Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017
Editorial

Editorial (286)

Θα ήθελα δημόσια να ευχαριστήσω από βάθους καρδιάς τον Ιατρικό Σύλλογο Καβάλας και τον Πρόεδρό του κ. Ξενοφώντα Κροκίδη, τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Καβάλας και την Πρόεδρό του κ. Σίσσυ Ρακιντζή και τους Γιατρούς του Κόσμου-Παράρτημα Καβάλας και την εκπρόσωπό τους κ. Άννα Γιοβανιού, για την τεράστια προσφορά τους στην τοπική κοινωνία της Καβάλας μέσα από τη λειτουργία του «Κοινωνικού Ιατρείου-Φαρμακείου» του Δήμου Καβάλας.

Το Κοινωνικό Ιατρείο-Φαρμακείο έκλεισε έναν επιτυχημένο κύκλο ανιδιοτελούς προσφοράς και είμαστε σίγουροι ότι η προσφορά του θα συνέχιζε άοκνα και με το ίδιο πάθος, εάν η κοινωνία συνέχιζε να το έχει ανάγκη και τα δεδομένα δεν άλλαζαν με το νέο νόμο για τους ανασφάλιστους πολίτες. Υπήρξε ένας θεσμός που στους χαλεπούς καιρούς της οικονομικής κρίσης πρόσφερε απλόχερα την πολύτιμη βοήθειά του σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα, την πρωτοβάθμια ιατρική περίθαλψη και τα φάρμακα.

Επίσης, θα ήθελα θερμά να ευχαριστήσω το Σύλλογο για το παιδί και την οικογένεια «ΠΝΟΗ» και την Πρόεδρο κ. Ιωάννα Χατζηβαρύτη και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του προγράμματος  «στηρίΖΩ - Κοινωνική Δομή Αντιμετώπισης της Φτώχειας στο Δήμο Καβάλας» για την  κοινωνική τους  προσφορά στην τοπική κοινωνία της Καβάλας.

Πάνω από όλους όμως θα ήθελα να ευχαριστήσω  την κοινωνία της Καβάλας, τους συνδημότες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους τοπικούς συλλόγους, τους συλλόγους ετεροδημοτών, τους εθελοντές, που σύσσωμοι στήριξαν αυτή την πολυετή προσπάθεια στους χαλεπούς καιρούς της οικονομικής κρίσης.

Η συμβολή όλων ανεξαιρέτως, είχε ως αποτέλεσμα την επίτευξη ενός τεράστιου κοινωνικού έργου, βασισμένου στον εθελοντισμό και την αγάπη για το συνάνθρωπο, αποτελώντας φωτεινό παράδειγμα για όλους μας, για μια κοινωνία συνοχική και αλληλέγγυα. 

 

Η Δήμαρχος Καβάλας

Δήμητρα Τσανάκα

Posted On Τρίτη, 27 Ιουνίου 2017 12:49 Γράφτηκε από τον

Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις των συμβασιούχων εργαζόμενων στο Τμήμα Καθαριότητας του Δήμου Καβάλας, η Δημοτική Αρχή “σήκωσε τα χέρια ψηλά” και έδειξε αδυναμία να διαχειριστεί με προσωρινό και έκτακτο τρόπο τα σκουπίδια που συγκεντρώνονται στους κάδους, ιδιαίτερα μάλιστα αυτά που παράγονται από τις επιχειρήσεις και αποτίθενται σε κάδους στο κέντρο της πόλης.

Οι αυστηρές παραινέσεις προς τις επιχειρήσεις να μην βγάζουν απορρίμματα δεν έχουν νόημα, αφού οι επιχειρήσεις είτε δεν διαθέτουν τους αποθηκευτικούς χώρους για να συγκεντρώνουν τα σκουπίδια τους για πάνω από 1 ημέρα, όπως μπορούν τα νοικοκυριά, είτε δεν επιτρέπεται για υγειονομικούς λόγους να το πράξουν.

Για όσο διαρκούν οι κινητοποιήσεις, δεν αρκεί να αδειάσουν οι κάδοι με τα σκουπίδια που έχουν συγκεντρωθεί, γιατί πολύ απλά θα ξαναγεμίσουν πολύ γρήγορα και ειδικά με τα σκουπίδια των επιχειρήσεων.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ στη διοίκηση του Δήμου ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΟΛΑΣ ΤΑ 2 ΜΕΓΑΛΑ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡΣ (χωρητικότητας 35 κυβικών μέτρων) ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΡΑΝΟΦΟΡΟ ΟΧΗΜΑ – ΣΥΡΜΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΜΕΝΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΧΡΟΝΙΑ στις αποθήκες και στο γκαράζ του Δήμου, να απομακρύνει με τη βοήθεια του προσωπικού επιφυλακής τα σκουπίδια από σημεία της πόλης όπου υπάρχει σοβαρό πρόβλημα από τους “ξεχειλισμένους” κάδους (εκτός από το Νοσοκομείο, τα γηροκομεία, τους παιδικούς σταθμούς και άλλους χώρους προστασίας) και να τα αποθηκεύσει προσωρινά στα κοντέινερς. Τα κοντέινερς μπορούν να τοποθετηθούν σε σημεία που θα είναι εύκολα προσβάσιμα και δεν θα ενοχλούν. Από κει και πέρα, η Δημοτική Αρχή να ενημερώσει τις επιχειρήσεις της πόλης να αποθέτουν τα απορρίμματά τους σε αυτά. Έτσι, και οι επιχειρήσεις θα είναι καθαρές, και οι κάδοι ειδικά στο κέντρο της πόλης δεν θα ξαναγεμίσουν γρήγορα και η δημόσια υγεία θα προστατευτεί εν μέσω καύσωνα. Αν χρειαστεί και παραπάνω εξοπλισμό, μπορεί να τον διασφαλίσει από τον φορέα διαχείρισης των απορριμμάτων στην Περιφέρειά μας, τη ΔΙΑΑΜΑΘ.

Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΛΥΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ.

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση
Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ
Ο Επικεφαλής

Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος
Posted On Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017 17:09 Γράφτηκε από τον

Είχα την ευτυχία να είμαι υποψήφιος στις προηγούμενες εκλογές της ΕΠΣ Καβάλας τις οποίες κέρδισε η παράταξη στην οποία ανήκα.

Όταν όμως ήρθε η στιγμή να πάρω θέση ως τακτικός σύμβουλος στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης, έζησα μια από τις πιο τραυματικές εμπειρίες στην πολύχρονη ποδοσφαιρική μου διαδρομή.

Εγώ, ο ποδοσφαιριστής που επί είκοσι και πλέον χρόνια βρισκόμουν στην κορυφή του τοπικού μας ποδοσφαίρου, φορώντας την φανέλα της Δόξας Αμυγδαλεώνα και στη συνέχεια επί πολλά χρόνια υπηρέτησα το σωματείο του χωριού μου ως παράγοντας οδηγώντας το στην Δ’ Εθνική κατηγορία «πυροβολήθηκα» ύπουλα από έναν άνθρωπο που στη ζωή του δεν φόρεσε ποτέ σορτσάκι ποδοσφαιριστή.

Έτυχε όπως διαπίστωσα να μην είμαι «πιόνι» στα σχέδια του, με αποτέλεσμα να επινοήσει χίλιες δύο οργανωμένες σχεδιασμένες και καθοδηγούμενες ραδιουργίες ώστε να αποπεμφθώ από την Ένωση.

Δεν θέλω να γυρίσω πίσω, αδιαφορώ για το χθες και τον άνθρωπο που με έβλαψε, διότι όσοι ασχολήθηκαν με το ποδόσφαιρο, γνωρίζουν όλοι τους πολύ καλά ποιος είναι ο Τάσος Στεφανίδης.

Γνωρίζουν πολύ καλά πόσους τόνους ιδρώτα έχω χύσει μέσα στα γήπεδα τιμώντας τη φανέλα της ομάδας που φορούσα.

Γνωρίζουν όλοι τους, πόσο ακριβά έχω πληρώσει το παραγοντιλίκι, αφού το ίδιο ζουν και αυτοί που έτυχε να υπηρετήσουν ως παράγοντες σε σωματεία.

Για το λόγο αυτό θέλω να κοιτάξω μπροστά, να βάλω και εγώ ένα λιθαράκι στην προσπάθεια της παράταξης «ΑΝ.Α.Σ.Α.» στην οποία ανήκω, για την βελτίωση του τοπικού μας ποδοσφαίρου.

Μέσα όμως στην ταλαιπωρία αυτή που έζησα, κυρίως από ένα άτομο με ταραγμένη ψυχοσύνθεση, γνώρισα και έναν σπουδαίο παράγοντα, αλλά πρωτίστως αδαμάντινο ως χαρακτήρα άνθρωπο, τον ΜΙΧΑΛΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ.

Με τον Μιχάλη συμπορευτήκαμε για πολλά χρόνια στο χώρο του τοπικού μας ποδοσφαίρου, αφού υπήρξε αξιόλογος ποδοσφαιριστής του «Πιερικού» Μελισσοκομείου, στη συνέχεια διαιτητής του Συνδέσμου Διαιτητών Ποδοσφαίρου Καβάλας και τέλος ένας πετυχημένος παράγοντας και πρόεδρος του Πιερικού. Τα τελευταία χρόνια διαπρέπει με το ήθος τόσο στην ΕΠΣ Καβάλας όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού.

Είναι ένας άνθρωπος που συγκέντρωσε στο πρόσωπο του τόσα πολλά αξιώματα όσοι λίγοι άλλοι έχουν πετύχει στη ζωή του, πόσο δε μάλλον ο αδύνατος ποδοσφαιρικός του αντίπαλος.

Χαίρομαι που ο Μιχάλης Παπαδόπουλος αν και έζησε τόσες διακρίσεις παρέμεινε, ταπεινός, ανιδιοτελής και κυρίως άνθρωπος με συνείδηση και αξιοπρέπεια, στοιχεία που σπανίζουν στην εποχή μας από τους ανθρώπους.

Ο άνθρωπος αυτός θεωρώ ότι είναι το μέλλον του τοπικού μας ποδοσφαίρου και θα καταλάβω κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να τον βοηθήσω να δημιουργήσει ένα ποδόσφαιρο πιο ελκυστικό μα πάνω από όλα ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟ.

Με σεβασμό στο καβαλιώτικο ποδόσφαιρο

Τάσος Στεφανίδης

Posted On Σάββατο, 24 Ιουνίου 2017 14:32 Γράφτηκε από τον

Στα 3 χρόνια της μέχρι τώρα θητείας της, η Δήμαρχος Καβάλας μάς έχει δείξει ότι ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΟΥΤΕ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ για την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας ΟΥΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ για μία σοβαρή, υπεύθυνη και με προοπτικές αξιοποίηση του πλούσιου παρελθόντος του τόπου μας.

Σε συγκεκριμένες μάλιστα περιπτώσεις, υπέπεσε σε πολύ σοβαρά και αδικαιολόγητης προχειρότητας και ελαφρότητας λάθη που εξέθεσαν και εκθέτουν τον Δήμο μας, ενώ συνεχίζει να μην δείχνει το ενδιαφέρον που απαιτείται για την επίλυση των προβλημάτων των μουσειακών δομών του Δήμου.

Τι να πρωτοθυμηθούμε:

- τη γνωστή υπόθεση με το μνημείο των Εβραίων Καβαλιωτών που θα αποτελεί ένα “μελανό σημάδι” για όλους μας;

- τη “βιαστική” απόφαση να τοποθετηθεί το κατεστραμμένο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη των Βαλκανικών Πολέμων στην πλατεία Κονσουλίδη, αλλά και την τοποθέτηση μίας απαράδεκτης επιγραφής με ένα πρόχειρο και κακογραμμένο κείμενο;

- την “περιπέτεια” της μεταστέγασης του Ναυτικού Μουσείου, που κινδυνεύει να απαξιωθεί αντί να αναβαθμιστεί από τις απερίσκεπτες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής;

- τη συνεχιζόμενη απαξίωση των συλλογών του Δημοτικού και Λαογραφικού Μουσείου Καβάλας (τα εκθέματα του οποίου παραμένουν απαξιωμένα και στην καλύτερη περίπτωση κλεισμένα σε αποθήκες), αλλά και την περιορισμένη αντίληψη για την ανάπτυξη του Μουσείου Καπνού;

Σε όλα αυτά τώρα έρχεται να προστεθεί η πρόταση της Δημάρχου (που κατέθεσε στην περασμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου) για τη διοργάνωση Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας τον προσεχή Νοέμβριο, χωρίς όμως να συνοδεύεται από ένα σοβαρό επιστημονικό σκεπτικό, από μία Οργανωτική και Επιστημονική Επιτροπή και από συγκεκριμένο  προϋπολογισμό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα. Μόνο επιχείρημα, η επιθυμία να τιμηθεί ο συμπολίτης μας Νικόλαος Ρουδομέτωφ για την αναγνωρισμένη από όλους συνεισφορά του στη διάσωση της ιστορικής μνήμης του τόπου μας.

Όπως επισημάναμε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, συμφωνούμε απόλυτα με την ιδέα διοργάνωσης ενός τέτοιου Συνεδρίου, όπως και με την αφιέρωσή του στο πολύτιμο έργο του Νικόλαου Ρουδομέτωφ.

Δεν συμφωνούμε ωστόσο με την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΗ της Δημοτικής Αρχής ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ “ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ” (όπως ομολόγησε η ίδια η Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο) που θα καταλήξει στην καλλιέργεια… δημοσίων σχέσεων.

Το παρελθόν του τόπου μας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Είναι ΠΗΓΗ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ για τον σημαντικό πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό ρόλο που έπαιζε η Καβάλα σε εθνικό αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ που με την κατάλληλη αξιοποίηση και με οργανωμένο σχέδιο μπορεί να προσδώσει στον Δήμο μας κύρος, οφέλη, συνεργασίες και επισκέπτες. 

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ, ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ, όταν σχεδιάζει δράσεις και πρωτοβουλίες για την ανάδειξη της τοπικής μας ιστορίας.

ΤΗΝ ΚΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΝΑ ΕΚΠΟΝΗΣΕΙ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ. ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ “ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ” ΚΑΙ “ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ”…

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ 

Ο Επικεφαλής

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος

Posted On Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017 18:45 Γράφτηκε από τον

κ. Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας

Η δημοσιοποίηση της απόφασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού στέλνει τελεσίδικο μήνυμα. Χιλιάδες εργαζόμενοι στους Δήμους της χώρας στέλνονται στην ανεργία. Για πολλούς από αυτούς τους αμφισβητείται προκλητικά ακόμα και η πληρωμή τους για δουλειά, που ήδη έχουν παράσχει.

Μέσω αυτής της καταδικαστέας για τη Λαϊκή Συσπείρωση και απαράδεκτης, ως προς το περιεχόμενό της για τους ίδιους τους εργαζόμενους, απόφασης, "δικαιώνονται" τελικά εκείνες οι δημοτικές αρχές που έχουν απλήρωτους για μήνες τους εργαζόμενους.

Μέσω αυτής της απόφασης βρίσκει διέξοδο διαφυγής η Κυβέρνηση, που έδρασε τυχοδιωκτικά με το θέμα των συμβασιούχων και το δικαίωμά τους στη μόνιμη σταθερή δουλειά, σε κάλπικη αντιπαράθεση με την ΝΔ, και ποτέ δεν αποστασιοποιήθηκε από το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης, της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, ζήτημα που βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη και αποτελεί ''διακαή πόθο'' μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Ως Δημοτικό Συμβούλιο δεν μας επιτρέπεται να σιωπήσουμε. Η σιωπή μας σημαίνει ότι συνηγορούμε η πόλη και τα χωριά μας να γίνουν χωματερές το επόμενο διάστημα. Ότι αποδεχόμαστε την απόλυση εργαζομένων, ενώ γνωρίζουμε ότι είναι πλήρως αναγκαίοι, προσλήφθηκαν μέσω ΑΣΕΠ και με το καθεστώς της σύμβασης γιατί το κράτος δεν άφηνε άλλο δρόμο επιλογής στο Δήμο μας αλλά και στο σύνολο των Δήμων της χώρας, ώστε να καλυφτούν στοιχειωδώς οι ανάγκες. Η σιωπή μας θα είναι συνενοχή στο τερατόμορφο καθεστώς της ανακύκλωσης των ανέργων, που κτίζεται χρόνια τώρα, και που για τις υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων είναι αιτία πολλών εργατικών ατυχημάτων.

Επιβάλλετε να πούμε όχι σε αυτόν το νέο αντιλαϊκό κατήφορο. Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι έτσι και αλλιώς ενάντια στις απολύσεις, να συνταχτεί με όλα τα Δημοτικά Συμβούλια που εναντιώνονται επίσης,  με το αίτημα της άμεσης νομοθετικής παρέμβασης της Κυβέρνησης. Το πρόβλημα που έχει ανακύψει με ευθύνη της Κυβέρνησης να λυθεί άμεσα, να πληρωθούν και να μονιμοποιηθούν οι εργαζόμενοι, να λειτουργήσει απρόσκοπτα και χωρίς νέα, ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα ο Δήμος μας.

