Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025

Εντός της άνοιξης η απομάκρυνση των ναυαγίων σε Καβάλα και Κεραμωτή (και μια πρότασή μας)

Must Read

image_print

Αισιοδοξία επικρατεί στις τάξεις της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας σχετικά με το ζήτημα της ανέλκυσης του βυθισμένου γερανού στην Ραψάνη, του υδροπτέρυγου στην Κεραμωτή και του καΐκιού στο Καρνάγιο Καβάλας, καθώς μετά από 2 ανεπιτυχείς προσπάθειες (και με αρκετούς επιχειρηματίες να εκδηλώνουν μεν ενδιαφέρον αλλά να “σκαλώνουν” στο κόστος της ανέλκυσης του γερανού) βρέθηκε τελικά εργολάβος που θα αναλάβει την απομάκρυνσή του. Ο τελευταίος διαγωνισμός διεξήχθη πριν από 10 ημέρες, με 2 επιχειρηματίες να καταθέτουν υποψηφιότητα, ενώ η τελική έγκριση των πρακτικών του διαγωνισμού έλαβε χώρα την περασμένη Πέμπτη στην διάρκεια της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΚ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις, εκτιμάται ότι ο επιχειρηματίας που ανέλαβε την ανέλκυση των ναυαγίων θα ολοκληρώσει τις απαραίτητες εργασίες εντός της άνοιξης, ώστε το καλοκαίρι να βρει την Ραψάνη, το Καρνάγιο και την Κεραμωτή χωρίς ναυαγισμένα πλοία ή γερανούς.

Σχόλιο γράφοντος:

Στις αρχές του προηγούμενου μήνα είχαμε δει στο Internet ένα βίντεο που κατέγραφε την διαδικασία της βύθισης ενός πολεμικού πλοίου του Μεξικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Το πλοίο βυθίζεται προκειμένου να δημιουργηθεί τεχνητός ύφαλος στην περιοχή Μπάχια Καλιφόρνια (στα βορειοδυτικά σύνορα Μεξικού και ΗΠΑ) καθώς επίσης και για να μελετηθούν οι επερχόμενες αλλαγές στη θάλασσα λόγω του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

Εκτιμούμε ότι μια ανάλογη ιδέα θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στις θάλασσες του νομού Καβάλας. Οι τεχνητοί ύφαλοι (είτε με κάποιο βυθισμένο πλοίο είτε με φυσικούς και τεχνητούς ογκόλιθους -όπως έχει γίνει στην Κάλυμνο) έχει αποδειχτεί ότι μπορούν να δημιουργήσουν έναν μικρό οικολογικό παράδεισο αλλά και να συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αύξηση της βιοποικιλότητας και των εμφανίσεων διαφόρων ειδών ψαριών που μπορούν να ενισχύσουν την ντόπια αλιεία -αλλά και τον αλιευτικό τουρισμό.

Αναγνωρίζουμε ότι το κόστος για την δημιουργία τεχνητών υφάλων δεν είναι ευκαταφρόνητο (ως παράδειγμα να αναφέρουμε τους τεχνητούς υφάλους στην Βόρεια Πιερία, η κατασκευή των οποίων έχει προϋπολογιστεί ότι θα κοστίσει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ -έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το 2011), ωστόσο εκτιμούμε ότι τα οφέλη -όχι μόνο από τουριστικής και αλιευτικής, αλλά και από επιστημονικής άποψης λόγω και της παρουσίας του ΙΝΑΛΕ στην Νέα Πέραμο- θα είναι πολλαπλάσια.

Μήπως θα πρέπει κάποια στιγμή να το δούμε λίγο πιο ζεστά το όλο θέμα;

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

Δημοτικό Σχολείο Ελευθερών: Χρώμα και ζωή χάρη στον Γιάννη Κανίογλου (φωτογραφίες)

Τo Δημοτικό Σχολείο Ελευθερών Παγγαίου απέκτησε… χρώμα και ζωή χάρη στον Γιάννη Κανίογλου Με τη συμμετοχή μαθητών, δασκάλων και γονέων και την καθοδήγηση...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com