Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

Εκατό μέρες έχουν παρέλθει από τότε που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας. Προεκλογικό της σύνθημα και μετεκλογικό της πρόταγμα η επιστροφή στην «κανονικότητα». Ωστόσο, όσο κι αν η κυβέρνηση φροντίζει μέσω των εξαπτέρυγών της, των ΜΜΕ, να διατυμπανίζει πολλάκις ημερησίως πόσο κανονικά είναι όλα, εν τούτοις τα πεπραγμένα της τη διαψεύδουν και μάλιστα πανηγυρικά.

Καταγράφοντας τα έργα των πρώτων εκατό ημερών, μου έρχεται στο νου η ρήση του Αβραάμ Λίνκολν «Μπορείς να ξεγελάς όλους λίγο καιρό, λίγους για πολύ. Δεν μπορείς όμως να ξεγελάς όλους για πολύ καιρό». Εκτιμώ ότι στο σύντομο διάστημα της διακυβέρνησής της η ΝΔ επαληθεύει το πρώτο σκέλος της τρίπτυχης ρήσης του Λίνκολν.

Με κεκράκτες τα ΜΜΕ προσπαθεί να πείσει την κοινωνία ότι η θρυλούμενη επιστροφή στην «κανονικότητα» πραγματοποιείται:

Με την αποικιοκρατικής πρακτικής ρύθμιση της επένδυσης του Ελληνικού, όπου αξιοποίηση του Ελληνικού βλέπε αδειοδότηση του καζίνο,

με την υποβάθμιση του σώματος επιθεώρησης εργασίας, ώστε να επανέλθουμε στον εργασιακό μεσαίωνα,

με την κατάργηση της ρύθμισης για το βάσιμο λόγο απόλυσης,

με την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης,

με την επαίσχυντη απόφαση Βρούτση για κατάργηση της εγκυκλίου που διευκόλυνε την έκδοση ΑΜΚΑ σε πρόσφυγες και ασυνόδευτα,

με την κατάργηση του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και την υπαγωγή του στο Υπερυπουργείο Προστασίας του Πολίτη,

με την τοποθέτηση επικεφαλής της ΕΥΠ του κ. Κοντολέοντα, στερουμένου βασικών από το νόμο απαιτούμενων προσόντων με αποτέλεσμα πολύ απλά την αλλαγή του νόμου…..

με την επιβολή προληπτικής λογοκρισίας για τους υπαλλήλους του ΥΠΠΟ απ’την κυρία του τύμβου Καστά Αννα Παναγιωταρέα,

με την τοποθέτηση του κ. Ζούλα, μέχρι πρότινος διευθυντή του Γραφείου Τύπου του κ. Μητσοτάκη στη θέση του Προέδρου της ΕΡΤ,

με την υπαγωγή της ΓΓ ενημέρωσης και της ΕΡΤ στο πρωθυπουργικό γραφείο,

με την απομάκρυνση της κ. Βασιλικής Θάνου απ’την προεδρία της επιτροπής ανταγωνισμού,

με την…….,

με την …….,

με την…….

Ο κατάλογος δυστυχώς των «σύννομων» ενεργειών της Νέας Δημοκρατίας για την επιστροφή στην «κανονικότητα» είναι ανοικτός. Η κυβέρνηση ως οδοστρωτήρας καταλύει κάθε έννοια νομιμότητας υπαγορευμένης από συνταγματικές επιταγές. Με ρομφαία εμβαπτισμένη στην κοινωνική αναλγησία επιβάλλει το δόγμα «σοκ και δέος».

Γιατί σοκ και κοινωνικό δέος προκαλεί η προ ημερών κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΚΕΘΕΑ με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ).

Κάποια διευκρινιστικά για τις περιώνυμες ΠΝΠ.

Στο άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος ρητά αναφέρεται:

«Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, μπορεί, ύστερα από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει ΠΝΠ».

Η πρακτική αυτή της υποκατάστασης της νομοθετικής αρμοδιότητας της Βουλής, ήταν, ως γνωστόν, συνήθης κατά τις περιόδους πολιτειακής ανωμαλίας της χώρας με κορύφωση την περίοδο της Χούντας.

Στο πέρασμα των χρόνων έκδοση ΠΝΠ έχει γίνει σε εντελώς εντοπισμένες και έκτακτες περιστάσεις, όπως λ.χ. για την αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές. Όμως χρήση ΠΝΠ έχει γίνει και για τη ρύθμιση ζητημάτων ευρύτερου ενδιαφέροντος, ιδίως στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.

Ποια άραγε έκτακτη περίπτωση, εξαιρετικά επείγουσα και ποια απρόβλεπτη ανάγκη υπαγορεύει την έκδοση ΠΝΠ για την κατάργηση του αυτοδιοικητικού του ΚΕΘΕΑ?Με την απόφαση αυτή επί της ουσίας κρατικοποιείται το ΚΕΘΕΑ και οι βασικές αρμοδιότητες περνάνε στην ευχέρεια του υπουργού Υγείας.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα πέντε τακτικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΕΘΕΑ θα διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας.

Μάλιστα, όπως «ορίζεται» στη σχετική απόφαση «πρέπει να είναι καταξιωμένα και αναγνωρισμένα πρόσωπα του οικονομικού και επιστημονικού χώρου».

Πάντα μέσα στο κείμενο της ΠΝΠ αναφέρεται ότι η κατάργηση του αυτοδιοίκητου του ΚΕΘΕΑ γίνεται για την αποκατάσταση της χρηστής διοίκησης και δημοσιονομικής διαχείρισης.

Η επίκληση από την κυβέρνηση της ανάγκης αποκατάστασης της χρηστής διοίκησης και δημοσιονομικής διαχείρισης προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία, αν όχι οργή, καθώς είναι γνωστό σ’όλο τον πολιτικό κόσμο αλλά και στην ελληνική κοινωνία ότι το ΚΕΘΕΑ από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα ποτέ δε δημιούργησε «μαύρες τρύπες», δεν προέβη σε δανεισμό, δεν ενεπλάκη σε σκάνδαλα.

Επιστροφή στην κανονικότητα για τη ΝΔ σημαίνει προφανώς επαναφορά του ΚΕΕΛΠΝΟ με τις άπειρες βεβαιωμένες «μαύρες τρύπες», στα οικονομικά του.

Επιστροφή στην κανονικότητα για τη ΝΔ είναι η αντικατάσταση των άμισθων μελών του ΔΣ του ΚΕΘΕΑ, των εκλεγμένων με πρότυπες δημοκρατικές διαδικασίες από διορισμένα έμμισθα μέλη από τον κύκλο των οικονομικών και πολιτικών φίλων της ΝΔ.

