από λίγες ημέρες (συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020), στο προσωπικό του προφίλ στο Facebook, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης “Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία” Κώστας Κατσιμίγας.
Το κείμενο της ανάρτησης έχει ως εξής:
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ και ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ!!!
Πώς μπορούν να κοροϊδεύουν τον κόσμο, χρόνια τώρα, με την σιδηροδρομική Εγνατία, όταν το μόνο πράγμα που έχει εκπονηθεί είναι μία μελέτη σκοπιμότητας?
Πως μπορούν να μιλούν για έργο όταν δεν έχει εκπονηθεί καμία μελέτη, εδαφοτεχνική, τοπογραφική κλπ και δεν έχουν δρομολογήσει απαλλοτριώσεις?
Πως μπορούν και μιλούν για κόστος 1 δις ευρώ (χαχαχα), για το τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα, χωρίς να έχουν ξεκινήσει τεχνικές μελέτες?
Πως αφήνουν εκτός δρομολογίου δυο μεγάλες πόλεις Σέρρες και Δράμα, με την δεύτερη να είναι η πρώτη περιοχή σε εξαγωγές μαρμάρου στην Ελλάδα και χρειάζεται το τραίνο για μείωση του μεταφορικού κόστους?
Πως το κάνουν χωρίς καμία διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και την τοπική κοινωνία?
Πως θα ξεκινήσουν μια νέα σιδηροδρομική γραμμή όταν εδώ και είκοσι χρόνια δεν μπορούν να τελειώσουν το τμήμα Ροδοδάφνη – Πάτρα και ετοιμάζονται να κάνουν υπογειοποίηση της γραμμής. Δηλαδή τούνελ σε πεδιάδα?
Και για όσους απορούν για το τελευταίο ερώτημα, τους λέω ότι όσοι γνωρίζουν τα σιδηροδρομικά , ξέρουν ότι αν δεν ολοκληρωθεί ο άξονας Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ), δεν πρόκειται πουθενά να γίνει τίποτε καινούριο. μόνο συντηρήσεις.
Όσον αφορά την σιδηροδρομική Εγνατία, για πάρα πολλά ακόμη χρόνια θα χρησιμοποιούμε (αν λειτουργεί) την σιδηροδρομική γραμμή που έκανε η οθωμανική διοίκηση μεταξύ του 1890 και του 1897, επί Σουλτάνου Αμπντούλ Χαμήτ του Β’.
Άρα όσα μας λένε τώρα δεν είναι τίποτε άλλο από ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ. Εύχομαι να διαψευστώ, αλλά όσοι το εύχονται μάλλον θα απογοητευτούν!!!
Και αναρωτιόμαστε: ο κ. Κατσιμίγας δεν αναφέρεται στα έργα και τις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης; (από τα σχόλια που έγραψε ο ίδιος λίγο μετά, βλέπουμε ότι και αναφέρεται και κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση για ολιγωρία)
Αλήθεια, μέχρι τώρα τι έχει γίνει για την Σιδηροδρομική Εγνατία; Διότι καλώς βγαίνει και λέει ο κ. Μορφίδης για πιθανή οικειοποίηση από τον κ. Μητσοτάκη, αλλά τι ακριβώς θα οικειοποιηθεί ο νυν πρωθυπουργός; (αν πούμε ότι το κάνει) Το τίποτα;
Διότι καλά και “παχιά” τα λόγια για μελέτες, αλλά από το 2017 (οπότε και υπεγράφη η συμφωνία Τσίπρα-Μπορίσοφ) μέχρι και σήμερα έχουν περάσει 2,5 χρόνια. Μέχρι τώρα τι έχει γίνει; Επί της ουσίας τίποτα!
Και αυτό το παραδέχεται ακόμα και άνθρωπος που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ (όπως ο κ. Κατσιμίγας)!