Λίγες μέρες πριν από τα “Αδέσποτα Κορμιά”, βγάζουν έξω από τον “Ζέφυρο” τον ΣΦΓΤ!
Υπό άλλες συνθήκες θα μιλούσαμε για μια φυσιολογική διαδικασία, ωστόσο τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή μόνο υποψίες μπορεί να προκαλέσει.
Ο λόγος για μια απόφαση που εστάλη σήμερα Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2024 από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Καβάλας προς τον εργολάβο που έχει αναλάβει την ανακαίνιση του Αμφιθεάτρου Διοικητηρίου “Γεώργιος Παυλίδης”,
με κοινοποίηση στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρου Μαρκόπουλου
και στον Σύνδεσμο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών (που διαχειρίζεται τον θερινό κινηματογράφο “Ζέφυρος”).
Τι αναφέρει η απόφαση
Στην απόφαση αυτή τονίζεται πως “λόγω της ανάγκης για στατική ενίσχυση των φερόντων στοιχείων των κτιρίων του Αμφιθεάτρου, το δυνατόν συντομότερο, προς εξασφάλιση της αντισεισμικής θωράκισης τους και λόγω του ότι το σύνολο των καθαιρέσεων που αφορούν το κτίριο του Αμφιθεάτρου πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα, ώστε να καταστεί δυνατή η υγρομόνωση του δώματος πριν την έλευση των Φθινοπωρινών βροχοπτώσεων και τη πτώση της θερμοκρασίας,
ο θερινός κινηματογράφος “Ζέφυρος” θα πρέπει να εκκενωθεί το αργότερο ως το προσεχές Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024.
Στην ίδια απόφαση τονίζεται πως “Κατά την εκτέλεση των εργασιών και μέχρι την αποκατάσταση των δομικών στοιχείων ο χώρος που λειτουργεί ο θερινός κινηματογράφος θα παραμείνει κλειστός, για λόγους ασφαλείας (ώστε να μην προκληθεί ατύχημα σε πολίτες και εργαζόμενους).” Κάτι που, εμμέσως πλην σαφώς, στέλνει το μήνυμα πως μετά την εκτέλεση των εργασιών ο “Ζέφυρος” θα επαναλειτουργήσει.
“Αδέσποτα κορμιά”
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, υπό άλλες συνθήκες θα μιλούσαμε για μια φυσιολογική διαδικασία, με δεδομένο πως κάποια στιγμή θα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι εργασίες στο αμφιθέατρο της ΠΕ Καβάλας (το πότε, βέβαια, θα ολοκληρωθούν οι εργασίες αυτές είναι άγνωστο, μιας και τα στατικά προβλήματα είναι γνωστά από καιρό).
Ωστόσο το χρονικό σημείο στο οποίο εστάλη η απόφαση για την εκκένωση του Ζέφυρου (σήμερα Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2024) είναι εξαιρετικά “ύποπτο”.
Και αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με το γεγονός ότι το πρόγραμμα των προβολών στον “Ζέφυρο” ολοκληρώνεται στις 15 Σεπτεμβρίου 2024 -κάτι που είναι γνωστό από καιρό. (Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα προβολών πατώντας εδώ)
Έχει να κάνει με το ποια ταινία πρόκειται να προβληθεί την προσεχή Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024.
Αρχικά, λοιπόν, είχε προγραμματιστεί η προβολή ενός παιδικού έργου (animation) με τίτλο “Ο Απίθανος Μόρις”.
Ωστόσο πριν από περίπου 3 εβδομάδες (στις 14 Αυγούστου) έγινε γνωστό (με ανακοίνωση που αναρτήθηκε στη σελίδα του “Ζέφυρου” στο Facebook) πως, στη θέση του παιδικού έργου, επρόκειτο να προβληθεί το (γυρισμένο το 2024) ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά” της Ελίνας Ψύκου -με παρουσία, μάλιστα, της ίδιας της σκηνοθέτιδας η οποία θα απαντούσε και σε ερωτήσεις των θεατών.
Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ που (σύμφωνα με τους συντελεστές του) πραγματεύεται τα δικαιώματα των γυναικών στην άμβλωση, την εξωσωματική γονιμοποίηση και την ευθανασία, καθώς και το τι σημαίνει για μια γυναίκα να μπορεί να είναι ελεύθερη και να διαθέτει το σώμα της και τη ζωή της όπως θέλει, σε μια Ευρώπη που υποτίθεται ότι προασπίζεται το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση.
Η προβολή του ντοκιμαντέρ αυτού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Μάρτιο, είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από μερίδα πολιτών και θρησκευτικών οργανώσεων. Οι αντιδράσεις είχαν προκληθεί όχι μόνο λόγω του περιεχομένου του ντοκιμαντέρ (Σχόλιο γράφοντος: Ασχέτως αν αυτοί που αντέδρασαν δεν το είχαν δει ποτέ, αλλά απλά διάβασαν ορισμένες λέξεις από την υπόθεση) αλλά και λόγω της αφίσας του -που απεικονίζει μια γυμνή, εγκυμονούσα γυναίκα καρφωμένη σε σταυρό.
Μάλιστα, εκείνες τις μέρες υπήρξε ακόμα και παρέμβαση του μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεου, ο οποίος με επιστολή του προς τη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Ελίζ Ζαλαντό είχε ζητήσει να μην αναρτηθεί η αφίσα, διότι «είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης». Μια επιστολή, βέβαια, που είχε απαντηθεί από την κ. Ζαλαντό με την εξής φράση: “Δεν πιστεύω ότι προσβάλλει την ελεύθερη διάθεση της αγάπης μας για τον Χριστό, την Εκκλησία Του και τα ιερά Πρόσωπα της Πίστης μας. Δεν υπάρχει κάτι προσβλητικό ή χλευαστικό σε αυτή την αφίσα”
Γιατί τώρα, λοιπόν, η διαταγή έξωσης;
Ανάλογες αντιδράσεις προκλήθηκαν και στην Καβάλα μετά τη γνωστοποίηση της προβολής του ντοκιμαντέρ “Αδέσποτα Κορμιά”. Οι περισσότερες από αυτές καταγράφτηκαν στις αναρτήσεις του “Ζέφυρου” στο Facebook, και -όπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο- κυμάνθηκαν μεταξύ της “βλασφημίας για τον Τίμιο Σταυρό και την Παναγία“, του “Γιατί δεν τολμάτε να χρησιμοποιήσετε τα σύμβολα του Ισλάμ;” και της “προώθησης της woke ατζέντας περί των αμβλώσεων“.
Ωστόσο, μέχρι και σήμερα είχαμε γνώση μονάχα για αυτές τις αντιδράσεις -και όχι για κάτι παραπάνω.
Διότι, όπως είπαμε νωρίτερα, η απόφαση για την εκκένωση του “Ζέφυρου” εξαιτίας των εργασιών για την ανακαίνιση του αμφιθεάτρου έχει μια δόση λογικής (και, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, κάποια στιγμή θα γινόταν),
ωστόσο το ότι η απόφαση αυτή ελήφθη και γνωστοποιήθηκε μόλις λίγες μέρες πριν από την προβολή των “Αδέσποτων Κορμιών” ακούγεται -και είναι- εξαιρετικά ύποπτη.
Διότι δεν είναι δυνατόν να πιστέψουμε πως η ανάγκη για άμεση έναρξη των εργασιών ήταν τόσο μεγάλη που δεν μπορούσε να περιμένει ούτε μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου (οπότε και ολοκληρώνεται το πρόγραμμα προβολών του “Ζέφυρου”).
Μιλάμε, στο κάτω κάτω της γραφής, για μόλις 11 μέρες! Δεν μιλάμε π.χ. για 11 εβδομάδες ή για 3-4 μήνες νωρίτερα!
Σε κάθε περίπτωση, αναμένονται εξελίξεις…