Δευτέρα, 09 Δεκεμβρίου 2019

Auto/Moto (33)

Σήμερα όλα τα καινούρια αυτοκίνητα διαθέτουν αερόσακους για την προστασία των επιβατών. Η αρχική ιδέα ενός αερόσακου που θα προστάτευε τους οδηγούς από τραυματισμούς σε περίπτωση ατυχήματος υπήρχε ήδη από τη δεκαετία του 1950. Παρ' όλα αυτά, οι αερόσακοι ποτέ δεν εξελίχθηκαν σε βασικό κομμάτι των οχημάτων μαζικής παραγωγής. Το πρώτο ολοκληρωμένο σχέδιο του αερόσακου έγινε το 1967. Το σκεπτικό ήταν ο αερόσακος να αποτελεί συμπλήρωμα της ζώνης ασφαλείας ως κομμάτι ενός συνδυαστικού συστήματος ασφαλείας.

Ωστόσο, οι σχεδιαστές ήρθαν αντιμέτωποι με ορισμένες τεχνικές προκλήσεις: από τα συστήματα αισθητήρων και την τεχνολογία παραγωγής του αερίου, έως το υλικό απ' το οποίο θα φτιαχτεί ο ίδιος ο αερόσακος. Η καλύτερη τεχνική λύση αποδείχθηκε ότι ήταν ένας σάκος φτιαγμένος από ύφασμα, που θα φούσκωνε μέσω μιας πυροτεχνικής πυροδότησης προωστικού αερίου σε διάστημα μερικών χιλιοστών του δευτερολέπτου κατά το ατύχημα.

Το 1971, η Mercedes-Benz κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας (κωδικός DE 2152902 C2) για τον αερόσακο. Αφού απέδειξε ότι ήταν αξιόπιστος σε παραπάνω από χίλιες δοκιμές, ο αερόσακος λανσαρίστηκε παγκοσμίως για πρώτη φορά στα οχήματα του μοντέλου W126 S-Class το 1980. Ο αερόσακος του οδηγού ήταν στην λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού και κόστιζε εκείνη την εποχή 750 €. Η Mercedes έθεσε τις βάσεις, αλλά οι υπόλοιποι κατασκευαστές, δεν θαμπώθηκαν με την κίνηση αυτή, αφού υπήρχε έντονη αμφισβήτηση για το νέο αυτό σύστημα παθητικής ασφάλειας. Έπρεπε να περάσουν 7 χρόνια για να γίνει το επόμενο βήμα.

Η Porsche για πρώτη φορά, συμπεριέλαβε και τον συνοδηγό, προσθέτοντας έναν δεύτερο αερόσακο στο ταμπλό, στην αμερικανικών προδιαγραφών Porsche 944 Turbo του 1987. Έτσι ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, που διέθετε στον βασικό του εξοπλισμό, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού. Παράλληλα για τις απλές 944, οι αερόσακοι ανήκαν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μειονέκτημα της εποχής εκείνης, ήταν ότι με την ύπαρξη του αερόσακου συνοδηγού, καταργούνταν το πρακτικό ντουλαπάκι, μπροστά από αυτόν.

Οι αμερικάνικες εταιρείες ήταν εξαιρετικά επιφυλακτικές απέναντι στους αερόσακους. Στην Chrysler πίστευαν το 1984, ότι οι αερόσακοι μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιές στους επιβάτες, παρά να υπηρετήσουν το σκοπό που είχαν σχεδιαστεί, δηλαδή να τους προστατέψουν. Από το 1988 άλλαξαν άρδην αντίληψη, εξοπλίζοντας όλα τα Chrysler στάνταρ με αερόσακους οδηγού-συνοδηγού. Η Ford μπήκε στο χορό των αερόσακων ένα χρόνο αργότερα.

Από τον καιρό της πρώτης τους εφαρμογής σε οχήματα μαζικής παραγωγής, οι αερόσακοι, σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας, έχουν σώσει χιλιάδες ζωές και έχουν ελαττώσει σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού σε οδικά ατυχήματα.

Posted On Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2019 12:40 Γράφτηκε από τον

Τέλος στην ταλαιπωρία που έχουν υποστεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί, αλλά και χιλιάδες ηλικιωμένοι οδηγοί, οι οποίοι ήθελαν να ανανεώσουν τα διπλώματά τους, βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και 'Αλλες Επείγουσες Διατάξεις», επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης και συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. 

Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το Υπουργείο

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.
β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.

Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 - 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις. 

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Άδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.

Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους - εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

'Ανω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.

Ειδικότερα, για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.

Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι' αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). 

Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη - μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

 «Γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πηγή: skai.gr

Posted On Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2019 18:10 Γράφτηκε από τον

Όχι, η Καβάλα δεν "μεταμορφώθηκε" σε αρένα για ταυρομαχίες.

Όχι, οι δρόμοι της πόλης δεν εκκενώθηκαν για να αφεθούν ελεύθεροι ταύροι (όπως γίνεται σε διάφορα μέρη της Ισπανίας).

Ο "κόκκινος ταύρος" είναι, απλά, μια κατακόκκινη Lamborghini Aventador (με σήμα τον ταύρο) που "φιγουράρει" αυτές τις μέρες στο κέντρο της Καβάλας. Το πανέμορφο αυτό αυτοκίνητο -το οποίο διαθέτει πινακίδες Ελβετίας (προερχόμενο, μάλιστα, από την περιοχή της Βασιλείας)- εθεάθη να είναι σταθμευμένο μπροστά από το ξενοδοχείο "Airotel Galaxy", μαγνητίζοντας -όπως ήταν φυσικό- τα βλέμματα των περαστικών που έσπευσαν να το φωτογραφίσουν.

View the embedded image gallery online at:
http://www.kavala-portal.gr/entheta/auto-moto#sigProId30e85d6548

800px Lamborghini Logosvg
Το έμβλημα της Lamborghini

Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά "ζαλίζουν", καθώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ισχύ κινητήρα ως και 700 άλογα (ανάλογα με το μοντέλο), με τελική ταχύτητα ως και 350 χιλιόμετρα ανά ώρα και με επιτάχυνση 0-100 σε χρόνο μόλις 2,9 δευτερόλεπτα!

Όσον αφορά την τιμή του......σύμφωνα με μια μικρή έρευνα σε ιστότοπους με έδρα την Ελβετία, το κόστος του ανέρχεται (ανάλογα με το μοντέλο) από 135 ως και 300 χιλιάδες ευρώ!!!

Posted On Σάββατο, 10 Αυγούστου 2019 12:16 Γράφτηκε από τον

Θυμόμαστε πως πριν από μερικούς μήνες η δημοτική αρχή Καβάλας "πανηγύριζε" για το ότι τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο του οδικού δικτύου της πόλης φανάρια με χρονομέτρηση.  Μάλιστα θυμόμαστε ότι τα φανάρια αυτά είχαν παρουσιαστεί ως κάτι το καινοτόμο - Παρά το γεγονός ότι αντίστοιχα φανάρια έχουν εγκατασταθεί και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος.

Αυτό όμως που έχουν παρατηρήσει πάρα πολλοί συμπολίτες μας (και που η ίδια η δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα έχει παραδεχτεί) είναι οι εξαιρετικά σύντομοι χρόνοι που προβλέπονται για τους πεζούς!

Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω βίντεο,  στο οποίο απεικονίζονται τα φανάρια που έχουν τοποθετηθεί στη διασταύρωση μπροστά από το ξενοδοχείο "ΩΚΕΑΝΙΣ" στην οδό Ερυθρού Σταυρού.  Όπως μπορείτε να δείτε,  το φανάρι για τους πεζούς παραμένει κόκκινο για 80 δευτερόλεπτα, και  γίνεται πράσινο για μόλις 7 δευτερόλεπτα!

