Ελάχιστη σημασία έχει αν την φράση αυτή την πρωτοανέφερε ο Αίσωπος (για τα σαλιγκάρια και τον ήχο που παρήγαγαν όταν ψήνονταν στη σχάρα -σαν να καιγόταν το σπίτι τους και αυτά να τραγούδαγαν) ή ο Θουκυδίδης (για να συνοψίσει την καταστροφική αδυναμία της Αθηναϊκής Πολιτείας να αντιληφθεί τα πραγματικά διακυβεύματα και να τα αντιμετωπίσει με ορθή προτεραιότητα).
Το νόημα είναι ακριβώς το ίδιο – και ταιριάζει ακριβώς με την περίσταση.
Τη στιγμή, λοιπόν, που ο αριθμός των συμπολιτών που εντοπίζονται θετικοί στον κορωνοϊό SARS-COV-2 (ή στους οποίους εκδηλώνεται η νόσος COVID-19) αυξάνεται καθημερινά ολοένα και περισσότερο, ένεκα της παραλλαγής “Όμικρον”,
τη στιγμή που οι πολίτες έχουν κυριευτεί από πανικό, και (πολύ λογικά, από ένα σημείο και μετά) δεν έχουν ούτε καν την επιθυμία να κατανοήσουν πως -σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες- η παραλλαγή “Όμικρον” είναι μεν πολύ πιο μεταδοτική αλλά λιγότερο θανατηφόρα, ειδικά αν κάποιος είναι full εμβολιασμένος,
τη στιγμή που η αξιοπιστία των rapid και των self tests (ειδικά στον εντοπισμό της παραλλαγής “Όμικρον”) δοκιμάζεται και αμφισβητείται καθημερινά – με αποτέλεσμα να καταγράφονται τραγελαφικές καταστάσεις, όπως το να εντοπίζονται κρούσματα με rapid ή self test και να βγαίνουν αρνητικά σε μοριακό test ή και το ανάποδο,
τη στιγμή που τα ήδη εξαιρετικά επιβαρυμένα, από οικονομικής άποψης, νοικοκυριά καλούνται συνεχώς να καλύπτουν από την τσέπη τους το δυσβάσταχτο κόστος της αγοράς tests (με πολλούς πολίτες να φτάνουν στο σημείο να διαφημίζουν το φαρμακείο που δίνει φτηνότερα τα rapid tests), και οι πολίτες κάθε ηλικίας σχηματίζουν ουρές πολλών μέτρων έξω από τα φαρμακεία για ένα τεστ (με τα όποια μέτρα προφύλαξης, όπως είναι φυσικό και λογικό, να πηγαίνουν περίπατο)
τη στιγμή που δεν έχει γίνει καμία απολύτως προεργασία για να μπορέσουν τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια (δεν συζητάμε για κάτι “εξωτικά” πράγματα που ζητάει η ΟΛΜΕ, όπως η μείωση των μαθητών σε 15 ανά τάξη -κάποια στιγμή θα τα σχολιάσουμε και αυτά-, αλλά για πιο απλά πράγματα, όπως η μέριμνα για την καθαριότητα και την πρόσληψη καθαριστριών),
η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας (με προεξάρχουσα την “αγαπημένη” μας Νίκη Κεραμέως) δείχνει να μην καταλαβαίνει τίποτα, να έχει “πετάξει λευκή πετσέτα στο ρινγκ”, να αγνοεί όλα όσα είπαμε νωρίτερα,
και να προχωράει στο άνοιγμα των σχολικών μονάδων την προσεχή Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2021!
Με ένα επιπλέον self test ανα εβδομάδα για κάθε μαθητή, με χαμηλότερο “κατώφλι” για το κλείσιμο τμημάτων (30% έναντι 50%), χωρίς καμία ουσιαστική μέριμνα για την περίπτωση που οι καθηγητές βρεθούν και αυτοί θετικοί,
και με γενικό σύνθημα το “Έχει ο Θεός”!!!
Τα συμπεράσματα δικά σας…
Υ.Γ.: Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, τα σχολεία ανοίγουν και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η συνολική εικόνα δείχνει ότι τα σχολεία ανοίγουν κανονικά κανονικά και δια ζώσης στη Γερμανία (3/1), τη Γαλλία (3/1), την Ισπανία (10/1), την Ουγγαρία (3/1), τη Βουλγαρία (4/1), τη Λετονία (5/1), την Ιρλανδία (6/1), το Λουξεμβούργο (9/1), την Εσθονία (10/1), την Ιταλία (10/1), την Ολλανδία (10/1), τη Φινλανδία (10/1), το Βέλγιο (10/1), τη Σλοβακία (10/1), την Πολωνία (10/1), τη Μάλτα (10/1), την Κύπρο (10/1), καθώς επίσης και σε Κροατία, Λιθουανία, Σουηδία, Τσεχία και Ρουμανία.