Σε “φιάσκο” εξελίχτηκε τελικά ο διαγωνισμός που διακήρυξε η “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ” για το σύστημα marketing της πόλης της Καβάλας, καθώς ουδείς ενδιαφερόμενος κατέθεσε προσφορά μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες.
Αυτό έκανε γνωστό η “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ” μέσα από δελτίο τύπου που εξέδωσε, και στο οποίο αναφέρεται ότι:
Η «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» ως Αναθέτουσα αρχή με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή της,μετά από γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής του Διαγωνισμού, ματαιώνει τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης «Σύστημα Marketing της πόλης της Καβάλας» εφόσον η διαδικασία απέβη άγονη λόγω μη υποβολής προσφοράς.
Η Αναθέτουσα αρχή διατηρεί, επίσης, το δικαίωμα, μετά από γνώμη της αρμόδιας Επιτροπής του Διαγωνισμού, να αποφασίσει, παράλληλα με τη ματαίωση της διαδικασίας σύναψης, και:
- την επανάληψη οποιασδήποτε φάσης της διαδικασίας σύναψης, με τροποποίηση ή μη των όρων της ή
- την προσφυγή στη διαδικασία των άρθρων 29 ή 32 του Ν.4412, εφόσον, στην τελευταία αυτή περίπτωση, πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις των άρθρων αυτών.
Σχόλιο γράφοντος: Χαρακτηριστική του ότι το δελτίο τύπου γράφτηκε “στο πόδι” αποτελεί η εξής (μικρή μεν, αλλά απολύτως ενδεικτική) λεπτομέρεια:
Οι συντάκτες του δελτίου τύπου θέλησαν να συνδέσουν (με υπερσύνδεσμο-hyperlink) τους αριθμούς “29” και “32” με 2 ιστοσελίδες στις οποίες ο αναγνώστης θα μπορούσε να διαβάσει το τι προβλέπει ο νόμος.
Όμως στο αρχικό δελτίο τύπου, όπως εστάλη από τη “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ”, οι υπερσύνδεσμοι αυτοί παρέπεμπαν στον ιστότοπο https://dimosnet.gr/, στον οποίο η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε όσους έχουν εγγραφεί σε αυτόν!
Με απλά λόγια, αν κάποιος αναγνώστης θελήσει να διαβάσει το τι προβλέπει ο νόμος και προσπαθήσει να το κάνει μέσα από το δελτίο τύπου της “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ” θα πρέπει να έχει κωδικούς πρόσβασης – διαφορετικά δεν θα μπορεί να το διαβάσει!
Στο παρόν άρθρο χρησιμοποιήσαμε άλλους υπερσύνδεσμους, τους οποίους εντοπίσαμε με μια έρευνα που κράτησε……5 ολόκληρα δευτερόλεπτα!!!
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι αποσύρεται μέχρι νεοτέρας αποφάσεως ο διαγωνισμός. Το “μέχρι νεοτέρας”, βέβαια, δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί, καθώς αυτή την στιγμή ουδείς είναι σε θέση να προβλέψει αν θα διεξαχθεί εκ νέου ο διαγωνισμός ή όχι (υπενθυμίζουμε πως ο δήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, είχε τονίσει πως ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά).
Καταγγελίες περί “φωτογραφικής” διακήρυξης
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από τις καταγγελίες στις οποίες προχώρησε, την περασμένη εβδομάδα, μια εταιρεία από την Εύβοια (ονόματι SevenTips), μέσω επιστολής που απέστειλε τόσο στον δήμαρχο Καβάλας, τον πρόεδρο της “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ” και τους αρχηγούς των δημοτικών παρατάξεων, όσο και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, τον Πρόεδρο της Διεθνούς Αφάνειας-Ελλάς και τον Πρόεδρο της ΕΔΕΕ (Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος).
Στην επιστολή αυτή οι υπεύθυνοι της SevenTips καταγγέλλουν ότι η διακήρυξη του διαγωνισμού περιέχει αυθαίρετους και φωτογραφικούς όρους, ενώ ζητούν την ακύρωσή του και την επαναπροκήρυξή του με διορθωμένους όρους
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την καταγγελία
Η επιστολή αυτή αποτέλεσε το αντικείμενο μιας ιδιαίτερα έντονης συζήτησης στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, με σύσσωμη την αντιπολίτευση να ερωτά την δημοτική αρχή για το αντικείμενο της διακήρυξης. Εκείνη την ημέρα ο πρόεδρος της “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ” Παναγιώτης Αγγελίδης είχε υποστηρίξει πως “όλα έγιναν σύμφωνα με τους νόμους, για αυτό και η διακήρυξη εγκρίθηκε από την Διαχειριστική Αρχή χωρίς καμία παρατήρηση. Όντως τα κριτήρια που τέθηκαν είναι πολύ υψηλά, όμως αυτό γίνεται διότι θέλουμε να συνεργαστούμε με τους καλύτερους”
Η “ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ”, μάλιστα, έδωσε συνέχεια στην απάντησή της στις καταγγελίες περί φωτογραφικής διακήρυξης μέσα από το ίδιο δελτίο τύπου από το οποίο ανακοίνωσε την ματαίωση του διαγωνισμού, με την εξής παράγραφο:
Αναφορικά με τις επιστολές που ατύπως διανεμήθηκαν στις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας και στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, η «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματος της για όσα συκοφαντικώς δυσφημιστικά αναφέρθηκαν και τονίζει την απορία της για το λόγο που οι εταιρίες προτίμησαν να απευθυνθούν δημόσια με βαρείς χαρακτηρισμούς αντί να ασκήσουν το νόμιμο δικαίωμά του υποβάλλοντας αρμοδίως ένσταση κατά των όρων του διαγωνισμού.