Στο σημείο αυτό έχουν αυμβεί τις τελευταίες βδομάδες ακόμα και τροχαία ατυχήματα,  ακριβώς εξαιτίας των δυσανάλογων χρόνων. Άραγε μέχρι πότε θα μιλάμε μόνο για τροχαία ατυχήματα; Και μέχρι πότε θα αρκούμαστε στο να παραδεχόμαστε ότι όντως υπάρχει πρόβλημα;

Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο δρόμος αυτός χρησιμοποιείται και από ηλικιωμένους συμπολίτες αλλά και από άτομα με αναπηρία. Άραγε τα 7 δευτερόλεπτα είναι αρκετός χρόνος για αυτούς;

Posted On Κυριακή, 21 Απριλίου 2019 10:20 Γράφτηκε από τον

Αν και αργήσανε λιγάκι παραπάνω από το αναμενόμενο -ας είναι καλά η στάση στη Νέα Πέραμο-, τα μέλη της Ελληνικής Λέσχης Moto Guzzi (της παλαιότερης κατασκευάστριας εταιρείας μοτοσικλετών στον κόσμο) κατέφτασαν -κατά κύματα και όχι "όλοι μαζί"- το βράδυ του Σαββάτου στην Καβάλα από όλες τις γωνιές της Ελλάδας (ακόμα και από το μακρινό Λεωνίδιο Αρκαδίας), στο πλαίσιο της ετήσιας 36ωρης "περιοδείας" τους στους ελληνικούς δρόμους. Πάνω από 150 μοτοσικλετιστές κατέλυσαν στο ξενοδοχείο "ΩΚΕΑΝΙΣ", σταθμεύοντας πάνω από 130 μοτοσικλέτες (διαφόρων κατασκευαστριών εταιρειών), και αναχώρησαν νωρίς το πρωί της Κυριακής με προορισμό τη Νέα Καρβάλη.

Τα βλέμματά μας, πάντως (αλλά και των περαστικών), τράβηξε μια συλλεκτική κόκκινη μοτοσικλέτα Moto Guzzi της δεκαετίας του 70 (αξίας, σε σημερινές ισοτιμίες, περίπου 9.000 €),

Posted On Κυριακή, 22 Απριλίου 2018 22:00 Γράφτηκε από τον

Μια ξεχωριστή συνάντηση μοτοσικλετιστών θα λάβει χώρα στην Καβάλα το προσεχές Σαββατοκύριακο, με πάνω από 130 λάτρεις των μοτοσικλετών από ολόκληρη την Ελλάδα (αλλά και από το εξωτερικό) να συναντιώνται στο ξενοδοχείο "ΩΚΕΑΝΙΣ" και να μοιράζονται το πάθος τους για τους 2 τροχούς.

Ο λόγος για ένα οδοιπορικό διάρκειας 36 ωρών σε ολόκληρη την Ελλάδα, την οποία διοργανώνει -εδώ και 21 χρόνια- η Ελληνική Λέσχη Moto Guzzi, μια ομάδα μοτοσικλετιστών που δηλώνουν λάτρεις των μηχανών ιταλικής Moto Guzzi (της παλαιότερης εν ενεργεία βιομηχανίας παραγωγής μοτοσικλετών παγκοσμίως, ούσα από το 1921). Το οδοιπορικό θα ξεκινήσει την Παρασκευή 20 Απριλίου από την Αθήνα, με τους συμμετέχοντες να ακολουθούν μια διαδρομή "με ελάχιστη Εθνική, από γραφικούς επαρχιακούς δρόμους, από βουνό σε βουνό και από λίμνη σε λίμνη στα πιο άγνωστα και τα πιο όμορφα μέρη της Πατρίδας μας." και προορισμό (όπως δηλώνουν οι ίδιοι τους σε σχετική ανακοίνωση) "...τα ΔΕΛΤΑ"

 

