Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

Ολοκληρώθηκαν, το απόγευμα του Σαββάτου, οι εργασίες της 3ης Θρακο-Μακεδονικής έκθεσης Synergia 2017 -η οποία ξεκίνησε το απόγευμα της Παρασκευής στο εκθεσιακό κέντρο της Νέας Καρβάλης "Απόστολος Μαρδύρης"- και οι άνω των 100 εκθετών που έδωσαν το παρόν ξεκίνησαν ήδη τον απολογισμό της παρουσίας τους.

Ήταν χρήσιμη η έκθεση;

Δε χωράει αμφιβολία ότι η χρησιμότητα της έκθεσης για την προώθηση των τοπικών προϊόντων και της τοπικής γαστρονομίας είναι μεγάλη. Τα μηνύματα που λαμβάνονται καθημερινά από τους επιχειρηματίες που ασχολούνται με τον αγροτοδιατροφικό τομέα -τόσο από τους τουρίστες, όσο και από τους ίδιους τους ντόπιους κατοίκους που ζητούν μια επιστροφή στις διατροφικές τους ρίζες, παρά τις δυσκολίες που γεννά η οικονομική κρίση και η έλλειψη χρόνου και πόρων- είναι πάρα πολλά για να αγνοηθούν, και αυτό δείχνουν να το έχουν αντιληφθεί τόσο όσοι απασχολούνται στη μεταποίηση και την παρασκευή φαγητών όσο και οι ίδιοι οι αγρότες -οι παραγωγοί, δηλαδή, της πρωτογενούς ύλης.

Και αυτό είναι κάτι που δε χρειάστηκε να το αντιληφθούμε τώρα αλλά το παρατηρούμε συχνά τα τελευταία χρόνια, μέσα από τα ρεπορτάζ μας και τις επαφές μας με τους προαναφερθέντες -το αντιλαμβανόμαστε ακόμα πιο έντονα, βέβαια, τους τελευταίους μήνες ένεκα της συμμετοχής μας στην Επιστημονική Ομάδα "Οψόμεθα εις Φιλίππους" και της επαφής της με την αγροτοδιατροφική παραγωγή της ευρύτερης περιοχής των Τεναγών.

Συνεπώς μόνο και μόνο η συνύπαρξη στον ίδιο χώρο παραγωγών, σεφ και επιχειρηματιών που ασχολούνται με τη μεταποίηση προϊόντων -ή την παρασκευή φαγητών- ήταν αρκετή για να μπορέσουν οι εκθέτες να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και -γιατί όχι- να κλείσουν και συνεργασίες για το μέλλον. Το ζήτημα, βέβαια, είναι -όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Άγγελος Τσατσούλης, ασχολούμενος και αυτός επί πολλά χρόνια με τη μεταποίηση τροφίμων- να το πιστέψουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, να βγουν από το "καβούκι" τους και να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στην αγορά, είτε εγχώρια είτε του εξωτερικού. 

Το ζήτημα, όμως, είναι να το αντιληφθεί και η ίδια η κεντρική εξουσία, η οποία μέχρι τώρα φροντίζει με ιδιαίτερη γενναιοδωρία και ζήλο να "τιμωρεί" την επιχειρηματικότητα και να αναγκάζει όσους ασχολούνται με αυτήν (ασχέτως τομέα, ανάλογη άλλωστε είναι η κατάσταση και σε άλλους επιχειρηματικούς κλάδους) είτε να "βάζουν" ως συμμέτοχό τους το κράτος -μέσα από την εξαιρετικά υψηλή φορολόγηση- είτε ακόμα και να ψάχνουν μια θέση στο "τρένο της μεγάλης φυγής" προς το εξωτερικό. Ήδη την Παρασκευή ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου παραδέχτηκε ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο κρασί ήταν μια λάθος απόφαση της κυβέρνησης και τόνισε ότι εντός του έτους θα καταργηθεί -αν και εκτιμούμε πως δε θα έπρεπε να είχε θεσμοθετηθεί καν, όπως πολλοί άλλοι φόροι.

Το ζήτημα, επίσης, είναι να το αντιληφθεί και η ίδια η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, η οποία δείχνει να έχει όλη την καλή διάθεση για να βοηθήσει τους παραγωγούς και τους επιχειρηματίες να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Η ανακοίνωση του περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου για τη δημιουργία μιας σύμπραξης που  θα έχει τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας με στόχο την ομαδοποίηση και την προώθηση των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές εντός και εκτός Ελλάδας είναι μια θετική κίνηση, αλλά από μόνη της αρκεί;

Έμειναν ικανοποιημένοι οι εκθέτες;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, δυστυχώς, δεν θα λέγαμε ότι μας ευχαρίστησε ιδιαίτερα. Το βασικότερο πρόβλημα που καταγράφτηκε από τους εκθέτες με τους οποίους μιλήσαμε ήταν αυτό της λιγοστής προσέλευσης κόσμου, καθώς:

- τόσο το απόγευμα της Παρασκευής όσο και το πρωί του Σαββάτου οι απλοί επισκέπτες αλλά και οι επιχειρηματίες με τους οποίους θα μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν οι εκθέτες παρουσιάζοντας τα εκθέματά τους ήταν ελάχιστοι λόγω της ανοιχτής αγοράς (αυτό φάνηκε ιδιαίτερα και στις ομιλίες των ημερίδων που έλαβαν χώρα στο περιθώριο της έκθεσης)

- το απόγευμα του Σαββάτου η κατάσταση βελτιώθηκε ελαφρά αλλά σε καμία περίπτωση δεν έφτασε στα επιθυμητά από τους εκθέτες επίπεδα

Για να είμαστε, βέβαια, ειλικρινείς περιμέναμε ως ένα βαθμό την εικόνα αυτή, δεδομένου ότι όποτε γίνονται εκθέσεις -είτε στο "Απόστολος Μαρδύρης" είτε οπουδήποτε αλλού- η προσέλευση κόσμου στις εργάσιμες ημέρες και ώρες είναι πολύ χαμηλότερη του προσδοκόμενου. Εκτιμούμε ότι αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζουν οι διοργανωτές της Synergia 2017, οι οποίοι έχουν παραστεί στο παρελθόν σε πλείστες εκθέσεις -τρανό παράδειγμα η Kavala Expo- και είμαστε βέβαιοι πως και οι ίδιοι τους είναι μάρτυρες αντίστοιχων καταστάσεων.

Συνεπώς, το γιατί αποφασίστηκε να διοργανωθεί η Synergia Παρασκευή και Σάββατο είναι κάτι που θα πρέπει να το απαντήσουν οι ίδιοι οι διοργανωτές -δηλ. η περιφέρεια ΑΜΘ.

Πολλοί, μάλιστα, ήταν οι εκθέτες που παρατήρησαν ότι η έκθεση θα έπρεπε να διαρκέσει περισσότερο -τουλάχιστον ως και την Κυριακή- αλλά και ότι η ημερομηνία διεξαγωγής της θα πρέπει τα επόμενα χρόνια να μετατοπιστεί μερικούς μήνες νωρίτερα, ώστε να μπορούν όσοι επιχειρηματίες ασχολούνται με κλάδους όπως η μαγειρική -π.χ. σεφ και εστιάτορες- και ο τουρισμός -π.χ. ξενοδόχοι και υπεύθυνοι εστιατορίων ξενοδοχείων- να έχουν το χρόνο να γνωρίσουν και να εντάξουν στις προσφερόμενες υπηρεσίες τους γεύματα που βασίζονται σε τοπικά προϊόντα -ή ακόμα και τα ίδια τα τοπικά προϊόντα. Βέβαια, το κατά πόσο τεχνικά εφικτό είναι κάτι τέτοιο θα πρέπει -επίσης- να το απαντήσουν οι ίδιοι οι διοργανωτές, αλλά εκτιμούμε πως η παράμετρος αυτή θα μπορούσε να εξεταστεί στο μέλλον.

Αυτό, πάντως, που τονίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκθετών ήταν το γεγονός ότι η προβολή και η διαφήμιση της έκθεσης κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς αρκετοί επιχειρηματίες έμαθαν για τη Synergia...μόλις μέσα στην εβδομάδα (θετική ήταν, πάντως, η κίνηση των παραγόντων του Επιμελητηρίου Καβάλας να μοιράσει στους εκθέτες προσκλήσεις ενδιαφέροντος για την Kavala Expo)! Αυτό, επίσης, ισχύει και για πολλούς απλούς επισκέπτες που ίσως να ήθελαν να μεταβούν στο "Απόστολος Μαρδύρης" αλλά δεν το έκαναν διότι...δε γνώριζαν ότι θα διεξαγόταν η έκθεση.

Βέβαια ο συνήγορος του διαβόλου θα βγει σε αυτό το σημείο και θα πει ότι "Με τόσα ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια ΑΜΘ, και τα οποία συχνά πυκνά έγραφαν άρθρα για την επερχόμενη έκθεση, ο ισχυρισμός περί μη έγκαιρης πληροφόρησης των δυνητικών εκθετών φαντάζει κάπως έωλος". Ναι, ίσως να είχε δίκιο αν το έλεγε. Αλλά (για να αναφέρουμε και ένα παράδειγμα) σε μια εποχή που η μεγάλη πλειοψηφία των υποψήφιων επισκεπτών έχει πρόσβαση στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram), το γεγονός ότι όλο το διάστημα πριν την έκθεση δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, καμία προώθηση μέσω αυτών καταγράφεται στα αρνητικά της έκθεσης.

Ορισμένοι εκθέτες, τέλος, παρατήρησαν και την έλλειψη χώρων για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους -όπως κουζίνες και λάντζες για το πλύσιμο πιάτων- αλλά αυτό αφορά περισσότερο τον ιδιοκτήτη του εκθεσιακού κέντρου, δηλ. το Επιμελητήριο Καβάλας, και όχι απαραίτητα τους διοργανωτές της έκθεσης (αν και θα μπορούσαν να είχαν μεριμνήσει και για την κάλυψη αυτών των αναγκών)

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτά τα "παράπονα" και αυτές οι "ελλείψεις" δεν αποτυπώθηκαν με στόχο να κατακρίνουμε τους διοργανωτές της Synergia αλλά για να δώσουμε το έναυσμα για διόρθωση αυτών των παραλείψεων και για βελτίωση της οργάνωσης. η Synergia είναι, αναμφισβήτητα, ένας καινούριος (αυτή ήταν μόλις η 3η χρονιά διεξαγωγής της) αλλά πολλά υποσχόμενος θεσμός, και πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα γίνει πραγματικά ακόμα καλύτερη και πιο αποδοτική για τους εκθέτες.

Posted On Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017 00:52 Γράφτηκε από τον

Για άλλη μια φορά, συζητάμε ένα θέμα που έρχεται ως εκκρεμότητα από το παρελθόν…

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 6686 που δημοσιεύθηκε στις 17 Νοεμβρίου 2014 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3086), είχε αποφασιστεί από τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων η χωροθέτηση σταθμού διοδίων πάνω στην παράκαμψη Καβάλας της Εγνατίας οδού. Συνεπώς, Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟΥ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΜΗΜΑ (Α/Κ Αγ. Σίλα – Α/Κ Άσπρα Χώματα) ΥΠΗΡΧΕ ΑΠΟ ΤΟ 2014…

Στην υπόθεση αυτή υπάρχουν 2 διαφορετικά ζητήματα:

Το ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ των διοδίων, το οποίο πρέπει να είναι φθηνό, δίκαιο και αναλογικό με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο καθένας στον αυτοκινητόδρομο και να μην επιβαρύνει με παράλογο τρόπο πολίτες και επιχειρήσεις.
Το κατά πόσο ο νέος σταθμός της παράκαμψης θα επηρεάσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα μέσα στην πόλη της Καβάλας και την οδική σύνδεση ανάμεσα στο ανατολικό και το δυτικό τμήμα της (π.χ. για κάποιον που μεταβαίνει από την Ν.Καρβάλη στο Νοσοκομείο ή το Παληό).

Για το γενικότερο κόστος που πληρώνουμε σε διόδια, και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥ θα μπει νέος σταθμός διοδίων, οφείλουμε να διαμαρτυρηθούμε μαζί με όλους τους άλλους θιγόμενους κατά μήκος της Εγνατίας οδού, γιατί είναι πιο δύσκολο να κάνουν κάποια εξαίρεση μόνο για εμάς. Δεν είναι δυνατόν πολίτες και επιχειρήσεις να επιβαρύνονται με δυσβάσταχτα κόστη για απλές μετακινήσεις.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ανά χιλιόμετρο για τους κατοίκους της Αν. Μακεδονίας (ως ακριτική περιοχή με μεγάλες εσωτερικές αποστάσεις) ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΔΙΕΛΕΥΣΕΙΣ ημερησίως ανά κόμβο.

Για το δεύτερο θέμα που αφορά στο πολύπαθο κυκλοφοριακό της πόλης, Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ!!!

Το ότι βολευτήκαμε να χρησιμοποιούμε σαν “περιαστικό” δρόμο ένα τμήμα “διευρωπαϊκού” οδικού άξονα (την παράκαμψη της Εγνατίας) έδωσε την ευκαιρία σε ορισμένους να “ξεχάσουν” και να αγνοήσουν την αναγκαιότητα της Περιμετρικής.

ΚΑΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΝΟΗΣΑΝ ΕΠΙΔΕΙΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ (έργο το οποίο εμείς υποστηρίζουμε συνεχώς και αδιαλείπτως), και τώρα το παίζουν (έστω και καθυστερημένα) “ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ”.

Οι πολίτες έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν, να διαμαρτύρονται και να αντιτίθενται στη χωροθέτηση του σταθμού διοδίων στην παράκαμψη.

Εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζί τους για να βρεθούν οι καταλληλότερες λύσεις και ρυθμίσεις για φθηνά και ανταποδοτικά διόδια, αλλά και για το κυκλοφοριακό της πόλης.

ΥΣ: Είναι η πολλοστή φορά που η Δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα και τα στελέχη της διοίκησης “πιάνονται στον ύπνο” για θέμα που είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό (όπως και για την Ακτή Καλαμίτσας, το κάτω Νοσοκομείο, το στρατόπεδο Ασημακόπουλου κ.ά.).

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΣΤΗ ΦΟΡΑ ΟΤΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ…

Posted On Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017 17:22 Γράφτηκε από τον

Πέρασαν 20 μέρες από τη στιγμή που η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης έκανε δεκτή την προσφυγή των απολυμένων στην ELFE ΑΒΕΕ (πρώην ΒΦΛ) και ανακάλεσε την απόφαση της διεύθυνσης ανάπτυξης της ΠΕ Καβάλας για την έγκριση (για την ακρίβεια, τροποποίηση) της άδειας λειτουργίας, λόγω αλλαγής φορέα, της "Λιπάσματα Νέας Καρβάλης Α.Ε." (της μίας από τις τρεις εργολαβικές εταιρείες που διαχειρίζονται το εργοστάσιο της ΒΦΛ).

Από εκείνη την ημέρα κι άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις για τη βιομηχανία -εκπλήξεις οι οποίες αποδεικνύουν τόσο την επιθυμία κάποιων “επενδυτών” να πατήσουν στην κυριολεξία επί πτωμάτων προκειμένου να κάνουν, απλά και μόνο, τη “δουλειά” τους όσο και την ανεπάρκεια και την ανικανότητα της πολιτείας και της κοινωνίας να προστατέψει τόσο το νόμο όσο -κυρίως- τον ίδιο της τον εαυτό:

α) η αποκάλυψη (μετά την καταγγελία λιμενεργατών) πως, μετά την παραχώρηση της άδειας λειτουργίας του εργοστασίου, των εγκαταστάσεών του και του προσωπικού του, από την ELFE στις 3 εργολαβικές εταιρείες (ΕΛΛΑΓΡΟΛΙΠ, CENTROFARO, PFIC) και την ουσιαστική αποχώρησή της από το εργοστάσιο, απώλεσε την άδεια λειτουργίας του το -ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία της- λιμάνι της βιομηχανίας

Το πλέον αστείο της υπόθεσης με την ανυπαρξία άδειας για το λιμάνι είναι ότι...η παραχώρηση της άδειας της ELFE έγινε στα τέλη του 2015, και από τότε μέχρι και σήμερα (σχεδόν 1,5 χρόνο τώρα) το λιμάνι στερείται αδείας!  Με λίγα λόγια, εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο καράβια πήγαιναν και έρχονταν στο λιμάνι της βιομηχανίας, χωρίς αυτό -όπως καταγγέλλουν οι λιμενεργάτες του νομού Καβάλας- να διαθέτει τη σχετική άδεια!

Αλήθεια, το Λιμεναρχείο τι έχει να πει για όλα αυτά;

β) Η “Λιπάσματα Νέας Καρβάλης Α.Ε.” έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την αναίρεση της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Δικαίωμά της αναφαίρετο, εφόσον οι υπεύθυνοί της θεωρούν ότι έχουν αδικηθεί.

Μέχρι να αποφασίσει, όμως, το Συμβούλιο της Επικρατείας -θετικά ή αρνητικά- ισχύει η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με την οποία οι μονάδες που διαχειρίζεται η εν λόγω επιχείρηση (όχι όλο το εργοστάσιο) εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς άδεια. Και όπως προβλέπει ο νόμος, αν μια επιχείρηση λειτουργεί χωρίς άδεια πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί! Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ενεργήσει ο αρμόδιος φορέας, δηλ. η αντιπεριφέρεια Καβάλας!

Αν, μάλιστα, συμβεί κάτι κακό (που όλοι μας απευχόμαστε) τότε οι συνέπειες από το γεγονός ότι οι εν λόγω μονάδες λειτουργούν χωρίς άδεια θα είναι κάτι παραπάνω από κατακλυσμιαίες.

Και όμως, μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία τέτοια ενέργεια!

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τους λόγους για τους οποίους δεν έχει γίνει καμία τέτοια ενέργεια -μπορούμε μόνο να εικάσουμε-, ωστόσο το γεγονός ότι ο ΓΓ του υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση ότι θα κινηθεί το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για να ελέγξει τυχόν παρατυπίες δεν μπορεί να παραμείνει ασχολίαστο.

γ) Όπως δεν μπορεί να παραμείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι, πέραν της αντιπεριφέρειας Καβάλας, μια ολόκληρη κοινωνία εμφανίζεται αδιάφορη και απαθής μπροστά στο γεγονός ότι ένα από τα βασικότερα τμήματα για τη λειτουργία ενός εργοστάσιου παραγωγής λιπάσματος (οι μονάδες αμμωνίας και θειικού οξέος -φανταζόμαστε πως γνωρίζετε για τι είδους χημικές ουσίες μιλάμε) λειτουργεί εδώ και 20 μέρες χωρίς άδεια! Αν αυτό, ως εικόνα της τοπικής κοινωνίας, μας τιμά τότε πάμε πάσο…

Υ.Γ.: Διαβάσαμε στον τοπικό τύπο ότι κυκλοφορούν σενάρια περί παραχώρησης της ΒΦΛ στον Ιβάν Σαββίδη. Αυτό είναι, για να καταλάβουμε, το σχέδιο της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα στο εργοστάσιο;

Posted On Τρίτη, 23 Μαΐου 2017 19:59 Γράφτηκε από τον

Από τη δημοτική παράταξη "Καβάλα-Φίλιπποι: Ανοιχτή Πόλη" εξεδόθη η παρακάτω ανακοίνωση:

Δύο διατάξεις προβλέπουν σχετικά. Είναι το άρθ. 82 § 1 του Ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και το άρθ. 52 § 1 του Ν. 2696/1999 (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας). Οι διατάξεις αυτές αναθέτουν σε δύο δημόσιους φορείς την ευθύνη για τη λήψη μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας, στην Τροχαία και στους Δήμους.

Η  κατ' αρχήν αρμοδιότητα ανήκει στους Δήμους.

Όμως για ορισμένους «ειδικούς» δρόμους η αρμοδιότητα ανήκει στην Τροχαία. Μεταξύ αυτών των «ειδικών» δρόμων περιλαμβάνονται «οι αυτοκινητόδρομοι, οι οδοί ταχείας κυκλοφορίας και το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας».

Άραγε ο δρόμος που οδηγεί στο Παλιό είναι  αυτοκινητόδρομος; Μήπως είναι οδός ταχείας κυκλοφορίας; Προφανώς όχι. Μήπως όμως ανήκει στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας;

Η απάντηση έρχεται από το μακρινό 1956.

Σύμφωνα λοιπόν με το από 6.2.1956 Βασιλικό Διάταγμα «περί καθορισμού των επαρχιακών οδών του Νομού Καβάλας κατά τα διατάξεις του Νόμου 3155/1955 ...» (ΦΕΚ Α', 47) μεταξύ άλλων καθορίστηκε ως επαρχιακή οδός και εκείνη που συνδέει  την Καβάλα με τον Λιμένα Ελευθερών και την Αμφίπολη «δια Παληού, Ν. Ηρακλείου, Νέας Περάμου, Ελαιοχωρίου κλπ».

Αφού είναι επαρχιακός δρόμος και όχι εθνικός ή αυτοκινητόδρομος, η σήμανση και όλη η κυκλοφορία ρυθμίζεται από τον Δήμο.

Αυτό είναι απολύτως λογικό, αφού ο Δήμος έχει και την ευθύνη για τη συντήρηση των τμημάτων του συγκεκριμένου δρόμου που βρίσκονται εντός οικισμών σύμφωνα με την υπ' αριθ. 3884/5.9.2007 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΦΕΚ Β' 1970).

--------------------

Σε κάθε περίπτωση, η σημερινή διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν είναι σωστό να βγάζει την ουρά της και να αρνείται τις ευθύνες που της αναλογούν. Άλλωστε, αυτή πρωτίστως πρέπει να να ενδιαφέρεται για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία άρα και για τη ζωή των κατοίκων.

Επίσης δεν επιτρέπεται να χαριστεί σε κανέναν για τη βλάβη που προξενήθηκε στο οδικό δίκτυο. Όποιος τυχόν ευθύνεται, οφείλει να αποζημιώσει τον Δήμο για τα έξοδα αποκατάστασης της βλάβης.Έξοδα ενημέρωσης ή δημοσίων σχέσεων;

Posted On Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017 14:48 Γράφτηκε από τον

Τις τελευταίες εβδομάδες έχει μετατραπεί σε "καθημερινή συνήθεια" το μπλοκάρισμα φορτηγών και λεωφορείων στο ύψος της παραλίας "Γλάστρες" στο Παληό, μετά την κατάρρευση του τοιχίου αντιστήριξης και την επιβολή των γνωστών στην τοπική κοινωνία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που απαγορεύουν τη διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από τον οικισμό.

Έχουν εκφραστεί πολλά παράπονα για την ελλιπή ή μικρή σε μέγεθος σήμανση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, και μάλιστα μέσα στην εβδομάδα τοποθετήθηκαν και νέες, μεγαλύτερες σε μέγεθος σημάνσεις για όσους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων χρησιμοποιούν τον παραλιακό δρόμο που συνδέει την Καβάλα με το Παληό, τη Νέα Ηρακλείτσα και τη Νέα Πέραμο.

Να μας συμπαθάνε, όμως, όλοι αυτοί που ανεβάζουν 3-4 φορές την εβδομάδα αναρτήσεις με μπλοκαρισμένα φορτηγά ή λεωφορεία που αδυνατούν να ανεβούν το μικρό, ανηφορικό δρομάκι απέναντι από τις "Γλάστρες", αλλά φοβόμαστε ότι...ασχολούνται με το "κλαδί" του προβλήματος, ενώ θα έπρεπε να ασχολούνται με τη ρίζα!

Να μας συμπαθάνε, επίσης, και οι αρμόδιοι φορείς -δήμος, τροχαία- που ασχολούνται με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τις απαγορεύσεις της διελεύσεως βαρέων οχημάτων, αλλά φοβόμαστε ότι...κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα: ασχολούνται με το "κλαδί" του προβλήματος, ενώ θα έπρεπε να ασχολούνται με τη ρίζα!

Το πρόβλημα, δυστυχώς, είναι μεν πολύ απλό για να αναφερθεί αλλά η επίλυσή του χρειάζεται άλλου είδους μέσα -ακόμα και...πολιτικές πιέσεις:

Για να φτάσει ένα φορτηγό ή ένα λεωφορείο κοντά στις Γλάστρες -έτσι ώστε να δει τις σχετικές σημάνσεις- δεν έχει παρά να περάσει μέσα από την Καβάλα! Κατά συνέπεια, για να δει κάποιος αυτές τις σημάνσεις θα πρέπει να έχει διασχίσει την Καβάλα!

Δε μιλάμε, φυσικά, για τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας -τα δρομολόγια των οποίων έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, με συνέπεια να χρησιμοποιούνται μόνο τα μικρά λεωφορεία που διαθέτει το ΚΤΕΛ- αλλά για τα βαρέα οχήματα που δεν προέρχονται από την Καβάλα και που δε γνωρίζουν εκ των προτέρων για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Ο λόγος για τον οποίο τα βαρέα αυτά οχήματα επιλέγουν, συχνά, να περνάνε μέσα από την Καβάλα είναι πολύ απλός: τα διόδια της "Εγνατία Οδός"! Και φυσικά, η εικόνα των βαρέων οχημάτων που αποφεύγουν την Εγνατία Οδό δεν παρατηρείται μόνο στην πόλη της Καβάλας αλλά και σε πολλά άλλα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Αν, λοιπόν, παρατηρείται αυτή η εικόνα με τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων (στη Μουσθένη και στον Ίασμο), δε χρειάζεται να έχει κανείς IQ 180 για να οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι με τους νέους σταθμούς διοδίων στη Μέστη (κατασκευάζεται ήδη) και στην Άσπρη Άμμο (πρόσφατα εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την Παρασκευή το διοικητικό συμβούλιο της "Εγνατία Οδός ΑΕ" αποφάσισε να διατεθούν 2,5 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για την κατασκευή του σταθμού, ενώ το πιθανότερο είναι πως ο σταθμός θα ξεκινήσει να λειτουργεί την άνοιξη του 2018) το πρόβλημα θα γίνει ακόμα χειρότερο!

Από τη στιγμή, λοιπόν, που η "Εγνατία Οδός ΑΕ" δε δείχνει να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα (και γιατί να το κάνει, άλλωστε) για τις συνέπειες από την ταυτόχρονη ύπαρξη -σε ένα χρόνο από τώρα- 4 σταθμών διοδίων μέσα στην περιφέρεια ΑΜΘ (5, αν λάβουμε υπόψη και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα διόδια στο τελωνείο των Κήπων), μήπως θα πρέπει επιτέλους να γίνει κάτι πιο σοβαρό από πλευράς όλων μας; Όχι μόνο των κατοίκων αλλά και των τοπικών φορέων (διότι με τις συνεδριάσεις των συμβουλίων (δημοτικά ή περιφερειακό), τα ψηφίσματα και τις διαπιστώσεις δε γίνεται δουλειά.).

Θα πρέπει να γίνει κάτι πιο σοβαρό από πλευράς όλων μας, διότι εικόνες όπως αυτές στις "Γλάστρες" -από βαρέα οχήματα που αποφεύγουν την Εγνατία Οδό- θα τις δούμε σύντομα και σε άλλα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου -όχι μόνο στην Καβάλα αλλά και σε άλλους νομούς της περιφέρειας ΑΜΘ. Ήδη το καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών και ο δρόμος που συνδέει την Καβάλα με το Παληό, τη Νέα Ηρακλείτσα και τη Νέα Πέραμο θα γεμίσει από λουόμενους που θα θέλουν να απολαύσουν το μπάνιο τους. Αν έχουμε και τα βαρέα οχήματα που αποφεύγουν την Εγνατία Οδό...ζήτω που καήκαμε!

Υ.Γ. Δεν πρέπει, επίσης, να λησμονούμε -αν και το θέμα είναι ίσως άσχετο με τις "Γλάστρες", απλά τώρα βγήκε ξανά στην επιφάνεια- και τη σύνδεση της περιοχής του Παληού με την Εγνατία Οδό. Μια σύνδεση που προβλέπεται μεν από την ίδια την "Εγνατία Οδό" (άλλωστε αναφέρεται και στον επίσημο ιστότοπό της) αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ -με ευθύνη και του δήμου Καβάλας, ο οποίος δεν πίεσε ποτέ για την κατασκευή του δρόμου που θα συνέδεε το Παληό με τον ήδη κατασκευασμένο κόμβο της Εγνατίας Οδού. Επειδή ξέρουμε ότι οι κάτοικοι του Παληού εκτιμούν πως η σύνδεση αυτή θα ωφελήσει τους ίδιους και τον οικισμό και διευκολύνει την πρόσβαση παραθεριστών, ίσως είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να το δει πιο "ζεστά" το όλο θέμα η δημοτική αρχή

Posted On Κυριακή, 21 Μαΐου 2017 11:25 Γράφτηκε από τον

Αν προσπαθήσουμε να θυμηθούμε δηλώσεις πλείστων εκπροσώπων της τωρινής κυβέρνησης, καταλήγουμε πως τουλάχιστον συμφωνούσαν σε ένα πράγμα, γιατί κατά άλλα είναι γνωστή η τακτική τους να «φάσκουν και αντιφάσκουν» με αφορμή ότι προέρχονται από διαφορετικές συνιστώσες. Συμφωνούσαν, λοιπόν, πως πέραν του τρίτου Μνημονίου «ο τόπος δεν αντέχει νέα μέτρα». Ερωτώμενοι, δε, αν θα ψηφίσουν «νέα» μέτρα και τέταρτο Μνημόνιο απαντούσαν κατηγορηματικά και αρνητικά. Επιπλέον, όταν γινόταν λόγος για υιοθέτηση μέτρων για τη περίοδο 2019-2021, εν μέσω οργής κάποιοι απαντούσαν πως δεν έχουν νομιμοποίηση για νομοθέτηση πέραν της κοινοβουλευτικής περιόδου.

Για άλλη, όμως, μια φορά η πραγματικότητα έρχεται να τους διαψεύσει…

Το τέταρτο Μνημόνιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν τη διετία 2019-2021, πέραν και έξω δηλαδή από τη κοινοβουλευτική περίοδο που σήμερα διανύουμε. Εν έτει 2017, έχουνε φτάσει στο σημείο να παίρνουν μέτρα για μετά από δύο χρόνια, «χρεώνοντας» έτσι τον οποιοδήποτε θα κυβερνήσει τότε με επιπρόσθετα βάρη και την ευθύνη να «βγάλει το φίδι από την τρύπα». Όλα αυτά ανενδοίαστα για τους πολλούς, εν μέσω πανηγυρισμών για τους λίγους, της κυβερνώσας παράταξης.

Εν συντομία, πέραν των όσων ισχύουν και πρόκειται να ισχύουν έως το 2019, για τη διετία 2019-2021  θα δούμε: α) να περικόπτονται από 1-3 συντάξεις για τους συνταξιούχους, β) να περικόπτεται 1 μισθός σε ετήσια βάση για τους εργαζομένους λόγω μείωσης του αφορολογήτου, γ) να αυξάνονται μέχρι και 61% οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών, δ) να απελευθερώνεται τελείως η διαδικασία των ομαδικών απολύσεων (διαδικασία απλής γνωστοποίησης) κ.α.

Επιπροσθέτως, οποιαδήποτε αναφορά σε «αντίμετρα» δεν θα συνέφερε αυτόν που τα επικαλείται…

Συνηθισμένοι στο να τρέφουν «αυταπάτες», οι κυβερνώντες πιστεύουν και τώρα πως στο τέλος του 2019 θα ισχύσουν τα περιβόητα «αντίμετρα».  Κάτι, όμως, που όπως όλα δείχνουν δεν προβλέπεται να επιβεβαιωθεί. Αυτό που αποκρύπτουν, εκούσια ή και ακούσια, από τον ελληνικό λαό είναι πως για να παρθούν τέτοια μέτρα θα πρέπει να επιτευχθεί πλεόνασμα 5,5% του Α.Ε.Π. το 2018 και να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα για το 2019. Τότε μόνο, και εφόσον το εγκρίνουν οι εταίροι, θα μπορούν να εφαρμοστούν τέτοια μέτρα. Ο καθένας, νομίζω, καταλαβαίνει πως ο συγκεκριμένος στόχος του 5,5% του Α.Ε.Π. είναι αδύνατον να επιτευχθεί, αν δεν «αποστραγγιστεί» η ελληνική οικονομία, όπως δήλωσε παλαιότερα ο κ. Πρωθυπουργός. Πρέπει, επίσης, να θυμόμαστε πως σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί το ανωτέρω πλεόνασμα το 2018 θα εφαρμοστεί ο μη εξαιρετέος «κόφτης» με περαιτέρω μειώσεις συντάξεως και μισθών, οι οποίες δεν έχουν νομοθετηθεί ακόμα. Οι κύριοι της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουμε κυριολεκτικά «δέσει» την ελληνική οικονομία, και κατ’ επέκταση κοινωνία, με μέτρα που θα την αφήσουν χωρίς ρευστότητα για τα επόμενα χρόνια και θα ταλανίζουν τους επόμενους στο «τιμόνι» της χώρας.

Συν τοις άλλοις, μια προσεκτική ματιά στη ποιότητα και στις προβλέψεις των αντιμέτρων επιβεβαιώνει την αναντιστοιχία της φράσης «για κάθε ευρώ και αντίμετρο», που συνεχώς διατρανώνουν στελέχη της κυβέρνησης. Οι πολίτες θα χρειάζεται να ανταποκριθούν σε πληρωμές μέτρων επί μέτρων με χρήματα που δεν έχουν και θα λαμβάνουν σαν υπόσχεση ότι ενδέχεται να υπάρξει κάποια ανταπόδοση μετά από… 2 χρόνια, εφόσον επιτευχθεί ο στόχος του… 5,5% του Α.Ε.Π. και μετά από… έγκριση των δανειστών!

Είναι οφθαλμοφανές δυστυχώς πως οι συγκεκριμένοι παίζουν κυριολεκτικά με τις τύχες ενός λαού, τον φορτώνουν όλο και με περισσότερα, ακόμη και για το μέλλον, δεν αισθάνονται ντροπή για τα όσα λένε και «αναιρούν» σε διάστημα ημερών (πλέον), ενώ κάποιοι μεταξύ αυτών καμώνονται επιτυχία το να φτάσουν στα επίπεδα του 2014. Χαίρονται που θα φτάσουν στα επίπεδα μιας κυβέρνησης την οποία λοιδόρησαν, έψεξαν και στο τέλος «έριξαν» καλλιεργώντας συναισθήματα απέχθειας στον ελληνικό λαό.

Επιδιώκουν να φτάσουν το έργο της τότε κυβέρνησης…

Αλλά είναι πολύ λίγοι, για να το πράξουν!

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

π. Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας

Posted On Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017 16:10 Γράφτηκε από τον

Σε αναζήτηση των κυβερνητικών βουλευτών Καβάλας βρίσκονται, όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου και της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Καβάλας:

Αναζητούμε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας καιρό τώρα...

Από τον Ιανουάριο του 2015 που υποσχέθηκαν το σκίσιμο των μνημονίων, την ενίσχυση της μικρής επιχείρησης, την ανάπτυξη,το «ποτέ την Κυριακή», έχουν εξαφανιστεί.

Δύο χρόνια τώρα με capital controls που επιδείνωσαν την οικονομία χωρίς λόγο, με συνεχή αύξηση φόρων, με αύξηση του ΦΠΑ με αύξηση του ΕΝΦΙΑ (που θα καταργούσαν) με την κατάργηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στη Θάσο  με  ακόμη περισσότερες επιβαρύνσεις,  τα λουκέτα πολλαπλασιάστηκαν  η κατανάλωση μειώθηκε οι ληξιπρόθεσμες όφειλες εκτοξευτήκαν μαζί με τα κόκκινα δάνεια και την ανεργία.

Όμως οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ παραμένουν εξαφανισμένοι από την αγορά,από τον κόσμο της εργασίας. Αφού πήραν την ψήφο του Ελληνικού λαού με υποσχέσεις για παροχές 12 δις ευρώ   θα έρθουν τώρα να υπογράψουν το 4ο μνημόνιο μετά από σκληρή διαπραγμάτευση και κόκκινες γραμμές (ούτε ένα ευρώ μέτρα)  που μπροστά του το e- mail Χαρδούβελη φαντάζει παράδεισος.

Με το 4ο μνημόνιο με μέτρα 5 δις ευρώ που θα υπογραφεί και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας κκ Εμμανουηλίδη,Μορφίδη,Παπαφιλίππου ξέχασαν τις υποσχέσεις -εξαγγελίες τους (λογικό ίσως αφού ποτέ δεν έζησαν τον κόσμο της αγοράς),

Απελευθερώνεται η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.Το χειρότερο είναι πως καταργούνται όλοι οι περιορισμοί (εμβαδόν,νομική σχέση με αλυσίδα καταστημάτων,εμπορικά κέντρα,εκπτωτικά καταστήματα και χωριά)  εξαφανίζοντας την μικρή επιχείρηση.

Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εισφορών για το οποίο πανηγύριζαν  φέρνει σημαντικές αυξήσεις που οδηγούν και θα οδηγήσουν ακόμη περισσοτέρους ελευθέρους επαγγελματίες στην αγχόνη της ανεργίας και των χρεών.

Η αύξησή των εισφορών για τους αγρότες, η κατάργηση των κοινωνικών επιδομάτων μείωση και κατάργηση του επιδόματος θέρμανσης, η κατάργηση των φοροαπαλλαγών(1,5% έκπτωση παρακράτησης φόρου και ιατρικές δαπάνες),η μείωση και κατάργηση του ΕΚΑΣ  θα οδηγήσει σε μείωση των καθαρών αποδοχών των εργαζομένων και συνταξιούχων. Χάνονται 1-2 μισθοί και συντάξεις. 

Όσον αφορά τον τουρισμό, αυξάνεται ο φόρος διαμονής στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα από 0,5 έως 4 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου ή του δωματίου. 

Η ανακοίνωση της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ότι το Α τρίμηνο του 2017 είμαστε σε ΥΦΕΣΗ, 0,1% σε σχέση με το Δ τρίμηνο του 2016 και 0,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 φαίνεται θεμελιώδης πολιτική επιλογή αυτής της κυβέρνησης το να μην έχει η ελληνική οικονομία μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μεσαία τάξη.

Οι μικρομεσαίοι της αγοράς,εμείς που πληρώσαμε και πληρώνουμε τον λογαριασμό, ξέρουμε πολύ καλά πως τα νέα μέτρα θα προστεθούν στα παλαιά που έχουν ήδη ψηφιστεί.Όσοι τα καταφέρουμε να επιβιώσουμε  το 2017 έχουμε να αντιμετωπίσουμε τα  παλιά και νέα χαράτσια του 2018.

Εσείς κκ. Εμμανουηλίδη,Μορφίδη,και Παπαφιλίππου θα περιμένετε κάτω από σκληρές προϋποθέσεις τα αντίμετρα του μακρινού 2021 συνεχίζοντας να παραμένετε άφαντοι από τα προβλήματα της αγοράς;

Posted On Τετάρτη, 17 Μαΐου 2017 09:12 Γράφτηκε από τον

Αφορμή για το άρθρο αυτό αποτέλεσε η απάντηση που έδωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Νεφελούδης σε μια ερώτησή μας, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Παρασκευής -προτού συναντηθεί με τους απολυμένους της ELFE ΑΒΕΕ (πρώην ΒΦΛ).

Η ερώτηση που θέσαμε στον κ. Νεφελούδη ήταν η εξής:

Η "Λιπάσματα Νέας Καρβάλης" έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να πετύχει την ανάκληση της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, της 3ης Μαΐου 2017, βάσει της οποίας ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του βιομηχανικού συγκροτήματος, που είχε χορηγήσει η αντιπεριφέρεια Καβάλας τον περασμένο Φεβρουάριο. Αν το ΣτΕ δεχτεί την προσφυγή της επιχείρησης το εργοστάσιο λειτουργεί ως έχει. Αν το ΣτΕ απορρίψει την προσφυγή, υπάρχουν 2 σενάρια:

α) συμμόρφωση της επιχείρησης με τη νομοθεσία

β) οικειοθελής αποχώρηση

Αν τυχόν η διοίκηση της επιχείρησης (όποια και αν είναι αυτή) αποφασίσει να ακολουθήσει το 2ο σενάριο, υπάρχει κάποιο σχέδιο για τη λειτουργία της ΒΦΛ;

Η απάντηση του κ. Νεφελούδη ήταν η εξής:

Δεν έχουμε κάτι με τον κ. Νεφελούδη, αλλά φοβόμαστε ότι η απάντηση που έδωσε ο ίδιος του δεν μας έπεισε καθόλου! Και δεν μας έπεισε για πολλούς και διάφορους λόγους:

α) Στο 0:48 ακούμε τον κ. Νεφελούδη να λέει "Έχετε την εντύπωση ότι οποιοσδήποτε επιχειρηματίας θα θελήσει να σηκωθεί να φύγει; Και να κάνει τι;"

Καλό θα ήταν αυτό το ερώτημα να το θέσει αρχικά σε όλους τους επιχειρηματίες (μικρούς και μεγάλους) που αναγκάστηκαν τα τελευταία χρόνια, λόγω της δυσβάσταχτης φορολόγησης -που επιβλήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις- να κλείσουν ή να αλλάξουν χώρα έδρας (μετακομίζοντας σε κράτη όπως η Βουλγαρία). Και είναι σίγουρο ότι η απάντηση θα είναι από τους περισσότερους η ίδια: "Γιατί δεν αντέχαμε να ζήσουμε εδώ, να δουλεύουμε για να πληρώνουμε το κράτος" (και άλλα πολλά, τα οποία είμαστε βέβαιοι ότι ξέρετε πολύ καλά).

Και προς αποφυγή παρεξηγήσεων: Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να ταυτίσουμε όλους αυτούς τους επιχειρηματίες που απλά δεν άντεξαν να ζήσουν εδώ με έναν Λαυρέντη Λαυρεντιάδη. Σε καμία περίπτωση. Απλά προσπαθούμε να τονίσουμε ότι όπως οι πρώτοι αποφάσισαν να φύγουν και να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους -γιατί έτσι το ήθελαν-, ακριβώς το ίδιο πράγμα μπορεί να κάνει -γιατί έτσι το θέλει- και ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης.

Και δε θα είναι και η πρώτη φορά που θα το κάνει, στην τελική. Βλέπετε, προσπαθούμε με τα χίλια ζόρια να θυμηθούμε μια επιχείρηση που κράτησε ανοιχτή ο πάλαι ποτέ "Επιχειρηματίας της Χρονιάς" -το 2006- αλλά δεν τα έχουμε καταφέρει ως τώρα.

Και το ερώτημα παραμένει: Αν τυχόν αποχωρήσει η "Λιπάσματα Νέας Καρβάλης" (ίσως και οι άλλες εταιρείες) υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα;

Ας συνεχίσουμε, όμως...

β) Στη συνέχεια ο κ. Νεφελούδης στάθηκε κυρίως στο ότι "δεν μπορεί να λειτουργήσει κανένα εργοστάσιο με (αυτές τις ακραίες) παραβατικότητες" Κανείς δεν είπε το αντίθετο. Ίσα ίσα, για αυτό συνεχίζουμε και γράφουμε και ασχολούμαστε με την υπόθεση του εργοστασίου των λιπασμάτων:

- διότι θέλουμε και να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις (εργασιακές, περιβαλλοντικές κλπ.) που απαιτεί η νομοθεσία. Δε ζητάμε καμία έκπτωση στην τήρηση των προϋποθέσεων -και αυτό είναι κάτι που δεν το διαπραγματευόμαστε. Αν θέλει να κάνει εκπτώσεις ο Λ. Λαυρεντιάδης (ή ο οποιοσδήποτε άλλος διευθύνει το εργοστάσιο), καλά θα κάνει να το ξανασκεφτεί

- διότι θέλουμε και οι νυν απολυμένοι να επιστρέψουν στους χώρους εργασίας τους αλλά και να συνυπάρξουν με όλους όσους δουλεύουν αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο ώστε ΟΛΟΙ τους (γιατί όλοι χωράνε -και ας λένε κάποιοι το αντίθετο-) να εργαστούν σε ένα περιβάλλον αξιοπρεπές από όλες τις πλευρές, σε μια βιομηχανία που θα παράγει λίπασμα και -κυρίως- πλούτο για την Καβάλα.

- διότι συνεχίζουμε και θα συνεχίζουμε να χαρακτηρίζουμε ως προκλητικές και απαράδεκτες οποιεσδήποτε αιτιάσεις συμπολιτών που σχολιάζουν άκοπα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι "ας κλείσει το εργοστάσιο, μας μολύνει" (Προφανώς διότι δεν είναι σε θέση να ζητήσουν το αυτονόητο, δηλ. την τήρηση των νόμων και των περιβαλλοντικών κανονισμών, ή διότι πιστεύουν ότι αφού έχουν μείνει οι ίδιοι τους άνεργοι ας μείνουν και άλλοι 180+630 εργαζόμενοι χωρίς δουλειές, ή διότι μπορεί και να έχουν την οικονομική δυνατότητα να ταΐσουν 180+630 ανέργους)

γ) Στο τέλος, όμως, ο κ. Νεφελούδης (μετά την "επιστροφή" στο αρχικό ερώτημα) απάντησε ότι "ας παραιτηθεί και υπάρχουν τόσα σχήματα!"

Ας μας επιτρέψει ο κ. Νεφελούδης να εκφράσουμε τη διαφωνία μας με τη στάση το. Δε μπορούμε να βαδίζουμε με τη λογική αυτή, δεν μπορούμε να "κάνουμε δουλειά" με μια λογική του στυλ "ότι κάτσει, έχει ο θεός".

Ας ληφθεί, δε, υπόψη ότι αν η απόφαση του ΣτΕ δεν κάνει δεκτές τις αιτιάσεις της «Λιπάσματα Νέας Καρβάλης ΑΕ» τότε οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της ΠΕ Καβάλας (της ίδιας διεύθυνσης που έδωσε την άδεια λειτουργίας στην επιχείρηση) θα πρέπει να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία, που προβλέπει ότι θα προειδοποιηθεί άμεσα η εταιρεία να εξαντλήσει στο επόμενο εξάμηνο τα όποια αποθέματά της σε πρώτες ύλες και να μην προμηθευτεί άλλες, ώστε να ξεκινήσει, κατόπιν, το «σφράγισμα» των εργοστασιακών μονάδων (για να μη θυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή, τυπικά, η "Λιπάσματα Νέας Καρβάλης" λειτουργεί χωρίς άδεια και ότι κανονικά θα έπρεπε ήδη να έχουν κινηθεί οι αρμόδιες υπηρεσίες και ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας για να εφαρμόσει το νόμο -αλλά μπορεί και να μην το κάνουν σε μια προσπάθεια να δοθεί χρόνος ώστε να συμμορφωθεί η εταιρεία με τη νομοθεσία)

Σε αυτή την περίπτωση ξεκινάει ουσιαστικά η "αντίστροφη μέτρηση" για το εργοστάσιο. Και σε περίπτωση που δεν υπάρχει διάδοχος κατάσταση το εργοστάσιο βαίνει ολοταχώς για λουκέτο... 

Αν πραγματικά υπάρχουν εναλλακτικές για τη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου (με βάση, φυσικά, τις προϋποθέσεις που θέσαμε νωρίτερα) και αυτή τη στιγμή, λόγω τακτικής, δε θέλουν κάποιοι να αποκαλύψουν λεπτομέρειες θα το κατανοήσουμε απόλυτα. Κανένα πρόβλημα. Ακόμα και αν είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ -να περάσει το εργοστάσιο στο δημόσιο.

Αν όμως υπάρχουν...διότι από τέτοιου είδους δεσμεύσεις και υποσχέσεις (όπως η διαβόητη "αυτοδιαχείριση βιομηχανιών" που ευαγγελιζόταν τον περασμένο Ιούνιο η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας Θεανώ Φωτίου) έχουμε χορτάσει εδώ και πολλούς μήνες -και το κυριότερο: χωρίς να έχουν διασπάσει το κλίμα ενότητας στις τάξεις των απολυμένων, αυτές οι συνεχείς δεσμεύσεις έχουν σκορπίσει στις τάξεις τους την απογοήτευση.

Και για να το κλείσουμε...Μακάρι να υπάρχει εναλλακτική, μακάρι να υπάρχει κάποια σοβαρή πρόταση για την επόμενη ημέρα του εργοστασίου, μακάρι να διαψευστούν όλοι οι φόβοι μας και οι επιφυλάξεις μας. Αν γίνει αυτό, τότε εμείς θα είμαστε οι πρώτοι που θα βγούμε και θα παραδεχτούμε ότι σφάλαμε, ότι κακώς φοβόμασταν. Μέχρι τότε, όμως, ας μας επιτραπεί να κρατήσουμε μια πισινή...

Posted On Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017 18:26 Γράφτηκε από τον

Από τους απολυμένους της ELFE ΑΒΕΕ (πρώην ΒΦΛ) απεστάλη η παρακάτω ανακοίνωση:

Όλοι εμείς, οι πολύπαθοι και αδικημένοι εργαζόμενοι της εξίσου πολύπαθης βιομηχανίας φωσφορικών λιπασμάτων ( ή όπως σήμερα λέγεται...) γινόμαστε καθημερινώς μάρτυρες ενός απίστευτου θεάτρου παραλόγου να παίζεται μπροστά μας. Κλειστά στόματα, Πόντιοι Πιλάτοι και αδίστακτοι πρόθυμοι παντού. Σε κάθε πτυχή, σε κάθε έκφανση αυτού του αδιαμφισβήτητα δίκαιου αγώνα μας, το μόνο που συναντάμε είναι αναλγησία, διαπλοκή και μετατόπιση ευθυνών. Κανείς, μηδενός εξαιρουμένου, δεν παίρνει μια ξεκάθαρη απόφαση στο βαθμό που του αναλογεί. Ο τάδε επικαλείται ασάφεια νόμου, ο δείνα μη δυνατότητα να παρέμβει λόγω αδυναμίας θέσης κλπ κλπ.

Το μόνο που λαμβάνουμε σε περίσσεια ανθρωπιάς ή ψευτο συμπόνιας είναι το χτύπημα στην πλάτη, χιλιάδες τόνους αγαπολογίας και, το κλασσικό πια, ότι " ξέρουμε ότι έχετε δίκιο αλλά..." Η μονοδιάστατη αγωνία όμως και η πλαστή αγάπη δεν είναι τίποτα άλλο παρά συντήρηση μια νοσηρής κατάστασης που στο τέλος θα "αγγίξει" όλους μας υπερπηδώντας το δικό μας πρόβλημα. Οι επόμενες γενιές θα το καταλάβουν βαθιά στο πετσί τους.

Το μόνο που βλέπουμε να διαφεντεύει είναι, από πλευρά της ανάλγητης εργοδοσίας, η περιφρόνηση των νόμων, η καταπάτηση της αξιοπρέπειας των ανθρώπων, ανθρώπων με 30 χρόνια στην εργασία, ανθρώπων με σοβαρά προβλήματα υγείας, ανθρώπων με παιδιά με αναπηρία, ανθρώπων με σοβαρά οικονομικά προβλήματα που εδώ και τόσο καιρό αντιστέκονται στο πνεύμα των καιρών που τους θέλει πραγματικούς δούλους χωρίς κανένα δικαίωμα. 

Εμείς απέναντι σε έναν κόσμο παράλογο, όπου δοξάζονται οι απατεώνες κάθε λογής, οι μαφιόζοι και οι οικονομικοί δολοφόνοι, οι διαπλεκόμενοι και τα τσιράκια τους. Εμείς παίζοντας έναν ρόλο Ιφιγένειας που πολύ θα θέλανε να θυσιαστούμε για να δικαιωθούν και να φυσήξει ο ούριος άνεμος της “υγειούς επιχειρηματικότητας”.

Τις τελευταίες ημέρες μετά την απόφαση της αποκεντρωμένης διοίκησης Μ/Θ, η οποία κατέδειξε αυτό που εμείς από την αρχή δηλώναμε ότι η διαδικασία αδειοδότησης της "Λιπάσματα Νέας Καρβάλης" έγινε με τρόπο μη σύννομο, πολλοί μας κατηγόρησαν ότι θέλουμε να κλείσει το εργοστάσιο.

Σαν πρώτη διαπίστωση θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι αρχικός υπαίτιος μιας ενδεχόμενης παύσης λειτουργίας της συγκεκριμένης εταιρείας, είναι ο εντολέας της όλης διαδικασίας και εμπνευστής του επιχειρήματος αυτού, ο Κος Λαυρεντιάδης. Εμείς, που αντικαταστήσαμε το ρόλο που θα έπρεπε να είχε η αρμόδια υπηρεσία αδειοδότησης, απλώς καταδείξαμε ότι ο τρόπος αδειοδότησης ήταν από την αρχή παράνομος.

Δυστυχώς, όπως περιγράφουμε ως άνω, οι διάφοροι Πόντιοι Πιλάτοι μας αντιμετώπισαν με τον γνωστό τους τρόπο αυτόν της αδιαφορίας, του χλευασμού και της αναλγησίας. Η δικαίωσή μας όμως ήρθε και απέδειξε την όλη παρανομία που τεχνηέντως στήθηκε!!!

Έχοντας επίγνωση της σπουδαιότητας και της κρισιμότητας των στιγμών και σύμφωνα με το αίσθημα ευθύνης που πάντα μας χαρακτήριζε, ομόφωνα αποφασίσαμε να μην παρέμβουμε στην αίτηση προσωρινής διαταγής στην προσφυγή της εταιρείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για αναστολή της απόφασης κλεισίματος της εταιρείας. Προς επίρρωση με λίγα λόγια, όλων αυτών που διατυμπάνιζε ο Κος Μαρκόπουλος κατά τη διαδικασία αδειοδότησης, ότι δηλαδή "να εφαρμοστεί ο νόμος κι ό,τι αυτός προβλέπει".

Ποτέ μας δεν θελήσαμε να σταθούμε εμπόδιο στην ανάπτυξη της εταιρείας και τώρα και παλαιότερα και πάντοτε. Ήμασταν και θα είμαστε πάντα αρωγοί στη λειτουργία ενός εργοστασίου όπου η εργασιακή ειρήνη, η αξιοπρεπής εργασία, η ασφαλής και νόμιμη λειτουργία θα είναι πυλώνες ανάπτυξης και ευημερίας για όλους.

Posted On Πέμπτη, 11 Μαΐου 2017 13:57 Γράφτηκε από τον

Η 9η Μάη είναι η μέρα της Μεγάλης Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, η μέρα που σηματοδοτεί τη μεγάλη νίκη κατά του φασιστικού ιμπεριαλιστικού Άξονα Γερμανίας - Ιαπωνίας - Ιταλίας και των συμμάχων τους, η μέρα που έβαλε τέρμα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Οι νεκροί στη διάρκειά του έφτασαν τα 50 εκατομμύρια. Σ' αυτήν τη νίκη συνέβαλαν όλες οι δυνάμεις που συμμετείχαν στον αντιχιτλερικό συνασπισμό, καθοριστικός υπήρξε ο ρόλος της Σοβιετικής Ένωσης.

Όπως ο Α', έτσι και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν αποτέλεσμα της μεγάλης όξυνσης των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων για το ξαναμοίρασμα του κόσμου, σε συνδυασμό με την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομική κρίση (1929 - 1933).

Αυτή η μέρα εδώ και χρόνια γίνεται προσπάθεια από τους ιμπεριαλιστικούς κύκλους να σβηστεί από τη συλλογική μνήμη, με πρώτη και καλύτερη ανάμεσά τους την ΕΕ, που προσπαθεί να την αναγορεύσει σε «Μέρα της Ευρώπης», ώστε να σβηστούν από την ιστορική μνήμη όσα σηματοδοτεί η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών. Έχουν σοβαρούς λόγους να επιδιώκουν να εξαλείψουν από τη μνήμη των λαών ό, τι υπενθυμίζει πως ο φασισμός και ο πόλεμος γεννήθηκαν από τα σπλάχνα της εκμεταλλευτικής κοινωνίας, του καπιταλισμού. Να καλλιεργούν τον αντικομμουνισμό, τη θεωρία των «ολοκληρωτισμών», να προωθούν τη θεωρία των «δύο άκρων», δηλαδή την εξίσωση του κομμουνισμού με το ναζισμό, μέσα και από προγράμματα για την υλοποίηση των οποίων διαθέτουν μεγάλα χρηματικά ποσά.

 Η κατασυκοφάντηση του σοσιαλισμού που γνωρίσαμε και η απόκρυψη των επιτευγμάτων των λαών κατά του φασισμού, είναι... αγαπημένο θέμα τους, κυρίως σε ό, τι αφορά την προσπάθειά τους να παρέμβουν στις νεανικές συνειδήσεις. Έτσι, διοργανώνονται κάθε χρόνο φιέστες που προωθούνται από την Ε.Ε., με διαγωνισμούς και χάπενινγκ και στα ελληνικά σχολεία (το είδαμε και πέρυσι με το χάπενινγκ στο Δημαρχείο, το είδαμε και φέτος με την ευρωβουλευτή κ. Σπυράκη να τριγυρνά σε Σχολεία της πόλης διαφημίζοντας την Ευρωπαϊκή «πραμάτεια»), ώστε η νέα γενιά να μη μάθει ότι η 9η Μάη είναι μέρα της αντιφασιστικής νίκης των λαών, αλλά η «άνοιξη της Ευρώπης» ή μέρα της Ευρώπης.

Σήμερα το «καθήκον» των πρωτοπόρων, αγωνιστών εκπαιδευτικών είναι η καλλιέργεια ανυπόταχτης, αγωνιστικής συνείδησης, των αυριανών εργαζόμενων που τώρα κάθονται στα θρανία. Είναι να μάθουν στους μαθητές τους να παλεύουν και να εμπιστεύονται τη δύναμή τους.

Σήμερα οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συσπειρωθούν με εκείνες τις δυνάμεις που μάχονται το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα, να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, να μην βολεύονται με το σχολείο της αγοράς και της ημιμάθειας. Ιδιαίτερα σήμερα, που οι πολιτικοί απόγονοι των Ναζί προσπαθούν να σηκώνουν ξανά κεφάλι, αποθρασυμένοι από τη στήριξη που τους παρέχει λιγότερο ή περισσότερο φανερά το σύστημα, οι εκπαιδευτικοί έχουν ιδιαίτερο ρόλο στο να διδάσκουν την ιστορική αλήθεια, αυτή την αλήθεια που δεν γράφουν τα σχολικά βιβλία. 

Τα ιμπεριαλιστικά κέντρα συγκαλύπτουν ότι οι άδικοι πόλεμοι ξεπηδούν από τη φλέβα του καπιταλιστικού συστήματος, ότι δεν οφείλονται σε κάποιους μανιακούς, όπως συχνά παρουσιάζουν τον Χίτλερ και τον Μουσολίνι. Οι πόλεμοι γίνονται επειδή υπάρχουν η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, οι ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις για το μοίρασμα των αγορών.

ΚΑΒΑΛΑ 8-5-17

Χ. ΠΟΤΟΛΙΑΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Posted On Δευτέρα, 08 Μαΐου 2017 21:27 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 26

18274718 1341764845914000 5766178157548163906 N

Bloque

Tetrakopterakias

OLKLOGO

18411 1597428757160899 3262623372867792020 N

Kreka

Odeio

Vitrokosmos

Ape Mpe

Hellasnet

1174612 371849632918150 1744395463 N

Card Dj Curves 1

Dhmh

Lemonidis

Kokoriko

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".

Ελάτε στην παρέα μας