Ο πολιτικός αμοραλισμός και ο κοινωνικός παχυδερμισμός σ’όλο τους το μεγαλείο. Γιατί πολιτικό αμοραλισμό, το δίχως άλλο, στοιχειοθετεί η, χωρίς την παραμικρή υποψία αναγκαιότητας, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος, έκδοση ΠΝΠ.

Πολιτικό αμοραλισμό φανερώνει η κατάργηση δημοκρατικών διαδικασιών στη λειτουργία του ΚΕΘΕΑ και η αντικατάσταση του ΔΣ από δοτά μέλη.

Πολιτικό αμοραλισμό αποκαλύπτει η επιλογή της έμμισθης σχέσης των μελών του νέου σχήματος αντί της άμισθης λειτουργίας των μελών του ΚΕΘΕΑ.

Τέλος έκδηλη η κοινωνική αναλγησία της κυβέρνησης, που αγγίζει τα όρια του κοινωνικού παχυδερμισμού, όταν αγνοεί την κατατεθειμένη αγωνία των ανθρώπων που αγωνίζονται - με όσα υλικά και ψυχικά αποθέματα τους απομένουν μετά απ’την εξοντωτική αναμέτρηση με τον εφιάλτη των ουσιών - και την υποκαθιστά με την τακτική δουλεία του βολεμένου που δεν καταλαβαίνει……

Ο κυνισμός της Νέας Δημοκρατίας και όχι η θρυλούμενη «κανονικότητα» αλλάζει εφιαλτικά το κοινωνικό τοπίο σε μόλις εκατό μέρες.

Αθεόφοβοι δε μιλάμε για μπίζνες και βολέματα ημετέρων. Για ανθρώπινες ζωές μιλάμε…….

Δημήτρης Εμμανουηλίδης

τέως βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας

Posted On Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019 11:34 Γράφτηκε από τον

Κύριοι,

Πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε το σφυροκόπημα της Τουρκίας ενάντια στη Συρία. Η επίθεση έγινε με την ενθάρρυνση μεγάλων δυνάμεων (ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ, ΕΕ), που βρίσκονται στη Συρία και στην ευρύτερη περιοχή, για να μοιραστούν τον πλούτο που υπάρχει στην περιοχή, για τα συμφέροντα μεγάλων πολυεθνικών. Τα αποτελέσματα αυτών των επεμβάσεων έφεραν και φέρνουν τεράστια ανθρωπιστική καταστροφή. Ο ξεριζωμός και η προσφυγιά εκατομμυρίων ανθρώπων "χτύπησε" τα τελευταία χρόνια και τη δική μας πόρτα. Μερικές εκατοντάδες από αυτούς φιλοξενούνται στο πρώην στρατόπεδο «Ασημακόπουλου». Την αγωνία (δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη, μπορεί να γίνει αντικείμενο συζήτησης) που εκφράσατε με το κοινό σας ψήφισμα για το ενδεχόμενο να φιλοξενηθούν κι άλλοι πρόσφυγες στην περιοχή δυστυχώς την εκμεταλλεύτηκαν φασιστικές και ρατσιστικές δυνάμεις που μπήκαν μπροστά στη διοργάνωση συλλαλητηρίου έξω από το καμπ φιλοξενίας, στοχοποιώντας τους ίδιους τους πρόσφυγες. Είναι θετικό ότι κάποιοι πολιτιστικοί σύλλογοι εκ των υστέρων διαφοροποιήθηκαν, κράτησαν αποστάσεις από το συλλαλητήριο του μίσους, που ευτυχώς δεν είχε την προσδοκώμενη για κάποιους «επιτυχία».

Απευθυνόμαστε σε όλους τους πολιτιστικούς συλλόγους της πόλης και σας καλούμε να αναλογιστείτε:  το δράμα της προσφυγιάς που γνώρισαν και οι πρόγονοί σας, θα ενταθεί με την επίθεση της Τουρκίας. Πριν φτάσουν και στην πόλη μας οι νέοι κυνηγημένοι από τις βόμβες της Τουρκίας, αφού πρώτα περάσουν από τα κυκλώματα των διακινητών, θαλασσοπνιγούν στο Αιγαίο, εγκλωβιστούν (ελέω της κατάπτυστης συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας, της αντιμεταναστευτικής και αντιπροσφυγικής πολιτικής της ΕΕ που εφαρμόζουν και οι ελληνικές κυβερνήσεις με μεγάλη προθυμία) στα κολαστήρια τύπου Μόριας και βρεθούν περικυκλωμένοι στο Ασημακόπουλου από φασίστες που τους στοχοποιούν …

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΘΕΣΗ:

  • Να καταδικάσετε την τουρκική εισβολή.
  • Να καταδικάσετε ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ που έδωσαν το πράσινο φως για το νέο αιματοκύλισμα.
  • Να καταδικάσετε τη σημερινή και τις προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις που έδιναν και συνεχίζουν να δίνουν γη και ύδωρ στο ΝΑΤΟ, όπως έκανε πρόσφατα και η κυβέρνηση της ΝΔ με τη νέα συμφωνία για τις βάσεις που τις χρησιμοποιούν για τις πολεμικές επεμβάσεις.

Η σιωπή ισοδυναμεί τουλάχιστον με ανοχή. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι χρυσός!

13/10/2019

Επιτροπή Ειρήνης Καβάλας

Posted On Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2019 17:13 Γράφτηκε από τον

Συνεχίζει την αντιπαράθεση με την δημοτική αρχή Καβάλας η παράταξη "Ανάσα για τον Δήμο" (της τέως δημάρχου Καβάλας Δήμητρας Τσανάκα), καθώς μετά την αποχώρησή της από την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου απέστειλε στα τοπικά ΜΜΕ μια ανακοίνωση με την οποία τονίζει πως προσέφυγε στους αρμόδιους φορείς για την ακύρωση των αποφάσεων της σημερινής διοίκησης του δήμου.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, πως "η δημοτική αρχή λειτουργεί υπό καθεστώς ρεβανσισμού και προχώρησε παρανόμως σε μονομερείς αλλαγές αποφάσεων, χωρίς την έγκριση του σώματος." και ότι στόχος της "Ανάσας για τον Δήμο" είναι να μπει φρένο στην ανυποληψία στην οποία οδηγείται το ΔΣ και ο δήμος Καβάλας.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Η δημοτική παράταξη «ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ» είχε με κάθε πρόσφορο μέσο προειδοποιήσει την σημερινή δημοτική αρχή και το προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί στο μέλλον κάθε πράξη τους, που υποβαθμίζει το κύρος του σώματος και θέτει σε κίνδυνο τόσο τα μέλη του όσο και την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου μας. Δυστυχώς η διοίκηση αγνόησε πλήρως τις προειδοποιήσεις μας συνεχίζοντας να λειτουργεί με τρόπο ανεύθυνο, μη λαμβάνοντας υπόψιν τις υποδείξεις μας ,οι οποίες βέβαια από τα γεγονότα που ακολούθησαν επαληθεύθηκαν πλήρως. Παρά το γεγονός όμως αυτό και ενώ η διοίκηση θα μπορούσε να διορθώσει τις παραλείψεις της θέτοντας τέλος σε μια περίοδο ακυβερνησίας που η ίδια δημιούργησ, εντούτοις όχι μόνο επέλεξε να ακολουθήσει μια τακτική αδιαλλαξίας που υποθηκεύει το μέλλον των Νομικών Προσώπων και κατ’ επέκταση του ίδιου του Δήμου μας, αλλά επιπλέον λειτουργώντας δολίως και υπό καθεστώς ρεβανσισμού προχώρησε παρανόμως  σε μονομερείς αλλαγές αποφάσεων του ανωτάτου οργάνου του δήμου μας χωρίς την απαραίτητη έγκριση του σώματος. Αρνούμενοι να ακολουθήσουμε την τακτική αυτήν παραμένοντας απλοί θεατές των εξελίξεων, όπως επέλεξαν να πράξουν άλλοι, προσφύγαμε κατά των αποφάσεων αυτών της σημερινής διοίκησης ώστε να μπει φρένο στην ανυποληψία στην οποία οδηγείται μαθηματικά το δημοτικό συμβούλιο και ο δήμος Καβάλας.

Η ενέργεια μας αυτή δεν αποτελεί έκφραση τυπολατρίας όπως θέλει να το παρουσιάσει η σημερινή δημοτική αρχή, αλλά βαθιά πολιτική πράξη, καθώς, σε αντίθεση με άλλους, αναλαμβάνουμε τις ευθύνες αυτές που μας αναλογούν και με τις οποίες μας επιφόρτισαν οι δημότες του Δήμου Καβάλας, αναδεικνύοντας μας ως την πρώτη δημοτική παράταξη στις πρόσφατες εκλογές. Η παράταξη μας ούτε συναλλάχθηκε ούτε διεκδικεί τίποτα από όσα ο νόμος όπως ισχύει σήμερα παραχωρεί στον νεοεκλεγέντα δήμαρχο και για τα οποία θα κριθεί αυτός από τους συνδημότες μας στο τέλος της θητείας του. Την ίδια στιγμή όμως δεν χαρίζει και τίποτα από αυτά που ο ίδιος νόμος θέτει ως προνόμια της αντιπολίτευσης προκειμένου και αυτή να αξιολογηθεί βάσει αυτών από το εκλογικό σώμα. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποποιηθούμε τις ευθύνες αυτές και τον ρόλο τον οποίο επιφυλάσσει στην αντιπολίτευση το σημερινό νομικό καθεστώς που διέπει την λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης ,  παραδίδοντας αμαχητί τα πάντα στον σημερινό δήμαρχο , μόνο και μόνο για να τον καταστήσουμε αποκλειστικά υπεύθυνο σε ότι επακολουθήσει. Πρέπει επιτέλους να γίνει «κοινός τόπος» από όλες τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου πως όλοι κρινόμαστε τόσο για αυτά που πράξαμε όσο και για όσα ενώ μπορούσαμε, παραλείψαμε να πράξουμε προς όφελος του δήμου μας . 

Posted On Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2019 15:25 Γράφτηκε από τον

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Καβάλας εκφράζει την αμέριστη συμπαράσταση στον αγώνα υπέρ του αυτοδιοίκητου του Κέντρου Θεραπείας εξαρτημένων ατόμων (ΚΕΘΕΑ) και εκφράζει τον έντονο προβληματισμό της για τον αιφνίδιο χαρακτήρα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που οδηγεί στον σχηματισμό ενός νέου καθεστώτος χωρίς να δοθεί η δυνατότητα για ουσιαστικό διάλογο και προγραμματισμό.

Αποτελεί βαθιά πεποίθηση μας ότι το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων θα πρέπει να συνεχίσει απερίσπαστο το πολύ δύσκολο και σημαντικό έργο του και σε αυτό, άνθρωποι και θεσμοί θα πρέπει να σταθούν δίπλα του και όχι απέναντι του.

Posted On Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2019 11:49 Γράφτηκε από τον

Ο Αγροτικός Σύλλογος Νέστου συμπαραστέκεται στους συναδέλφους αγρότες του Δήμου Καβάλας, καθώς στους εμπόρους και σε όλους τους πολίτες, που απαιτούν να μην σταματήσει η λειτουργία του υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στις Κρηνίδες, το οποίο είναι το μοναδικό τραπεζικό κατάστημα σε όλο τον παλιό Δήμο Φιλίππων.

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η επικείμενη παύση λειτουργίας της Τράπεζας Πειραιώς, θα φέρει δυσκολία στις συναλλαγές αγροτών , εμπόρων και όλων των πολιτών, με μοναδικό αποτέλεσμα την ταλαιπωρία τους.

Η Τράπεζα Πειραιώς θα πρέπει να συνεχίσει την λειτουργία του υποκαταστήματος στις Κρηνίδες, αποδεικνύοντας ότι πραγματικά στηρίζει τους αγρότες και επιθυμεί συναλλαγές μαζί τους. Διαφορετικά αν δεν επιθυμεί συνεργασία με τους αγρότες, τότε κι εμείς θα ενεργήσουμε αλληλέγγυα προς τους συναδέλφους και θα διακόψουμε τις συναλλαγές μας με την εν λόγω τράπεζα εφόσον η ίδια το έχει προκαλέσει.

Η απογοήτευση των αγροτών και όλων των πολιτών είναι μεγάλη με την πολιτική λειτουργίας των τραπεζών. Ας ελπίσουμε να ληφθεί η σωστή απόφαση από την διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς και να συνεχιστεί η λειτουργία του υποκαταστήματος στις Κρηνίδες.

Posted On Τρίτη, 08 Οκτωβρίου 2019 09:57 Γράφτηκε από τον

Βρισκόμαστε στην αμέσως επόμενη περίοδο των βουλευτικών εκλογών και για ακόμη μία φορά παρατηρείται ένας παροξυσμός της εξουσίας. Πολιτευτές, νεροκουβαλητές των βουλευτών ή πολιτευτών και κάθε καρυδιάς καρύδι εμφανίζεται στο προσκήνιο, είτε αυτοπροτεινόμενος, είτε προτεινόμενος από κάποιον δικό του, τον βουλευτή τον ίδιο ή κάποιο δημοσιογράφο, ή κάποιον τρίτο, κ.λπ. Άτομα που ήταν στην ναφθαλίνη, άτομα αποτυχημένα, νέοι που θέλουν να αναδειχθούν και θεωρούν ότι ήρθε η ευκαιρία τους, κ.λπ. Το χειρότερο όλων είναι ότι οι διεκδικητές της εξουσίας επιλέγουν τις περισσότερες φορές θέσεις εντελώς άσχετες με την εμπειρία τους και την όποια γνώση τους. Μέλη ΔΕΠ, λογιστές και λοιπά επαγγέλματα, σε θέσεις Διοικητών νοσοκομείων, άσχετες ειδικότητες σε διοικήσεις οργανισμών, άνθρωποι με χαμηλά προσόντα, όταν πλέον η ελληνική κοινωνία βρίθει από ειδικούς και ικανούς ανθρώπους, διεκδικούν θέσεις υψηλές.

Γιατί όλα αυτά; Διότι το ελληνικό κράτος, μετά από δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης, δεν έχει βρει τον βηματισμό του. Η εκπαίδευση είναι σε χαμηλό επίπεδο και ο κομματισμός κυριαρχεί ακόμη. Δεν έχει γίνει κτήμα μας ότι πετυχαίνουμε σε αυτό που ασχολούμαστε και εκπαιδευόμαστε από παιδιά. Όπως λέει ο Πλάτων, «ο καθένας από εμάς γεννιέται όχι εντελώς όμοιος με κάποιον άλλο, αλλά διαφέρει ως προς την φύση και ο καθένας είναι φτιαγμένος για διαφορετική δουλειά». Στη σύγχρονη Ελλάδα θεωρούμε ότι ο καθένας μπορεί να κάνει τα πάντα! Αυτός που δεν έχει διαβάσει ποτέ, θεωρούμε ότι μπορεί να γίνει μεγάλος επιστήμονας. Ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ θα πρέπει σώνει και καλά να περάσει στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο, στην Σχολή Θετικών Επιστημών. Και από την άλλη στα τεχνικά επαγγέλματα έχουμε έλλειψη. Εδώ βρίσκεται και ο ρόλος της Πολιτείας, η οποία θα πρέπει να σταματήσει να χαϊδεύει αυτιά μαθητών και γονέων. Θα πρέπει να προστατέψει την ζωή των πολιτών της, μη επιτρέποντας σε όσους δεν είναι αντικειμενικά ικανοί να ανταποκριθούν σε επαγγέλματα, τα οποία δεν τους ταιριάζουν.

Συνεχίζοντας, με τον Πλάτωνα, ο οποίος ρωτά τον συνομιλητή του «δηλαδή, ο καθένας σε ένα μόνο επάγγελμα τα καταφέρνει  καλά και όχι σε πολλά; Και αν επιχειρεί αυτό, αν ασχοληθεί με πολλά μπορεί να αποτύχει σε όλα, οπότε δεν θα είναι σε κανένα  για καλός;» Σε ένα μόνο επάγγελμα τα καταφέρνουμε καλά, κατά τον Πλάτωνα, και όχι σε πολλά. Η ενασχόληση με πολλά επαγγέλματα μας οδηγεί συνήθως σε αποτυχία. Άρα, πως ένας πολίτης μπορεί να διοριστεί σε μία θέση, για την οποία δεν γνωρίζει τίποτε ή δεν έχει εκπαιδευτεί σχετικά; Ας ψηφιστεί ένας νόμος, ο οποίος να προβλέπει ότι θα προκηρύσσονται οι διάφορες θέσεις του κράτους και ας προσλαμβάνεται ο καλύτερος. Μόνο με τον καλύτερο σε κάθε θέση ένα κράτος μπορεί να πάει μπροστά. Όχι με τον ημέτερο.

Ο Πλάτων πίστευε στην ενότητα και στο ενιαίο της πόλης/κράτους. Έτσι, καταλήγει γράφοντας ότι «και τους άλλους πολίτες πρέπει να τοποθετούμε τον καθένα σ’ ένα είδος επαγγέλματος, για το οποίο είναι γεννημένος, ώστε ν’ ασχολείται μόνος του στο επάγγελμά του, για να είναι ο καθένας τους ένας και όχι πολλοί, και έτσι ολόκληρη η πόλη θα γίνεται ενιαία και όχι πολλαπλή». Λέει, δηλαδή, ο Πλάτων ότι δεν πρέπει να βγαίνουν χιλιάδες δικηγόροι, οι οποίοι να είναι άνεργοι ή να υποαπασχολούνται, αλλά όσοι χρειάζονται. Το ίδιο ισχύει και για τους γιατρούς, τους μηχανικούς, τους μαθηματικούς, κ.λπ. Έτσι, η πόλη θα είναι ενιαία και όχι πολλαπλή. Σήμερα, λόγω έλλειψης Εθνικής Στρατηγικής για την Παιδεία, ο καθένας επιλέγει αυτό που νομίζει ότι του ταιριάζει, σε κλάδους οι οποίοι είναι κορεσμένοι, διότι η Πολιτεία δεν φροντίζει να ενημερώσει σωστά τους πολίτες, διαθέτοντας επιπλέον υπέρμετρα πολλούς εισακτέους σε κορεσμένα αντικείμενα.

Για τα λάθη, όμως, στην Ανώτατη εκπαίδευση θα γράψουμε και σε άλλο άρθρο. Ας επιστρέψουμε, τώρα, στον παροξυσμό της εξουσίας. Η επιθυμία για εξουσία και δύναμη σημαίνει ότι κυριαρχεί το θυμοειδές στον χαρακτήρα και όχι το λογιστικό (η λογική, ο νους). Έτσι, κατά τον Πλάτωνα αυτά τα άτομα δεν πρέπει να γίνονται πολιτικοί. Διότι, «Ο σωστός πολιτικός, πρέπει να έχει γνώσεις, να είναι ενάρετος, να μην έχει φιλοδοξίες, να μην παρασύρεται από τα πλούτη». Αντίθετα, σήμερα ο πολιτικός, αλλά και αυτός που συνωστίζεται στα πολιτικά και κομματικά γραφεία, προβάλλει τον εαυτό του (σέλφυ σε κάθε ευκαιρία, κ.λπ.), κάνει ντόρο γύρω από το όνομά του, έχει φιλοδοξίες. Ε, αυτόν, λέει ο Πλάτων, να μην τον κάνουμε ποτέ πολιτικό. Πιο συγκεκριμένα, γράφει ότι «στις σημερινές πόλεις οι άρχοντες σκιαμαχούν και φιλονικούν για την εξουσία, σαν τάχα να είναι κάποιο μεγάλο αγαθό. Η αλήθεια είναι όμως αυτή: σε κάθε πόλη, όπου όσοι πρόκειται να την διοικήσουν δεν είναι καθόλου πρόθυμοι να γίνουν άρχοντες, αυτή οπωσδήποτε θα διοικείται άριστα χωρίς καμία διχόνοια, ενώ όποια έχει αντίθετους άρχοντες, θα διοικείται αντίθετα». Δηλαδή, πολιτικό θα πρέπει να κάνουμε αυτόν που ενώ κατέχει την γνώση δεν θέλει να γίνει πολιτικός, διότι ενώ ο άδικος κερδίζει πολλά από την πολιτική εξουσία, ο δίκαιος δεν κερδίζει τίποτε. «Γιατί κι όταν ο ένας από τους δύο αναλάβει κάποια εξουσία, τυχαίνει στον δίκαιο, ακόμη και αν δεν πάθει ζημιά, οι προσωπικές του υποθέσεις να πάνε προς το χειρότερο λόγω αμέλειας, να μην ωφελείται τίποτε από το δημόσιο, επειδή είναι δίκαιος, και επιπλέον να τον απεχθάνονται η οικογένειά του και οι γνωστοί του, όταν δεν θέλει να τους εξυπηρετεί παραβιάζοντας το δίκαιο».

Δεν νομίζω, ότι πρέπει να προστεθεί κάτι παραπάνω στα όσα σοφά γράφει ο Πλάτων παρά το ότι είναι καιρός να γίνει η μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στην δημόσια και πολιτική ζωή του καθενός μας. Το μορφωτικό επίπεδο της χώρας μας θα βελτιωθεί και ο τρόπος που θα δούμε τα δημόσια πράγματα διαφορετικός. Το αντέχουμε αυτό σαν κοινωνία;

Posted On Κυριακή, 06 Οκτωβρίου 2019 19:48 Γράφτηκε από τον

Από το ΚΚΕ Καβάλας εξεδόθη μια ανακοίνωση με την οποία γίνεται προσπάθεια να καταγγελθεί η όλη προσπάθεια που γίνεται για τον περιορισμό των αφισοκολλήσεων στην Καβάλα (και τον καθορισμό συγκεκριμένων συζητήσεων). Στην ανακοίνωση, μάλιστα, γίνεται λόγος για προσπάθεια "να φιμωθεί το ΚΚΕ" (ασχέτως, βέβαια, αν η πραγματικότητα -και η ίδια η τοπική κοινωνία- δείχνει ότι "πρέπει να γκρεμιστεί ένας φούρνος" για να μαζέψει το ΚΚΕ τις αφίσες του!)

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Τελικά, το μόνο που ξεκαθάρισε από την προχθεσινή συζήτηση με θέμα την πολυσέλιδη (51σ.) νομική διατριβή για τη προβολή ιδεών και την υπαίθρια διαφήμιση ήταν οι αφίσες του ΚΚΕ.

Μέσα στην ασάφεια του κειμένου για όλα τα ζητήματα της διαφήμισης, ούτε αράδα δε βρήκαμε στον κανονισμό που να εξειδικεύει τους δεκάδες νόμους διατάγματα, αποφάσεις και βασιλικά διατάγματα ακόμη, για την επικράτεια του Δήμου μας. Το μόνο που με σαφήνεια διατυπώθηκε ήταν ότι οι αφίσες του ΚΚΕ προσβάλλουν την αισθητική της πόλης.

Δε μας αιφνιδιάζει το περιεχόμενο του κανονισμού που είναι πλήρως εναρμονισμένο με τη προσπάθεια που γίνεται από τα ευρωενωσιακά επιτελεία και τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, για τη κατασυκοφάντηση του σοσιαλισμού - κομουνισμού, το περιορισμό της πολιτικής παρέμβασης  του ΚΚΕ. Η - αστική - αισθητική σας που ανέχεται ξεχειλισμένους κάδους σκουπιδιών, ρημαγμένους δρόμους, φτώχια, ανεργία και αφίσες του "Κοσμόπολης", του air show, μάγων και τραγουδιστών «υψηλού» επιπέδου κλπ, δεν αντέχει την οπτική προπαγάνδα του ΚΚΕ γιατί "χαλάει η σούπα".

Συγχαρητήρια, αναπτερώσατε το ηθικό του φασίστα στο Δημοτικό Συμβούλιο που δήλωσε περιχαρής ότι ψηφίζει το κανονισμό γιατί θα βάλει φρένο στη κυριαρχία του ΚΚΕ με τις αφίσες.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει τη προσπάθεια φίμωσης του και υπενθυμίζει ότι 100 χρόνια τώρα πολλοί προσπάθησαν με κάθε τρόπο να φρενάρουν την επικοινωνία του με το λαό και απέτυχαν. Το ίδιο θα γίνει σίγουρα και τώρα.

Posted On Τετάρτη, 02 Οκτωβρίου 2019 07:36 Γράφτηκε από τον

Στον απόηχο της αυθόρμητης, λαϊκής, πολυπληθούς συγκέντρωσης που οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε την Πέμπτη 26/09/2019 στις 17:00 μ.μ. έξω από την κεντρική είσοδο του στρατοπέδου ‹‹Ασημακοπούλου››, από κοινού με τον πολιτιστικό σύλλογο Περιγιαλίου.

Ιδιαίτερα δε από την ωριμότητα με την οποία διαχειρίστηκε ο απλός κόσμος την παρουσία του εκεί.

Την αποφυγή οποιουδήποτε προβλήματος, οξύτητας, έντασης ή αντιπαράθεσης, αλλά της με ξεκάθαρο τρόπο, λαϊκής αποφασιστικής δήλωσης, πως η κοινωνία της Καβάλας δεν θα αποδεχθεί τετελεσμένα.

Παραδίδουμε στην κοινή γνώμη των Καβαλιωτών τη δημοτική Αρχή και εκείνες τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου που με την ένοχη σιωπή τους και εκκωφαντική απουσία τους, εντυπωσιάζουν με το πόσο γρήγορα απομακρύνθηκαν από την τοπική κοινωνία, έχοντας  απωλέσει την ικανότητα να αφουγκραστούν και να ερμηνεύσουν τις ανησυχίες της.

Όλους εκείνους που αμέσως μετά το μεγαλοπρεπές συλλαλητήριο, προφανώς επειδή κάποιοι τους τράβηξαν τα αυτιά, έσπευσαν να διαχωρίσουν την θέση τους, αναδιπλούμενοι.

Είμαστε σίγουροι ότι όλοι αυτοί που μετά την επιτυχή διοργάνωση του συλλαλητηρίου κράζουν περί άλλων, που μόνο τη μικροψυχία τους αποδεικνύουν και το στρουθοκαμηλισμό τους, θα έτριβαν τα χέρια τους με ικανοποίηση, εάν τα αριθμητικά δεδομένα του συλλαλητηρίου δεν ήταν εκείνα της Πέμπτης 26/09/2019.

Έχουμε την υποχρέωση  να ευχαριστήσουμε αναφέροντας ιδιαίτερα, κάποιες παρουσίες:

  • Εκείνα τα Μ.Μ.Ε. τοπικά και περιφερειακά που παρουσίασαν την όλη διοργάνωση με πρόθεση ενημερωτική και όχι προσπαθώντας να χειραγωγήσουν ή να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη. Τους εθελοτυφλούντες τους παραδίδουμε στην μακαριότητα της πλάνης τους.
  • Τον επικεφαλής της Κ.Α.Π., Ευάγγελο Παππά, που βρέθηκε στην εκδήλωση στηρίζοντας την όλη πρωτοβουλία, με συμβούλους της ομάδας τους.
  • Τον πρώην συνάδελφο στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, κύριο Τζατζάρη Θεόδωρο.
  • Τον φίλο Αθανάσιο Παπουτσή που μου έδωσε πρώτος την ιδέα για την ανάληψη της εν λόγω πρωτοβουλίας.

Αλλά κυρίως, όλους αυτούς τους πολίτες, ανώνυμους και επώνυμους, που αυθόρμητα ανταποκρίθηκαν και στήριξαν την όλη διοργάνωση, αρνούμενοι να υποκύψουν στις σειρήνες και τα διχαστικά τους μηνύματα.

Για την Συνεργασία για την Καβάλα

Ο Επικεφαλής 

ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Posted On Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2019 21:04 Γράφτηκε από τον

Σε πρόσφατη δημοσίευσή μου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έθεσα τον εξής προβληματισμό. «Με ποιον θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο μπορεί να ισχύει η σύγκριση μεταξύ των προσφύγων, προγόνων αρκετών από εμάς που, έχοντας την Ελλάδα ως χώρα προορισμού, έφτασαν τελικά εδώ για να γλυτώσουν τις ζωές τους από τις ορδές του Κεμάλ ή των υποχρεωτικά ανταλλάξιμων του ΄23, με τους πρόσφυγες που, εγκαταλείποντας εμπόλεμες ή όχι χώρες, φτάνουν -αισίως- στην Τουρκία, η οποία σαφώς και θεωρείται ασφαλής χώρα, με μία εύρωστη οικονομία, αλλά… δεν παραμένουν εκεί και συνεχίζουν να μετακινούνται προς άλλους προορισμούς;»

Σημειώνω πως σχετικά πρόσφατα (Αύγουστος 2019), με αφορμή περίπτωση Σύρου πρόσφυγα που συνελήφθη στη Γερμανία, δικαστήριο στο Μόναχο με απόφασή, του δεν επιτρέπει την επαναπροώθησή του στην Ελλάδα, υπό τον φόβο ότι θα επιστρέψει στην Τουρκία. Το δικαστήριο στην απόφασή του, θεωρεί πως η Τουρκία δεν αποτελεί ασφαλή χώρα για τους πρόσφυγες, λόγω του ότι δεν εφαρμόζει επαρκώς τη συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες (θα δούμε γιατί παρακάτω), κάτι που ουσιαστικά «βάζει φωτιά» στη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας του 2016.

Παράλληλα, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί πως σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε η αντιπροσωπεία του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, με τον τίτλο «Πρόσφυγας ή Μετανάστης, η επιλογή των λέξεων έχει σημασία», ενώ τις 9 από τις 10 ερωταπαντήσεις που θέτει, φροντίζει να τις τεκμηριώσει και νομικά, καταλήγει στο 10ο ερώτημα το οποίο είναι «Τι γίνεται με τους πρόσφυγες που εγκαταλείπουν τη μία χώρα υποδοχής και εισέρχονται σε άλλη; Στην περίπτωση που συνεχίζουν το ταξίδι τους από την πρώτη χώρα όπου διέμεναν δεν περιγράφονται καλύτερα ως «μετανάστες;» για να απαντήσει με το εντελώς αυθαίρετο (κατά τη γνώμη μου) νομικό συμπέρασμα πως «Ένας πρόσφυγας δεν παύει να είναι πρόσφυγας ή δεν γίνεται «μετανάστης» απλώς και μόνο επειδή αφήνει μία χώρα υποδοχής για να ταξιδεύσει σε άλλη…  Το άτομο που πληροί τα κριτήρια για το καθεστώς του πρόσφυγα παραμένει πρόσφυγας, ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη διαδρομή και τα διάφορα στάδια του ταξιδιού αναζήτησης προστασίας ή ευκαιριών για να ξαναχτίσει τη ζωή του/της». Μία τέτοια απάντηση όμως, εκτός του ότι δε στηρίζεται σε κανένα απολύτως νομικό έρεισμα, εάν υιοθετηθεί ως έχει, τότε, με βάση και τον ορισμό που δίνει η Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες (δικαιολογημένου φόβου διώξεως λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως ή πολιτικών πεποιθήσεων (και) ευρίσκεται εκτός της χώρας της οποίας έχει την υπηκοότητα …. κλπ), θα πρέπει (πχ) να προκαλέσει αυτόματα την κατάργηση του όρου «μετανάστης», καθώς οι πάντες που απλά μεταναστεύουν για οποιοδήποτε λόγο, θα μπορούν να επικαλεστούν πως φοβούνται την δίωξή τους στη χώρα καταγωγής τους, λόγω (πχ) της κοινωνικής τους τάξης ή των πολιτικών τους πεποιθήσεων, και να ζητήσουν… άσυλο σε οποιαδήποτε χώρα της αρεσκείας τους!

Το παράδειγμα-επιχείρημα που έφερε διαδικτυακός φίλος στη συζήτηση που αναπτύχθηκε «κάτω» από την αρχική δημοσίευση στο κοινωνικό δίκτυο, πως ένα μέρος του προσφυγικού ελληνισμού του 1922, είχε καταφύγει στη Συρία, αν και αρκετά καλό, «πάσχει» κατά τη γνώμη μου σε ένα -κυρίως- σημείο. Προσέχοντας (θέλω να πιστεύω) καλά το πώς διατυπώνω τις σκέψεις μου, γράφω στο αρχικό δημοσίευμα «με ποιο θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο…». Πού λοιπόν εντοπίζω το λάθος του επιχειρήματος. Αφού σημειώσω πως (όπως αναφέρει και ο Β. Αγτζίδης σε άρθρο του), στα εδάφη αυτά «είχαν καταλήξει διάφορα κύματα Ελλήνων και Αρμενίων που είχαν υποστεί τις εθνικές εκκαθαρίσεις από τους νεότουρκους την περίοδο 1914-1918. Αλλά και στη συνέχεια, κατά την κεμαλική εποχή (1919-1923)», θα πρέπει να πούμε πως οι εκτοπισμένοι και διωκόμενοι από τις εστίες τους Έλληνες, ουσιαστικά αλλά και τυπικά, δεν έφτασαν ποτέ στη Συρία, απλά διότι… το 1922 δεν υπήρχε Συρία. Τα εδάφη στα οποία προσωρινά (οι περισσότεροι) ή μόνιμα εγκαταστάθηκαν, ήταν μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, τα οποία (κατ’ αρχήν) με τη μυστική Συμφωνία Σάϊκς-Πικό το 1916, είχαν περάσει, άλλα υπό βρετανικό και άλλα υπό γαλλικό έλεγχο, και μετά τη Συνθήκη των Σεβρών το 1920, πέρασαν υπό την γαλλική εντολή, «λειτουργώντας» ουσιαστικά ως… προτεκτοράτα. Μόνο μετά το 1946 η Συρία απέκτησε την ανεξαρτησία της. Οι Έλληνες πρόσφυγες λοιπόν, μετακινήθηκαν μέσα στα όρια της, διαμελισμένης μετά τον Α΄ΠΠ, Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας -τυπικά- τα «αδιόρατα σύνορα» μιας Συνθήκης (Σεβρών), για να βρεθούν σε ένα… γαλλικό προτεκτοράτο, το οποίο μάλιστα κάθε άλλο παρά μπορούσε να χαρακτηρισθεί (ακόμη και τότε) ως «ασφαλής χώρα». Ο ίδιος δε ο Β. Αγτζίδης σημειώνει στο άρθρο του πως «στην περιοχή κατοικούσε και μια μεγάλη ελληνορθόδοξη κοινότητα αραβόφωνων, απογόνων των Βυζαντινών». Σαφώς και όσοι βρέθηκαν εκεί, χρωστούν ευγνωμοσύνη για την ελεημοσύνη των ντόπιων κατοίκων και του Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως τους αναγνωρίσθηκαν οποιαδήποτε δικαιώματα, όπως αυτά -ορθά και δίκαια- τα γνωρίζουμε και τα εννοούμε σήμερα.

Κατά συνέπεια, οι Έλληνες πρόσφυγες του ’22 και των προηγουμένων ετών, είτε μετακινήθηκαν εξ΄ αρχής σε άλλο ανεξάρτητο κράτος (Ελλάδα), το οποίο είχε κάθε θεσμική και νομική δυνατότητα να τους προσφέρει υπηρεσίες ασύλου, όπως τουλάχιστον αυτές εννοούνταν και περιγράφονταν τότε από την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες της Κοινωνίας των Εθνών, η οποία -σημειωτέων- δημιουργήθηκε μόλις ένα χρόνο πριν (1921) και κυρίως για να επιβλέψει την επιστροφή στις εστίες τους των προσφύγων του Α΄ΠΠ, είτε μετακινήθηκαν εντός των ορίων της -τότε- Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας τυπικά τα σύνορα ενός -μη ασφαλούς- προτεκτοράτου υπό την γαλλική εντολή, ευρισκόμενοι μάλιστα μεταξύ και μιας ελληνορθόδοξης κοινότητας αραβόφωνων, εάν αυτό παίζει κάποιο ρόλο.

Και αυτό, με φέρνει στο δεύτερο αντεπιχείρημά μου. Όπως σωστά αναφέρει ο διαδικτυακός μου φίλος, τα γεγονότα αυτά «έλαβαν χώρα» στις αρχές της δεκαετίας του ΄20 (και λίγο πριν). Όπως είναι γνωστό, μόλις το 1951 υπογράφηκε η Σύμβαση της Γενεύης για τα δικαιώματα των προσφύγων, η οποία και αναθεωρήθηκε-διευρύνθηκε με το Πρωτόκολλο του 1967 (Ν. Υόρκη). Τόσο στη Σύμβαση, όσο και στο Πρωτόκολλο, η Τουρκία φρόντισε να συμπεριλάβει την διευκρίνιση πως ως «πρόσφυγα», η ίδια εννοεί εκείνον που «επηρεάστηκε» από «τα γεγονότα που συνέβησαν στην Ευρώπη πριν την 1η Ιανουαρίου του 1951». Κατά συνέπεια, μέχρι και σήμερα, όσοι βρίσκονται στο έδαφος της Τουρκίας, για την ίδια -νομικά- δεν αποτελούν πρόσφυγες. Τουλάχιστον τέτοιους στους οποίους να μπορούν να αναγνωριστούν τα δικαιώματα που προβλέπει η Σύμβαση της Γενεύης και η αναθεώρησής της. Ως μέλος όμως του ΟΗΕ και έχοντας υπογράψει την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, υποχρεούται να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια προς όσους βρίσκονται στο έδαφός της.

Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε θεσμικά ή/και νομικά ορθή σύγκριση περί των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών, μπορεί να γίνει μόνο μετά την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (1948) και κυρίως μόνο μετά τη Σύμβαση της Γενεύης (1951) και της αναθεώρησής της (1967).

Καταλήγοντας, γνώμη μου είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση μεταξύ των Ελλήνων προσφύγων του ’22 (και προγενέστερα) που κατέφυγαν στα εδάφη της σημερινής Συρίας (και αλλού), με όσους σήμερα φθάνουν στη χώρα μας, προερχόμενοι από άλλες ασφαλείς χώρες της περιοχής.

Αν αυτό μπορεί να γίνει για συναισθηματικούς λόγους, είναι μια άλλη συζήτηση που αφορά την υποχρέωσή μας, την υποχρέωση κάθε δημοκρατικού πολίτη, για ανθρωπιστικούς λόγους, να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια αξιοπρεπούς διαβίωσης, σε κάθε άνθρωπο (ειδικά δε στα ανήλικα παιδιά) που, χωρίς δόλο, φτάνει «στην πόρτα του». Και μέχρι εκεί.

Όσον αφορά την πολιτική όμως, πολύ δε περισσότερο τη διεθνή, είμαι υποχρεωμένος να τονίσω πως δεν ασκείται, ούτε μπορεί ποτέ να ασκηθεί, με συναισθηματικούς όρους.

Posted On Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2019 11:30 Γράφτηκε από τον

Η συγκέντρωση των "πολιτιστικών συλλόγων" ΄έξω απο το Στρατόπεδο Ασημακόπουλου, με σκοπό την διαμαρτυρία κατά της πιθανής έλευσης επιπλέον προσφύγων στο Στρατόπεδο, κατέληξε να συγκεντρώσει κάποιους απο τους γνωστούς ξενόφοβους, υπερεθνικιστές και πρώην και νυν "Μακεδονομάχους". Η όλη κίνηση όμως, και η καπήλευση του όρου "πολιτιστικός" για εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας, δεν θα πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους.

Και βέβαια, το αγαπημένο επιχείρημα των "ανησυχούντων" ξενοφοβικών, σε όσους αντιπαραθέτουν στην μισαλλοδοξία τους την προσφυγική ιστορία των παπούδων μας, είναι ότι οι σημερινοί πρόσφυγες δεν έχουν κανένα κοινό στοιχείο με τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ωστόσο, το να διαβάζει κανείς ιστορία απο αξιόπιστες και επιστημονικά τεκμηριωμένες πηγές, θα βοηθούσε πολύ στο να μην γίνεται επίκληση της ανόητης ρήσης κατά των προσφύγων ότι «οι Έλληνες πρόσφυγες γύριζαν στη μητέρα πατρίδα, ενώ οι σημερινοί....».

Πολλοί Έλληνες πρόσφυγες απο την Σμύρνη και την Μικρά Ασία κατέφυγαν σε πόλεις της Συρίας, όπου έγιναν δεκτοί με ιδιαίτερα θετικό τρόπο. Μετά τον Εμφύλιο, Έλληνες πρόσφυγες κατέφυγαν στην Γιουγκοσλαβία και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Επι Χούντας, πολλοί Έλληνες ζήτησαν και πήραν πολιτικό άσυλο στην Ιταλία, Γαλλία κλπ. Και βέβαια δεν χρειάζεται να πω τίποτε για τους Έλληνες μετανάστες που σε μεγάλους αριθμούς έφυγαν σ όλη σχεδόν την Υφήλιο -και εντελώς λάθος κυκλοφορεί ο ισχυρισμός ότι όλοι τότε ήταν «νόμιμοι», ή φιλήσυχοι!! (Βλ. σχετικά την αναφορά του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το 1934, για την παραβατικότητα των εθνοτικών ομάδων των μεταναστών εκεί).

Και κάτι ακόμα για τους «φόβους» ότι εκατομμύρια πρόσφυγες θα κατακλύσουν την Ελλάδα...(!!) Σύμφωνα με στοιχεία της Ύπατης Αρμοστίας του ΟΗΕ, στην Ελλάδα υπάρχουν 63000 πρόσφυγες. Αυτό, σε σχέση με τα 2 εκατομμύρια προσφύγων που υπάρχουν στο Λίβανο, 4,5 στην Τουρκία κλπ, είναι αστείο ως έκφραση ανησυχίας ότι εδώ θα μας εξαφανίσουν!

Οι διάφοροι φοβικοί εκφράζουν «ανησυχίες» και ρίχνουν ανάθεμα, χωρίς όμως προτάσεις! Είτε βολικά, είτε απο άγνοια παραβλέπουν το ότι ο εξτρεμισμός χαρακτηρίζει ορισμένες ομάδες μόνο κι όχι το σύνολο πιστών κάθε θρησκείας. Και βολικά επίσης βαφτίζουν "μουσουλμάνους" όλους τους πρόσφυγες, χωρίς να ασχοληθούν βαθύτερα με τις διαφορετικές κοινωνικές και εθνοτικές κατηγορίες και θρησκευτικές ομάδες των προσφύγων.

Όσο για το είδος της «εθνικής ταυτότητας» που υπερασπίζονται οι ακραίοι ξενοφοβικοί, είναι το εσωστρεφές, ημιμαθές, μισαλλόδοξο και οπισθοδρομικό, που δεν έχει καμμιά σχέση, ούτε με τις διδαχές της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, αλλά ούτε και με τα σύγχρονα πρότυπα προοδευμένων κρατών.

Και κάτι για σκέψη: απο πότε άρχισε να έχει ένταση το προσφυγικό - μεταναστευτικό; Είχαμε την ίδια κατάσταση πριν τα μέσα του 90; Τι δημιούργησε την απότομη αύξηση σε αριθμούς και ρεύματα μετακινήσεων; Τί συνθήκες άλλαξαν στις χώρες προέλευσης και τί προξένησε τις αλλαγές;

Η συγκέντρωση των «σωματείων» έξω απο το Στρατόπεδο Ασημακόπουλου ήταν απαράδεκτη! Όσοι θέλουν -και δικαιολογημένα- να διαμαρτυρηθούν για την άνιση κατανομή προσφύγων στις ελληνικές περιφέρειες και δήμους, θα πρέπει να διαδηλώσουν έξω απο τις κρατικές υπηρεσίες που ο φορέας τους έχει αυτή την ευθύνη, κι όχι έξω απ τους χώρους στέγασης προσφύγων, ενθαρρύνοντας κάθε ακραίο ρατσιστικό στοιχείο, και δημιουργώντας χάσμα μίσους με τους πρόσφυγες, που τελικά είναι καταδικασμένοι να συνεχίσουν να ζουν μαζί μας!

Posted On Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2019 11:25 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 60

Brevet Fillipoi Slow

Insta

146542863

 

Nautical Club Of Kavala Logo

  44493438 1978268539139579 1920803640713412608 N

Konstantinos Jewellery Banner  

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Kreka

Odeio

Vitrokosmos

Dhmh

DeltaTV Logo

Star Dramas

1174612 371849632918150 1744395463 N

Emedia

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας