Συνέντευξη τύπου δόθηκε σήμερα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας ‘’Βασίλης Βασιλικός ‘’ παρουσία του Δημάρχου Καβάλας κ.Θεόδωρου Μουριάδη και του Αντιδημάρχου Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου κ. Ιωάννη Προμούσα καθώς και των δημοσιογράφων με θέμα ‘’Οικονομικός Απολογισμός Δήμου Καβάλας’’.
Στη συνέντευξη αναλύθηκαν τα οικονομικά πεπραγμένα του Δήμου Καβάλας και δόθηκε έμφαση στους μελλοντικούς στόχους της επόμενης χρονιάς.
Την αρχική εισήγηση έκανε ο Δήμαρχος Καβάλας κ.Μουριάδης ο οποίος, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και έδωσε μία γενική εικόνα στο τι πρόκειται να συζητηθεί στα πλαίσια της συνέντευξης. Συνεχίζοντας έκανε μία εισαγωγή στην οποία ανέφερε τα εξής :
Θα κάνω έναν πρόλογο στον οποίο θα χρησιμοποιήσω μία φράση του Δημοσθένη η οποία πρακτικά λέει πως αν δεν έχεις χρήματα δε θα μπορέσεις να κάνει ποτέ αυτά που θέλεις να κάνεις και είναι μία σκληρή πραγματικότητα αφού για την πραγματοποίηση σχεδίων και έργων μιας διοίκησης θα πρέπει να βρεθούν τρόποι εύρεσης χρόνων και άλλοι τόσοι για τη μείωση των εξόδων.
Η διεύθυνση των οικονομικών του Δήμου είναι στην ουσία ο οικονομικός μας διαχειριστής. Από αυτόν εξαρτώνται το οικονομικό μέγεθος αλλά και η ποιότητα δράσεων του δήμου.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών υπηρεσιών κ.Προμούσας παρά τον ανήθικο πόλεμο που δέχθηκε από θεσμικά όργανα και εξωθεσμικά φερέφωνα έβαλε μία τάξη κάνοντας σοβαρές παρεμβάσεις στην καθημερινότητα του δήμου και ενισχύοντας τη σχέση του με τους πολίτες. Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά ο κ.Προμούσας καλυτέρευσε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες οικονομικού ενδιαφέροντος και μείωσε την απώλεια εξόδων. Επομένως αυτές οι ενέργειες διευκόλυναν την οικονομική δυνατότητα του δήμου μας. Όπως όλοι γνωρίζετε έχουν φύγει από τις οικονομικές υπηρεσίες περίπου τριάντα χιλιάδες ανθρώπινου δυναμικού και οι οποίοι εργάστηκαν σε άλλες υπηρεσίες.
Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών ήταν η αποψίλωση των οικονομικών υπηρεσιών φτάνοντας τον δήμο στα όρια του. Σε συνεννόηση που ήρθαμε με τον κ.Προμούσα προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις στο τι θα κάνουμε αφού μετά την αποχώρηση όλου αυτού του δυναμικού ,παρέλυσε η μισθοδοσία και τα έσοδα της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών κ.Ιωάννης Προμούσας ο οποίος, ανέλυσε τον οικονομικό απολογισμό και τους στόχους για την επόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα ανέφερε : O Δήμαρχος ανέδειξε με ορθό τρόπο το πόσο σημαντική είναι η οικονομική υπηρεσία ,σε έναν μηχανισμό που δουλεύει αδιάκοπα. <<Θα μπορούσα να τον παρομοιάσω με ένα γρανάζι σε μία μηχανή που μπορεί να μη φαίνεται αλλά παράγει ουσιαστικό έργο>>.
Η διεύθυνση οικονομικών είναι η σημαντικότερη υπηρεσία του δήμου καθώς από αυτή διενεργούνται όλες οι διαδικασίες για την κατάρτιση και την τήρηση του προϋπολογισμού, τη διαχείριση εσόδων – εξόδων, την προμήθεια εξοπλισμού, και τη διαρκή αξιοποίηση της δημοτικής μας περιουσίας. Με την ανάλυση των καθηκόντων μας κρίναμε απαραίτητο να προβούμε με τον Δήμαρχο κ. Μουριάδη στην ανασύνταξη και την αναδιοργάνωση της οικονομικής υπηρεσίας καθώς οι προηγούμενες παθογένειες είχαν δημιουργήσει συσσωρευμένα προβλήματα τα οποία σχετίζονταν τις δυσλειτουργίες – καθυστερήσεις στις διαδικασίες, έλλειψη παραγωγικότητας, ανεπάρκεια ακινήτων και μείωση των εξόδων.
Έτσι λοιπόν θέσαμε τις εξής προτεραιότητες όπως : την επανεστελέχωση των υπηρεσιών με νέο ευέλικτο προσωπικό στοχεύοντας στην αποτελεσματικότητα των διαδικασιών. Στη συνέχεια προχωρήσαμε στην τροποποίηση του οργανισμού συνενώνοντας τμήματα και σχεδιάζοντας έναν νέο καταμερισμό αρμοδιοτήτων.
Επόμενη κίνηση μας ήταν η εκπαίδευση – εξειδίκευση του υπάρχοντος προσωπικού ώστε να είναι έτοιμο να ανταποκριθεί με σοβαρότητα και υπευθυνότητα σε όλα τα ζητήματα των πολιτών. Τέλος, στόχος μας ήταν η αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών του δήμου, δημιουργώντας ταχύτερες διαδικασίες και επομένως αύξηση των εσόδων.
Όσο αναφορά τις αλλαγές που φέραμε ως διοίκηση είναι αρκετές, μερικές από αυτές είναι: η εγκατάσταση ηλεκτρονικών πληρωμών, ψηφιοποιήση ακινήτων, δημιουργία ηλεκτρονικών ανταποδοτικών τελών, εγκατάσταση ψηφιακής εφαρμογής κοιμητηριών κ.α.
Ως προς τις ηλεκτρονικές πληρωμές προχωρήσαμε στην εγκατάσταση τους και δώσαμε τη δυνατότητα στους πολίτες να κάνουν τις συναλλαγές τους με ευκολία (easy pay , κωδικοί RF). Προχωρώντας στο γραφείο το οποίο ΤΑΠ και δημοτικών τελών το οποίο παραλάβαμε σχεδόν διαλυμένο δημιουργήσαμε για πρώτη φορά τα εξής : ψηφιοποίηση διαδικασιών, ψηφιοποίηση τοπογραφικού και ψηφιοποίηση διευθύνσεων και οικοδομικών τετραγώνων.
Για το ΚΕΔΕ αποκτήσαμε μία πολύ σημαντική δυνατότητα να ψηφιοποιήσομε πάνω από 19.000 δηλώσεις μεταβολών τ.μ με αποτέλεσμα να υπάρξει όφελος στα έσοδα μας. Τα δημοτικά τέλη είναι ακόμη μια κατηγορία που αναλάβαμε καθώς καταφέραμε να δημιουργήσουμε 400 βεβαιωτικούς καταλόγους, επίσης έγιναν 57.000 δηλώσεις ανείσπρακτων τελών από το 2017 συνολικού ύψους 900.000 ευρώ.
Επιπλέον, δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό αρχείο με περισσότερα από 5.000 ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα προκειμένου να μη χάνει έσοδα ο δήμος. Εγκαταστήσαμε ηλεκτρονική εφαρμογή καταγραφής επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος για τον έλεγχο και την παρακολούθηση τους.
Τέλος, προχωρήσαμε στη μεταφορά όλων των οικονομικών υπηρεσιών σε στέγαση ανακαινισμένου χώρου για την καλύτερη δυνατή ευκολία και εξυπηρέτηση των δημοτών μας.
Οι μελλοντικοί μας στόχοι είναι η ολοκλήρωση των ψηφιακών αλλαγών σύμφωνα με τα δεδομένα και τις προκλήσεις των εποχών, η πλήρης εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών αιτημάτων, η ηλεκτρονική έκδοση και πληρωμή κλήσεων δημοτικής αστυνομίας και των λαϊκών αγορών.
Με όλα τα παραπάνω μπορούμε να επιτύχουμε πολλούς στόχους αναπτύσσοντας έναν ολοκληρωμένο ελεγκτικό και εισπρακτικό μηχανισμό για τα έσοδα – έξοδα μας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος δημοσιονομικός χώρος από τον οποίο θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε περισσότερα έσοδα σε διάφορες κοινωνικές παροχές.
Κινούμαστε λοιπόν σε τρεις άξονες οι οποίοι είναι : η αναζήτηση ανείσπρακτων εξόδων, η εκμετάλλευση αναξιοποίητων πηγών εσόδων και η μείωση ελλείμματος στο ισοζύγιο κοστοβόρων υπηρεσιών (πχ κολυμβητήριο).
Κλείνοντας τη σημερινή συζήτηση, η διοίκηση του δήμου και πιο συγκεκριμένα η οικονομική υπηρεσία θα συνεχίσει απρόσκοπτα τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό με πυρήνα τον κάθε πολίτη.