Τρίτη, 20 Φεβρουαρίου 2018
Θέατρο

Θέατρο (196)

Συνεχίζονται οι συναντήσεις του βιωματικού εργαστηρίου «Ο ποιητικός εαυτός» με εισηγήτρια τη Δέσποινα Παπάζογλου - ηθοποιός που έχει ενταχθεί στο χειμερινό πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας τη θεατρική περίοδο 2017-2018.

«Ο ποιητικός εαυτός»

Τι σημαίνει, άραγε, δρω ποιητικά; Ποιες ποιότητες χαρακτηρίζουν αυτή τη διάσταση της ανθρώπινης έκφρασης και σε ποιο βαθμό μπορεί η ψυχοσωματική μου σύσταση να αντλήσει θεαραπεία από αυτήν;

Ερευνητικό βιωματικό εργαστήριο από Νοέμβριο μέχρι Μάιο.

Θεματικοί άξονες:

- Η αναπνοή του σώματος ή το σώμα της αναπνοής

- Παρουσία

- Οργανική κίνηση-ποιητική κίνηση

- Αυτοέκφραση και επικοινωνία (ηχοπαραγωγή – λόγος)

Το εργαστήριο, χάρη στον βιωματικό του χαρακτήρα, παρέχει πολλαπλά οφέλη σε άτομα που ο λόγος και η επικοινωνία αποτελούν βασικό στοιχείο της εργασίας τους ή της καλλιτεχνικής τους έκφρασης.

  • Οι συναντήσεις ορίζονται κάθε δεύτερο Σάββατο (24/2, 10&24/3, 14&28/4, 12&26/5).
  • Ώρες 17.00 – 20.00, στην Παλιά Μουσική.
  • Μέγιστος αριθμός ατόμων 20.
  • Κόστος συμμετοχής ανά άτομο: 30€ μηνιαίως
  • Βεβαίωσης συμμετοχής (για τις σταθερές παρουσίες στο εργαστήριο).

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή παραμένει ανοιχτή καθ’ όλη την ετήσια διάρκεια του εργαστηρίου.

Πληροφορίες στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Φιλίππου 4, τηλ. 2510 220876 - 2510 220877 ώρες 10.00-14.00, φαξ 2510 220878 και email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Posted On Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2018 23:17 Γράφτηκε από τον

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) ενημερώνει το θεατρόφιλο κοινό ότι η προγραμματισμένη για την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, παράσταση του έργου «Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» αναβάλλεται για τεχνικούς λόγους και η νέα ημερομηνία διεξαγωγής θα ανακοινωθεί σύντομα, σύμφωνα με ανακοίνωση της παραγωγής

Posted On Παρασκευή, 09 Φεβρουαρίου 2018 13:54 Γράφτηκε από τον

Σε χρόνο ρεκόρ εξαντλήθηκαν, κατά πως φαίνεται, τα διαθέσιμα εισιτήρια για τις 5 παραστάσεις του θεατρικού έργου "Μια ξεχωριστή μέρα" -που επρόκειτο να ανέβει στο δημοτικό θέατρο Καβάλας "Αντιγόνη Βαλάκου" την Παρασκευή 2, το Σάββατο 3 και την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου-, κάτι που ανάγκασε τους παραγωγούς της να ανακοινώσουν 2 ακόμα παραστάσεις -τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου, στις 17:00 και στις 21:00.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την παράσταση δόθηκαν στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν τόσο οι πρωταγωνιστές Σταύρος Ζαλμάς και Δήμητρα Ματσούκα όσο και ο υπεύθυνος για τη μετάφραση και τη διασκευή του σεναρίου της ομώνυμης ταινίας του Έτορε Σκάλα Αλέξανδρος Ρήγας (καθώς και οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης). Η συνέντευξη δόθηκε στο δημαρχιακό μέγαρο Καβάλας, παρουσία τόσο της δημάρχου Δήμητρας Τσανάκα όσο και του προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας Πέτρου Πετρόπουλου και του καλλιτεχνικού διευθυντή Θοδωρή Γκόνη.

Posted On Παρασκευή, 02 Φεβρουαρίου 2018 22:46 Γράφτηκε από τον

Το Kavala Portal δίνει την ευκαιρία στους αναγνώστες του να διεκδικήσουν 3 μονές προσκλήσεις και να παρακολουθήσουν δωρεάν την θεατρική παράσταση "Μια Ξεχωριστή Μέρα" (με πρωταγωνιστές τον Σταύρο Ζαλμά και τη Δήμητρα Ματσούκα), η οποία θα ανέβει στο θέατρο "Αντιγόνη Βαλάκου" την Παρασκευή 2, το Σάββατο 3 και την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι ένα από τα παρακάτω (δεν απαιτείται να γίνουν και τα 3 προαπαιτούμενα - μόνο το 1 από αυτά):

  1. να πατήσετε like στην ανάρτηση στο Facebook (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ)
  2. να σχολιάσετε την ανάρτηση στο Facebook (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ)
  3. να την κοινοποιήσετε (share)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λόγω των ρυθμίσεων απορρήτου που έχει ορίσει ο κάθε χρήστης για το προσωπικό του προφίλ, υπάρχει η πιθανότητα να κοινοποιήσει την ανάρτησή μας αλλά να μην μπορέσουμε να την δούμε (κάτι που έχει παρατηρηθεί σε παλαιότερους διαγωνισμούς). Κατά συνέπεια, η κοινοποίηση ενδεχομένως να μην εξασφαλίσει από μόνη της τη συμμετοχή στον διαγωνισμό -σε αντίθεση με το like ή το σχόλιο.

Παρατήρηση: Για να λάβετε μέρος στον διαγωνισμό δεν είναι υποχρεωτικό να πατήσετε like  στη σελίδα "Η φωνή της Καβάλας" 

Ο διαγωνισμός θα "τρέξει" ως τις 8 το βράδυ της Πέμπτης 1 Φεβρουαρίου. Τα ονόματα των νικητών θα δημοσιοποιηθούν στις 10 το βράδυ της ίδιας μέρας, μετά από κλήρωση που θα διεξαχθεί μέσω live streaming, ενώ οι νικητές θα ενημερωθούν ατομικά για το πώς θα παραλάβουν τις προσκλήσεις.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Λίγα λόγια για το έργο

Η πολυβραβευμένη ταινία ορόσημο «Μία Ξεχωριστή Μέρα» (Una Giornata Particolare) του Έττορε Σκόλα, ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Αλέξανδρου Ρήγα και σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη.

Ο Γκαμπριέλε (Σταύρος Ζαλμάς) διώκεται από το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας του 1938. Έχει μέχρι την δύση του ηλίου για να τον μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η Αντονιέτα (Δήμητρα Ματσούκα) πιστή μέχρι σήμερα στο καθεστώς, παντρεμένη με έξι παιδιά, τον συναντάει χωρίς να γνωρίζει τίποτα για τις «ανατρεπτικές» του αντιλήψεις. Οι ώρες που θα περάσουνε μαζί θα συνταράξουν τα πιστεύω της σε σχέση με το καθεστώς αλλά και με την μέχρι τώρα ζωή της. Την σχέση της με τον άντρα της, τον φεμινισμό, την ομοφυλοφιλία, τον κόσμο, και κυρίως την σχέση με τον ίδιο της τον εαυτό.  Δύο πλάσματα μεγαλωμένα τελείως διαφορετικά, που όμως θα ανακαλύψουν μέσα από δυνατές συγκρούσεις ότι τους ενώνει το σημαντικότερο πράγμα απ’ όλα. Και ίσως, μέχρι την δύση του ήλιου οι ζωές τους να αλλάξουν για πάντα.

Το «Μία Ξεχωριστή Μέρα»  ξεκίνησε την ιστορία του ως μία Κινηματογραφική ταινία του 1977, σε σκηνοθεσία και σενάριο  του Έττορε Σκόλα και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες  (αν όχι τη σημαντικότερη) δημιουργίες του σημαντικού σκηνοθέτη.

Πρωταγωνιστές της ταινίας ήταν ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννη και η Σοφία Λόρεν.

Πρόκειται για μία από τις πιο αναγνωρισμένες ταινίες, τόσο από κριτικούς όσο και από το κοινό,  του παγκόσμιου κινηματογράφου με δυνατά πανανθρώπινα μηνύματα, που  πραγματεύεται μία συγκινητική και βαθιά ανθρώπινη και διαχρονική ιστορία, καταγγέλλοντας παράλληλα, τον φασισμό και τις καταβολές του.

 Η «Μία Ξεχωριστή Μέρα» απέσπασε – εκτός από την λατρεία του κοινού και την αντίστοιχη εισπρακτική επιτυχία -  πολλά και σημαντικά βραβεία. Μετρώντας 13 διεθνή βραβεία και 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ (μεταξύ αυτών: Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας), αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία φιλμ του μοντέρνου Κινηματογράφου.

Τους ρόλους του Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και της Σοφίας Λόρεν ενσαρκώνουν στη σκηνή ο Σταύρος Ζαλμάς και η Δήμητρα Ματσούκα.

Το «Μία Ξεχωριστή Μέρα» είναι από γραφής ένα θεατρικής σύλληψης δράμα. Με την οξυδερκή ματιά και το καυστικό χιούμορ του συγγραφέα και μέσα από ένα παγκόσμιο πλαίσιο υψίστης σημασίας για την Παγκόσμια ιστορία, «βουτά» στις πιο ενδόμυχες σκέψεις των ανθρώπων, για να αναδείξει το απόλυτα προσωπικό σε παναθρώπινο.  Το ατομικό «παράπονο», σε συλλογική ανάγκη, το απλό χαμόγελο σε ελπίδα.                                                       

Για να φωτίσει τις μικρές δικτατορίες που ζούμε ή ανεχόμαστε γύρω μας, για να βοηθήσει να δούμε τους ήρωες της καθημερινότητας, για να μας καταστήσει απόλυτα αντιληπτό ότι η ζωή μας, μας ανήκει…                                                                           και είτε την διαχειριστούμε σαν όνειρο, είτε σαν σκουπίδι, αυτή θα περάσει…   όλα είναι στο χέρι μας…

από τον Πόλεμο, μέχρι την Αγάπη…

Μια ξεχωριστή μέρα, μια ξεχωριστή παράσταση για την δύναμη που αποκτάμε όταν σταματήσουμε να μας νοιάζει τι θα πει ο κόσμος, και ζήσουμε στον κόσμο που εμείς δημιουργούμε.  Ακόμα και αν αυτός ο κόσμος αντέχει μόνο δύο. Ακόμα και αν αυτός ο κόσμος αντέχει μόνο μέχρι την δύση του ηλίου.

Έτσι, έρχεται «Μία Ξεχωριστή Μέρα» στο θέατρο, σε αυτή τη δραματοποιημένη ποίηση, για να φωτίσει την αυλαία και να μας πει:

«Να λες εγώ, μονάχος μου, θα σώσω τον κόσμο… και αν χαθεί, μη λυπηθείς, τίποτε δε χάθηκε ποτέ…

Πώς αλλιώς, αφού αγαπιούνται οι άνθρωποι…??»

Η Ταυτότητα της Παράστασης

Μετάφραση/ Διασκευή:  Αλέξανδρος Ρήγας

Σκηνοθεσία:                   Άσπα Καλλιάνη

Σκηνικά:                         Group 1

Φωτισμός:                      Κλωτσοτήρας Βασίλης

Πρωτότυπη μουσική:     Γιώργος Μελισσινός

Ηχητικός Σχεδιασμός:    Κωστής Κόντος

Βοηθός Σκηνοθέτη         Κωνσταντίνα Σταυροπούλου

Ενδυματολόγος              Ελένη Μπλέτσα

Κατασκευή Σκηνικών    Eno Shkodrani

Φωτογραφίες                 Χρήστος Κοτσιρέας

Παραγωγή                    ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΣΕΡΡΩΝ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ

Παίζουν:         Σταύρος Ζαλμάς, Δήμητρα Ματσούκα, Αρτέμης Γαβριλούκ, Γιώτα Ζερδεβά, Νίκος Κεπεσίδης, Νίκος Νικολαίδης, Λεωνίδας Χρυσομάλλης

ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Παρασκευή 02/02/2018 Ώρα 21.00

Σάββατο 03/02/2018 Ώρες 18.00 και 21.00

Κυριακή 04/02/2018 Ώρες 17.00 και 20.00

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ 12 EURO ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΔΗΜΟΥ  ΚΑΒΑΛΑΣ (ΠΡΩΗΝ ΕΟΤ ΤΗΛ. 2510-620566) ΩΡΕΣ : 11.00 έως 21.00 ΚΑΙ ΣΤΟ VIVA.GR

Posted On Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2018 19:46 Γράφτηκε από τον

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας φιλοξενεί την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, την παράσταση «Ο γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος» σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου.

Λίγα λόγια για το έργο και την παράσταση:

Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Πάνω στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές.

Η κουλτούρα και οι επιρροές στα Επτάνησα είναι κυρίως δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές.

Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Διψάει αρχικά για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης –γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική.  Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο –σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής.

Γι’ αυτά και πολλά άλλα μας μιλάει ασθμαίνοντας από πάθος και έρωτα για ζωή μα κυρίως για αγάπη για τον γιο της η μητέρα του Ρεγγίνα. Είναι η πρώτη του δασκάλα στο πιάνο, αυτή που προσπαθεί να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της από τη μέγγενη των κοινωνικών περιορισμών και της υποκρισίας που εκφράζει κι επιβάλλει ο δεσποτικός σύζυγός της  Γιάκωβος. Αντάρτισσα η ίδια στις επιταγές της τάξης και της εποχής της, ερωτεύεται παράνομα. Εμπνέει στο γιο της χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται αγάπη για τη ζωή και την ελευθερία. «Εγώ το μόνο που κανα ήταν να τον αφήνω λεύτερο να χαίρεται μέχρι τις πατουσίτσες του». Και καταφέρνει το σχεδόν ακατόρθωτο. Να δώσει τα εφόδια σ’ έναν αριστοκράτη να γράψει τη μουσική για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.

Η σκηνοθετική προσέγγιση ζωντανεύει τον μικρόκοσμο της ηρωίδας σαν παιδικό κουρδιστό παιχνίδι εποχής. Δημιουργεί έναν ολόκληρο κόσμο μέσα από σύμβολα. Ένα καπέλο μια ομπρέλα, μια σβούρα, μεταμορφώνονται στα ίδια τα πρόσωπα που τα χρησιμοποιούν, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ενός πολυπληθούς θιάσου. Προσδίδει αναπάντεχο χιούμορ σε σκηνές που θα οδηγούσαν ίσως μόνο σε αγωνία ή ευσυγκινησία, χωρίς τη δυνατότητα πολλαπλής ανάγνωσης. Φωτίζει αθέατα μοτίβα, ανεβάζει την αδρεναλίνη, βαθαίνει στα χάσματα του λόγου, δίνει φρενήρη ρυθμό στη σκηνική έκφραση, παρασταίνει με ενάργεια που δεν αφήνει αμέτοχο τον θεατή.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος

Κείμενο/Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη

Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος

Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)

Σκηνικά/Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Χορογραφία: Μάτα Μάρρα

Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός σκηνοθέτη: ΝίναΝτούνη

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Video: Νικήτας Χάσκας

Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός

Παραγωγή: ΠολυχώροςVault


«Ο γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος»

Θέατρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου στις 21.00

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

 

Τιμές εισιτηρίων

Προπώληση: 8 ευρώ

Ταμείο: 10 ευρώ γενική είσοδος & 8 ευρώ φοιτητικό- ανέργων

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Facebookpage: https://www.facebook.com/Mantzaros/

Video page:https://www.youtube.com/watch?v=O_ddqAzzhg4&feature=youtu.be

Αποσπάσματα από κριτικές για το έργο «Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος»

Λέανδρος Πολενάκης (Αυγή)

Το έργο της Σπηλιώτη ένας "πολυφωνικός μονόλογος" γραμμένος σε ποιητικό επτανησιακό ιδίωμα, "ρέει" μουσικά, είναι μια καντάτα για την αιώνια γυναίκα, μάνα, αδερφή, σύζυγο, ερωμένη και ένας ύμνος στον ασταμάτητο αγώνα της να κερδίσει τη δική της ελευθερία. Ενώ συγχρόνως φωτίζει την ιδιαίτερη, συναισθηματικά φορτισμένη σχέση της μεσογειακής μάνας με το αρσενικό παιδί της. Μέσα στους κρότους, λαμψεις, αίματα της γεννώμενης ελληνικής "ελευθερίας" που "μας την έταξαν κι αυτή λειψή" κατά τη ρήση του ποιητή. Η σκηνοθεσία του Αυγουστίνου Ρεμούνδου αγκαλιάζει το έργο με αγάπη.

Δημήτρης Τσατσούλης (Ημεροδρόμος)

Η Χρύσα Σπηλιώτη ανέλαβε να ερμηνεύσει τη Ρεγγίνα. Και θύμισε το πόσο εξαίρετη ηθοποιός είναι αυτή η καθιερωμένη πλέον στην κοινή συνείδηση ως επιτυχημένη θεατρική συγγραφέας. Η σκηνοθεσία συνέβαλε στο παιγνιώδες της περσόνας αποκαθιστώντας με μικρά παιχνίδια τα πρόσωπα ή τις καταστάσεις στις οποίες αναφέρεται η αφήγηση.

Γιώργος Χατζηδάκης (Θεατροκρισία)

Ψιλοδουλεμένο κέντημα ιστορίας και τέχνης. Έκπληκτος ο θεατής παρακολουθεί να ξετυλίγεται μπροστά του ένας εκφραστικός πλούτος, ένα ψιλοδουλεμένο κέντημα με θαυμαστή ικανότητα και επιμέλεια δουλεμένο, με ευστροφία στολισμένο με λεπτουργικά ποικίλματα, χορεύοντας, τραγουδώντας και γελώντας, μπαινοβγαίνοντας ασταμάτητα σε μια εύφορη γκάμα αντιδράσεων και στήνεται ολοζώντανος εκεί μπροστά τα μάτια του ένας χαρακτήρας, μια ζωή, μια εποχή. Λαμπρή ιδέα να προτείνουν αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο να κοιτάξουμε τις μεγάλες μορφές της εθνικής μας πινακοθήκης.

Ζωή Τόλη (enetpress)

Μια θεατρική δουλειά άρτια, δυνατή, με πάθος, τόλμη και ρυθμό που απογειώνει το θεατή. Μια ερμηνεία ώριμη πληθωρική, ευφάνταστη, παιγνιώδης, που φλερτάρει τόσο με το ρεαλιστικό όσο και με το υπερβατικό. Η σκηνοθεσία με οδηγό την ανατρεπτική διάθεση του συναισθηματικού κόσμου της ηρωίδας, εκπέμπει την απαραίτητη αδρεναλίνη, ώστε η σκηνική έκφραση να συνοδεύεται από ένα ευεργετικό ιλαρό πνεύμα.

Χαρά Κιούση (newsbeast)

Ο Ρεμούνδος σκηνοθετεί το καλογραμμένο κείμενο της Σπηλιώτη. Ο λόγος δεμένος με χιούμορ, χτισμένος με την ιδιομορφία του γλωσσικού ιδιώματος"ζωντανεύει τον μικρόκοσμο της ηρωίδας σαν παιδικό κουρδιστό παιχνίδι".

Posted On Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου 2018 06:02 Γράφτηκε από τον

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας διοργανώνει σεμινάριο με θέμα «Στην πράξη της Θεατρικής Γραφής», με εισηγήτρια τη Χρύσα Σπηλιώτη, την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018 (17.00 – 19.00), στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής μπορείτε να απευθυνθείτε στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ (ώρες γραφείου), στα παρακάτω τηλέφωνα : 2510 220876 και 2510 220877.

Λίγα λόγια για το σεμινάριο

Ποιοι μπορεί να είναι οι κανόνες της δόμησης ενός θεατρικού έργου;

Σ’ ένα φαινομενικά άναρχο σύγχρονο θεατρικό έργο υπάρχουν κανόνες και ποιοι μπορεί να είναι αυτοί;

Είναι ζήτημα έμπνευσης, κατασκευής ή διαλόγου με το ασυνείδητο η δημιουργία ενός έργου;

Τι δανείζεται σήμερα το θέατρο απ’ την πεζογραφία, την ποίηση, τον κινηματογράφο;

Πόση ελευθερία υπάρχει στις σύγχρονες φόρμες κι ως πού μπορεί να φτάσει αυτή;

Ποιες είναι οι επικρατέστερες τάσεις στο ευρωπαϊκό θέατρο;

Ποιοι είναι οι σύγχρονοι θεματολογικοί άξονες που μας απασχολούν;

Μπορεί κάτι πολύ προσωπικό να ενδιαφέρει το κοινό;

Υπάρχουν βοηθήματα και μέθοδοι για να μάθει κανείς να γράφει;

Τι χρειάζεται κανείς να ξέρει για να αποπειραθεί να γράψει το δικό του θεατρικό έργο;

Ελάτε σ’ ένα δίωρο σεμινάριο θεατρικής γραφής κι αποπειραθείτε να δημιουργήσετε εμπράκτως τις βάσεις για ένα δικό σας θεατρικό έργο μέσα σε δύο ώρες. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ανοιχτή διάθεση ένα στυλό κι ένα τετράδιο. Σας περιμένουμε!

Posted On Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2018 15:51 Γράφτηκε από τον

Με τέσσερις δικές του παραγωγές, με τρεις μικρότερες αλλά σημαντικές δράσεις και πλήθος μετακλήσεων και φιλοξενιών, το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας ανοίγει τη β’ καλλιτεχνική περίοδο μέσα στο 2018. Άγρυπνο και ανήσυχο όπως πάντα, γιατί το ξέρουμε, είναι γνωστό, πως μόνο η ανησυχία γονιμοποιεί, δίνει τη δυνατότητα σε δύο νέους δημιουργούς – κι αυτό είναι ένας από τους βασικούς του στόχους - να δοκιμάσουν, να ξαναδοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο θέατρο και ταυτόχρονα ανεβάζει στη σκηνή τη «Βιογραφία του πατρογονικού» της Μάγκυς Κριθαρέλλη, ένα εξαιρετικό βιβλίο που μιλά για ένα σπίτι ηλικίας 115 ετών και γίνεται η αφορμή και η αιτία να βιογραφηθεί μια πόλη. Η πόλη της Καβάλας.

Ο «Ίων» του Ευριπίδη - μια από τις περσινές καλοκαιρινές συμπαραγωγές με το Φεστιβάλ Φιλίππων (στο πλαίσιο του Διεθνούς Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος) επιστρέφει ανανεωμένη στη σκηνή του Αντιγόνη Βαλάκου.

Συνεργάζεται με τη Στέγη Φίλων και Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας, επισκέπτεται την Κωνσταντινούπολη συμμετέχοντας στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο «Ο Κωνσταντινουπολίτης Γιώργος Θεοτοκάς» στο Ζωγράφειο Λύκειο υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τον προγραμματισμό μας η μουσική και το βιβλίο. Τρεις συναυλίες και δύο βιβλιοπαρουσιάσεις κλείνουν τη χειμερινή μας σεζόν.

Το πρόγραμμα, το οποίο παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου το μεσημέρι της Παρασκευής, έχει αναλυτικά ως εξής:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

 

  • 13/1 - Η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ

16 τραγούδια του Μιχάλη Πρεπόνη σε ποίηση Νίκου Καρούζου (συναυλία)

Βιολί: Απόστολος Πρεπόνης

Τρομπέτα - πλήκτρα: Γιώργος Φίτσιος

Κιθάρες: Βαγγέλης Αγγελόπουλος

Κοντραμπάσο: Πέτρος Δαμιανίδης

Τύμπανα: Γιάννης Ριμάρεφ

Πιάνο – σαξόφωνα - τραγούδι: Μιχάλης Πρεπόνης

Συμμετέχουν:

Αργύρης Μπακιρτζής

Βασίλης Ευφροσυνίδης

Γιάννης Τσίγκας

Βαγγέλης Αργυρίου

  • 18/1 – ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ του Μάνου Καρατζογιάννη

 

Κείμενο/Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης

Σκηνικό: Γιάννης Αρβανίτης

Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πούλιος

Μουσική σύνθεση τραγουδιού: Άρης Βλάχος

Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου

Φωτογραφίες: Κarol Jarek

Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου (στο ρόλο της Ελένης) και Σπύρος Κυριαζόπουλος (στο ρόλο του βωβού εκτελεστή της).

 

  • 24/1 - Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ της Χρύσας Σπηλιώτη

 

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος

Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος

Μουσική επιμέλεια/Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)

Σκηνικά/Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Χορογραφία: Μάτα Μάρρα

Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη

Παραγωγή: Πολυχώρος Vault

Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη

 

  • 29-30/1 - ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ Ή Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΚΑΘ’ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ του Κ. Λεϊμονή

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαϊδη

Σκηνικά-Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα

Σχεδιασμός Φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Περού

Video/Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κωνσταντίνος Μουταφτσής

Πρωταγωνιστής: Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Συμμετέχουν: Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Τάσος Κονταράτος

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

 

 

 

  • 2-4/2 - ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΗΜΕΡΑ του Έττορε Σκόλα

Μετάφραση/Διασκευή: Αλέξανδρος Ρήγας

Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη

Σκηνικά: Group 1

Φωτισμός: Γιώργος Φρέντζος

Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Μελισσινός

Ηχητικός Σχεδιασμός: Κωστής Κόντος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Σταυροπούλου

Ενδυματολόγος: Ελένη Μπλέτσα

Κατασκευή Σκηνικών: Eno Shkodrani

Παραγωγή: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΣΕΡΡΩΝ – Αλέξανδρος Ρήγας

Παίζουν: Σταύρος Ζαλμάς, Δήμητρα Ματσούκα, Αρτέμης Γαβριλούκ, Γιώτα Ζερδεβά, Νίκος Νικολαίδης, Λεωνίδας Χρυσομάλλης

  • 14/2 – Η ΧΑΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΙΝΑ ΜΠΛΟΥΜ του Χάινριχ Μπελ

 

Κείμενο παράστασης: Όλος ο θίασος

Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής

Σκηνικά – Κοστούμια: Διονύσης Μανουσάκης

Φωτισμοί: Στέφανος Κοπανάκης

Παίζουν: Στέλλα Κρούσκα, Βαγγέλης Στρατηγάκος, Κλεοπάτρα Τολόγκου και Μενέλαος Χαζαράκης

  • 23/2 – H ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΠΑΘΟΥΣ (συναυλία)

Σόλο κιθάρα: Παναγιώτης Μάργαρης

Ερμηνεύει η Δήμητρα Αντωνακούδη

 

ΜΑΡΤΙΟΣ

 

 

 

  • 2-4 & 9-11/3 - ΦΡΙΝΤΑ ΚΑΛΟ VIVA LA VIDA! του Πίνο Κακούτσι

 

Μετάφραση: Τιτίκα Δημητρούλια

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Συμεωνίδου

Σκηνικό/Κοστούμι/Φωτισμοί: Σταματία Σαπατόρη - Νάσια Λάζου

Ερμηνεία: Θεανώ Αμοιρίδου

 

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

 

 

 

 

  • 5/3 - ΙΩΝ του Ευριπίδη (διασκευή Άρης Ασπρούλης-Ιόλη Ανδρεάδη)

Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη

Προσαρμογή για δύο πρόσωπα: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης

Σκηνογραφία - Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα

Ηχοτοπίο: Νίκος Τουλιάτος

Κατασκευές: Περικλής Πραβήτας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αθηνά Μιτζάλη

Ίων, Ερμής, Δύο γυναίκες του Χορού, Ξούθος, Παιδαγωγός, Υπηρέτης, Πυθία: Κωνσταντίνος Μπιμπής

Στον ρόλο της Κρέουσας η Δήμητρα Χατούπη.

Στην παράσταση συμμετέχει ζωντανά ο μουσικός Νίκος Τουλιάτος.

 

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

 

 

 

 

 

 

  • 7/3 – παρουσίαση βιβλίου Πολύνας Γ. Μπανά

Η ΚΑΤΑΦΑΝΗΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΤΩΝ ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ

Σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Δράμας

  • 14/3 – ΛΕΩΝΗΣ του Γιώργου Θεοτοκά

Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας συμμετέχει με το θεατρικό αναλόγιο Λεωνής στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο «Ο Κωνσταντινουπολίτης Γιώργος Θεοτοκάς» που διοργανώνουν το Ζωγράφειο Λύκειο και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Σκηνοθετική επιμέλεια/Σύνθεση κειμένου: Θοδωρής Γκόνης

Διαβάζουν: Στέλιος Μάινας, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Σκηνογραφική επιμέλεια: Ανδρέας Γεωργιάδης

 

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

  • 16-17/3 - ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ του Βασίλη Μαυρογεωργίου

 

Σκηνοθεσία: Τάσος Ράτζος

Σκηνικό: Γιάννης Κατρανίτσας

Μουσική: Θοδωρής Παπαδημητρίου

Επιμέλεια κίνησης: Λένα Μοσχά

Hair styling, μακιγιάζ, κοστούμια: Στέφανος Μπαμπούλης

Βίντεο: Γιάννης Τόμτσης

Επικοινωνία: Τσάβος Χρήστος

Βοηθός σκηνοθέτη: Άρτεμις Ζούλη

Βοηθός κινησιολόγου: Μαρία Κέκη

Παίζουν: Χρήστος Τσάβος, Κωνσταντίνος Φωτίου

Μουσικοί: Χρήστος Πασχαλίδης, Νάσια Σιαμέτη

Τραγούδι: Αφροδίτη Νικολιουδάκη

Παραγωγή: ΜΙΚΡΟΣ ΒΟΡΡΑΣ

  • 20/3 – ΔΕΝ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ του Λέοντα Α. Ναρ

 

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας

Σκηνικά- Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας

Φωτισμοί- Διδασκαλία κάμερας: Χάρης Πάλλας

Video mapping: Κλεάνθης Καραπιπέρης

Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλα Βλαχοπούλου

Οργάνωση παραγωγής: Ναταλία Λαμπροπούλου

Διανομή: Σοφία Καλεμκερίδου, Γιάννης Χαρίσης

Μουσικοί επί σκηνής: Στέλλα Καμπουρίδου (καβάλ), Γιώργος Μιναχείλης (κανονάκι), Ηλίας Σαρηγιαννίδης (πολίτικο λαούτο).

Παραγωγή: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

  • 21/3 – παρουσίαση βιβλίου Κοσμά Χαρπαντίδη

ΤΟ ΑΚΥΡΟ ΑΥΡΙΟ

  • 30-31/3 - Η ΟΜΙΧΛΗ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ του Μιχάλη Αγγελίδη

 

Σύλληψη/σκηνοθεσία/φωτισμοί: Μιχάλης Αγγελίδης

Σύνθεση: Constantine Skourlis

Ερμηνευτές: Ίρις Νικολάου, Κωνσταντίνος Σπύρου

 

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

 

 

 

 

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

 

 

  • 21/4 – ΤΣΕΛΟ – ΠΙΑΝΟ… ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΙΖΟΝΤΑΙ… (συναυλία)

Βιολοντσέλο: Βάσω Ζήσου

Πιάνο: Κώστας Τσαφής

 

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας σε συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας

 

 

 

 

  • 27-30/4 & 4-6/5 - Η ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΓΟΝΙΚΟΥ της Μάγκυς Κριθαρέλλη

Σκηνοθεσία-Κείμενο παράστασης: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνικά: Ανδρέας Γεωργιάδης

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Ειδικός συνεργάτης: Στράτος Καλαφάτης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Κατερίνα Συμεωνίδου

Παραγωγή ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Συμμετέχει η Στέγη Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας

Posted On Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 19:13 Γράφτηκε από τον

Η θεατρική ομάδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Ελευθερούπολης, Κορώνα-Γράμματα παρουσιάζει το έργο του Πίτερ Σάφερ «Μαύρη Κωμωδία» σε μετάφραση Αλέξανδρου Τσουρή και σκηνοθεσία Ευριπίδη Ταρασίδη.

Παρασκευή 19, Σάββατο 20 και Κυριακή 21 Ιανουαρίου, στις 8μμ, στο Αμφιθέατρο «Φρίξος Παπαχρηστίδης» στην Ελευθερούπολη.

Λίγα λόγια για το έργο

Αγγλία, δεκαετία ‘70. Ο Μπρίντσλει, ένας νέος και πολλά υποσχόμενος καλλιτέχνης, περιμένει τον εκατομμυριούχο συλλέκτη, Μπάμπεργκερ, ελπίζοντας να του πουλήσει μερικά από τα έργα του. Μαζί με τη μνηστή του, την Κάρολ, αλλάζουν τη διακόσμηση του σπιτιού του, «δανειζόμενοι» τις αντίκες του γείτονα του, του Χάρολντ, με σκοπό να εντυπωσιάσουν τόσο τον ιδιόρρυθμο εκατομμυριούχο, όσο και την μητέρα της Κάρολ που καταφθάνει από λεπτό σε λεπτό. Όμως, μία διακοπή ρεύματος θα χαλάσει τα σχέδια τους και οι απρόβλεπτες αφίξεις θα φέρουν αναστάτωση, άγχος και πολύ γέλιο.

Μια σπαρταριστή κωμωδία, που διαδραματίζεται στο απόλυτο σκοτάδι, του μεγάλου Βρετανού συγγραφέα, Πίτερ Σάφερ (βραβευμένος με Όσκαρ για την ταινία Αμαντέους), μεταφρασμένη για τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ελευθερούπολης από τον Αλέξανδρο Τσουρή.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Πίτερ Σάφερ γεννήθηκε στις 15 Μαΐου 1926 στο Λίβερπουλ. Απόφοιτος του γυμνασίου Σεντ Πολ του Λονδίνου, σπούδασε ιστορία στο Τρίνιτι Κόλετζ του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ. Το πρώτο του έργο είναι το «Αλάτι της Γης» για να ακολουθήσουν «Η άσκηση πέντε δακτύλων», «Το ιδιωτικό αφτί», «Το δημόσιο μάτι», «Το βασιλικό κυνήγι τού ήλιου», «Μαύρη Κωμωδία», «Έκβους» («Equus», 1973), που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1977 από τον Σίντνεϊ Λιούμετ με πρωταγωνιστή τον Ρίτσαρντ Μπάρτον.

Το 1979 ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου το έργο του «Αμαντέους» («Amadeus») με θέμα την υποτιθέμενη διαμάχη ανάμεσα στον Μότσαρτ και τον Σαλιέρι, το οποίο δίχασε την κριτική, αλλά τελικά τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο «Τόνι». Η μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη από τον Μίλος Φόρμαν το 1984 εκτόξευσε τη φήμη του και του χάρισε το Όσκαρ σεναρίου.

Ο Πίτερ Σάφερ πέθανε στο Κορκ της Ιρλανδίας στις 6 Ιουνίου 2016, σε ηλικία 90 ετών.

Συντελεστές

Μετάφραση: Αλέξανδρος Τσουρής

Σκηνοθεσία: Ευριπίδης Ταρασίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Θάλεια Αβραμίδου

Σκηνικά: Βασίλης Παπαευαγγέλου

Φωτισμός: Βασίλης Κάτσικας

Σχεδιασμός αφίσας: Έλενα Καλλιοπίτσα

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Σταύρος Τσίλογλου, Ειρήνη Μήλιου, Σοφία Γούναρη, Βούλα Φιλιτσοπούλου, Απόστολος Αδάλιαλης, Μαρία Μπόνου, Κώστας Κοσμίδης, Γιάννης Καραγιάννης

Παραστάσεις : Παρασκευή 19, Σάββατο 20 και Κυριακή 21 Ιανουαρίου

Διάρκεια: 70 λεπτά

Με την υποστήριξη της «Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Παγγαίου»

Posted On Πέμπτη, 11 Ιανουαρίου 2018 20:27 Γράφτηκε από τον

Μια θεατρική παράσταση που παρουσιάζει για πρώτη φορά στη σκηνή την τραγική ιστορία της μεγάλης κρητικιάς ηθοποιού Ελένης Παπαδάκη, η οποία εκτελέστηκε στη διάρκεια των Δεκεμβριανών το 1944 από μέλη του ΕΑΜ, ανεβαίνει την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στο θέατρο "Αντιγόνη Βαλάκου" από το Εθνικό Θέατρο. Στην παράσταση αυτή, η ηθοποιός επιστρέφει στο χώρο της για να αφηγηθεί το εμφύλιο κύτταρο του Θεάτρου, του τόπου της, του καιρού της.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Kαι με το μίσος περνάει ο καιρός. Και με το μίσος γεννιέται η παραφροσύνη και μένουνε μισοί οι λαοί και οι άνθρωποι.

Το θεματικό φεστιβάλ του Εθνικού Θεάτρου για τον εμφύλιο πόλεμο, από όπου γεννήθηκε η παράσταση, ήρθε όχι για να μας διχάσει, αλλά για να μας ενώσει σε έναν κοινό τόπο, σε μια τουλάχιστον κοινή πεποίθηση, όσο οι ιδεολογίες και τα συστήματα γύρω μας καταρρέουν.

Αυτόν τον τόπο αναζήτησα στην περίπτωση της Ελένης Παπαδάκη, η ιστορία της οποίας ζωντανεύει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή με τη Μαρία Κίτσου στο ρόλο της ηθοποιού και τον Σπύρο Κυριαζόπουλο σε εκείνον του εκτελεστή της.

Άλλωστε, στη σκηνή δικαιώνονται πρόσωπα αδικαίωτα…

Έτσι, η τραγική ηθοποιός – «θύμα με ονοματεπώνυμο» στα Δεκεμβριανά – επιστρέφει στο χώρο της, στη θεατρική σκηνή, για να αφηγηθεί το εμφύλιο κύτταρο του θεάτρου, του τόπου της, του καιρού της.

Έχουν ειπωθεί πολλά, όλα στα σκοτεινά, εκεί όπου «προχωρούσαν και οι ήρωες», που έσωσε η Παπαδάκη από το εκτελεστικό απόσπασμα λίγο πριν εκτελεστεί και η ίδια.

Ένα όμως είναι το σίγουρο: η Παπαδάκη δεν ήταν ο μέσος όρος.

Θεατρίνα, ανύπαντρη, με αμφιλεγόμενη προσωπική ζωή, καπνίστρια, οδηγός αυτοκινήτου, μεγαλοαστή, ιδιαιτέρως καλλιεργημένη μα πάνω από όλα μια σκηνική ιδιοφυΐα, όπως οι ίδιοι οι κριτικοί του θεάτρου μαρτυρούν.

Η προσωπική της ετερότητα συναντά τη δημόσια εμφύλια περίοδο της χώρας και κάπου εκεί γράφεται ίσως η πιο μελανή ιστορία του θεάτρου μας.

Πόσο ανεκτικοί είμαστε στο διαφορετικό, στο οποιοδήποτε ξένο όταν οι συνθήκες γύρω μας στενεύουν; Πως καταλαβαίνουμε τα δραματικά πρόσωπα και όχι τα ίδια τα βιολογικά πρόσωπα που τα γεννάνε;

Τα μέσα και τα εργαλεία αλλάζουν, αλλά το θέμα και στα τρία ολότελα διαφορετικά έργα που καταπιάστηκα την τελευταία διετία (Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα; Σ’ εσάς που με ακούτε και Για την Ελένη) είναι το ίδιο: η ετερότητα και ο σεβασμός στο διαφορετικό.

Με τον ιστορικό νου του Μάνου Ελευθερίου, αφοσιωμένου συλλέκτη της προσωπικής ιστορίας της Παπαδάκη που μου παραχώρησε γενναιόδωρα την πρόσβαση στο αρχείο του, και με την παραπάνω καλλιτεχνική ανησυχία το πρόσωπο επιστρέφει στο φυσικό του χώρο.

Ίσως η παραφροσύνη του καιρού της γίνει το μέσο για να αρθρωθεί ολοκάθαρα το σημερινό αίτημα: μόνο μέσα από το σεβασμό στην προσωπική ιστορία του άλλου και όχι από συνήθη επαναστατικά τσιτάτα, ενδέχεται να έρθει η δημοκρατία που όλοι ονειρευόμαστε.

Μάνος Καρατζογιάννης

 

Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου (στο ρόλο της Ελένης) και Σπύρος Κυριαζόπουλος (στο ρόλο του βωβού εκτελεστή της).

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο / Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης

Σκηνικό: Γιάννης Αρβανίτης

Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη

Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πούλιος

Μουσική σύνθεση τραγουδιού: Άρης Βλάχος

Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου

Φωτογραφίες: Κarol Jarek

 

Παράσταση: Πέμπτη 18 Ιανουαρίου, ώρα 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ φοιτητικό- ανέργων

Προπώληση εισιτηρίων: Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών (Πρώην ΕΟΤ), Κεντρική Πλατεία, 2510620566

Πληροφορίες- Κρατήσεις :2310257218, 6934115555

Posted On Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 16:23 Γράφτηκε από τον

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας παρουσιάζει το μονόλογο του Θωμά Κοροβίνη «Το Αγγελόκρουσμα - Η τελευταία νύχτα του κυρ-Αλέξανδρου» σε σκηνοθετική επιμέλεια Θοδωρή Γκόνη, την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017, στις 21:00, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Στο έργο αυτό ο Παπαδιαμάντης αποχαιρετά τη ζωή, παραμονές των Φώτων, αναφερόμενος στα σημαντικότερα περιστατικά της ζωής του, στους ήρωές του και στο έργο του, θυμοσοφώντας και αποκαλύπτοντας παράλληλα  απόψεις του για την εποχή του και τους συνανθρώπους του.

Η θεατρική ανάγνωση γίνεται με τη συνοδεία εμβόλιμων μουσικών διαλειμμάτων με «Τραγούδια του άφατου πόνου», επιλεγμένες συνθέσεις από σπουδαία άσματα του νεοελληνικού ρεπερτορίου του τραγουδιού μας.

Διαβάζουν: Θωμάς Κοροβίνης, Δημήτρης Κοντός, Παύλος Σταυρόπουλος

Σκηνοθετική επιμέλεια: Θοδωρής Γκόνης

Τραγουδούν: Θωμάς Κοροβίνης-Μαρία Φωτίου

Παίζουν οι μουσικοί:

Λάζαρος Χαριτίδης, μπουζούκι

Σταύρος Κρομμύδας, κιθάρα

Ηλίας Κρομμύδας, ακορντεόν

Τιμές εισιτηρίων: 8€ κανονικό, 5€ μειωμένο (φοιτ/μαθ/ανέργων)

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

Posted On Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017 20:29 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 14

Keelpno Banner 300 250

Dipethe Kavalas Ianouarios Aprilios 2018

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Banner Istoria Festival

Kreka


Odeio

Vitrokosmos

Dhmh

Lemonidis

Kokoriko

Ape Mpe

Hellasnet

1174612 371849632918150 1744395463 N

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας