Παρασκευή, 21 Μαρτίου, 2025

Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας: Ψήφισμα για τη γραμμή Λαυρίου-Καβάλας… κλασικά κατά πλειοψηφία

Must Read

image_print

Εκτάκτως συνεδρίασε, το μεσημέρι της Δευτέρας 10 Φεβρουαρίου 2025, το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας με μοναδικό αντικείμενο συζήτησης τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την ακτοπλοϊκή σύνδεση Λαυρίου-Καβάλας.

Το παρόν στη συνεδρίαση έδωσαν (εκτός των άλλων) ο βουλευτής Καβάλας της ΝΔ Γιάννης Πασχαλίδης, εκπρόσωπος του υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής (και βουλευτή Καβάλας της ΝΔ) Νίκου Παναγιωτόπουλου (Σχόλιο γράφοντος: Οι έτεροι βουλευτές της ΝΔ, Μακάριος Λαζαρίδης και Αγγελική Δεληκάρη, απουσίαζαν -άγνωστο το γιατί), ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας Γιάννης Κελγιώργης, εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου και της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Καβάλας, καθώς και (μέσω τηλεδιάσκεψης) οι δήμαρχοι Λήμνου Ελεονώρα Γεώργα και Αγίου Ευστρατίου Κωνσταντίνος Σινάνης.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με την εισήγηση του δημάρχου Καβάλας Θόδωρου Μουριάδη, ο οποίος αφού ανέπτυξε το ιστορικό γύρω από τη μη εύρεση αναδόχου για τη γραμμή Λαυρίου-Αγίου Ευστρατίου-Λήμνου-Καβάλας και την εύρεση αναδόχου για τη σύνδεση του Λαυρίου με την Αλεξανδρούπολη, υπογράμμισε πως το ψήφισμα και η αντίδραση των δύο κοινωνιών έχει ως σκοπό του να μην επιβεβαιωθεί το “‘Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού”.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η κ. Γεώργα, η οποία ανέφερε πως “Έδωσα την ιδέα να υπογράψουμε κοινή επιστολή με τον δήμαρχο Καβάλας, τον δήμαρχο Λαυρεωτικής και τον δήμο Αγ. Ευστρατίου, διότι η οικονομία και η αγορά τους συνδέονται στενά με το συγκεκριμένο καράβι. Είναι γνωστό εδώ και καιρό πως δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τη γραμμή Λαυρίου-Καβάλας, διότι οι ακτοπλόοι ζητάνε αύξηση του μισθώματος κατά 30%. Την Αλεξανδρούπολη την θέλουμε, αλλά το καλοκαίρι (από Μάιο ως και Οκτώβριο). Αντίθετα, την Καβάλα την θέλουμε ως “φίλη πόλη” και έχουμε πολύ καλές σχέσεις. Υπό κανονικές συνθήκες έχουμε 4 δρομολόγια τον χειμώνα προς Καβάλα – τώρα έχουμε μόνο ένα δρομολόγιο.”

Εν συνεχεία ο κ. Πασχαλίδης τόνισε πως έχει ήδη στα χέρια του τη δέσμευση του υπουργείου Ναυτιλίας πως στον νέο διαγωνισμό που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα θα δηλώσουν συμμετοχή και εταιρείες που δεν πήραν μέρος στους προηγούμενους διαγωνισμούς, και πως εντός 2 μηνών το αργότερο το όλο θέμα θα λυθεί.

Από τη μεριά του, ο κ. Μαρκόπουλος υπενθύμισε πως “Ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε έκτακτο δρομολόγιο για την εξυπηρέτηση των νησιών από την Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, παρά μόνο από την Καβάλα. Και αυτό διότι, από τεχνικής και λειτουργικής άποψης, αυτό ήταν το πλέον βολικό σενάριο” και συμπλήρωσε πως “Δεν επιθυμούμε τη μείωση των άλλων 2 λιμανιών, παρά μόνο να μην μειωθεί και άλλο η Καβάλα. Λάβετε δε υπόψη πως, με τη γραμμή Λαυρίου-Αλεξανδρούπολης, είναι έξαλλοι και οι κάτοικοι της Σαμοθράκης διότι μένουν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση”.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν ο κ. Κελγιώργης και οι εκπρόσωποι της ΟΕΒΕ Καβάλας, οι οποίοι στάθηκαν στην εμπορική κίνηση και συνεργασία μεταξύ της Καβάλας και της Λήμνου.

Από εκεί και πέρα, και ο δημοτικός σύμβουλος του “Τόπου της Ζωής μας” Ξενοφών Κροκίδης, αλλά και οι επικεφαλής της “Έργο Τώρα” Χαράλαμπος Χρυσανίδης και της “Καβάλα Μπροστά” Γιάννης Εριφυλλίδης, μίλησαν για την ανάγκη της διατήρησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Λήμνο, σημειώνοντας μάλιστα την ανάγκη για την επέκταση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και με άλλα νησιά -όπως η Σαμοθράκη. Ο δε κ. Εριφυλλίδης στάθηκε στο χρονικό των ενεργειών της δημάρχου Λήμνου, και ζήτησε και από τον κ. Μουριάδη να τον πληροφορήσει για το χρονικό των δικών του ενεργειών.

Από τη μεριά του ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Χρήστος Ποτόλιας (ο οποίος είχε ήδη στείλει, από το πρωί, μια δική του πρόταση ψηφίσματος) κατηγόρησε όλους όσους είχαν μιλήσει πριν από αυτόν ότι “Δεν είπατε λέξη για την πραγματική αιτία του προβλήματος, δηλ. τους εφοπλιστές”, ενώ ο δήμαρχος Αγ. Ευστρατίου Κωνσταντίνος Σινάνης -αφού διερωτήθηκε πού βρίσκονταν (πέραν του κ. Μουριάδη) οι υπόλοιποι φορείς της Καβάλας τους τελευταίους 3 μήνες για να στηρίξουν τις δράσεις του- προειδοποίησε πως “εμάς μάς ενδιαφέρει το ότι αν κοπεί η γραμμή δεν θα έρχονται τρόφιμα στη Λήμνο, και έτσι δεν θα έρχονται τρόφιμα στον Αη Στράτη. Ήδη είναι αυξημένο για εμάς το κόστος αγοράς των τροφίμων, αν ισχύσει το δρομολόγιο προς την Αλεξανδρούπολη θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερο κόστος αγοράς.”

Τελικά το ψήφισμα του δημάρχου Καβάλας υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, με τον κ. Ποτόλια να ψηφίζει αρνητικά.

Must Read

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΚΑΒΑΛΑΣ

Τελευταία Νέα

Διχασμένος ή «προάγγελος κακών» ο Νέος Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ν. Τσάφος;;(σε συνέχεια)

Έπειτα από τον πρόσφατο ανασχηματισμό και την έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών σε περιφερειακό επίπεδο ΑΜΘ για την ανύπαρκτη συμμετοχή...

Περισσότερα Άρθρα στην Ίδια Κατηγορία

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Το περιεχόμενο του Kavala Portal είναι προστατευμένο!