Στη διάρκεια του ταξιδιού τους οι συμμετέχοντες, στην πλειοψηφία τους άτομα με υψηλό βιοτικό επίπεδο και εισόδημα καθώς τα κόστη των μηχανών Moto Guzzi είναι αρκετά μεγάλα (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας, τον http://www.motoguzzi.com/gr_GR/ , βρήκαμε μοτοσικλέτες με κόστος από 9.070 ως και...19.900 € !!!-όπως η Moto Guzzi California 1400 Touring που απεικονίζεται στη φωτογραφία του άρθρου) θα σταθμεύσουν στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου -για πρώτη φορά εδώ και 21 ολόκληρα χρόνια-, και θα αναχωρήσουν την Κυριακή με προορισμό τη Νέα Καρβάλη.

Μια συνάντηση και ένα θέαμα που αξίζει να μην το χάσετε!

 

Posted On Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018 00:02 Γράφτηκε από τον

Στις αρχές Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής συμπεριφοράς στην πόλη της Καβάλας, από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», που θα απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων.

Η Δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα αποδέχθηκε την πρόταση της Προέδρου του Σοροπτιμιστικού Ομίλου Καβάλας Μαρίας Οικονομίδου, να χρηματοδοτήσει ο Δήμος τη διοργάνωση του προγράμματος, κατά την επίσκεψή της στο Δημαρχείο, μαζί με τον Πρόεδρο της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Καβάλας, Πέτρο Πετρόπουλο  και τον Προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Απόστολο Βαγενά.

Κατά το εκπαιδευτικό διήμερο, μεταξύ άλλων, θα υπάρχει στη διάθεση των μαθητών προσομοιωτής, στον οποίο περίπου 350 μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν, ως αυριανοί οδηγοί, τις επιπτώσεις από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοολούχων ποτών και ναρκωτικών ουσιών.

Η Δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα δήλωσε ότι ο Δήμος θα στηρίζει πάντα τέτοιες προσπάθειες για την ενημέρωση και την εμπέδωση από τους μαθητές των κανόνων οδικής συμπεριφοράς, προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο στο μέλλον τα θύματα της ασφάλτου, αφού τα τροχαία συμβάντα είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας.

Posted On Πέμπτη, 12 Απριλίου 2018 07:35 Γράφτηκε από τον

Η φωτογραφία του παρόντος άρθρου αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Νέας Περάμου Μάκη Ζουμπλιό, και απεικονίζει μια πινακίδα που τοποθετήθηκε στην παλαιά Εθνική Οδό Καβάλας-Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα στον κόμβο Ελαιοχωρίου-Νέας Περάμου.

Το περιεχόμενο της πινακίδας αυτής αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων (βάρους άνω των 3,5 τόνων) στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο (πλην, φυσικά, της Εγνατίας Οδού) -κυκλοφορίας η οποία συνηθίζεται από πολλούς οδηγούς για την αποφυγή της καταβολής διοδίων. Δεν είναι η πρώτη φορά που αντικρίζουμε την εν λόγω πινακίδα (αντίστοιχες είχαν τοποθετηθεί, με πρωτοβουλία της περιφέρειας ΑΜΘ, και στο Τελωνείο των Κήπων), ωστόσο η τοποθέτησή τους έχει κριθεί αναγκαία από τη στιγμή που προβλέπεται πρόστιμο ύψους 1000 € για τον ιδιοκτήτη του οχήματος και 1000 € για τον οδηγό του.

Η τοποθέτηση των συγκεκριμένων πινακίδων θεωρείται απαραίτητη από τη στιγμή που σε πάρα πολλά σημεία του οδικού της χώρας δεν υπάρχει αντίστοιχη σήμανση. Πρόσφατο, μάλιστα, είναι το παράδειγμα του προστίμου ύψους 1.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε 2 οδηγούς βαρέων φορτηγών της Καβάλας στη Θεσσαλία λόγω του ότι κινήθηκαν στην παλιά εθνική οδό. Ιδιοκτήτης των 2 φορτηγών είναι ο νυν αντιδήμαρχος καθαριότητας Καβάλας Ανέστης Τσουρουκίδης, ο οποίος είχε καταγγείλει (στη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας) ότι σε κανένα σημείο του οδικού δικτύου δεν υπήρξε απαγορευτική πινακίδα για βαρέα οχήματα.

Τι ισχύει για τις εξαιρέσεις και τα πρόστιμα

Όσον αφορά τους Έλληνες οδηγούς, αυτοί μπορούν να προμηθευτούν την ειδική άδεια με τις όποιες προϋποθέσεις υπάρχουν -και οποίες έχουν καθοριστεί με ΦΕΚ από ο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, «εξαιρούνται της απαγόρευσης της παραγράφου 8 του άρθρου δεύτερου του Ν. 4388/2016 (Α’/93) και επιτρέπεται η διέλευση στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, ήτοι το παραλλαγμένο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται για την αποφυγή καταβολής τελών διοδίων, όπως: Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, Π.Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών, Π.Ε.Ο. Ελευσίνας – Θήβας (έως Υλίκη), Π.Ε.Ο. Καβάλας – Ελευθερούπολης, Π.Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης, Π.Ε.Ο. Ξάνθης – Κομοτηνής, Π.Ε.Ο. Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης, Π.Ε.Ο. Αλεξανδρούπολης – Κήπων, Π.Ε.Ο. Αλεξάνδρειας – Κοζάνης, Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, Παράπλευρο Α/Δ Π.Α.Θ.Ε., και άλλα, τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, για μηχανήματα έργων, φορτηγά και λοιπές κατηγορίες οχημάτων, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, ύστερα από χορήγηση σχετικής άδειας διέλευσης.

Η άδεια εκδίδεται όταν ο ιδιοκτήτης τους, φυσικό ή νομικό πρόσωπο: α) είναι μόνιμος κάτοικος δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα). β) είναι δημότης δήμου που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα). γ) εκτελεί δημόσιο έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα). δ) εκτελεί ιδιωτικό έργο σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα). ε) έχει την έδρα της επιχείρησης σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα). στ) εκτελεί αγροτο-κτηνοτροφικές δραστηριότητες σε δήμο που είναι όμορος του οδικού άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων (εφάπτονται ή τέμνονται τα όρια του δήμου με τον οδικό άξονα).

Τέλος, εξαιρούνται ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία και φορτηγά, όταν πρόκειται για μεταφορά προϊόντων, δομικών υλικών ή οικοσκευών, μηχανημάτων και κάθε είδους διανομή και τροφοδοσία, αλλά μόνο στο τμήμα του παράπλευρου παραλλαγμένου οδικού δικτύου που ορίζεται από τους δύο πλησιέστερους στη διεύθυνση αποστολής κόμβους εισόδου-εξόδου προς τον οδικό άξονα για την διέλευση του οποίου απαιτείται καταβολή τέλους διοδίων». 

Οι παραβάσεις διαπιστώνονται από τα αρμόδια όργανα (Τροχαία ή / και μεικτά κλιμάκια ελέγχου) και επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα κατ’ αναλογία της παραγράφου 1α του άρθρου 4Α του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49/Α’), και συγκεκριμένα: στον ιδιοκτήτη χίλια (1.000) ευρώ και στον οδηγό χίλια (1.000) ευρώ. Τα πρόστιμα καταβάλλονται επιτόπου. Σε αντίθετη περίπτωση και μέχρι απόδειξης καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται.

 

 

Στην Ε.Ο. Καβαλας Θεσσαλονικης (η συγκεκριμενη φωτο ειναι κοντα στον κομβο Ελαιοχωριου-Περαμου) εχουν τοποθετηθει αυτες οι πινακιδες.Μπορει καποιος να μας εξηγησει τι εννοουν?

Posted On Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018 07:48 Γράφτηκε από τον

Aλλαγές και ανατροπές έρχονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα

Ο νέος Κ.Ο.Κ. θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, όμως τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια. Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο και για όσους εξακολουθούν να έχουν μερικές κακές συνήθειες κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.

Οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και ανάλογα με τη διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο.

Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Στις παραπάνω, λοιπόν, παραβάσεις (πλην των προσπεράσεων φορτηγών όπου η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα, που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρείται σειρά από σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων κ.λπ.

Αλλαγές προβλέπονται και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Να σημειωθεί πως αλλαγές προβλέπονται για όσα αυτοκίνητα εισάγονται στη χώρα μας και είναι μεταχειρισμένα, έτσι ώστε με τους νέους μηχανισμούς ελέγχου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα.

Για την αλλαγή αυτήν, μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας κ.λπ.

Τι προβλέπεται για τα ταξί και την Uber

Όσον αφορά στα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.

Με βάση ό,τι ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.

Για τις πινακίδες κυκλοφορίας

Με τον νέο Κ.Ο.Κ. κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου ΜεταφορώνΜε τον νέο Κ.Ο.Κ. κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου Μεταφορών.

Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο δύο ετών, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους. Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προχωρά σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο δύο ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.

Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.

Ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες»

Ο νέος Κ.Ο.Κ. φέρνει ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες». Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, αλλά θα μπορούν να τις διασχίζουν κάθετα.

Επιπλέον, το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως, αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».

Πηγή: http://insuranceworld.gr

Posted On Παρασκευή, 09 Μαρτίου 2018 20:13 Γράφτηκε από τον

Σημαντικές αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων για τα διπλώματα οδήγησης προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νικόλαος Μαυραγάνης.

Η πιο ουσιαστική αλλαγή, σύμφωνα με όσα ανακοίωσε ο κ. Μαυραγάνης στην εκπομπή του "Καλημέρα Ελλάδα" του Γ. Παπαδάκη, είναι ότι ο εξεταστής δεν θα βρίσκεταο πλέον μέσα στο αυτοκίνητο μαζί με τον εξεταζόμενο, αλλά σε διαφορετικό χώρο, σε ένα "control room" από όπου και θα εξετάζει τον υποψήφιο.

Στόχος της αλλαγής, σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη είναι να αποφευχθεί η "στρέβλωση" μεταξύ εξεταζόμενου και εξεταστή.

Προκειμένου να διασφαλιστεί ο περιορισμός του φαινομένου κατά το μέγιστο δυνατό, προβλέπεται επίσης

οι εξεταστές να αλλάζουν καθημερινά εξεταστικό κέντρο, αλλά και να εξετάζουν υποψηφίους οι οποίοι θα βρίσκονται σε διαφορετικές πόλεις.

Αλλαγές θα υπάρξουν και σε επίπεδο θεωρητικών μαθημάτων. Στόχος είναι "η θεωρία να βρίσκεται υπό παρακολούθηση από το υπουργείο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν μαθήματα", όπως ανέφερε ο υφυπουργός. "Και αυτό θα εξετάζεται μέσω της τεχνολογίας", συμπλήρωσε.

Το υπό προετοιμασία νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ακόμη πρόβλεψη και για τον τρόπο λειτουργίας των οδικών βοηθειών, όπως λχ. οι ποινές για τη μη τήρηση των βασικών κανόνων.

Ο κ. Μαυραγάνης αναφέρθηκε επίσης και στο μάθημα οδικής αγωγής στα σχολεία, το οποίο θα είναι ωριαίο ανά 15ήμερο, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η εκπαίδευση καθηγητών γι αυτό.

Πηγή: news247.gr

Posted On Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 21:44 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 3

Insta

146542863

 

Nautical Club Of Kavala Logo

  44493438 1978268539139579 1920803640713412608 N

Konstantinos Jewellery Banner  

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Kreka

Odeio

Vitrokosmos

Dhmh

DeltaTV Logo

Star Dramas

1174612 371849632918150 1744395463 N

Emedia

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας