Απαγόρευση συγκεντρώσεων ενόψει Πολυτεχνείου

Την απαγόρευση των υπαίθριων συναθροίσεων σε όλη την επικράτεια, στις οποίες συμμετέχουν τέσσερα ή περισσότερα άτομα, αποφάσισε ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η συγκεκριμένη απόφαση, που έχει ισχύ από τις 6 το πρωί της Κυριακής έως τις 9 το βράδυ της Τετάρτης, πάρθηκε λόγω των επιτακτικών αναγκών αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας και στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID -19.

Για τους παραβάτες, υπό την επιφύλαξη της εφαρμογής άλλων κυρώσεων που προκύπτουν από την κείμενη νομοθεσία, προβλέπονται οι ακόλουθες κυρώσεις:

  • διοικητικό πρόστιμο (5.000) ευρώ στα νομικά πρόσωπα και (3.000) ευρώ στα φυσικά πρόσωπα, που διοργανώνουν δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις και
  • διοικητικό πρόστιμο (300) ευρώ στα πρόσωπα που παραβιάζουν την απαγόρευση συμμετέχοντας σε δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις.

Υπενθυμίζεται πως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε ανακοινώσει πως η πορεία για το Πολυτεχνείο δεν θα γίνει, όπως δεν έγινε παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου και για την 25η Μαρτίου, αλλά και όπως δεν γιορτάστηκε το Πάσχα.

Σημειώνεται πως τις τελευταίες ημέρες η ΕΛ.ΑΣ. πραγματοποιεί εφόδους στο Πολυτεχνείο, στην Πολυτεχνειούπολη και αλλού, προκειμένου να εντοπίσει άτομα που παραβιάζουν τα περιοριστικά μέτρα και προετοιμάζονται να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ




Καβάλα υπό ολική απαγόρευση κυκλοφορίας: “Άδεια η πόλη” – Παράνομοι μετανάστες συνελήφθησαν σε…κλεμμένο τρακτέρ!(βίντεο-χάρτης)

Σκηνές από ταινία τρόμου αντίκρισαν αργά το βράδυ της Παρασκευής 13 προς Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020 οι ελάχιστοι “τολμηροί” που κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Καβάλας την πρώτη νύχτα εφαρμογής της ολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας. Η πόλη έμοιαζε σαν “στοιχειωμένη”, καθώς οι μόνοι που αντικρίσαμε να περπατάνε στους δρόμους ήταν…τα αδέσποτα σκυλιά!

Μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού ήταν οι οδηγοί που κυκλοφορούσαν στους δρόμους -οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν εργαζόμενοι σε delivery ή οδηγοί ταξί (όντες και αυτοί σε απόγνωση για την εξαιρετικά μειωμένη κίνηση των τελευταίων ημερών). Παρούσα, φυσικά, και η αστυνομία -αλλά και το λιμενικό σώμα, στον χώρο αρμοδιότητάς του-, με μπλόκα σε κεντρικά σημεία για τον έλεγχο όσων κυκλοφορούσαν.



Το “highlight”, όμως, της χτεσινής βραδιάς ήταν η σύλληψη 4 παράνομων μεταναστών από το Αφγανιστάν, οι οποίοι είχαν κλέψει ένα τρακτέρ από την Διαλαμπή Ιάσμου και οι οποίοι εισήλθαν στην Καβάλα! Μάλιστα, στην προσπάθειά τους να διαφύγουν, οι παράνομοι μετανάστες εισήλθαν ανάποδα στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου (από την οδό Κουντουριώτου) – χωρίς όμως να τα καταφέρουν, καθώς εκεί ακινητοποιήθηκαν από αστυνομικούς, οι οποίοι και τους συνέλαβαν.

Στον παρακάτω χάρτη μπορείτε να δείτε την απόσταση μεταξύ Διαλαμπής και Καβάλας






Κορωνοϊός: Συνεχίζεται η “πίεση” στο νοσοκομείο Καβάλας

Δύσκολη παραμένει η κατάσταση στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, καθώς ώρα με την ώρα αυξάνεται η πίεση που ασκείται σε προσωπικό και εγκαταστάσεις από τους ασθενείς που νοσηλεύονται με COVID-19. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα μόνο μια κλίνη ΜΕΘ για COVID-19 είχε μείνει κενή (αν και όλα δείχνουν πως πολύ σύντομα θα καταληφθεί και εκείνη), ενώ από τα 101 μοριακά τεστ για κορωνοϊό που διενεργήθηκαν τις τελευταίες ώρες στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας τα 38 έδωσαν θετικό αποτέλεσμα (ένα ποσοστό, δηλαδή, της τάξης του 37,6%).

Την ίδια ώρα ένας 70χρονος άνδρας από τις Κρηνίδες, ο οποίος νοσηλευόταν εδώ και 10 ημέρες στην ειδική πτέρυγα του νοσοκομείου Καβάλας και είχε μεταφερθεί εκτάκτως (το Σαββατοκύριακο) στην Αλεξανδρούπολη, έχασε τη μάχη με τον θάνατο.

Συνολικά τις τελευταίες 24 ώρες (σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ) εντοπίστηκαν 89 νέα περιστατικά με κορωνοϊό σε όλο το νομό Καβάλας (88 στην Π.Ε. Καβάλας και 1 στην Θάσο). Σε ολόκληρη την Ελλάδα καταγράφτηκαν 3316 νέα περιστατικά (αριθμός ρεκόρ από την ημέρα που ξεκίνησε η εξάπλωση του κορωνοϊού)




Αλλαγή ωραρίου στα σούπερ μάρκετ – Όλα τα νέα μέτρα

Τα σούπερ μάρκετ θα κλείνουν στις 20:30 από τη Δευτέρα και την Κυριακή 15 Νοεμβρίου, δεν θα ανοίξουν, είπε στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης.

Αυτή τη στιγμή η ροή είναι φυσιολογική και υπάρχει επάρκεια, δεν υπάρχει λόγος για να ανοίξουν την Κυριακή, είπε ο κ. Παπαθανάσης και διευκρίνισε πως σήμερα και αύριο θα λειτουργήσουν μέχρι τις 21:00 και το Σάββατο κανονικά μέχρι τις 20:00.

Το μέτρο θα ισχύσει κατά τη διάρκεια του lockdown.

Απαντήσεις για το τι θα ισχύσει με τα νέα μέτρα έδωσε αναλυτικά ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6. 

Για τα νέα μέτρα και την απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 έως τις 5:00 ο κ. Σταμπουλίδης, ξεκαθάρισε ότι οι υπηρεσίες delivery και take away θα λειτουργούν κανονικά μετά τις 9 το βράδυ. Αν κάποιος για παράδειγμα, πάει στην εργασία του μπορεί να πάρει κάτι να φάει. Στην περίπτωση, όμως του take away, αυτό θα επιτρέπεται μόνο για τους που βρίσκονται νομίμως στο δρόμο ή γι’ αυτούς που επιστρέφουν από την εργασία τους, ενώ για όλους τους άλλους απαγορεύεται.

Για την αγορά των Χριστουγέννων υπογράμμισε, ότι πρέπει να περιμένουμε την καλυτέρευση των δεικτων στην κοινή προσπάθεια αναχαίτισης του ιου στην κοινότητα και τότε θα ληφθούν οι αποφάσεις στο τέλος του Νοεμβρίου. Ωστόσο, υπενθύμισε ότι οι φετινές γιορτές θα είναι διαφορετικές και θα εορταστούν μόνο ανάμεσα στα μέλη που ζουν στο ίδιο σπίτι.

Για την παροχή βοήθειας μετά τις 9 το βράδυ και τη μεγάλη συζήτηση που έχει ανοίξει για αυτό το θέμα, ο κ. Σταμπουλίδης είπε ότι θα απαντηθούν όλα τις επόμενες μέρες από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Αναλυτικά όσα θα ισχύουν για την απαγόρευση της κυκλοφορίας 21:00-5:00

Οι λοιμωξιολόγοι χθες άναψαν το πράσινο φως για την απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 9 το βράδυ μέχρι και τις 5 το πρωί, αρχής γενομένης από την Παρασκευή, μειώνοντας στις απολύτως αναγκαίες τις μετακινήσεις κατά τις βραδινές ώρες.

Συγκεκριμένα, για το χρονικό αυτό διάστημα θα επιτρέπονται μετακινήσεις:

· Για λόγους υγείας
· Για λόγους μετάβασης – επιστροφής στην εργασία
· Για μικρή βόλτα, κοντινή στην κατοικία, του οικόσιτου ζώου

Αν κάποιος πολίτης επιθυμεί να μετακινηθεί για έναν από τους παραπάνω -και μόνο- λόγους το διάστημα από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί, πρέπει να στείλει SMS προς το 13033:

· σε περίπτωση μετακίνησης για λόγους υγείας (sms με κωδικό 1)
· σε περίπτωση συνοδείας κατοικίδιου ζώου (sms με κωδικό 6),
· ενώ σε περίπτωση μετάβασης-αποχώρησης από την εργασία πρέπει να φέρει τη βεβαίωση εργαζομένου.

Την τελευταία μπορεί να προμηθευτεί κανείς ηλεκτρονικά από το πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και στον ιστότοπο forma.gov.gr

«Άρα, μετά τις 9:00 το βράδυ και μέχρι τις 5:00 το πρωί, μετακίνηση μόνο για εργασία, εξαιρετικές περιπτώσεις υγείας (SMS με κωδικό 1) και μικρή βόλτα κατοικιδίου πλησίον της οικίας μας με SMS με κωδικό 6», ξεκαθάρισε χθες ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, ανακοινώνοντας το νέο πλέγμα μέτρων.

Γυμναστική μέχρι 3

Περαιτέρω διευκρινήσεις παρείχε ο κ. Χαρδαλιάς και αναφορικά με το καθεστώς της σωματικής άσκησης, στον απόηχο του 1 εκατομμυρίου sms που στάλθηκαν την περασμένη Κυριακή, θορυβώντας το κυβερνητικό επιτελείο.

Ειδικότερα, η ατομική άθληση (που επιτρέπεται με sms και τον κωδικό 6) δεν αφορά την άθληση/προπόνηση στο πλαίσιο των αθλητικών σωματείων, αλλά αυστηρά και μόνο στην ατομική άθληση σε συνθέσεις έως 3 άτομα και με ισχυρή σύσταση αυτή να πραγματοποιείται κατά προτίμηση κοντά στην οικία των πολιτών, υπογράμμισε ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Ο ίδιος επανέλαβε πως το κυνήγι και το ψάρεμα δεν επιτρέπονται, καθώς η Επιτροπή των Επιδημιολόγων ομόφωνα απέρριψε το σχετικό αίτημα, βασισμένη τόσο σε επιδημιολογικά αλλά κυρίως σε κριτήρια αποφυγής περιττών μετακινήσεων.

Με πληροφορίες από ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ




Ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας-Πρίνου: Από Δευτέρα…μόνο με “Φιλιάγκο”

Όπως αναμενόταν (και όπως είχαμε γράψει πριν από λίγες ημέρες μέσα από το Kavala Portal), οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ σταματάνε από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020 τα δρομολόγιά τους στην ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας-Πρίνου. Πλέον η μοναδική εταιρεία που θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή αυτή θα είναι η “Thassos Link” του Στέλιου Φιλιάγκου.




Η πρώτη νεκρή στην κλινική COVID-19 του νοσοκομείου Καβάλας είναι γεγονός – Το σχόλιό μας: Και τα “γελάκια” από “ανθρώπους” συνεχίζονται…

Μια 82χρονη γυναίκα από τον πρώην δήμο Φιλίππων πέθανε κατά τη διάρκεια της νύχτας στην κλινική COVID-19 του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας ούσα φορέας του κορωνοϊού SARS-COV-2. H 82χρονη είχε, όπως όλα δείχνουν, βεβαρυμένο ιατρικό ιστορικό.

Σχόλιο γράφοντος:

Είτε η 82χρονη πέθανε με κορωνοϊό είτε πέθανε από κορωνοϊό είτε πέθανε από άλλα αίτια, σημασία έχει μόνο ένα πράγμα: πως πέθανε.

Δεν έχει καμία σημασία η ηλικία της (επειδή κάποιοι λένε πως “εντάξει μωρέ, 82 ετών ήταν, κάποια στιγμή θα πέθαινε”). Για κάποιους συνανθρώπους μας η 82χρονη ήταν συγγενής τους ή φίλη τους, ο δικός τους άνθρωπος – και αυτοί έχουν κάθε λόγο να θρηνούν για την απώλειά της.

Και επειδή κάποιοι θα πουν “Μα τώρα τι λέτε; Ξαφνικά όλοι οι άνθρωποι πεθαίνουν από κορωνοϊό; Δεν πεθαίνουν από άλλα αίτια;” η απάντηση είναι απλή: Φυσικά και πεθαίνουν από άλλα αίτια. Και καρδιακά επεισόδια υπάρχουν, και εγκεφαλικά, και τροχαία δυστυχήματα, και αυτοκτονίες υπάρχουν, ακόμα και ανθρωποκτονίες.

Αυτά τα λέμε για όσους βλέπουμε να “γελούν” (με το χαρακτηριστικό smiley) κάτω από κάθε ανάρτηση στα social media που σχετίζεται με θανάτους από κορωνοϊό (το έχουν ήδη κάνει σε άλλα ΜΜΕ που έγραψαν για τον θάνατο της 82χρονης).

Το έχουμε πει και άλλες φορές:

Έχουν κάθε δικαίωμα να πιστεύουν πως ο κορωνοϊός δεν υπάρχει (εκεί τούς αφήνουμε στην άγνοιά τους).

Έχουν κάθε δικαίωμα να πιστεύουν πως υπάρχει μια υπερβολή με την ειδησεογραφία για τον κορωνοϊό (δεν διαφωνούμε εντελώς με αυτή την άποψη).

Έχουν κάθε δικαίωμα να δηλώνουν εξαντλημένοι από την συνεχή αναφορά στον κορωνοϊό την ώρα που οι οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες είναι τεράστιες (συμφωνούμε απόλυτα).

Έχουν κάθε δικαίωμα να δηλώνουν αγανακτισμένοι με τους χειρισμούς και πολλών συμπολιτών αλλά και της κυβέρνησης (και εκεί συμφωνούμε)

Αλλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα να βγάζουν αυτή την άρνησή τους σε είδηση για θάνατο συνανθρώπου μας. Όποιος το κάνει αυτό χάνει αυτομάτως το δικαίωμα να θεωρείται “άνθρωπος” και μετατρέπεται αυτομάτως σε “υπάνθρωπο” (όπως αποκαλούσαν οι Ναζί αυτούς που δεν ανήκαν στην Άρια Φυλή).

Και αναλαμβάνουμε την πλήρη ευθύνη για αυτούς τους χαρακτηρισμούς.




“Ώρα μηδέν” για το νοσοκομείο Καβάλας – Γεμίζουν οι κλίνες για κορωνοϊό

Σε κατάσταση συναγερμού έχει τεθεί, πλέον, το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας καθώς τα περιστατικά κορωνοϊού SARS-COV-2 και της νόσου COVID-19 που καλούνται πλέον να περιθάλψουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές πληθαίνουν ώρα με την ώρα.

Με τα δεδομένα που ίσχυαν το βράδυ της Τρίτης 10 Νοεμβρίου 2020, από τις 12 κλίνες ΜΕΘ που έχουν διατεθεί για τις ανάγκες κάλυψης των περιστατικών κορωνοϊού έχουν καλυφθεί οι 8 – με ασθενείς που προέρχονται και από τον νομό Καβάλας αλλά και από όμορους νομούς. Ολόκληρη η Β΄ παθολογική κλινική του νοσοκομείου λειτουργεί ήδη ως κλινική COVID-19, με τις 41 κλίνες της να είναι και αυτές, σε μεγάλο βαθμό, κρατημένες από ασθενείς, ενώ δεν λείπουν και τα περιστατικά (είτε απλά ασυμπτωματικοί φορείς του κορωνοϊού είτε κρούσματα της COVID-19) ανάμεσα σε γιατρούς και νοσηλευτές.

Ήδη, μάλιστα, συζητείται το ενδεχόμενο να προστεθούν επιπλέον κλίνες COVID-19 στο νοσοκομείο. Πάντως, όπως δηλώνει ο διοικητής του νοσοκομείου Καβάλας Ντίνος Κλειτσιώτης, υπάρχει (ως και αυτή τη στιγμή) επάρκεια σε τεστ κορωνοϊού, ενώ




Νέα ηλεκτρονική εφαρμογή για την Λιμενική Αστυνομία Καβάλας

Ανακοινώνεται ότι, από σήμερα Δευτέρα 09-11-2020 τίθεται σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή e-ΔΛΑ, που αφορά στην ηλεκτρονική καταχώριση και διεκπεραίωση αιτήσεων αρμοδιότητας Λιμενικής Αστυνομίας.

Οι κατηγορίες για τις οποίες δύνανται να καταχωρούνται αιτήσεις από τους πολίτες και να διεκπεραιώνονται από τις Λιμενικές Αρχές, είναι οι ακόλουθες:

· Άδεια ναυαγοσώστη

 · Δραστηριοποίηση δύτη

· Δραστηριοποίηση Θαλάσσιου ταξί

· Δραστηριοποίηση μαθητευόμενου δύτη

· Εκμίσθωση θαλασσίων μέσων αναψυχής

 · Εκμίσθωση μηχανοκίνητων λέμβων και ταχύπλοων μικρών σκαφών

· Ίδρυση και λειτουργία καταδυτικού συνεργείου

· Καταδυτικές υπηρεσίες αναψυχής

· Σχολή εκπαίδευσης υποψηφίων χειριστών τ/χ σκαφών

· Σχολή ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης,

   ενώ σταδιακά θα προστίθενται επιπλέον κατηγορίες/αιτήσεις.

Οι  πολίτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) έχουν πρόσβαση μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://edla.hcg.gr, είτε χωρίς σύνδεση για περιήγηση στην εφαρμογή, είτε με χρήση προσωπικών κωδικών TaxisNET για αυθεντικοποίηση κι εν συνεχεία υποβολή αίτησης. Σημειώνεται ότι, στον σύνδεσμο https://edla.hcg.gr/help/ παρατίθενται αναλυτικές οδηγίες αναφορικά με την ορθή χρήση της εφαρμογής από τους πολίτες. Για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση παρακαλούμε όπως επικοινωνήσετε με το Γραφείο Λιμενικής Αστυνομίας στα τηλέφωνα 2513505416 και 419




Σαν σήμερα, πριν από 2 χρόνια: Μια γέφυρα, μια πτώση, ένα σίριαλ πολλών “σαιζόν”

Ήταν λίγο μετά τις 4 το απόγευμα της Παρασκευής 9 Νοεμβρίου 2018, όταν ένα τμήμα της γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο Καβάλας κατέρρευσε (για την ακρίβεια, “βούλιαξε”) υπό το βάρος ενός γερανοφόρου οχήματος που περνούσε από εκείνο το σημείο.

Δείτε άρθρα από εκείνη την “αποφράδα” ημέρα
“Βούλιαξε” η γέφυρα μπροστά στο παλιό νοσοκομείο!
Φωτογραφίες και βίντεο από την κατάρρευση της γέφυρας
“Είδα τη ρόδα του γερανοφόρου να έρχεται πάνω μου!”

Μετά το πρώτο σοκ και την διαπίστωση πως τόσο οι επιβάτες του γερανοφόρου οχήματος όσο και οι επιβάτες ενός ΙΧ αυτοκινήτου που έτυχε να περνάει εκείνη τη στιγμή από το σημείο δεν είχαν πάθει το παραμικρό, άπαντες κατάλαβαν πως ένα σίριαλ με πολλές “σαιζόν” και ακόμα περισσότερα “επεισόδια” επρόκειτο να παιχτεί τα επόμενα χρόνια στην Καβάλα – με “πρωταγωνιστές” τόσο τους αρμόδιους που έψαχναν, αρχικά, να βρουν πού ανήκει η γέφυρα (στον δήμο Καβάλας, στην περιφέρεια ΑΜΘ, στο δημόσιο, κάπου τέλος πάντων) όσο, κυρίως, τους ίδιους τους οδηγούς που επρόκειτο να υποστούν τεράστια ταλαιπωρία στην προσπάθειά τους να μετακινηθούν. Είτε μιλάμε για τους ντόπιους (οδηγούς ΙΧ οχημάτων, λεωφορείων και φορτηγών) είτε για τους ξένους που, συχνά πυκνά, “κολλάνε” στην στροφή της οδού Βάσσου είτε στα άλλα στενά της ευρύτερης περιοχής!

Έχουν περάσει 2 ολόκληρα χρόνια, η περιφέρεια ΑΜΘ έχει υπογράψει την περιβόητη σύμβαση με την “Εγνατία Οδός Α.Ε.” (η οποία και θα αναλάβει την αποκατάσταση της γέφυρας), ωστόσο φως στο τούνελ ακόμα δεν βλέπουμε.

Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε γνωστό πως θα χρειαστεί να περάσει ακόμα ένας χρόνος (μέχρι τα τέλη, δηλαδή, του 2021)…όχι για να αποκατασταθεί η γέφυρα, αλλά για να…αποφασιστεί τι θα γίνει με την γέφυρα (αν, δηλαδή, θα επιδιορθωθεί μόνο το κομμάτι που κατέρρευσε, αν θα μπαζωθεί όλη η γέφυρα ή αν θα κατεδαφιστεί και θα χτιστεί ξανά από την αρχή)!

Με απλά λόγια…θα φτάσουμε ως τα μέσα της δεκαετίας, ενδεχομένως να έχουμε ήδη φτάσει ως τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και ακόμα δεν θα έχει αποκατασταθεί η ζημιά!

Δεν είναι λίγες, μάλιστα, οι φορές που έχουν υποβληθεί (από συμπολίτες μας) προτάσεις για την “μετατροπή” της πεσμένης γέφυρας σε…τουριστικό αξιοθέατο! Ούτε, φυσικά, είναι λίγες οι “προβλέψεις” συμπολιτών πως η νέα γέφυρα θα εγκαινιαστεί μαζί με το Μετρό της Θεσσαλονίκης (οι εργασίες του οποίου, ως γνωστόν, καρκινοβατούν)!

Τα συμπεράσματα δικά σας…




Διαμαρτυρία σωματείων έξω από το νοσοκομείο Καβάλας – Προγραμματίζεται απεργία

φωτογραφία αρχείου

Με ανακοίνωση που εξέδωσαν το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων ν. Καβάλας, το Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Καβάλας, το Σωματείο Επισιτισμού-Τουρισμού ΠΕ Καβάλας-Θάσου και το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ ν. Καβάλας, γίνεται γνωστό πως την Τρίτη 10 Νοέμβρη στις 11:00 προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην είσοδο του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Η εγκληματική πολιτική της υποχρηματοδότησης και της εμπορευματοποίησης από όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις, σε συνδυασμό με την άρνηση της σημερινής κυβέρνησης να πάρει μέτρα ενίσχυσης του συστήματος Υγείας μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας, ενώ είχε το χρόνο να το κάνει, μας έφερε στο χείλος του γκρεμού. Ακόμα και τώρα, που τα Νοσοκομεία είναι στο παραπέντε, μας κουνάνε το δάχτυλο και μας μιλάνε για τη προσωπική μας ευθύνη, για να συγκαλύψουν την κρατική ευθύνη. Το θράσος τους είναι απύθμενο! Τολμά ο πρωθυπουργός μάλιστα να κάνει λόγο για «ανεξήγητη εκθετική ανάπτυξη των κρουσμάτων, που εκπλήσσει ακόμα και τους επιστήμονες και εκτινάσσει την πίεση στο σύστημα Υγείας».

Είναι αυτή η κυβέρνηση που κάνοντας τα χατίρια των επιχειρηματικών ομίλων του τουρισμού και των μεταφορών, το καλοκαίρι έδινε το πράσινο φως για 100% πληρότητα στα αεροπλάνα, 85% στα πλοία και στα χερσαία σύνορα, δειγματοληπτικούς ελέγχους που έφταναν μόλις στο 12% όσων εισέρχονταν στη χώρα. Που άνοιξε τα σχολεία με τις ίδιες καθαρίστριες με πέρυσι, με 25άρια και 28άρια τμήματα, με τα ΜΜΜ να «παστώνουν σαν σαρδέλες» εργαζόμενους και μαθητές. Όλα στο όνομα του δημοσιονομικού κόστους, που ισχύει μόνο αν πρόκειται για λαϊκές ανάγκες και όχι για τις επιδοτήσεις, τις φοροαπαλλαγές, τα κάθε λογής προνόμια σε τραπεζίτες, εφοπλιστές και βιομήχανους.

Είναι αυτή η κυβέρνηση που άφησε αθωράκιστο το σύστημα υγείας, που ακόμα και σήμερα δεν επιτάσσει τον ιδιωτικό τομέα της υγείας, αλλά χρυσοπληρώνει και επιδοτεί τα παράσιτα, τους μεγαλοκλινικάρχες, τα μεγάλα διαγνωστικά κέντρα. Που στην Καβάλα στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας έκλεισε τα Περιφερειακά Ιατρεία του Νομού, τώρα μεταφέρει προσωπικό από τις κλινικές του νοσοκομείου για να καλύψει την κλινική COVID, το ίδιο θα κάνει για να στελεχώσει τις ΜΕΘ – COVID. Με την ίδια μέθοδο του «κόψε ράψε» μετατρέπει τις 12 κλίνες ΜΕΘ σε ΜΕΘ COVID και δημιουργεί άλλες 6 για τις υπόλοιπες ανάγκες. Μόνο που αυτές οι 6 αντιστοιχούν στην πληρότητα 50% των 12 που υπήρχαν και που πολλές φορές μέσα στο χρόνο ήταν καλυμμένες σε αυτό το ποσοστό. Δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη και τα περιστατικά που πιθανόν να προκύψουν από γειτονικούς Νομούς πάμε για λειτουργία στην «κόψη του ξυραφιού».

Είναι αυτή η κυβέρνηση που αναστέλλει τα χειρουργεία σε ποσοστό 80%, ακυρώνει όλες τις τακτικές εξετάσεις κλείνοντας τα εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου. Δεν έκανε τίποτα για να στελεχώσει τις κλινικές με υγειονομικό προσωπικό, με τραυματιοφορείς που είναι ελάχιστοι και επιβαρύνεται έτσι το έργο του νοσηλευτικού προσωπικού. Φορτώνει με επιπλέον εξετάσεις το Κέντρο Υγείας Καβάλας λες και έχει το προσωπικό που είχε άλλοτε (πάνω από 80 γιατρούς όλων των ειδικοτήτων, ενώ τώρα μόλις 10 μόνιμοι και 5 επικουρικοί γιατροί 5 ειδικοτήτων). Με λίγα λόγια μετατρέπει το ΕΣΥ σε «ΕΣΥ μιας νόσου», αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην υγεία του λαού, για τους χρόνια πάσχοντες, για όσους έχουν ανάγκη για τακτική παρακολούθηση, για επεμβάσεις.

Τα αλλεπάλληλα κρούσματα στους χώρους δουλειάς, αποδεικνύουν ότι κυβέρνηση και εργοδότες, με την επίκληση της ατομικής ευθύνης, αφήνουν έκθετους τους εργαζόμενους στους κινδύνους της πανδημίας την ίδια ώρα που οι δημόσιες μονάδες Υγείας δεν προετοιμάστηκαν κατάλληλα για να καλύψουν τις ανάγκες του λαού. Η Υγεία πνίγεται μπροστά στην ανάγκη να λειτουργεί η οικονομία, ενώ οι μεγάλες κουβέντες κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας για ιεράρχηση της ανθρώπινης ζωής, όπως και τα χειροκροτήματα στους «ήρωες» εργαζόμενους, έχουν πάει περίπατο.

Η κυβέρνηση αντί να πάρει μέτρα για την προστασία της υγείας μας και για να μη μείνει καμιά λαϊκή οικογένεια χωρίς εισόδημα βρήκε την ευκαιρία με την πανδημία να βγάλει στο σφυρί την πρώτη κατοικία, να βάλει στο γύψο τα συνδικάτα, να απαγορεύσει συγκεντρώσεις και απεργίες, να καταργήσει το 8ωρο. Ούτε λίγο ούτε πολύ να νομοθετήσει  ό,τι ζητάει ο Σύνδεσμος Ελλήνων  Βιομηχάνων.

Τώρα που οι δυσκολίες μεγαλώνουν με το lockdown, τα σωματεία μας δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια, δεν θα μας πιάσουν στον ύπνο, θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας για μέτρα προστασίας των εργαζομένων και του λαού από την πανδημία, ενάντια στην εντεινόμενη αντεργατική επίθεση και το νομοσχέδιο – έκτρωμα με τις νέες σαρωτικές ανατροπές που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση. Προετοιμάζουμε ισχυρή απεργιακή απάντηση στις 26 Νοέμβρη, ξεδιπλώνοντας τις επόμενες μέρες έναν πλούσιο αγωνιστικό σχεδιασμό, για να μάθουν όλες και όλοι τι ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Δωρεάν τεστ, άδειες με αποδοχές στους ευπαθείς εργαζόμενους και στα θετικά κρούσματα.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όλων των ειδικοτήτων στο Νοσοκομείο και στα Κέντρα Υγείας του Νομού.
  • Επίταξη των ιδιωτικών κλινικών και των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρωνστο Ν. Καβάλας.
  • Εδώ και τώρα πύκνωση των δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Ουσιαστικά μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς και στα σχολεία, με 15 παιδιά ανά τάξη, προσλήψεις εκπαιδευτικών και εξασφάλιση του εξοπλισμού που απαιτείται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση γι’ αυτές τις εβδομάδες.
  • Κανένας εργαζόμενος, άνεργος, δεν πρέπει να μείνει χωρίς αξιοπρεπές εισόδημα.
  • Το έκτακτο επίδομα πρέπει να αφορά όλους τους ανέργους χωρίς προϋποθέσεις.

Να αποσυρθεί το νέο αντεργατικό έκτρωμα, που η κυβέρνηση έδωσε ήδη στη δημοσιότητα.