Καβάλα 18-6-17

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΒΕΛΙΣΣΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ  

Posted On Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017 15:09 Γράφτηκε από τον

Από την Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης εστάλη η παρακάτω επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη (με παράλληλη κοινοποίηση και στους βουλευτές της περιφέρειας ΑΜΘ):

Κύριε Υπουργέ, 

Η Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία ΑΜΘ, που ιδρύθηκε το 2014 με έδρα την Κομοτηνή είναι το δευτεροβάθμιο όργανο της εκπροσώπησης των ΑμεΑ και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και έχει ως σκοπό της, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις της, την οργάνωση, την ενημέρωση και την συσπείρωση των φορέων εκπροσώπησης των Ατόμων με Αναπηρία, χρόνιων πασχόντων και των οικογενειών τους που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας Θράκης, επιθυμεί με την παρούσα επιστολή της, να θέσει υπόψη σας για ακόμη μία φορά, το πάγιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος, σχετικά με την ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια  όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας.  

Ως γνωστόν, τα άτομα με αναπηρία αναγκάζονται να χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά ιδιωτικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, λόγω της απουσίας προσβάσιμων μεταφορικών συστημάτων στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων, κατά παράβαση των άρθρων 8,18,19 και 20 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ΑμεΑ, που η χώρα μας κύρωσε με τον νόμο 4074/2012.

Λόγω των συχνών μετακινήσεων και επισκέψεων των ατόμων με αναπηρία και χρονίων πασχόντων της ΑΜΘ  σε μεγάλα αστικά  κέντρα  οπού  διαθέτουν κέντρα αποκατάστασης, θεραπειών και διαγνώσεων τα οποία βρίσκονται  σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κτλ,  αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις  και  να συναντούν αμέτρητους σταθμούς διοδίων , μιάς και έτυχε να διαμένουν γεωγραφικά στο βορειανατολικότερο άκρο της χώρας.

Βασικός οδικός άξονας που εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των ΑμεΑ της περιφέρειας ΑΜΘ είναι η  Εγνατία Οδός οπου προσφάτως δημοσιοποιήθηκε ΚΥΑ ορίζοντας την υλοποίηση  38 νέων σταθμών διοδίων, 20 πλευρικών  και 18 μετωπικών, πλέον των υπαρχουσών.

Η Π.ΟΜ.Α.μεΑ ΑΜΘ, ιδιαίτερα σήμερα, στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης οπού έχουν μειωθεί στο μέγιστο τα εισοδήματα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους, επισημαίνει για μία ακόμη φορά, ότι πρέπει επιτέλους να δοθεί θεσμική λύση στην προβληματική έως και σήμερα εφαρμογή του μέτρου της απαλλαγής διέλευσης των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια της χώρας, και μάλιστα σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας με ενιαίο τρόπο και δίχως εξαιρέσεις (Εγνατία Οδός,  Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιωνία Οδός,  Νέα Οδός, Αττική Οδός,  Ε65,  Γέφυρα Α.Ε, Ολυμπία Οδός,  Άκτιο , Αυτοκινητόδρομος Μωρέας, κ.λπ.). 

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε επανειλημμένες δηλώσεις για την ικανοποίηση του πάγιου αυτού αιτήματός μας, το οποίο είναι διαχρονικά αναγνωρισμένο από τον πολιτικό κόσμο και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει επιλυθεί, αλλά και χωρίς να έχει απαντηθεί καμία έγγραφη παρέμβασή μας. 

Πρόσφατα σε δηλώσεις σας αναφερθήκατε στην εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018 καθώς και στην καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες  κοινωνικές ομάδες.  

Δεδομένης - όπως προαναφέρθηκε - της απουσίας προσβάσιμων αστικών μεταφορικών μέσων στην πλειοψηφία των ελληνικών πόλεων, καθώς και τον σχεδόν ολοκληρωτικό αποκλεισμό των πολιτών με αναπηρία από τα ΚΤΕΛ και τα τρένα λόγω απουσίας προσβασιμότητας των υποδομών αυτών, παρά τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Κανονισμών ΕΚ 181/2011 και 1371/2007 αντίστοιχα, οι πολίτες με αναπηρία αναγκάζονται να μετακινούνται στη συντριπτική τους πλειοψηφία με ιδιωτικά αυτοκίνητα, οι δε οικείοι τους συχνότατα εκτελούν χρέη οδηγού/μεταφορέα, μεταφέροντας αυτούς σε διάφορες δομές όπου χρειάζεται να μεταβούν (π.χ. νοσοκομεία, θεραπευτήρια, εργασία, χώρους ψυχαγωγίας/ άθλησης, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης κ.λπ.), αλλά και να επιστρέψουν στην κατοικία τους. Στις περιπτώσεις αυτές αν και το αναπηρικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί προς εξυπηρέτηση του ατόμου με αναπηρία, το άτομο μπορεί να μην βρίσκεται εντός αυτού.  

Ως εκ τούτου, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες ΑΜΕΣΑ και με διάταξη νόμου να επιτρέπεται επιτέλους η ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια, η οποία να ισχύει για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, καθώς και η θέσπιση ενιαίας ηλεκτρονικής κάρτας διέλευσης διοδίων από δημόσιες αρχές για τη χρήση του ανωτέρω μέτρου και να μην χρειαστεί τα άτομα με αναπηρία να περιμένουν μέχρι το 2018.  

Αυτό κρίνεται απαραίτητο, λόγω του ότι θα συμπληρώσει τα κενά του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, τα οποία επικαλείται κατά καιρούς η πλειονότητα των ιδιωτικών εταιρειών εκμετάλλευσης των σταθμών διοδίων των αυτοκινητοδρόμων για τη μη εφαρμογή της απαλλαγής των κατόχων αναπηρικών αυτοκινήτων από τα τέλη διέλευσης διοδίων.  

Κύριε Υπουργέ,  

Αναμένουμε τον άμεσο ορισμό συνάντησης με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, όπου μέσω των εκπροσώπων μας θα μας δοθεί η ευκαιρία να παραθέσουμε πιο αναλυτικά τις απόψεις μας στο εν’ λόγω ζήτημα,  για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής λύσης.  

Posted On Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017 22:53 Γράφτηκε από τον

Ο π. Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να προβεί στην εξής δήλωση σχετικά με το θέμα των διοδίων στη περιοχή της Καβάλας, και εν γένει της Βορείου Ελλάδος:

Όπως προκύπτει και από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών κ. Τσακαλώτου Ευκλείδη και κ. Χρήστου Σπίρτζη αντίστοιχα, πρόκειται να κατασκευαστούν 2 μετωπικά (Άσπρη Άμμος, Χρυσούπολη) και 5 πλευρικά διόδια στη περιοχή της Καβάλας. Η απόφαση αυτή δημοσιεύτηκε την 18η Μαΐου 2017 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως!

Καταδεικνύεται έτσι, λοιπόν, η «άγνοια», αν όχι πολιτική «απατεωνιά», όσων επιρρίπτουν ευθύνες στη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που άσκησε τα καθήκοντα της τη περίοδο 2012-2014.

Ο π. Βουλευτής, έχοντας ερωτηθεί πρόσφατα σε ραδιοφωνική εκπομπή, είχε αναφέρει πως το όλο θέμα είναι στη διακριτική ευχέρεια των αρμοδίων Υπουργών και πως με μία σχετική ΚΥΑ θα μπορούσε να λυθεί. Δικαιώθηκε για το σχόλιο, αλλά οι ανωτέρω Υπουργοί επέλεξαν να «φορτώσουν» άλλα 7 διόδια στη περιοχή της Καβάλας, και 38 σταθμούς στη Βόρεια Ελλάδα.

Επιπλέον, έχοντας λάβει μέρος στη παράσταση διαμαρτυρίας στη περιοχή που πρόκειται να κατασκευαστούν τα διόδια, έφτασε στα χέρια του το κατωτέρω φυλλάδιο-προσπεκτ του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο μοιραζόταν από μέλη της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας και περιλάμβανε ευθείες κατηγορίες εναντίον της Νέας Δημοκρατίας και του τότε Πρωθυπουργού κ. Σαμαρά Αντωνίου! Μάλλον, οι «κύριοι» αγνοούσαν τι είχαν αποφασίσει οι Υπουργοί τους…

Σημειωτέον, ανώτατοι εκπρόσωποι της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας αρνούνταν την ύπαρξη του αντίστοιχου φυλλαδίου. Καμία κατάπληξη, έχουμε συνηθίσει…

Πρωταθλητές στη λαϊκίστικη επιρροή εκείνου του κοινού, που πρόθυμα «ακούει», αλλά μέρα με τη μέρα συρρικνώνεται!

Posted On Τετάρτη, 07 Ιουνίου 2017 17:42 Γράφτηκε από τον

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να προβάλλει ο καθένας προκειμένου να δικαιολογήσει την αντίθεσή του σε πολιτικές που επιβάλλουν νέα διόδια στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Είναι αφοπλιστικά αυτονόητο ότι σε ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται τον πολίτη, τα τέλη διοδίων πρέπει να προορίζονται αποκλειστικά για τη συντήρηση των δρόμων, επομένως για την ασφάλεια των χρηστών και των περιουσιών. Παρόμοια τέλη εισπράττονται μέσω του ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και μέσω των τελών κυκλοφορίας που διαρκώς αυξάνονται. Όλοι όμως έχουμε προσωπική εικόνα ως χρήστες ότι οι δρόμοι δεν συντηρούνται επαρκώς, αντιθέτως υπάρχουν σημεία ιδιαίτερα επικίνδυνα. Από την άλλη, τα έσοδα από τα διόδια δεν προορίζονται για τη βελτίωση του δικτύου αλλά καλύπτουν αλλότριες ανάγκες π.χ την αποπληρωμή του χρέους, ή ακόμη χειρότερο, τις επιθυμίες των υποψήφιων παραχωρησιούχων. Ειδικότερα για την περιοχή μας, δεν είναι υπερβολικός ο ισχυρισμός ότι τα πολλά και ακριβά διόδια στην Εγνατία οδηγούν την Καβάλα και γενικά την Περιφέρεια ΑΜΘ σε απομόνωση.  Αυτό που συμβαίνει όμως με την τελευταία ΚΥΑ για την τοποθέτηση νέων μετωπικών και πλευρικών διοδίων, σχεδόν σε κάθε είσοδο και έξοδο της Εγνατίας ξεπερνά κάθε όριο λογικής, κάθε όριο φαντασίας.

Εύστοχα υποστηρίζουν οι γνωρίζοντες ότι η Εγνατία δεν θα είναι πλέον ο οδικός αναπτυξιακός άξονας που φέρνει λαούς και τοπικές κοινωνίες πιο κοντά αλλά ένα σύμπλεγμα διοδίων με ενδιάμεσα τμήματα οδικού άξονα.  Κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ επισπεύδουν την κατασκευή νέων διοδίων προκειμένου το προϊόν να γίνει ελκυστικότερο στους υποψήφιους παραχωρησιούχους, που δεν είναι λίγοι.

Ο Stephen Ηawking θα αισθάνεται βαθειά ικανοποίηση βλέποντας να επιβεβαιώνονται οι θεωρίες του περί κοσμικών σηράγγων.

Με λίγη δόση φαντασίας, τα αμέτρητα μετωπικά και πλευρικά διόδια θα μετατρέψουν την Εγνατία Οδό σε μια ιδιότυπη χωροχρονική κοσμική σήραγγα. Οχήματα και οδηγοί, όσοι κάνουν το λάθος να εισέλθουν σ’ αυτήν, θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι πεπερασμένης απόστασης που ίσως τους οδηγήσει σε έναν προορισμό που θα μπορούσε να είναι έτη φωτός μακριά μέσω του συμβατικού χώρου.  Και ποιος ξέρει ακόμη, ίσως καταφέρουν να επιστρέψουν πριν από τη στιγμή που ξεκίνησαν.

Είναι αλήθεια πως τα χρονικά περιθώρια για μια αποτελεσματική αντίδραση είναι περιορισμένα. Ο αγώνας των φορέων και των τοπικών κοινωνιών πρέπει ασφαλώς να είναι πολιτικός με την έννοια της άσκησης πίεσης προς την κεντρική εξουσία, κινηματικός με την έννοια της μαζικής αντίδρασης αλλά και νομικός με την άσκηση των ενδεδειγμένων ένδικων μέσων. Παρακάμπτοντας χάριν οικονομίας όσα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί, καταθέτω μια νέα παράμετρο που κατά την άποψή μου καθιστά την τοποθέτηση διοδίων, ειδικά στο τμήμα της παράκαμψης της Καβάλας από τον Άγιο Σίλα μέχρι την Άσπρη Άμμο, απαγορευτική:

Το τμήμα της παράκαμψης Καβάλας είναι το πλέον επικίνδυνο τμήμα της Εγνατίας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο. Το ομολογούν μελετητές της Εγνατίας, το γνωρίζει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, το γνωρίζει το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού, το γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με την οδική ασφάλεια, το μαρτυρεί το ανώτατο όριο ταχύτητας των 70 Km/h, το επιβεβαιώνουν τα ατυχήματα που έχουν συμβεί μέχρι τώρα.  Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, στα πλαίσια των πρόσφατων συζητήσεων για τον Ε61 οι μελετητές ενημέρωσαν για τις προσπάθειες αναζήτησης βελτιωτικών λύσεων που αφορούν την παράκαμψη, που όμως δεν τελεσφόρησαν. Επομένως, πριν η πολιτεία σκεφτεί να τοποθετήσει νέα διόδια, οφείλει να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να αρθεί η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου δρόμου, προς χάριν της ασφάλειας των πολιτών που έτσι κι αλλιώς πρέπει να έχει προτεραιότητα. Είναι αδιανόητο, οι πολίτες που συνέβαλαν μέσω της φορολογίας στην κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, να καλούνται σε πρόσθετη επιβάρυνση με διόδια για ένα δίκτυο που δεν παρέχει ασφάλεια.

Παράλληλα λοιπόν με όσα έχουν αποφασιστεί, πρέπει άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές και νομικές ενέργειες προβάλλοντας το θέμα της επικινδυνότητας, ως απάντηση στην πρόκληση για την κατασκευή νέων διοδίων.

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ακόμη ότι είμαστε μια Επαρχία, μια Περιφέρεια της Ευρώπης, συνεπώς η ασφάλεια του συγκεκριμένου τμήματος αφορά όλους τους Ευρωπαίους πολίτες-χρήστες και επομένως μπορούμε να απευθυνθούμε και στα αρμόδια κοινοτικά όργανα. 

Το θέμα της επικινδυνότητας μπορεί να αποτελέσει την κερκόπορτα που θα οδηγήσει στην ακύρωση της κατασκευής των  διοδίων τουλάχιστον της παράκαμψης της Καβάλας, αίτημα που ορθώς είναι στην προτεραιότητα των φορέων. Όσο για τους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων που σχετίζονται επίσης με τις δεσμεύσεις λόγω των μνημονίων, η απάντηση συνοδεύεται με πολλά ερωτηματικά. Καλή επιτυχία στους αγώνες που άργησαν να έρθουν.  

Καβάλα, 05 Ιουνίου 2017

Λάζαρος Βασιλειάδης

Επίκ. Καθηγητής Δ.Π.Θ.

Πρώην πρόεδρος ΤΕΕ ΑΜ

Posted On Δευτέρα, 05 Ιουνίου 2017 12:54 Γράφτηκε από τον

Την ώρα που το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας αποφάσιζε στις 26 Μαΐου την έκδοση ψηφίσματος και την έναρξη κινητοποιήσεων για τα διόδια στην παράκαμψη Αγ. Σίλα της Εγνατίας οδού, Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΑΓΝΟΟΥΣΕ ΤΗ ΝΕΑ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ που είχε υπογραφεί στις 18 Μαΐου, με την οποία προγραμματίζονται τα νέα διόδια (μετωπικά και πλευρικά) για τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2017. Δεν θα ρωτήσουμε τη Δήμαρχο Καβάλας αν επικοινώνησε με την Εγνατία οδό ή με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πριν συγκληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο, γιατί είναι προφανές ότι δεν το έκανε. Είναι ωστόσο ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΡΕΥΝΑ, ώστε να γνωρίζει όλα τα δεδομένα.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση επιβεβαιώνει ότι ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ και ότι Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ.

Δεν κρύβουμε τον προβληματισμό μας ότι οι προβλέψεις της Κοινής Υπουργικής Απόφασης είναι δεσμευτικές. ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΣΣΩΜΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ενάντια στα άδικα διόδια και οφείλουμε ως Δήμος Καβάλας ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ “ΟΠΛΟ” ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ.

Σε προηγούμενη τοποθέτησή μας, θέσαμε το θέμα των τιμών των διοδίων, επειδή Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΘΑ ΠΡΟΕΛΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΠΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ κατά μήκος της Εγνατίας. Συνεπώς, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΗΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ και οφείλουμε να το εξετάσουμε.

Τα νέα δεδομένα και οι αποφάσεις για τη χωροθέτηση και την κατασκευή των διοδίων παρουσιάζονται μπροστά μας ως τετελεσμένο γεγονός. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΣΕΙ ΕΚΤΑΚΤΩΣ ΝΕΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, για να εξετάσουμε ως τοπική κοινωνία τη στρατηγική μας.

ΥΣ: ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΑΝ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΣΩΣΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΟΙ “ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΕΣ” ΜΕΓΑΛΟΣΤΟΜΙΕΣ που “έπιασαν” τελευταία ορισμένους στο Δημοτικό Συμβούλιο ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΑΛΛΑΞΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ. Οι “επαναστατικές” τους διακηρύξεις δεν πρόκειται να “ξεπλύνουν” την αδράνεια, την αδιαφορία και την αναποτελεσματικότητά τους, που ΜΑΣ ΕΦΕΡΑΝ ΩΣ ΕΔΩ.

Posted On Πέμπτη, 01 Ιουνίου 2017 19:09 Γράφτηκε από τον

Σε απάντηση για την ανακοίνωση που εξέδωσε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος σχετικά με τις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το διαγωνισμό για τους αεροψεκασμούς απεστάλη από τον υπεύθυνο της εταιρείας Air Δημήτριο Πρέντζα (ο οποίος και ξεκίνησε τις εν λόγω καταγγελίες) η παρακάτω ανακοίνωση:

Καλωσορίζω την απάντηση του Κου Περιφερειάρχα στο Δελτίο Τύπου το οποίο δημοσίευσα σε Μέσα Ενημέρωσης της ΑΜΘ. Και μόνη η απάντηση καταδεικνύει το γεγονός ότι η τοποθέτηση μου ενόχλησε και χάλασε την εικόνα αναφορικά με το ερώτημα αν ήταν όντως άψογη η εκτέλεση διαγωνισμού.

Η αμφισβήτηση της αξιοπιστίας και της φερεγγυότητας μας ως επιχείρηση είναι τουλάχιστον άκομψη και ατεκμηρίωτη, οι δε οι σχετικοί ισχυρισμοί αβάσιμοι, καθώς η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 6 χρόνια που συμμετέχω στους Διαγωνισμούς της περιφέρειας με πλήθος επιστολές στους προκατόχους σας, αλλά και με έγγραφες καταγγελίες μου διεκδικούσα ίση μεταχείριση και διαμαρτυρόμουν συνεχώς για τις διαδικασίες που ακολουθούνταν. Αν ανατρέξετε κύριε Περιφερειάρχα στα αρχείο των υπηρεσιών σας, και συμβουλευτείτε τους υπηρεσιακούς παράγοντες που γνωρίζουν για τους προηγούμενους διαγωνισμούς, θα μπορέσετε να αντιληφθείτε την σοβαρότητα των καταγγελιών μου.

Αναφορικά με όλα όσα περιέχονται στην απάντηση σας, έχω να σας γνωρίσω τα εξής: 1. Επικαλείστε και δημοσιεύετε τους προϋπολογισμούς και τις εκπτώσεις, όμως αποκρύπτετε την απάντηση στο ερώτημα γιατί οι εκπτώσεις από το 2016 και μετά μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 13%. 2. Δεν δικαιολογείτε γιατί η αναλογία στρεμμάτων που ψεκάζονται για προνυμφοκτονία έναντι αυτών της ακμαιοκτονίας ανετράπη αυτή την φορά δραματικά εις βάρος της προνυμφοκτονίας. Όπως γνωρίζετε, το κοστολόγιο της προνυμφοκτονίας είναι πολλαπλάσιο  της ακμαιοκτονίας και η ακμαιοκτονία είναι πολύ συμφέρουσα για οποιοδήποτε υποψήφιο ανάδοχο. Ποιος ο λόγος λοιπόν της απαίτησης για μεγαλύτερη έκταση ακμαιοκτονίας; Το «παιχνίδι» προνυμφοκτονίας και ακμαιοκτονίας δεν υπήρχε στις προηγούμενες διακηρύξεις, γιατί τώρα; Με ποια κριτήρια αποζημιώνεται ο ανάδοχος στρεμματικά με την ίδια τιμή στο έργο, ακμαιοκτονίας και προνυμφοκτονιας; Οι οδηγίες  του υπουργείου όσον αφορά την ακμαιοκτονία ειναι σαφείς και για την εκτέλεση της, προαπαιτούμενο είναι η ύπαρξη κρούσματος Ελονοσίας. Στην περιφέρεια δεν υπήρξε τέτοιο κρούσμα, οπότε κακώς ψεκάζετε για ακμαιοκτονια!  3.Λάβατε μέτρα ελέγχου καλής εκτελεσεως του έργου και πώς θα πιστοποιηθεί η σωστή εκτέλεση; 4.Δηλαδή πώς δικαιολογείτε ότι από τον φετινό διαγωνισμό το Ελληνικό Δημόσιο, η Περιφέρεια σας δηλαδή, έχασε περίπου 427.000€ που θα τα είχε κερδίσει αν με τον τρόπο που διατυπώθηκε η διακήρυξη επέτρεπε και σε άλλους να λάβουν μέρος και να μην αισθάνεται ο ένας και μοναδικός υποψήφιος, ασφαλής για να υποχρεωθεί να προσφέρει έκπτωση μεγαλύτερη του 2%. Αρα δεν υπάρχει ανάγκη διαγωνισμού, διότι με τους προδιατυπωμένους όρους σας, το ποσό που προσφέρετε ως αμοιβή του έργου, έχει υπολογιστεί από εσάς, ώστε να μην επιτρέπει εκπτώσεις, καθώς με βάση την στρεμματική απόδοση, και μια ελάχιστη έκπτωση είναι απολύτως συμφέρον για το δημόσιο, και ο διαγωνισμός είναι για τα μάτια του κόσμου! Ωραία προσέγγιση στα αλήθεια! Εκτιμώ ότι ο Επίτροπος δεν θα συμφωνήσει μαζί σας. 5.Ισχυρίζεστε δηλαδή ότι δεν έχει καμία σημασία που ο Έλληνας φορολογούμενος απώλεσε σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ τουλάχιστον από την μειωμένη έκπτωση γιατί με βάση την στρεμματική τιμή ακόμη και η μειωμένη έκπτωση του συν πλήν 2%, αρκούσε για να καταστεί συμφέρον το έργο. Ο ισχυρισμός αυτός αν δεν είναι αστείος, ούτε τουλάχιστον αυταπόδεικτα βλαβερός για την περιφέρεια. 6. "Συμπτωματικά" το έργο της ΑΜΘ άρχισε να εκτελείται με 1 ελικόπτερο, μετά αυξήθηκε στα δυο ελικόπτερα και φτάσαμε στα 4. Ενημερωτικά σας λέω ότι ταυτόχρονα κατά το παρελθόν εκτελούσα με επιτυχία τα έργα στους Νομούς ΣΕΡΡΩΝ , ΚΑΒΑΛΑΣ, ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΞΑΝΘΗΣ με δυο ελικόπτερα.

Η αλήθεια είναι ότι η επιχείρηση μου αποκλείστηκε παράνομα από την συνέχεια του διαγωνισμού και στερήθηκε του δικαιώματος να συμμετάσχει με το άνοιγμα της προσφοράς της στο τελικό στάδιο, παρά το γεγονός ότι οι όποιες διατυπωθείσες «ελλείψεις» που εντόπισε η Επιτροπή, δεν συνιστούσαν λόγο αποκλεισμού της, καθώς δεν υπήρχε τέτοιος όρος στην διακήρυξη. Η προσφορά μου είναι ακόμη στα χέρια σας, πως όμως θα δικαιολογούσατε την ανάθεση σε κάποιον υποψήφιο ανάδοχο Η αλήθεια είναι με άπλα λόγια ότι η επιχείρηση μου για να θεωρείται ικανή να εκτελέσει το έργο έπρεπε να έχει την εμπειρία των 3 τελευταίων ετών που μόνο ο νυν ανάδοχος του έργου είχε αποκτήσει χάρη στην από μέρους σας ανάθεση σε αυτόν του έργου της προηγούμενης τριετίας. Ετσι μόνο αυτός πανελλαδικά δικαιούται να λάβει μέρος στο διαγωνισμό και να υποβάλλει προσφορά. Αν αυτό δεν είναι φωτογραφική διάταξη τότε ποια είναι;

Όσο για την τεχνική επάρκεια απλώς αναφέρω ότι σε άλλη Περιφέρεια που η διακήρυξη δεν περιελάμβανε τέτοιου είδους φωτογραφικές διατάξεις σε εμπειρία και εξοπλισμό, η επιχείρηση μου πέτυχε συνολική βαθμολογία καλύτερη από αυτήν του νυν τελικού αναδόχου του έργου σας. Φαίνεται ότι τα κριτήρια σας βολεύουν συμπτωματικά μόνο τον νυν ανάδοχο.

Ρώτησα τους εμπλεκόμενους, πού αποκτάται αυτή η εμπειρία, καθότι πριν από 2 μήνες η Νομοθεσία, Ν. 347/82, περί ιδρύσεως και λειτουργίας εταιρειών γεωργικών εφαρμογών δεν έκανε κανένα διαχωρισμό. Είναι αλήθεια, ότι το μονοπωλιακό καθεστώς το οποίο "εγκαταστήσατε" εσείς και οι προκάτοχοι σας είναι αποτέλεσμα μεταστάσεως" από άλλες Περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος;

Είναι αλήθεια ότι με τα ίδια καμώματα σε γειτονική Περιφέρεια, ο ανάδοχος εκτελεί το έργο τα τελευταία 20 χρόνια;

Αντιλαμβάνομαι την αγωνία των συντακτών της απάντησης σας. Για την δε αναφορά σας ότι ζητήσατε τα στοιχεία να αποσταλούν άμεσα στον αρμόδιο εισαγγελέα, επιθυμώ να σας γνωρίσω ότι αυτά και άλλα περισσότερα περιλαμβάνονται στην υποβληθείσα μήνυση μου στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κομοτηνής. Σας πρόλαβα και να είστε σίγουρος ότι δεν θα παραλείψω τίποτε ώστε να καταδείξω πως ο διαγωνισμός ήταν διαβλητός και για αυτό κινήθηκα με όσα μέσα διαθέτω για να βρώ το δίκιο μου.

            Οι όποιες αναφορές και απόπειρες συσχετισμού των δικών μου ενεργειών με την αντιπολίτευση σας, με αφήνουν αδιάφορο. Η πολιτική αντιπαράθεση δεν με αφορά, και είναι άδικο να συσχετίζονται οι απολύτως δικαιολογημένες τοποθετήσεις της μειοψηφίας των οργάνων της Περιφέρειας, με μένα. Εγώ δεν είμαι αντιπολίτευση σας και δεν αντιπαρατίθεμαι μαζί σας με όρους πολιτικούς.

 Ζητώ να διερευνηθεί αν με ενέργειες δικών σας υπηρεσιακών παραγόντων ζημίωσε το Δημόσιο και αν οι ενέργειες αυτές έγιναν με δόλο για να ευνοηθεί τρίτος και να ζημιωθώ εγώ. Και αυτά δεν είναι δουλειά των δημοσιογράφων, αλλά του Εισαγγελέα και του Επιτρόπου, κανενός άλλου.

Posted On Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017 15:20 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 21



Banner Istoria Festival

ELEYTHERIA POSTER 2

18815348 1305682029501072 1936175306165357754 O

Airseashow2017

Lighthouse 2017

Bloque

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Kreka


Odeio

Vitrokosmos

Card Dj Curves 1

Dhmh

Lemonidis

Kokoriko

Ape Mpe

Hellasnet

1174612 371849632918150 1744395463 N

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας