Στον εισαγγελέα μετέβησαν, το πρωί της Τετάρτης 15 Ιανουαρίου 2020, ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης και ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης, με σκοπό να καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά σε βάρος της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” για την υπόθεση της ανατολικής εισόδου προς την Καβάλα -η οποία παραμένει κλειστή εδώ και καιρό, λόγω των εργασιών για την κατασκευή του σταθμού πλευρικών διοδίων (εργασιών που έχουν “κολλήσει” και δεν προχωράνε). Τώρα, βέβαια, το κατά πόσο αυτή η μηνυτήρια αναφορά (αλλά και όποιες άλλες ενέργειες γίνουν από εδώ και στο εξής) θα έχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι ένα θέμα προς διερεύνηση. Βλέπετε, πέραν της επίσημης δικαιολογίας της επιχείρησης (ότι η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή των πλευρικών διοδίων έχει δώσει προτεραιότητα σε άλλους σταθμούς, και όχι στην Νέα Καρβάλη), η “Εγνατία Οδός” έχει αποδείξει πολλάκις πως όταν θέτει στόχους τούς υλοποιεί (είτε άμεσα είτε μακροπρόθεσμα), χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τις όποιες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών. Αυτό έχει αποδειχτεί και με τους σταθμούς μετωπικών διοδίων που έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και με το ότι στην περίπτωση του σταθμού στου 474ο χιλιόμετρο, στο ύψος της Άσπρης Άμμου, χαρακτήρισε τις εις βάρος της δικαστικές αποφάσεις ως απλά “εμπόδια, τα οποία θα προσπεράσουμε σύντομα.” Από την στιγμή, μάλιστα, που βλέπει και ότι όλες οι αντιδράσεις (είτε από πολιτικούς φορείς -βουλευτές, αυτοδιοίκηση- είτε από την τοπική κοινωνία) είναι αρκετά “χαλαρές” (μιας και ο κόσμος είναι κουρασμένος και απογοητευμένος, έχοντας χάσει την διάθεσή του για αντίδραση), είναι λογικό να αποθρασυνθεί η “Εγνατία Οδός” και να κοροϊδεύει άπαντες. Αλήθεια, ποιος μπορεί να πιστέψει τις νέες διαβεβαιώσεις της “Εγνατίας Οδού” ότι θα ανοίξει η ανατολική είσοδος στις 25 Ιανουαρίου; Στο σημείο αυτό, ο συνήγορος του διαβόλου μπορεί να πει πως “Και τι θέλετε να κάνουμε; Να καθίσουμε και να κλαίμε την μοίρα μας; Δεν πρέπει να κινητοποιηθούμε;” Φυσικά και πρέπει να υπάρχει αντίδραση, ιδίως από την στιγμή που -πέραν των μεγάλων προβλημάτων που προκαλεί, με την στάση της, η “Εγνατία Οδός”- γίνεται σταδιακά ξεκάθαρο πως η όλη πολιτική της επιχείρησης δείχνει ξεκάθαρα ότι έχει σαν μοναδικό της σκοπό να μαζεύει χρήματα από τα διόδια -χωρίς καν να τα επενδύει, ούτε καν σε ασφαλτοστρώσεις (οι λακκούβες σε πολλά σημεία του δρόμου είναι ιδιαίτερα εμφανείς), αλλά ούτε καν και σε ένα απλό πρατήριο υγρών καυσίμων! (9υμίζουμε ότι, σύμφωνα με την αναθεωρημένη νομοθεσία του 2014, παρέχονται μεν διευκολύνσεις για την κατασκευή σταθμών διοδίων αλλά οι ίδιες διευκολύνσεις παρέχονται και για σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Από τότε μέχρι σήμερα, το μόνο που έχουμε δει να “φυτρώνει” είναι οι σταθμοί διοδίων -ούτε λόγος, φυσικά, για σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών!) Αυτό που λέμε, όμως, είναι ότι θα πρέπει να κρατάμε “μικρό καλάθι”, καθώς το παρελθόν μάς έχει δείξει πως η “Εγνατία Οδός” κοιτάζει μονάχα την δική της βόλεψη…