Ανακοινώσεις και…μη ανακοινώσεις για τα διόδια στην Άσπρη Άμμο: “Στο σπίτι του κρεμασμένου…όλοι μιλάνε για το σκοινί!”

Ο νέος σταθμός μετωπικών διοδίων στην Άσπρη Άμμο είναι πλέον γεγονός (η λειτουργία του ξεκίνησε και επίσημα την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022), και όπως ήταν φυσικό δεν έλειψαν και οι ανακοινώσεις και τα δελτία τύπου από παρατάξεις και αυτοδιοικητικούς.

Η αλήθεια είναι πως από κάποιους “έλειψαν” οι ανακοινώσεις, καθώς δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση από τους κυβερνητικούς βουλευτές του νομού Καβάλας (και δεν πιστεύουμε να υπάρξει, άλλωστε δεν περιμέναμε κάτι το διαφορετικό από αυτούς).

Τι και αν ο τότε βουλευτής Νίκος Παναγιωτόπουλος κατέθετε ερωτήσεις (δείτε εδώ) με τις οποίες ζητούσε την ανάκληση της απόφασης για την εγκατάσταση ενός νέου σταθμού διοδίων εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας; Τώρα είναι υπουργός Εθνικής Άμυνας, δεν ασχολείται με τα διόδια…

Τι καν ο τότε πολιτευτής και νυν βουλευτής Γιάννης Πασχαλίδης συμμετείχε κανονικά στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που είχαν λάβει χώρα το 2017 στο 476ο χιλιόμετρο της Εγνατίας Οδού, δηλ. στο αρχικό σημείο στο οποίο προβλεπόταν η κατασκευή του μετωπικού σταθμού διοδίων-, τι και αν τότε ο κ. Πασχαλίδης ισχυριζόταν πως το όλο πρόβλημα μπορούσε να λυθεί με μια απλή ΚΥΑ από την τότε συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ,

τώρα σιωπή…

Θα περιμέναμε, βέβαια, να δούμε κάποια αντίδραση από τη ΝΟΔΕ Καβάλας της ΝΔ, δεδομένου πως πολλά στελέχη της (εκ των οποίων οι -τότε σύμμαχοι, όντες στην ίδια περιφερειακή παράταξη- Κώστας Αντωνιάδης και Θόδωρος Μαρκόπουλος και η τότε δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα) είχαν συμμετάσχει ενεργά στις κινητοποιήσεις του 2017.

Μάταια όμως, δεν είδαμε απολύτως τίποτα…(θα μου πείτε: “Για ποιον λόγο να βγάλουν ανακοίνωση; Με τις τότε κινητοποιήσεις, το μόνο που κατάφεραν ήταν να μετατοπίσουν κατά μερικά χιλιόμετρα τη θέση του σταθμού” – σωστό και αυτό…)

Ούτε καν εκδόθηκε μια ανακοίνωση για να ζητηθεί απαλλαγή καταβολής διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους του χερσαίου τμήματος του νομού Καβάλας (όπως γίνεται για τους δημότες Παγγαίου και τα διόδια της Μουσθένης) – έστω για τα μάτια του κόσμου, βρε παιδί μου…Πάλι καλά που υπήρξε μια επιστολή του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Αλέξη Πολίτη προς την Εγνατία Οδό, η οποία φυσικά αγνοήθηκε (όπως έχουν αγνοηθεί και όλες οι φωνές όσων μιλούν για την πτωχή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η άσφαλτος επί της Εγνατίας Οδού, ακόμα και σε σημεία πολύ κοντά σε σταθμούς διοδίων!)

Ωστόσο διαβάσαμε και μια σειρά ανακοινώσεων που δεν μπορούμε να μην τις σχολιάσουμε.

Διότι δεν μπορεί να βγαίνει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας και να ανακοινώνει πως η μόνη λύση είναι η άμεση λειτουργία αναλογικών διοδίων και η εξαίρεση καταβολής αντιτίμου για τους μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους στην Καβάλα, όταν:

α) ο εν λόγω μετωπικός σταθμός διοδίων (της Καβάλας) είχε εγκριθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογράφτηκε τον Μάιο του 2017 από τους τότε Υπουργούς Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υποδομών-Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, και μάλιστα ως “μετωπικός” (και επειδή κάποιοι θα πουν “μα όλο αυτό ήταν επιβεβαίωση της ΚΥΑ Χρυσοχοΐδη από το Νοέμβριο του 2014”, ας μην προτρέξουν διότι θα φτάσουμε και εκεί),

β) στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ έχουν ξεχάσει, κατά πως φαίνεται, τις αλήστου μνήμης δηλώσεις του τότε βουλευτή Κώστα Μορφίδη πως “αν η Αυτοδιοίκηση και οι πολίτες της Καβάλας έφτιαχναν ένα νέο κίνημα ‘Δεν πληρώνω’ σε αντίδραση για τα νέα διόδια που πρόκειται να εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό, θα ήμουν μαζί τους” και πως “είναι μνημονιακή υποχρέωση η εγκατάσταση των νέων μετωπικών σταθμών, οπότε αυτοί θα εγκατασταθούν σε αυτήν τη φάση, με την προϋπόθεση ότι θα ‘ξηλωθούν’ μόλις μπει σε λειτουργία το αναλογικό σύστημα” (με απλά λόγια, κροκοδείλια δάκρυα με ευθύνες στο μνημόνιο, μηνύματα περί “δεν πληρώνω” -το ότι ακόμα τρέχουν να εξοφλήσουν τα χρέη τους όσοι “δεν πλήρωναν”- και πεταμένα λεφτά σε κατασκευές σταθμών μετωπικών διοδίων που αμέσως μετά δήθεν θα ξηλώνονταν!)

Την ίδια ώρα διαβάζουμε και ανακοίνωση από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Καβάλας, με αιτήματα για “αυτονόητες και απλές πρωτοβουλίες” για “κάρτες ελεύθερης διέλευσης (όπως αυτές που έχουν προμηθευτεί σε όμορες περιοχές οι μόνιμοι κάτοικοι) για τους Καβαλιώτες που για επαγγελματικούς λόγους διέρχονται καθημερινά από και προς τα νέα μετωπικά διόδια” και προσπαθούμε να θυμηθούμε με ποιο όνομα έμεινε στην τοπική ιστορία η ΚΥΑ του Νοεμβρίου του 2014 (επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, για να μην ξεχνιόμαστε) με την οποία οριοθετήθηκε για πρώτη φορά ο μετωπικός σταθμός διοδίων στην Άσπρη Άμμο…

Α ναι, το θυμηθήκαμε: ΚΥΑ Χρυσοχοΐδη! Για την ακρίβεια, ΚΥΑ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη!

Θυμίστε μας λίγο: ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν ήταν τότε βουλευτής του ΠΑΣΟΚ; Διότι εμείς θυμόμαστε πως από το κόμμα (ΠΑΣΟΚ, ΚΙΝΑΛ ή όπως αλλιώς λέγεται πλέον) διαγράφτηκε το 2019…

Τότε φαίνεται πως τα διόδια ήταν “καλώς καμωμένα” επειδή το ΠΑΣΟΚ ήταν ακόμα στην εξουσία. Ποιος ξέρει…

Υ.Γ. 1: Μάλλον δεν έχει καταλάβει κανείς εξ όλων όσων αναφέραμε πως το πρόβλημα δεν είναι αν θα υπάρχουν μετωπικά, πλευρικά ή αναλογικά διόδια, αλλά αν θα υπάρχουν ή όχι διόδια! Τόσο απλά!

Υ.Γ. 2: Να μη συζητήσουμε φυσικά για Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ούτε ένας δεν υπάρχει σε όλη την Εγνατία Οδό)! Περιττή πολυτέλεια…