Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2019
Editorial

Editorial (564)

Η ηθελημένη (τελικά) αοριστία και ασάφεια των προβλέψεων της Συμφωνίας των Πρεσπών, με σκοπό την κατά το δοκούν ερμηνεία τους, ξεπερνιέται σήμερα με την παραβίαση ακόμη και ρητών της όρων !

Α) με την τροποποίηση-προσθήκη στον εφαρμοστικό Συνταγματικό νόμο «…η οποία δεν ορίζει ούτε προκαθορίζει την εθνότητα…» έχει παραβιαστεί ο ρητός όρος της ΜΗ αναφοράς εθνότητας στη Συμφωνία, παρά ΜΟΝΟ ιθαγένειας

Β) η «εσωτερική διαδικασία» στην πΓΔΜ η οποία ορίζεται ως «δεσμευτική και αμετάκλητη» στη Συμφωνία, παραβιάσθηκε από τη ΜΗ υπογραφή των Συνταγματικών τροποποιήσεων από τον Πρόδρο της γειτονικής χώρας

Γ) η πΓΔΜ, έστω και για κάποιες ημέρες, ΔΕΝ ολοκλήρωσε τις Συνταγματικές τροποποιήσεις μέχρι το τέλος του 2018, παραβιάζοντας συγκεκριμένο όρο της Συμφωνίας

Δ) η ρηματική διακοίνωση που κοινοποιήθηκε από το υπουργείο εξωτερικών της γείτονος στο αντίστοιχο της Ελλάδας, δεν έπρεπε να σταλεί ΠΡΙΝ ολοκληρωθούν ΟΛΕΣ οι «εσωτερικές νομικές διαδικασίες» της πΓΔΜ, προκειμένου η Συμφωνία να τεθεί σε ισχύ. Ακόμη κι εάν ο Πρόεδρός της παραβιάζει το Σύνταγμά τους, ΜΗ υπογράφοντας τον εφαρμοστικό Συνταγματικό νόμο, αυτό σημαίνει πως ΟΛΕΣ οι απαραίτητες «δεσμευτικές και αμετάκλητες» διαδικασίες, ΔΕΝ έχουν ολοκληρωθεί.

Posted On Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2019 18:18 Γράφτηκε από τον

Το “μαγείρεμα” των οικονομικών στοιχείων στη ΔΕΥΑΚ είναι πλέον μία συνηθισμένη πρακτική της Δημοτικής Αρχής, ιδιαίτερα τώρα που πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές.

Η διοίκηση του Δήμου “καίγεται” να παρουσιάσει “επιτυχίες” που απλά… δεν υπάρχουν….

Η διοίκηση του Δήμου οφείλει να αφήσει τα “μαγειρέματα” και ΝΑ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ για όλες εκείνες τις δαπάνες και τα βάρη που “κρύβει” σκόπιμα η ΔΕΥΑΚ…

Πιο συγκεκριμένα:

  • η ΔΕΥΑΚ υποχρεώθηκε από πέρσι με δικαστική απόφαση να καταβάλλει αποζημιώσεις και δώρα στους εργαζόμενους που ανέρχονται στο 1 εκατ. ευρώ περίπου.
  • οι εγγυήσεις των καταναλωτών (που ανέρχονται στις 900.000 ευρώ) δεν είναι κέρδος, αλλά παθητικό, γιατί πολύ απλά πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμες να επιστραφούν στους καταναλωτές.
  • το κόστος των αναγκών της ΔΕΥΑΚ σε αντικαταστάσεις εξοπλισμού για τους βιολογικούς, τα αντλιοστάσια και τα δίκτυα ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ περίπου.
  • οι συσσωρευμένες ζημίες της επιχείρησης ανέρχονται σε 30 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
  • ο Δήμος πληρώνει τα τοκοχρεωλύσια των δανείων της ΔΕΥΑΚ (ένα ποσό 500.000 ευρώ περίπου το χρόνο), που δεν υπολογίζονται στις δαπάνες της επιχείρησης.

Μετά από όλα αυτά, ένας λογικός άνθρωπος αναρωτιέται: για ποια “κέρδη” στα έσοδα της ΔΕΥΑΚ μιλάμε; 

 

Η ΔΕΥΑΚ δεν χρειάζεται άλλα “μαγειρέματα”.

 

Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μακράς πνοής:

  • για την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου εξοπλισμού
  • για την αποκατάσταση των σοβαρών προβλημάτων των βιολογικών σταθμών, των αντλιοστασίων και του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης
  • για τη διασφάλιση χρηματοδοτήσεων από εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα για την κάλυψη όλων των παραπάνω αναγκών
  • για την υγιή ανάπτυξη της δημοτικής επιχείρησης, ώστε να πετύχει πραγματική και όχι “μαγειρεμένη” κερδοφορία.   

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση

“Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ” 

Ο Επικεφαλής

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας

Posted On Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2019 08:31 Γράφτηκε από τον
Δυστυχώς στις μέρες μας η πολιτική βία επανέρχεται με κλιμακούμενη ένταση και το πολιτικό σύστημα μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται πόσο επικίνδυνο είναι αυτό για τον τόπο και τη δημοκρατία μας.
 
Πριν λίγες μόλις μέρες η δολοφονία στο Γκντανσκ της Πολωνίας ενός δημάρχου που είχε στοχοποιηθεί πολιτικά λόγω των φιλελεύθερων και ανοιχτών απόψεών του σόκαρε την Ευρώπη.
 
Στην Ελλάδα έχουμε πολύ ανησυχητικά σημάδια εδώ και καιρό που δυστυχώς ολοένα εντείνονται. Οι εν κρυπτώ παράνομες πράξεις τους μας θυμίζουν τις μαύρες μέρες του δεξιού παρακράτους που καμιά σχέση δεν έχουν με τη δημοκρατία και που εκκολάπτουν το αυγό του φιδιού…
 
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι πλειστηριασμοί υπερπατριωτισμού οδήγησαν τη χώρα μας σε εθνικές τραγωδίες (Μικρασιατική καταστροφή, τραγωδία της Κύπρου).
 
Όσοι κρύβονται πίσω από αφίσες και απειλητικές αναρτήσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων δε θα μας τρομοκρατήσουν, ούτε θα μας εμποδίσουν από το να ασκήσουμε το πατριωτικό μας καθήκον.
 
Περιμένουμε από όλα τα δημοκρατικά κόμματα εγκαταλείποντας την ανεξήγητη σιωπή τους να πράξουν το καθήκον τους και να καταδικάσουν τις πρακτικές στοχοποίησης και εκφοβισμού ελεύθερων συνειδήσεων.
 
Η ανάγκη για μια δημοκρατική και θεσμική απάντηση σε τέτοια φαινόμενα είναι περισσότερο αναγκαία από ποτέ.
 
Posted On Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2019 11:15 Γράφτηκε από τον

Στις 13/01/2019 ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα μου ως δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Καβάλας, με το συνδυασμό του υποψήφιου Δημάρχου Βαγγέλη Παππά, Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση (ΚΑΠ). Επέλεξα το συγκεκριμένο συνδυασμό γιατί έχει αποδείξει εμπράκτως ότι συμμετέχει σε όλους τους κοινωνικούς αγώνες, τηρεί τις προεκλογικές του δεσμεύσεις και είναι η παράταξη που μπορεί να εκπροσωπήσει καλύτερα τα συμφέροντα τον συνδημοτών μας στο δημοτικό συμβούλιο και όχι μόνο.

Πριν αποφασίσω ότι θα κατέλθω στις επικείμενες δημοτικές εκλογές ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, προσπάθησα να σταθμίσω όλα τα θετικά και τα αρνητικά της κίνησής μου αυτής. Μετά από πολλές συζητήσεις με τους συνδημότες, τους συναγωνιστές μου για την αλλαγή της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ, τους αγρότες και άλλους επαγγελματίες της περιοχής μας αποφάσισα να προχωρήσω και να θέσω τον εαυτό μου στη κρίση των συμπολιτών μου στις δημοτικές εκλογές του Μαΐου.

Οι σκέψεις μου για να κατέλθω υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος είναι η λύση των προβλημάτων του Δήμου μας, η αξιοποίηση της κληρονομίας του τόπου μας,, η συνέχιση του αγώνα μας για την αλλαγή της όδευσης τους αγωγού ΤΑΡ και η προάσπιση των συμφερόντων του τόπου μας πηγαίνοντας τον αγώνα ένα σκαλί παραπάνω. Ο αγώνας μας σε καθετί που διεκδικούμε βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο και αν σταματήσουμε τώρα θα χαθούν οι κόποι τόσων ετών, διότι «αν δεν ολοκληρωθεί κάτι πλήρως, ΔΕΝ έχει ολοκληρωθεί». Ο αγώνας μας είναι πολυδιάστατος και αυτή τη στιγμή είναι αναγκαίο να του δοθεί μια νέα ώθηση, μια νέα δυναμική, καθώς «αν κάτι παραμένει σε αδράνεια είναι καταδικασμένο να πεθάνει». Με τη συμμετοχή μου, λοιπόν, στις επικείμενες δημοτικές εκλογές, θα προσπαθήσω να διατηρήσω τον αγώνα μας δυναμικό, με την εκπροσώπησή μας στο δημοτικό συμβούλιο.

Επιπροσθέτως, «αν εκλεγώ θα εκπροσωπήσω όλους τους συμπολίτες μου». Όντας εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα επί σειρά ετών καθώς και η εμπειρία μου στη γεωργία με έχει φέρει αντιμέτωπο με τα προβλήματα του δήμου μας, στα οποία θα προσπαθήσω να συνδράμω στην επίλυση τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε όλο το Δήμο Καβάλας, και ιδιαίτερα στην περιοχή του π.Δ. Φιλίππων όπου βρίσκομαι καθημερινά και γνωρίζω πολύ καλά τα προβλήματα και τις ανησυχίες των κατοίκων, των επαγγελματιών και των αγροτών.

Ο Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος,

Θέμης Καλπακίδης

Posted On Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2019 08:47 Γράφτηκε από τον

Τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση στην τοπική αγορά, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.

Η διοίκηση του Δήμου Καβάλας, αντί να βοηθήσει, κάνει κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς σε πολίτες και επαγγελματίες και ακολουθεί φορομπηχτική πολιτική εναντίον των επιχειρήσεων, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την κατακόρυφη αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΥΑΚ που θα βιώσουν από φέτος οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις.

Εμείς δεσμευόμαστε να κάνουμε τον Δήμο μας πιο φιλικό προς όλους, πολίτες, επαγγελματίες, επενδυτές:

  1. να στηρίξουμε την τοπική αγορά, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις με σχέδιο, συγκεκριμένα μέτρα και δικαιοσύνη. Αυτές κινούν την τοπική οικονομία, δημιουργούν εισοδήματα και θέσεις εργασίας για τους δημότες και έσοδα για τον Δήμο. Ήδη, από τον Οκτώβριο του 2018, έχουμε ανακοινώσει ένα πλήρες πακέτο συγκεκριμένων μέτρων, το οποίο θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται. 
  2. να είμαστε «μπροστάρηδες» στις διεκδικήσεις της αγοράς και της επιχειρηματικότητας, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, με σκοπό όλοι μαζί να φέρουμε αποτέλεσμα από τα κέντρα λήψης αποφάσεων.
  3. να ενισχύσουμε την υπηρεσία της Πολεοδομίας, για να γίνει πιο γρήγορη και αποτελεσματική και να εκδίδονται ταχύτερα οι άδειες. Έτσι, θα διευκολύνονται οι νέες επενδύσεις, «θα ανοίγουν» δουλειές σε πολλά επαγγέλματα και θα τροφοδοτείται συνεχώς η ανάπτυξη στον τόπο μας.
  4. να καταργήσουμε κάθε άδικο και φορομπηχτικό μέτρο της σημερινής διοίκησης του Δήμου. Θα εξισώσουμε τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων που πληρώνουν τα καταστήματα του κέντρου με τα χαμηλότερα τέλη του ΟΛΚ για τα καταστήματα της παραλιακής ζώνης. Θα μειώσουμε ΠΡΟΣ ΟΛΕΣ τις κατηγορίες καταναλωτών τις χρεώσεις νερού της ΔΕΥΑΚ. Η μελέτη κοστολόγησης του νερού που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη ΔΕΥΑΚ έχει δείξει ότι αυτό είναι εφικτό.

  

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση

“Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ” 

Ο Επικεφαλής

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας

Posted On Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2019 00:55 Γράφτηκε από τον

Απορίες και αλγεινή εντύπωση προκαλούν στους Καβαλιώτες και τους Δραμινούς όσοι δηλώνουν αντίθετοι με τη ενσωμάτωση του ΤΕΙ ΑΜΘ στο Διεθνές Πανεπιστήμιο και την ίδρυση ενός μεγάλου φορέα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας. Είναι αντίθετοι με τη διαδικασία, όπως έλεγαν και για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής;  Ή θεωρούν πως οι Σχολές και τα Τμήματα του ΤΕΙ δεν είναι πανεπιστημιακής περιωπής; -τότε όμως γιατί προτάσσουν τη συνένωση με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ως καλύτερη λύση;

Το νέο Πανεπιστήμιο έρχεται ως αναγκαία συνέπεια της ανωτατοποίησης των ΤΕΙ, που συνέβη το μακρινό 2001 (Ν. 2916/2001). Επιβεβαιώνει τη φήμη και το κύρος που τα περισσότερα έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια ως εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα. Και επικυρώνει μια μακρόχρονη διαβούλευση που συνέβη σε καθεστώς αυτονομίας και διοικητικής αυτοτέλειας από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων που συνενώνονται.

Η ουσιαστική δουλειά για τους βουλευτές της εκάστοτε συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης θα πρέπει να έχει αφετηρία το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται. Για να θέσουν από δω και πέρα τα ζητήματα της ουσιαστικής εκπαίδευσης, της υποχρηματοδότησης, της αναιμικής έρευνας, της υπολειτουργίας των Σχολών ελλείψει διδακτικού προσωπικού, της αξιολόγησης προσωπικού και Ιδρυμάτων, του ελέγχου της λειτουργίας των πάσης φύσεως Κολλεγίων, της δυνατότητας των ΑΕΙ να ιδρύουν τμήματα με δίδακτρα για ημεδαπούς και αλλοδαπούς σπουδαστές. Από τους βουλευτές μας περιμένουμε θέσεις και όχι στείρα άρνηση.

Κωστής Σιμιτσής

Υποψήφιος Περιφερειάρχης ΑΜΘ

Posted On Τετάρτη, 09 Ιανουαρίου 2019 20:43 Γράφτηκε από τον
  1. Με τη Συμφωνία λύνεται ένα μείζον εθνικό θέμα που ταλαιπωρούσε την Ελλάδα για πολλές δεκαετίες.

Κατ’ αρχήν η Ελλάδα, λόγω της μη επίλυσης του ονοματολογικού ζητήματος με τη γειτονική χώρα, δεν αντιμετώπισε ποτέ θέματα τέτοια που να της δημιουργούσαν προβλήματα, τόσο στις διεθνείς σχέσεις της, όσο και στο εσωτερικό της. Αντιθέτως, η μόνη χώρα που όντως αντιμετώπιζε τέτοια ζητήματα, ήταν η πΓΔΜ. Δυστυχώς δε, η Συμφωνία των Πρεσπών κάθε άλλο παρά δίνει λύσεις τέτοιες που θα μπορούσαν να γίνουν διαχρονικά και καθολικά αποδεκτές από την πλειοψηφία των πολιτών και των δύο χωρών. Λύσεις δηλαδή που να είναι εξ ίσου και αποδεκτά σύμφωνες με το πνεύμα της Συμφωνίας, ακριβώς λόγω του ότι αυτό ερμηνεύεται και αποδίδεται διαφορετικά από και στους πολίτες των δύο χωρών, ή να αποτελέσουν την επίσης διαχρονικά σταθερή εκείνη βάση, πάνω στην οποία θα μπορέσουν να οικοδομηθούν μακροχρόνιες σχέσεις ειλικρινούς φιλίας και εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών.

  1. Με τη Συμφωνία δεν αναγνωρίζεται καμία «Μακεδονική» εθνότητα στη γειτονική χώρα.

Τυπικά, στη Συμφωνία, όντως δεν αναγνωρίζεται η ύπαρξη καμίας «Μακεδονικής» εθνότητας στην πΓΔΜ.

Εάν όμως προσέξει κανείς καλά την διατύπωση στην παράγραφο 3 του Άρθρου 7 της Συμφωνίας, θα διαπιστώσει ότι ο κάθε πολίτης της γειτονικής χώρας, θα μπορεί να δίνει την δική του ερμηνεία στους όρους «Μακεδονία», «Μακεδόνας» και «Μακεδονικός/ή/ό», με τους οποίους θα μπορεί να χαρακτηρίζει την δική του «επικράτεια, γλώσσα και πληθυσμό με τα χαρακτηριστικά του» καθώς επίσης και την δική του «ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά». Κι εάν κανείς σήμερα απευθυνθεί στο σύνολο των ιστορικών ή/και των κοινωνιολόγων, ζητώντας τους να ορίσουν κάποια από τα κοινά χαρακτηριστικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να «μοιράζεται» ένας λαός, ώστε να του αποδοθεί ο όρος «έθνος», η γλώσσα, η  ιστορία, ο πολιτισμός και η κληρονομιά του και ένα κοινό όραμα μιας ιστορικής αποστολής, όπως αυτή της αναγνώρισης μιας «Μακεδονικής εθνότητας», θα είναι η σίγουρη απάντηση που θα πάρει. Αυτά ακριβώς αναγνωρίζει και ενισχύει η Συμφωνία των Πρεσπών, δίνοντας τόσο τυπικά, όσο και ουσιαστικά το γλωσσικό, ιστορικό και πολιτισμικό εκείνο υπόβαθρο, πάνω στο οποίο βασίζεται η «ιστορική αποστολή» του (λεγόμενου) «Μακεδονικού έθνους».

Κατά συνέπεια, η αναγνώριση κοινής «ταυτότητας», μέσω της αναγνώρισης κοινής γλώσσας, ιστορίας, πολιτισμού και κληρονομιάς, αλλά και της «ιστορικής αποστολής» έτσι όπως αυτή περιγράφεται τόσο στο Προοίμιο του Συντάγματος της πΓΔΜ, όσο και στο Άρθρο 36 το οποίο «για ιστορικούς λόγους» παραμένει αναλλοίωτο, παρέχει κάθε δικαίωμα στους πολίτες της χώρας, οι οποίοι δεν ανήκουν σε κάποια από τις άλλες «κοινότητες-εθνότητές» της, να διεκδικούν πλέον απολύτως νόμιμα το δικαίωμα να καλούνται και να αναγνωρίζονται ως «εθνικά Μακεδόνες».

3. Με τη Συμφωνία, η πΓΔΜ υποχρεώνεται να χρησιμοποιεί το όνομα «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας» erga omnes, δηλαδή για όλες τις χρήσεις, τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό.

Το ερώτημα όμως εδώ έχει να κάνει με το πότε και το πώς. Διότι η ίδια η Συμφωνία προβλέπει εξαιρέσεις.

Αν εξετάσουμε αρχικά τη χρήση του νέου ονόματος στο εσωτερικό της χώρας, θα διαπιστώσουμε πως μπορεί μεν στην παράγραφο 9 του Άρθρου 1 της Συμφωνίας να αναφέρεται ότι η πΓΔΜ «χωρίς καθυστέρηση, σύμφωνα με τη χρηστή διοικητική πρακτική, θα πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε οι αρμόδιες Αρχές της χώρας στο εξής εσωτερικά να χρησιμοποιούν το όνομα και τις ορολογίες του Άρθρου 1, παράγραφος 3 της παρούσας συμφωνίας σε όλα τα νέα επίσημα έγγραφα, αλληλογραφία και συναφές υλικό», αλλά ποιος βεβαιώνει και (αλήθεια) μπορεί να ελέγξει ή και να παρέμβει στο πώς, πότε και εάν η πΓΔΜ ακολουθεί ή πρόκειται να ακολουθήσει τη «χρηστή διοικητική πρακτική» όπως την εννοούμε και την εφαρμόζουμε στην Ελλάδα, ή ακόμη κι εάν όντως μια άλλη κυβέρνηση αποφασίσει να καθυστερήσει με διάφορα προσχήματα αυτή την πρόβλεψη της Συμφωνίας ;

Αν δε, λάβουμε υπ’ όψιν και την πρόβλεψη της παραγράφου 10(β) του ίδιου Άρθρου, όπου αναφέρεται ότι «Η “πολιτική” μεταβατική περίοδος θα αφορά όλα τα έγγραφα και υλικό αποκλειστικά για εσωτερική χρήση στο Δεύτερο Μέρος. Η έκδοση των εγγράφων και υλικού που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία σύμφωνα με το Άρθρο 1, παράγραφος 3, θα ξεκινά στο άνοιγμα κάθε διαπραγματευτικού κεφαλαίου της Ε.Ε. στο συναφές πεδίο, και θα ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών από τότε», καταλαβαίνουμε ότι οποιοδήποτε εσωτερικό έγγραφο φέρει σήμερα την ένδειξη «Δημοκρατία της Μακεδονίας», δεν είναι απαραίτητο να αλλάξει άμεσα με την έναρξη της ισχύος της συμφωνίας, αλλά ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ η πΓΔΜ ξεκινήσει τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της με την Ε.Ε., και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ «ανοίξει» συναφές με το αντικείμενο κεφάλαιο, και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ περάσουν πέντε χρόνια από τότε. Αρκεί νομίζω να αναφέρω ότι οι διαπραγματεύσεις αυτές μπορεί να διαρκέσουν αρκετά χρόνια, τόσα όσα θα κρίνει η πΓΔΜ ότι τη συμφέρει να καθυστερήσει ή όχι.

Το σίγουρο είναι πως η ίδια η Συμφωνία, μετά και την κύρωσή της από το ελληνικό κοινοβούλιο, δεν παρέχει κανένα δικαίωμα στην Ελλάδα να ελέγξει αυτήν την διαδικασία, πέραν της προσφυγής της στο Διεθνές Δικαστήριο.

Εξετάζοντας τώρα τη χρήση του νέου ονόματος της γειτονικής χώρας στο εξωτερικό, διαπιστώνουμε ότι στο εδάφιο (ζ) της παραγραφου 3 του Άρθρου 1, γίνεται αναφορά για το τρόπο χρήσης του (ή των) επιθετικού προσδιορισμού των όρων «Μακεδονία», «Μακεδόνας» και «Μακεδονικός/η/ο» τόσο από το κράτος της πΓΔΜ και τους οργανισμούς ή/και φορείς που εξαρτώνται από αυτό, όσο όμως και από ιδιωτικούς φορείς οι οποίοι « … δεν έχουν σχέση με το κράτος και τις δημόσιες οντότητες, δεν έχουν συσταθεί με νόμο και δεν απολαμβάνουν οικονομικής υποστήριξης από το κράτος για για δραστηριότητες στο εξωτερικό… », οι οποίοι ΔΥΝΑΝΤΑΙ να ευθυγραμμίζονται με το Άρθρο 7 παράγραφος 3 και 4.

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό ; Πολύ απλά ότι ενώ το επίσημο κράτος της πΓΔΜ και όσοι φορείς το αντιπροσωπεύουν ή/και εξαρτώνται οικονομικά από αυτό, θα πρέπει να συμμορφώνονται με τον τρόπο χρήσης των όρων «Μακεδονία», «Μακεδόνας» και «Μακεδονικός/η/ο», έτσι όπως αυτός διευκρινίζεται στο Άρθρο 7 παράγραφος 3 και 4, οι ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ φορείς, που δεν εξαρτώνται από το κράτος κατά κανένα λόγο για να λειτουργήσουν και δε χρηματοδοτούνται/επιχορηγούνται από την πΓΔΜ για δραστηριότητές τους ΜΟΝΟ στο εξωτερικό, μπορούν ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΝ να ευθυγραμμιστούν με αυτή την πρόβλεψη. Δεν υποχρεώνει κανείς δηλαδή, ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ φυσική ή νομική οντότητα η οποία θελήσει να αναλάβει ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ δραστηριότητα τόσο στο εσωτερικό της πΓΔΜ (χωρίς κανέναν περιορισμό), όσο και στο εξωτερικό (αρκεί να μη χρηματοδοτείται από την πΓΔΜ γι’ αυτό), να την προσδιορίσει ως «Μακεδονική», χωρίς την πρόσθεση του προσδιοριστικού «Βόρειο».

Αυτό δε επιτείνεται (και εδραιώνεται), με την αμέσως επόμενη πρόταση της Συμφωνίας (στο ίδιο εδάφιο “ζ”), η οποία αναφέρει πως «Η χρήση επιθέτου για δραστηριότητες, ΔΥΝΑΤΑΙ να ευθυγραμμίζεται με το Άρθρο 7(3) και (4)». Ούτε από ποιους, ούτε ποιες «δραστηριότητες» … τίποτε !

Στην δε παράγραφο 10 του Άρθρου 1, γίνεται αναφορά στην «τεχνική μεταβατική περίοδο», όσον αφορά τη χρήση του νέου ονόματος της πΓΔΜ στο εξωτερικό. Η πλήρης εισαγωγή της παρ. 10 στο κείμενο, είναι η εξής «Σε ότι αφορά την εγκυρότητα των υφιστάμενων εγγράφων και υλικού που εκδόθηκαν από τις αρχές του Δεύτερου Μέρους (της πΓΔΜ), τα μέρη συμφωνούν ότι θα υπάρξουν δύο μεταβατικές περίοδοι, μία “τεχνική” και μία “πολιτική”». Έχοντας αναφερθεί ήδη στην «πολιτική μεταβατική περίοδο», η «τεχνική» αφορά « … όλα τα επίσημα έγγραφα και υλικό της Δημόσιας Διοίκησης του Δεύτερου Μέρους, για διεθνή χρήση και εκείνα για εσωτερική χρήση που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εξωτερικό. Αυτά τα έγγραφα και υλικό, θα ανανεώνονται σύμφωνα με το όνομα και τις ορολογίες που αναφέρονται στο Άρθρο 1 παράγραφος 3 της παρούσας Συμφωνίας, εντός πέντε ετών από τη θέση σε ισχύ της παρούσας Συμφωνίας, το αργότερο».

Μέχρι και το 2023-2024 λοιπόν, η Ελλάδα, ακόμη και μετά τη θέση σε ισχύ της Συμφωνίας, θα είναι υποχρεωμένη να δέχεται ακόμη (πχ) τα διαβατήρια των πολιτών της γειτονικής χώρας στα οποία δεν έχει ακόμη λήξει η διάρκεια ισχύος τους, που θα αναφέρουν «Δημοκρατία της Μακεδονίας», χωρίς καμία επιφύλαξη, σημείωση ή ότι άλλο. Όπως δε έχει προαναφερθεί, σε περίπτωση που μια άλλη κυβέρνηση στην πΓΔΜ αποφασίσει να καθυστερήσει αυτή την πρόβλεψη, δεν παρέχεται κανένα δικαίωμα στην Ελλάδα να ελέγξει αυτήν την διαδικασία, πέραν της προσφυγής της στο Διεθνές Δικαστήριο.

Κατά συνέπεια, το erga omnes μπορεί μεν να αναφέρεται στη Συμφωνία, δεν είναι όμως καθόλου σίγουρο ούτε το πότε, ούτε το πώς θα ισχύσει, τόσο στο εσωτερικό της γειτονικής χώρας, όσο και στις διεθνείς της σχέσεις στο εξωτερικό, κυρίως δε από ιδιωτικούς φορείς οι οποίοι δεν ελέγχονται από την κυβέρνηση .

  1. Η Συμφωνία των Πρεσπών αναγωρίζει μεν την «Μακεδονική γλώσσα», ταυτόχρονα όμως η πΓΔΜ αναγνωρίζει πως η γλώσσα αυτή ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών

Με την απαραίτητη διευκρίνιση, εντός της Συμφωνίας, η οποία επιτρέπει στους πολίτες της γειτονικής χώρας να ερμηνεύσουν όπως θέλουν ακόμη και αυτήν την πρόβλεψη. Στην παράγραφο 3(γ) του Άρθρου 1 λοιπόν, γίνεται αναφορά στη γλώσσα του γειτονικού κράτους. Αναφέρεται εκεί ότι «συμφωνήθηκε και έγινε αμοιβαίως αποδεκτό» ότι «η επίσημη γλώσσα του δεύτερου μέρους θα είναι η «Μακεδονική γλώσσα», όπως αυτή αναγνωρίσθηκε από την 3η Σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Οριστικοποίηση των Γεωγραφικών Ονομάτων, η οποία έγινε στην Αθήνα το 1977, αλλά και όπως περιγράφεται στο Άρθρο 7(3) και (4) της Συμφωνίας».

Αφού αναφέρω ότι θεωρώ απόλυτα επαρκείς τις εξηγήσεις, όσον αφορά το ζήτημα της Συνόδου των Ηνωμένων Εθνών το 1977 στην Αθήνα, που έδωσε ο γλωσσολόγος κ. Μπαμπινιώτης, καθώς σε μία Σύνοδο του ΟΗΕ που αφορά τον ορισμό και την τυποποίηση του πώς θα μεταγράφονται σε διάφορες γλώσσες τα γράμματα μιας άλλης γλώσσας, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση και επίσημη αναγνώριση αυτής της τελευταίας, αξίζει να σταθούμε σ’ εκείνο το «όπως περιγράφεται στο Άρθρο 7(3) και (4) της Συμφωνίας».

Εξετάζοντας κυρίως το 7(4) σε σχέση με την αναγνώριση της «Μακεδονικής γλώσσας», και το επιχείρημα ότι η πΓΔΜ δέχθηκε ότι η γλώσσα αυτή «ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών», διαβάζοντας το τι πραγματικά αναγράφεται στο συγκεκριμένο σημείο, διαπιστώνουμε ότι η γειτονική χώρα απλά «ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ (“notes” στο αγγλικό κείμενο) ότι η επίσημη γλώσσα του, η «Μακεδονική γλώσσα», ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών».

Κάτι που φυσικά παρέχει και το απόλυτα νόμιμο δικαίωμα στην κυβέρνηση της γειτονικής χώρας, να ΜΗ συμπεριλάβει αυτή την διευκρίνιση-σημείωση στις αλλαγές-τροποποιήσεις του Συντάγματος της πΓΔΜ, όπως φυσικά και πράττει.

  1. Με τη Συμφωνία, η πΓΔΜ παραιτείται από την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Μακεδονίας, τα οποία πλέον ανήκουν αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Επανεξετάζοντας το Άρθρο 7, διαβάζουμε ότι η Ελλάδα και η πΓΔΜ αναγνωρίζουν ότι «η εκατέρωθεν αντίληψή τους ως προς τους όρους «Μακεδονία», «Μακεδόνας» και «Μακεδονικός/η/ο» αναφέρεται σε διαφορετικό ιστορικό πλαίσιο και πολιτιστική κληρονομιά».

Πώς όμως ; Όπως ακριβώς διευκρινίζεται στις παραγράφους 2 & 3 του Άρθρου 7.

Όσον αφορά δηλαδή την Ελλάδα «με αυτούς τους όρους νοούνται όχι μόνον η περιοχή και ο πληθυσμός της Βόρειας περιοχής (της), αλλά και τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και ο Ελληνικός πολιτισμός, η ιστορία, η κουλτούρα και η κληρονομιά αυτής της περιοχής, από την αρχαιότητα έως σήμερα»

Όσον αφορά την πΓΔΜ «με αυτούς τους όρους νοούνται η επικράτεια, η γλώσσα, ο πληθυσμός και τα χαρακτηριστικά τους, με την δική τους ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά, διακριτώς διαφορετικά από αυτά που αναφέρονται στο Άρθρο 7(2)» δηλαδή την Ελλάδα.

Άρα, για την Ελλάδα, με την θέση σε ισχύ της Συμφωνίας, όταν αναφερόμαστε στους όρους «Μακεδονία», «Μακεδόνας» και «Μακεδονικός/η/ο», θα εννοούμε αποκλειστικά και μόνο την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας και τον πληθυσμό της, με τα δικά τους χαρακτηριστικά (διακριτώς διαφορετικά από αυτά της πΓΔΜ), αλλά και τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα και την κληρονομιά ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, από την αρχαιότητα έως σήμερα.

Ποιος είπε όμως ότι η ιστορική και πολιτισμική προπαγάνδα  των Βορείων γειτόνων μας, διεκδίκησε ποτέ τον Ελληνικό πολιτισμό και ιστορία, ως τέτοιους ;

Ίσα, ίσα. Αυτό το οποίο μέχρι και σήμερα υποστηρίζουν, είναι ότι ο πολιτισμός και η ιστορία της περιοχής, ήταν εξ’ αρχής «Μακεδονικός» και όχι Ελληνικός.

Δεν διεκδικούν λοιπόν τον Ελληνικό πολιτισμό και ιστορία (από την αρχαιότητα έως σήμερα), αλλά την αναγνώριση αυτού του πολιτισμού και της ιστορίας ως «Μακεδονικούς», διακριτώς διαφορετικούς δηλαδή από αυτόν/ους της Ελλάδας !

Κατά συνέπεια, με τη θέση σε ισχύ της Συμφωνίας, θα υπάρχουν δύο «Μακεδονικοί πολιτισμοί», δύο «Μακεδονικές ιστορίες» και δύο «Μακεδονικές κληρονομιές» !!

Μία έτσι όπως την εννοεί η Ελλάδα, ως μέρος του Ελληνικού πολιτισμού, ιστορίας και κληρονομιάς, που θα αντλούν τη βάση τους «από τη Βόρεια περιοχή της χώρας», και μία έτσι όπως (θα) την εννοεί η πΓΔΜ.

Όποιος δε κάνει την (αυθόρμητη) ερώτηση «και ποια “Μακεδονική” ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά θα έχει δηλαδή η πΓΔΜ, και από πότε αυτή θα αρχίζει, σε ποιον/ποιους θα αναφέρεται» κλπ, η απάντηση που θα πάρει θα έχει άμεση σχέση… με τον ερωτώμενο.  Άλλη θα είναι από έναν πολίτη της πΓΔΜ, άλλη από έναν Έλληνα και (πιθανόν) άλλη από οποιονδήποτε «τρίτο».

Ακόμη και στην παράγραφο 2 του Άρθρου 8, το οποίο προβλέπει ότι «εντός έξι μηνών από τη θέση σε ισχύ της Συμφωνίας (η πΓΔΜ) θα επανεξετάσει το καθεστώς των μνημείων, δημόσιων κτιρίων και υποδομών στην επικράτειά του, και στο μέτρο που αυτά αναφέρονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην αρχαία Ελληνική Ιστορία και πολιτισμό, που συνιστούν αναπόσπαστο συστατικό της ιστορικής ή πολιτιστικής κληρονομιάς του Πρώτου Μέρους (της Ελλάδας), θα προβεί στις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες για να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το ζήτημα και να διασφαλίσει το σεβασμό στην προαναφερόμενη κληρονομιά», τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ασάφεια αυτής της παραγράφου, είναι τόσα πολλά, που θα χρειαζόταν ίσως σελίδες επί σελίδων για να διατυπωθούν στην πληρότητά τους.

Ποια, δηλαδή, ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ μνημεία μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελούν, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, αναφορά στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία και πολιτισμό ; Ποια «λίστα» τα αναφέρει και από ποιον έχει ή θα κριθεί η ορθότητά της ; Ποιος εγγυάται ότι αυτά τα μνημεία θα δεχθεί η πΓΔΜ πως «αναφέρονται στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία και πολιτισμό» ; Και ποιο είναι αυτό το «μέτρο που αυτά (θα κριθεί ότι) αναφέρονται στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία και πολιτισμό» ; Ποιες είναι αυτές οι «κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες» που θα αναλάβει η πΓΔΜ για να «αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το ζήτημα» ; Και ποιος ο χρόνος της  αποτελεσματικής αντιμετώπισης αυτών των ζητημάτων από την πΓΔΜ, από τη στιγμή που η πρόβλεψη της παραγράφου κάνει λόγο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για την ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ μέσα σε έξι μήνες, ΚΑΙ ΟΧΙ για την ολοκλήρωση των ενεργειών της ;

Θα ήταν ικανοποιητικό δηλαδή για την Ελλάδα, και σύμφωνο με το πνεύμα της Συμφωνίας, μία επιγραφή η οποία θα προστεθεί  ίσως στο βάθρο του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων, η οποία θα έγραφε «Μέγας Αλέξανδρος ο Μακεδών, γεννημένος στην Βόρεια περιοχή της Ελλάδας» ;!

Οι ηθελημένες -δυστυχώς-ασάφειες της Συμφωνίας, επιτρέπουν το συλλογισμό πως, ακόμη και μετά τη θέση σε ισχύ της Συμφωνίας, αυτό το οποίο θα συνεχίσει να υποστηρίζεται από την πλευρά της πΓΔΜ, θα είναι ότι ο πολιτισμός και η ιστορία της περιοχής, ήταν εξ’ αρχής «Μακεδονικός» και όχι Ελληνικός.

6. Αν δεν κυρωθεί η Συμφωνία, όλες οι χώρες του κόσμου θα αποκαλούν την πΓΔΜ ως σκέτο «Μακεδονία», όπως το κάνουν ήδη 140 από αυτές.

Η πΓΔΜ σήμερα, σύμφωνα και με την επίσημη ιστοσελίδα της κυβέρνησης, διαθέτει προξενεία ή πρεσβείες σε 47 ξένα κράτη, ενώ διατηρεί διπλωματικές σχέσεις με -συνολικά- 167 κράτη.

Είναι ένα πράγμα κάποιο κράτος να έχει διπλωματικές σχέσεις με κάποιο άλλο, και εντελώς διαφορετικό το να έχει αναγνωριστεί το κράτος αυτό με το επίσημο όνομά του.

Σε ΟΛΕΣ τις διμερείς αναγνωρίσεις, αυτές τουλάχιστον που έγιναν μετά το 1995, αναγράφεται ρητά ότι η αναγνώριση είναι προσωρινή και θα αλλάξει όταν συμφωνήσει και η Ελλάδα σε κάποιο νέο όνομα.

Οι διμερείς δε αναγνωρίσεις δε φέρουν κανένα ειδικό νομικό βάρος, σε αντίθεση με τις διεθνείς αναγνωρίσεις.

Και η πΓΔΜ, μπορεί μεν να είναι μέλος πολλών διεθνών οργανισμών, ΚΑΝΕΝΑΣ όμως από αυτούς δεν έχει αναγνωρίσει το κράτος αυτό με το «Συνταγματικό του όνομα»

Οι χώρες τώρα που ΔΙΜΕΡΩΣ έχουν αναγνωρίσει την πΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» ΔΕΝ είναι 140, αλλά 107. Ή καλύτερα 106, μιας και στις 107 συμπεριλαμβάνεται και το Κοσσυφοπέδιο, που δεν είναι μέλος του ΟΗΕ.

Μεταξύ δε αυτών των 106 χωρών, περιλαμβάνονται και χώρες όπως το Μπαγκλαντές, η Μποτσουάνα, το Μπουρούντι, το Τζιμπουτί, το Ανατολικό Τιμόρ, το Σουρινάμ και το… Τουβαλού !

Κατά συνέπεια, το επιχείρημα περί 140 χωρών που έχουν αναγνωρίσει την πΓΔΜ με το «Συνταγματικό της όνομα», είναι εντελώς αναληθές.

Αντίθετα μάλιστα, ΚΑΝΕΙΣ διεθνείς οργανισμός δεν έχει αναγνωρίσει τη γειτονική χώρα ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας»

Posted On Κυριακή, 06 Ιανουαρίου 2019 20:29 Γράφτηκε από τον

Αρνητική θα ήταν η προοπτική των αρμόδιων υπουργείων για νέες αυξημένες τιμές στα διόδια της Εγνατίας Οδού από 1-1-2019.

Ευτυχώς η Κομισιόν τους άλλαξε τα σχέδια, μια και σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, στη Χώρα μας θα εφαρμοστούν τα «πράσινα» διόδια ελευθέρας ροής, όπως προβλέπεται σε σχετική Κοινοτική Οδηγία.

Η εξέλιξη αυτή σίγουρα θα φέρει αυξημένα τέλη στη διέλευση των οχημάτων από την Εγνατία Οδό, με την ανάλογη επιβάρυνση (παρά την απαγόρευση) των κυκλοφοριακών φόρτων, από τις παράλληλες εθνικές οδούς της Περιφέρειάς μας.

Ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, δεν μας ξεκαθαρίζει αν τελικά θα «ορθωθούν» και θα λειτουργήσουν, 4 νέα διόδια στη διαδρομή Ορεστιάδα – Θεσσαλονίκη (Αρδάνιο, Καβάλα, Ασπροβάλτα, Ωραιόκαστρο), τα οποία θα συμπληρώσουν τα ήδη υπάρχοντα.

Αν τελικά το σενάριο γίνει πραγματικότητα, τα τέλη διέλευσης θα εκτινάξουν με τις νέες αυξήσεις την δαπάνη των μετακινήσεών μας με ΙΧ αυτοκίνητο, ενώ θα επιβαρύνουν αβάστακτα τους επιχειρηματίες, αλλά και τους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων από την Περιφέρειά μας, που μεταφέρουν προϊόντα και επιβάτες στα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, σε όλη τη Χώρα και τις αγορές του εξωτερικού.

Η ακριτική Περιφέρειά μας αυτόματα καταδικάζεται σε απομόνωση και η ανάγκη για πρόσβαση στα διοικητικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, και όχι μόνο, προβληματική.

Η παράταξη «Περιφερειακή Σύνθεση» και ο υποψήφιος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, επιμένουν και ζητούν επιτακτικά:

  • Τη συνέχιση επ’αορίστω, της ελεύθερης διακίνησης χωρίς κόστος -με την γνωστή κάρτα- για τους κατοίκους των περιοχών της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. στις γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες για την οποία δεσμεύεται ο αρμόδιος υπουργός.
  • Τη συνέχιση της απαλλαγής από κάθε τέλος διέλευσης διοδίων σε ΑμεΑ και Χρονίως Πάσχοντες οι οποίοι χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό για τις μετακινήσεις τους σε νοσηλευτικά ιδρύματα της Βόρειας Ελλάδας.
  • Τη πίεση μετά από διαβούλευση, για θεσμοθέτηση (έστω και με την συμβολή της Π.Α.Μ.-Θ.) κάρτας απεριορίστων διαδρομών σε λογικό κόστος (-50%) για όλους τους πολίτες της Περιφέρειάς μας (και όχι μόνο για κατοίκους όμορων δήμων των Περιφερειακών Ενοτήτων) για μετακινήσεις εντός της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.
  • Την μελέτη επιδότησης μεταφορικού ισοδυνάμου σε εταιρείες με μεταφορικό έργο και διακίνηση εμπορευμάτων στον οδικό άξονα Ορεστιάδα – Θεσσαλονίκη.
  • Την συνέχιση της απρόσκοπτης μετακίνησης -δωρεάν- ανέργων ως ελάχιστη συμβολή στον αγώνα τους να βρουν εργασία στις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειάς μας

Είμαστε ανοιχτοί στην προοπτική να έχουμε ασφαλείς και ταχείς οδικές αρτηρίες, θετικοί και κάθετοι στην απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από παράδρομους και εθνικές οδούς της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., αλλά με την προϋπόθεση του λελογισμένου κόστους επιβάρυνσης των κατοίκων, όσον αφορά την διέλευση από τα διόδια που συνεχώς ξεφυτρώνουν.

Παράλληλα είμαστε αρνητικοί στην δημιουργία και λειτουργία διοδίων στο ύψος της Άσπρης Άμμου στην Καβάλα, στο Αρδάνιο Έβρου, αλλά και στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού που συνδέουν την Περιφέρειά μας με την ενδοχώρα των Βαλκανίων.

Τέλος ζητούμε επιτακτικά τον ειλικρινή διάλογο με την κυβέρνηση ως ακριτική περιφέρεια, σε συνδυασμό με τις διοικήσεις των άλλων περιφερειών της Βόρειας Ελλάδας, για την διαμόρφωση ενός συστήματος δίκαιου στην καταβολή διοδίων.

Είμαστε δε έτοιμοι για την κατάθεση των δικών μας προτάσεων σε ότι αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού διαλειτουργικού συστήματος ελευθέρας ροής, που θα λαμβάνουν υπ’ όψη εκτός από την απόσταση και άλλα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα και τους ρύπους των οχημάτων.

Posted On Παρασκευή, 04 Ιανουαρίου 2019 07:45 Γράφτηκε από τον

Μέσα στις ημέρες των γιορτών, βρήκαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τους Δήμους Τρικάλων και Λάρισας, με σκοπό να ενημερωθούμε και να δούμε από κοντά τα θετικά αποτελέσματα από την υλοποίηση τεχνικών παρεμβάσεων, την εφαρμογή νέων τεχνολογικών εργαλείων και τη διοργάνωση πρωτότυπων εκδηλώσεων για τα οποία έχουν γίνει γνωστοί.

Συζητήσαμε και ανταλλάξαμε σκέψεις και απόψεις με τον Δήμαρχο Τρικκαίων κ. Δημήτρη Παπαστεργίου και τον Δήμαρχο Λαρισαίων κ. Απόστολο Καλογιάννη για τις προσπάθειες που έκαναν και την εμπειρία που απέκτησαν από την υλοποίηση ενός συνόλου φιλόδοξων δράσεων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένες:

ü  Ο Δήμος Λαρισαίων με τη ΔΕΥΑ Λάρισας αντικαθιστούν όλο το παλιό δίκτυο ύδρευσης του Δήμου καιαποκαθιστούν ταυτόχρονα όλους τους δρόμους στους οποίους γίνονται τα έργα (με πλήρη ασφαλτόστρωση και χωρίς μπαλώματα). Τα έργα προσεγγίζουν έναν προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ, που πληρώνονται από τα διαθέσιμα της ΔΕΥΑ, η οποία είναι μία καλά οργανωμένη και εύρωστη δημοτική επιχείρηση.

ü  Ο Δήμος Τρικκαίων έχει δημιουργήσει ένα πρότυπο ψηφιακό κέντρο παρακολούθησης και ελέγχου της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο. Συλλογή απορριμμάτων, κινήσεις οχημάτων, κατάσταση δικτύου ύδρευσης, ηλεκτροφωτισμός, βλάβες και πολλές άλλες καθημερινές λειτουργίες παρακολουθούνται και ελέγχονται, ώστε να γίνονται άμεσα παρεμβάσεις όπου χρειάζονται και να εξοικονομούνται πόροι. Παράλληλα, υπάρχει αυτόματο μηχάνημα έκδοσης πιστοποιητικών (με το οποίο παρακάμπτεται η γραφειοκρατία και εξοικονομείται χρόνος από προσωπικό και πολίτες) και τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας Δήμου – δημοτών για οποιοδήποτε πρόβλημα, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Τέλος, η ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο καλύπτει όλους τους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους…

ü  Και οι δύο Δήμοι διοργανώνουν θεματικά πάρκα με Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις (ο “Μύλος των Ξωτικών” στα Τρίκαλα και το “Πάρκο των Ευχών” στη Λάρισα), που διαρκούν 40 μέρες περίπου. Ο στολισμός των εκδηλώσεων έχει γούστο και αισθητική, ομορφαίνει τις δύο πόλειςΟι εκδηλώσεις φτιάχνουν μία μοναδική γιορτινή ατμόσφαιρα, προσελκύουν εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλη τη χώρα (περίπου 400 λεωφορεία την ημέρα). Επίσης, δημιουργούν έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ (για παράδειγμα, στον Μύλο των Ξωτικών στα Τρίκαλα τα έσοδα για τον Δήμο ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ) και τονώνουν την τοπική αγορά και οικονομία.

ü  Επίσης, οι δύο Δήμαρχοι επιμένουν ιδιαίτερα:

  • στο να υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός, καλή οργάνωση, στόχοι και στρατηγική
  • στην αξιοποίηση όλων των προγραμμάτων χρηματοδότησης σε Ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο
  • στην ολοκληρωμένη στήριξη των δημοτών τους που έχουν ανάγκη
  • στην επιμόρφωση των δημοτών και κυρίως των νέων
  • στην τουριστική προβολή με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών και νέων εσόδων και την ενδυνάμωση των τοπικών επιχειρήσεων
  • στην εξοικονόμηση πόρων και στη δημιουργία νέων εσόδων και νέων θέσεων εργασίας
  • στην καταπολέμηση των ρουσφετιών και των “εξυπηρετήσεων”. Όλοι οι υπάλληλοι εργάζονται στις θέσεις τους και με βάση τα προσόντα τους.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι κανείς από τους δύο Δημάρχους δεν έθεσε θέμα ότι οι όποιες ελλείψεις σε προσωπικό ή χρήματα είναι εμπόδιο για την υλοποίηση έργων.

Αντιθέτως, μάς μετέφεραν ότι η καλή οργάνωση και η ετοιμότητα σε έναν Δήμο μπορεί να καλύψει τα κενά που παρουσιάζονται.

Το συμπέρασμα που καταλήξαμε από τις επισκέψεις αυτές είναι ένα:

Ο Δήμος μας, τόσο πλούσιος σε πόρους και δυνατότητες, μπορεί να φτάσει ψηλά και να κάνει “θαύματα”.

Αρκεί να έχει μία διοίκηση που να δουλεύει, να καταλαβαίνει και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις που δημιουργούν οι ανάγκες των δημοτών και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις πόλεις.     

Μία διοίκηση που θα σχεδιάζει τις πολιτικές του Δήμου σε συνεργασία με ολόκληρη την τοπική κοινωνία και με ενότητα όλων των πολιτών.

Δηλαδή μία νέα διοίκηση στον Δήμο Καβάλας.

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση
“Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ” 
Ο Επικεφαλής
Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας
Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας

Posted On Παρασκευή, 04 Ιανουαρίου 2019 06:38 Γράφτηκε από τον
 
Αφορμή για τις σκέψεις που ακολουθούν είναι το πρόγραμμα που διοργάνωσε ο Δήμος Καβάλας για τις εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το πρόγραμμα αυτό, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Καβάλας, κόστισε στους Καβαλιώτες 120.000 ευρώ. Κατά τη εκτίμησή μας, το τελικό κόστος ήταν στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερο, διότι πολλές από τις σχετικές δαπάνες δεν εντάχθηκαν στον προϋπολογισμό που ανακοινώθηκε. Ανάμεσα δε στις σχετικές εκδηλώσεις, ξεχωρίσαμε και μια συναυλία Καβαλιώτη καλλιτέχνη, η οποία μας κόστισε το υπέρογκο ποσό των 12.400 ευρώ, την ώρα που άλλοι Δήμοι της χώρας πληρώνουν πολύ μικρότερα ποσά για ανάλογες εκδηλώσεις με τη συμμετοχή ακόμη πιο προβεβλημένων καλλιτεχνών. 
 
Ωστόσο, με 120.000 ευρώ (ή και λιγότερα ίσως χρήματα) θα μπορούσε πραγματικά ο Δήμος Καβάλας να «κάνει θαύματα» και να διοργανώσει μια σειρά εκδηλώσεων, οι οποίες θα προσέλκυαν στην πόλη μας και τουρίστες από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Τι θα μπορούσε, λοιπόν, να γίνει διαφορετικά; Με άλλα λόγια, τι είναι αυτό που ίσως έλειπε από το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων;
 
Κατά τη γνώμη μας, η απάντηση στα προηγούμενα ερωτήματα είναι ότι το πρόγραμμα δεν είχε αρκετό χαρακτήρα και πρωτοτυπία.
 
Εκ προοιμίου, σημειώνουμε ότι ως προς τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις πολλά θα μπορούσαμε να διδαχθούμε από την αδελφοποιημένη πόλη της Νυρεμβέργης με την περίφημη Χριστουγεννιάτικη αγορά (η συνεισφορά, μάλιστα, του συλλόγου Philos και του εξαιρετικά δραστήριου και ικανού προέδρου του, κυρίου Σωτήρη Ξώγνου, θα ήταν πραγματικά, ως προς τα οργανωτικά θέματα, καίριας σημασίας).
 
Ο Όμιλος Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού «Η Καβάλα Μπροστά» θέτει προς συζήτηση τις εξής προτάσεις/ιδέες για τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις της επόμενης χρονιάς:
 
1. Διοργάνωση Χριστουγεννιάτικης Αγοράς στην Πλατεία Ελευθερίας, στην Πλατεία Καπνεργάτη και στους πεζόδρομους που συνδέουν τις δύο πλατείες, με υπαίθρια καταστήματα και εστιατόρια, με συμμετοχή αντιπροσωπειών από τις αδελφοποιημένες πόλεις της Καβάλας, εμπόρων και ιδιοκτητών εστιατορίων της πόλης μας, καθώς και φιλανθρωπικών σωματείων και άλλων συλλόγων της Καβάλας. Ένα μικρό «Χριστουγεννιάτικο Cosmopolis», το οποίο μπορεί, με την κατάλληλη διαφήμιση, να γίνει πόλος έλξης χιλιάδων τουριστών από όλη την Ελλάδα. 
 
2. Συμμετοχή όλων των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων της πόλης σε πρωτότυπα δρώμενα, τα οποία θα λάβουν χώρα κατά τη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων. Για παράδειγμα: περίπατος με φαναράκια όλων των μαθητών με αφετηρία τον Φάρο της Παναγίας ή τις Καμάρες και προορισμό την Πλατεία Ελευθερίας, προκειμένου να συμμετάσχουν στην τελετή φωταγώγησης του χριστουγεννιάτικου δένδρου και έναρξης των εορταστικών εκδηλώσεων. Κάτι παρόμοιο γίνεται στη Νυρεμβέργη κάθε χρόνο και αποτελεί μια από τις πιο όμορφες στιγμές των εκδηλώσεων. Γιατί να μην το κάνουμε και στην Καβάλα, η οποία, μάλιστα, ενδείκνυται λόγω των ιδιαίτερου χαρακτήρα μνημείων, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αφετηρία της σχετικής εκδήλωσης; 
 
3. Η συμμετοχή στην Χριστουγεννιάτικη Αγορά των εμπόρων και ιδιοκτητών εστιατορίων της πόλης μας, η οποία θα γίνεται με αδιάβλητη κλήρωση και συμμετοχή διαφορετικών επιχειρηματιών κάθε χρόνο σε περίπτωση εκδήλωσης μεγάλου ενδιαφέροντος, θα συνεπάγεται την υποχρέωση συνεισφοράς του 30% των κερδών τους ισομερώς σε όλα τα φιλανθρωπικά σωματεία της Καβάλας.
 
4. Ουσιαστική συμμετοχή όλων των φιλανθρωπικών σωματείων και άλλων συλλόγων της πόλης μας στο πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων. 
 
Οι εκδηλώσεις που αναφέρθηκαν επιγραμματικά παραπάνω, με σωστή και ορθολογική διαχείριση του δημόσιου χρήματος και με εξασφάλιση χορηγιών, θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν και λιγότερο από 120.000 ευρώ, σε κάθε περίπτωση, όμως, τα κέρδη από τις δράσεις αυτές θα είναι πολλαπλά:
 
καθιέρωση της Καβάλας ως Χριστουγεννιάτικου ταξιδιωτικού προορισμού, σημαντικά οικονομικά οφέλη από τη Χριστουγεννιάτικη Αγορά για τον Δήμο Καβάλας, για τους Καβαλιώτες επιχειρηματίες και τα φιλανθρωπικά σωματεία και συλλόγους της πόλης μας και μια μοναδική ευκαιρία για συμμετοχή στα πολιτιστικά δρώμενα και τη Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα για τα παιδιά της πόλης μας, αλλά και για όλους τους Καβαλιώτες. 
 
Erifillidis Yannis 2 Maria Lukou Photo
 
Γιάννης Εριφυλλίδης,
Επικεφαλής Ομίλου Κοινωνικού και Πολιτικού Προβληματισμού «Η Καβάλα Μπροστά»
 
Μαρία Λύκου-Τσικολίτη,
Υπεύθυνη Τομέα Τουρισμού 
 
Σχόλιο γράφοντος: Επί των απόψεων του κ. Εριφυλλίδη θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
 
α) εκτιμούμε πως η αναφορά σε προτάσεις μόνο για την πόλη της Καβάλας δεν είναι σωστή καθώς εκτός από την πόλη υπάρχει και ο υπόλοιπος δήμος, με πολλούς οικισμούς. Καλό θα ήταν να βλέπαμε και προτάσεις και για τον υπόλοιπο δήμο - και όχι μόνο για την πόλη της Καβάλας.
 
β) φέτος ειδικά ο προγραμματισμός των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων καθυστέρησε αρκετά εξαιτίας των αντιδράσεων που προκάλεσε η αρχική απόφαση της δημοτικής αρχής να αναθέσει στα παιδιά της Action Team τον προγραμματισμό τους. Επ'αυτού -και με αφορμή τα όσα "άκουσαν" αυτά τα παιδιά, επί της ουσίας χωρίς σοβαρά επιχειρήματα- θα θέλαμε να έχουμε τις απόψεις της ομάδας Εριφυλλίδη για το πώς μπορεί να κινητοποιηθούν οι νέοι στον δήμο μας..
 
Posted On Τετάρτη, 02 Ιανουαρίου 2019 14:34 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 41

Winterun Poster

Nautical Club Of Kavala Logo

 44493438 1978268539139579 1920803640713412608 N

Konstantinos Jewellery Banner  

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Kreka

Odeio

Vitrokosmos

Dhmh

DeltaTV Logo

Star Dramas

1174612 371849632918150 1744395463 N

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας