Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017
Auto/Moto

Auto/Moto (15)

Ένα συνέδριο το οποίο για κάποιους τοπικούς φορείς ίσως και να έχει περάσει στα ψιλά (μακάρι να διαψευστούμε) ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης στο ξενοδοχείο Lucy στην δυτική πλευρά της Καβάλας.

Ο λόγος για το ετήσιο ευρωπαϊκό συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας (FIM-Europe), οι εργασίες του οποίου θα ολοκληρωθούν την προσεχή Κυριακή, και στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν ορισμένες πολύ σημαντικές προσωπικότητες του παγκόσμιου μοτοσυκλετιστικού γίγνεσθαι. Ένα από τα βασικότερα θέμα του συνεδρίου αναμένεται να είναι η οδική ασφάλεια και συμπεριφορά, με τους σύνεδρους να δηλώνουν διατεθειμένοι να συζητήσουν πιθανές προτάσεις για αλλαγή των κατά τόπους νομοθετικών πλαισίων για την οδήγηση.

Εκπρόσωποι και τα προεδρεία 38 Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών από όλη τη Γηραιά Ήπειρο θα συνεδριάζουν για τέσσερις μέρες στις επιτροπές Οδικής Ασφάλειας, Περιβάλλοντος, Τουρισμού, Νομολογίας, Αγώνων, Ιατρικής, Κλασσικής Μοτοσυκλέτας, Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων ενώ η Γενική Συνέλευση που θα ακολουθήσει (στις 2 το μεσημέρι του Σαββάτου) θα μεταδοθεί απευθείας σε live-streaming μέσα από τον ιστότοπο της FIM-Europe.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το διεθνούς εμβέλειας event πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από πρόταση της Μοτοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΜΟΤΟΕ), που είχε κατατεθεί από τον πρόεδρό της, Στέλιο Κορέλη και τον έφορο τουρισμού, Παναγιώτη Καλαϊτζή, στην περυσινή διοργάνωση, που πραγματοποιήθηκε στη Βαλέτα της Μάλτας.

Το συνέδριο θα τιμήσουν με την παρουσία τους ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας, Vito Ippolito, o αναπληρωτής πρόεδρος, Nasser Khalifa Al Atya, ο πρόεδρος της FIM-Europe Δρ.Wolfgang Srb, ο αντιπρόεδρος της FIM-Europe, Silvio Manicardi, και ο αντιπρόεδρος της Γαλλικής Ολυμπιακής Επιτροπής & Πρόεδρος της Μεσογειακής Ένωσης, Jean-Pierre Mougin.

Προσκεκλημένοι για να απευθύνουν χαιρετισμό στις εργασίες του συνεδρίου είναι η υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, η οποία αναμένεται να μιλήσει και για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, η υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, και η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.

Μετά την εναρκτήρια εκδήλωση, επιτροπές εργασίας θα εξετάσουν μεταξύ άλλων:

- το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Motorcycle Friendly Hotel για ξενοδοχεία φιλικά προς τους μοτοσυκλετιστές,

- προτάσεις για μια νέα καμπάνια για την οδική ασφάλεια, την προώθηση της υπεύθυνης οδήγησης και τα δικαιώματα των μοτοσυκλετιστών σε συνεργασία με τη FEMA,

- την εκπαίδευση οδηγών touring-assistant για οργανωμένα γκρουπ μοτοσυκλετιστών που θα ξεκινήσει από την Ισπανία (ήδη έχουν πιστοποιηθεί οι πρώτοι πέντε εκπαιδευτές, μεταξύ αυτών και ο Έφορος Τουρισμού της ΜΟΤΟΕ) και

- την πραγματοποίηση του σχεδίου περιήγησης Eclipse 2017 στις Ηνωμένες Πολιτείες με αφορμή την ολική έκλειψη του ηλίου την ερχόμενη χρονιά,

- την αύξηση του ελέγχου των κανονισμών σε αγώνες παίρνοντας υπόψη την αναγκαιότητα περαιτέρω προστασίας του περιβάλλοντος.

Στη διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί και η Γενική Συνέλευση της Μεσογειακής Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας που απαρτίζεται από όλες τις περί τη Μεσόγειο ευρωπαϊκές, ασιατικές και αφρικανικές ομοσπονδίες. 

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ακόμη αναμένεται από καθηγητή του Πανεπιστημίου της Ρώμης ΙΙΙ για πρώτη φορά παγκοσμίως η παρουσίαση του προγράμματος Window on a Future Technology: from Science Fiction to the Reality, ενώ στην Γενική Συνέλευση θα μιλήσουν και ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αθλητικής Ιατρικής Prof. Fabio Pigozzi, ο Πρόεδρος της Αθλητιατρικής Εταιρείας Ελλάδος και ο Prof. Marjan OLFERS, Professor in Sport and Law – University of Amsterdam VU. 

Η Επιτροπή Τουρισμού της FIM, σε προηγούμενη συνεδρίασή της έχει εγκρίνει πρόταση της ΜΟΤΟΕ για την ανάληψη της διοργάνωσης του 4ου FIM Mototour of Nations, τον Σεπτέμβριο του 2017 στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία διοργάνωση παγκόσμιας προβολής της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας, που εύλογα χαρακτηρίζεται ως η ευρωπαϊκή γιορτή του μοτοσυκλετισμού, αφού κάθε χρόνο συγκεντρώνει εκατοντάδες μοτοσυκλετιστές με στόχο τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των ευρωπαίων μοτοσυκλετιστών, που εμπλουτίζεται με επισκέψεις σε χώρους ιστορικού, πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος. Το πρώτο FIM Mototour of Nations είχε πραγματοποιηθεί στις Δολομιτικές Άλπεις, το δεύτερο διοργανώθηκε το 2015 από την Ιταλική Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας στο Σαν-Ρέμο και το Μονακό και φέτος θα διεξαχθεί στο Πόρτο από την αντίστοιχη της Πορτογαλίας. Παράλληλα η ΜΟΤΟΕ κατέθεσε επίσημη πρόταση για τη διοργάνωση και του FIM-Rally στην Ελλάδα το 2020.

Posted On Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2016 18:52 Γράφτηκε από τον

Επιλύθηκε -έστω και προσωρινά- με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, το πρόβλημα με τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών (οι οποίες είχαν διακοπεί από τις 7 Μαρτίου) και την υπερωριακή απασχόληση των αρμόδιων υπαλλήλων, που αντιδρούσαν και ήταν σε κινητοποιήσεις.

Ο συνδικαλιστής των υπαλλήλων περιφερειών Χ. Ευστρατίου, ανακοίνωσε σχετικά:

Ψηφίστηκε στη Βουλή με την θετική ψήφο όλων των κομμάτων πλην της Χρυσής Αυγής, η τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης με την οποία λύνεται για ένα χρόνο το θέμα της αμοιβής των εξεταστών υποψηφίων οδηγών, για τις υπηρεσίες που διενεργούνται εκτός ωραρίου (υπερωρίες).

Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας για το συγκεκριμένο θέμα είχε προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε κινητοποιήσεις αντιτιθέμενη σε κάθε μορφή μη αμειβόμενης εργασίας, προκαλώντας πολλά προβλήματα στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών.

Η καταβολή της υπερωριακής αμοιβής των εξεταστών διεκόπη με τις διατάξεις του Ν. 4354/15, του οποίου η εφαρμογή ξεκίνησε από 1/1/2016. Με την έκδοση κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η οποία θα εκδοθεί μέχρι την 30η Ιουνίου 2016 θα καθοριστεί η μηνιαία αποζημίωση των εξεταστών.

Συνεχίζεται η καταβολή των αποζημιώσεων στα μέλη των Δευτεροβάθμιων Ιατρικών Επιτροπών μέχρι την κατάργηση τους από τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων.

Δυστυχώς δεν έχει προβλεφθεί από την εν λόγω τροπολογία τι θα γίνει με τους υπάλληλους που εξασκούσαν το «Βοηθητικό Έργο» εκτός ωραρίου.

Posted On Σάββατο, 25 Ιουνίου 2016 11:51 Γράφτηκε από τον

Με τον ορισμό έκτακτων εξετάσεων πρακτικής άσκησης οδήγησης από την Περιφέρεια, απάντησε ο Γ. Παυλίδης στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τη μακροχρόνια αποχή των αρμόδιων υπαλλήλων και τους περίπου 1.000 υποψήφιους που εκτιμάται ότι περιμένουν για να εξεταστούν και τις διαμαρτυρίες των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών.

Σε σχετική ανακοίνωση, η Περιφέρεια αναφέρει:

Μείζον θέμα για τους πολίτες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης έχει δημιουργηθεί με τις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης, μετά τη μακρά άσκηση του δικαιώματος αποχής από αυτές των υπαλλήλων της Περιφέρειας, εκτός ωραρίου οδήγησης. Πολύ μεγάλος αριθμός πολιτών ευρίσκονται σε αναμονή (κατ’ εκτίμηση άνω των 1000, αφού στοιχεία δεν υπάρχουν γιατί δεν κατατίθενται δικαιολογητικά από τις Σχολές Οδηγών).

Μετά από συνεννόηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτών οδήγησης όλης της Περιφέρειας και την ακραία θέση (λήγουν τα δελτία τους) που βρίσκονται συμπολίτες μας αποφασίσαμε να δρομολογήσουμε έκτακτες εξετάσεις εντός ωραρίου, κατ΄ οικονομία και προς εκτόνωση της κατάστασης, όπως σε όλη την Ελλάδα αυτή την περίοδο γίνεται.

Στο πλαίσιο αυτό εκδόθηκε όπως δικαιούται ο Περιφερειάρχης, απόφαση εκτάκτων εξετάσεων για δύο (2) μέρες εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, εντός ωραρίου.  Όμως χθες οι εξετάσεις σε άλλα σημεία λόγω αποχής των υπαλλήλων- εξεταστών και σε άλλα λόγω αποχής των Σχολών Οδήγησης δεν πραγματοποιήθηκαν.

Η διοίκηση της Περιφέρειας τονίζει ότι η μόνη πολιτική που μας ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών, στην προκειμένη περίπτωση των υποψηφίων οδηγών.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να σεβαστούν τους πολίτες, στα πλαίσια των δικαιωμάτων τα οποία έχουν και μακριά από οποιεσδήποτε πολιτικές αντιπαραθέσεις.

Σχετικά ο Περιφερειάρχης ανέφερε: «Κανείς μας δεν δικαιούται να ταλαιπωρεί τους συμπολίτες μας. Αυτούς υπηρετούμε, αυτούς εξυπηρετούμε».

Posted On Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016 12:33 Γράφτηκε από τον

Στη Βουλή αναμένεται να κατατεθεί η σχετική τροπολογία που αφορά την παράταση του μέτρου της απόσυρσης ως και τις 31 Μαίου 2016 και θα έχει αναδρομική ισχύ. Στη νέα νομοθετική ρύθμιση τα κίνητρα απόσυρσης (έκπτωση φόρου)  είναι μειωμένα κατά 5% για τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, έως και 50% για τα μεγαλύτερα για τα άνω των 1.800 κ.ε. Μαζί με τη νομοθετική ρύθμιση για την απόσυρση ΙΧ, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή και τροπολογία με την οποία θα παρατείνεται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους το καθεστώς εκτελωνισμού με χαμηλό τέλος ταξινόμησης  εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro5 .

Το όφελος της απόσυρσης

Το όφελος της απόσυρσης που περιλαμβάνει η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένο έως και 50% και έχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το τέλος Μαΐου.

Το νέο όφελος της απόσυρσης αναμένεται να κυμαίνεται από 250 έως 1.460 ευρώ έναντι 300 έως 2.800 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη απόσυρση.

Ειδικότερα, το όφελος θα είναι:

'Εως 240 ευρώ ευρώ (από 300  ευρώ μέχρι τώρα) αν αγοράσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Σε σχέση με την προηγούμενη ρύθμιση το όφελος είναι μειωμένο κατά 20%.

'Εως 768 ευρώ  (από 960) για αγορά καινούριου αυτοκινήτου  901 -1.400 κυβικών εκατοστών, με φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 20%.

'Εως 1.320 ευρώ (από 1.430) για αυτοκίνητο 1.401- 1.600 κ.ε. και φορολογητέα αξία μέχρι  11.000 ευρώ. Το όφελος είναι μειωμένο κατά 5%.

'Εως 1.470 ευρώ  (από 2.100) αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι 1.800 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 5%.

'Εως 1.400 ευρώ (από 2.800) ευρώ αν αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο από 1.801 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 50%

Πηγή: sofokleousin.gr

Posted On Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016 16:30 Γράφτηκε από τον

Όποιος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή θα πρέπει να προσκομίσει σε ασφαλιστική επιχείρηση και το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου και προαιρετικά την ειδοποιητήρια επιστολή.

Ακόμα και να τους χτυπήσει την πόρτα του σπιτιού τους η αστυνομία, κινδυνεύουν όσοι αγνοήσουν τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή των ασφαλιστηρίων των αυτοκινήτων τους.

Όπως προβλέπει απόφαση που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών κύριος Τρύφωνας Αλεξιάδης, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ιδιοκτήτη του οχήματος παρά τις ειδοποιήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τότε εντός διμήνου από τη διενέργεια τις διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ασφαλιτών οχημάτων, αποστέλλει τα στοιχεία του οχήματος για το οποίο δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη, αλλά και του ιδιοκτήτη του οχήματος, στην αρμόδια στη νομική αρχή προκειμένου να προχωρήσει σε βάρος του η επιβολή των κυρώσεων και των ποινών που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός νόμος είχε ψηφιστεί το 2013, αλλά χάθηκαν τρία χρόνια (και πολλά εκατομμύρια ευρώ για το Δημόσιο), μέχρι να υπογραφεί η απόφαση και να αρχίσει η εφαρμογή του.

Καμπάνα 250 ευρώ
Όπως προβλέπει η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών με την όποια άναψε πράσινο φως για σαφάρι όσων κυκλοφορούν στους δρόμους ανασφάλιστοι:

– Το υπουργείο Οικονομικών διενεργεί διασταυρώσεις σε όλες τις βάσεις δεδομένων (ΓΓΔΕ, Επικουρικό Κεφάλαιο κλπ) και στη συνέχεια όσοι εντοπιστούν θα λάβουν ραβασάκι.

– Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, θα πρέπει να προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος του προσκομίζοντας σε ασφαλιστική επιχείρηση και το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ και προαιρετικά την ειδοποιητήρια επιστολή.

– Ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Ασφαλιστική Επιχείρηση, Αστυνομία) προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες κατά λόγο αρμοδιότητας τους ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους και την εν συνεχεία ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. – από τις ανωτέρω υπηρεσίες – για τον αποχαρακτηρισμό του οχήματος ως ανασφάλιστο.

– Σε περίπτωση μη εμφάνισης και μη συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη του οχήματος, η Δ.ΗΛΕ.Δ. σε εύλογο χρόνο και όχι πέραν διμήνου από τη διενέργεια της διασταύρωσης για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων, σε συγκεκριμένη ημερομηνία, αποστέλλει τα στοιχεία του οχήματος για το όποιο δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη και του ιδιοκτήτη του στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στις σχετικές διατάξεις του Π.Δ. 237/1986.

Σημειωτέον ότι αυτή η διαδικασία θα γίνεται δυο φόρες το χρόνο.

Πηγή: protothema.gr

Posted On Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016 18:31 Γράφτηκε από τον

Παρά των προ τετράμηνου διαβεβαιώσεις ότι η απόσυρση παλιών αυτοκινήτων θα παραταθεί, η Κυβέρνηση δε φέρνει την ανάλογη τροπολογία στη Βουλή κρατώντας όμηρο την αγορά, τους χιλιάδες εργαζομένους της, αλλά και τους ανθρώπους που θέλουν να απαλλαγούν από το παλιό τους αυτοκίνητο, αποκτώντας ένα νέο.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα αρκετές χιλιάδες αγοραστές έχουν εγκλωβιστεί σ’ αυτήν τη… μεταβατική περίοδο, αναμένοντας τα κίνητρα από τη συνέχιση της απόσυρσης.

Η Κυβερνητική δικαιολογία «δε μας αφήνουν οι δανειστές» ακούγεται με δυσπιστία πλέον στα αυτιά των ανθρώπων της αγοράς, αφού το μέτρο ήταν σε ισχύ προ της καθόδου των Τροϊκανών στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια ήταν ένα μέτρο που η τότε Τρόικα και νυν Κουαρτέτο, το βρήκε σε ισχύ οπότε δε χρειάζονται αντίμετρα.

Από την άλλη είναι εμφανές σε όλα τα νούμερα -που λατρεύουν οι δανειστές- ότι το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, εκτός τα περιβαλλοντολογικά οφέλη, φέρνει και χρήματα στα κρατικά ταμεία, κάτι που δε συνέβη τον Ιανουάριο και το πρώτο 15θήμερο του Φεβρουαρίου, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο για ελάχιστες πωλήσεις νέων οχημάτων.

Πιο συγκεκριμένα το 2015 λόγω της απόσυρσης το Ελληνικό κράτος εισέπραξε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ ΕΠΙΠΛΕΟΝ σε Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ.

Σημειώνεται πως η μικρή πτώση του 2,5% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, δεν αντανακλά απόλυτα τη σημερινή κατάσταση. Και αυτό γιατί η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που φαίνονται στις ταξινομήσεις του Ιανουαρίου εκτελωνίστηκαν (πουλήθηκαν δηλαδή) στα τέλη του 2015. Τον Ιανουάριο δε οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες.

Κύκλοι του οικονομικού επιτελείου αναφέρουν ότι έχουν ζητήσει από τους δανειστές να εγκρίνουν την –τουλάχιστον- εξάμηνη παράταση της απόσυρσης.

Όλα αυτά βέβαια κατόπιν εορτής και παρά τις συνεχείς νύξεις των εκπροσώπων της αγοράς αυτοκινήτου από το Νοέμβριο, προτού λήξει η προηγούμενη απόσυρση δηλαδή.

Μάλιστα πολλοί κάνουν λόγο για χαρακτηριστική δειλία της Κυβέρνησης απέναντι στο Κουαρτέτο, με τους Έλληνες αξιωματούχους να σπεύδουν να πάρουν άδεια για παράταση της απόσυρσης, κάτι που δεν έκανε καμία Κυβέρνηση μέχρι σήμερα, αφού –όπως γράψαμε και παραπάνω- το μέτρο ήταν σε ισχύ προ των μνημονίων, οπότε για τη συγκεκριμένη φοροέκπτωση δε χρειάζονταν ισοδύναμα μέτρα…

Το αποτέλεσμα όλης αυτής της ολιγωρίας, αλλά και του «ψαρώματος» της Κυβέρνησης απέναντι στου Κουαρτέτο, είναι να μην σημειώνονται πωλήσεις, οπότε και έσοδα από αυτές (θυμίζουμε φόρους ΜΟΝΟ από την αγορά νέου αυτοκινήτου: ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας, τέλη κυκλοφορίας).

Αυτό κατά προέκταση –και εφόσον δεν αντιδράσει άμεσα η Κυβέρνηση επαναφέροντας το μέτρο- θα δημιουργήσει μεγάλη τρύπα στον προϋπολογισμό και κατά προέκταση νέες απαιτήσεις από τους δανειστές για νέα εισπρακτικά μέτρα…

Πηγή: newsauto.gr

Posted On Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016 22:02 Γράφτηκε από τον

Φορολογική «επίθεση» ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών μέσα στο Φεβρουάριο για χιλιάδες οδηγούς ΙΧ.

Πρόστιμο θα αναγκαστούν να πληρώσουν όσοι δεν πέρασαν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ αφού μέσα στις επόμενες ημέρες η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να ετοιμάσει λίστα με περισσότερα από 800.000 ΙΧ.  Το πρόστιμο των 150 ευρώ θα εμφανιστεί απευθείας στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα του Taxisnet και στην προσωποποιημένη πληροφόρηση.

Περίοδος «χάριτος» δέκα ημερών αναμένεται να δοθεί στους οδηγούς που έχουν ανασφάλιστα τα οχήματά τους μέσα στις οποίες πρέπει όχι μόνο να πληρώσουν το κόστος των ασφάλιστρων αλλά και πρόσθετος τέλος που ανέρχεται στα 250 ευρώ. Το ποσό θα δίνεται με τη μορφή παραβόλου και θα αποδίδεται στην ασφαλιστική εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης υπέγραψε τη σχετική απόφαση και μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται αποσταλούν τουλάχιστον 600.000 ειδοποιητήρια.

Τα ονόματα των οδηγών που θα ειδοποιηθούν θα προκύψουν ύστερα από διασταύρωση που θα γίνει ανάμεσα στην ηλεκτρονική βάση της ΓΓΔΕ με την ηλεκτρονική βάση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών η οποία και εμπεριέχει όλα τα ΙΧ για τα οποία υπάρχει ενεργή ασφάλεια.

Αν κάποιος οδηγός ΙΧ παραλάβει το ειδοποιητήριο πρέπει μέσα σε 8 ημέρες είτε να αποδείξει πως είναι ασφαλισμένο το όχημά του και εκ παραδρομής εμφανίστηκε στον κατάλογο της ΓΓΔΕ είτε να επιλέξει σε ποια εταιρεία θα προχωρήσει στην ασφάλιση του οχήματός του. 

Αν παρέλθει το 8ήμερο και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, τότε θα αντιμετωπίζει επιπλέον πρόστιμο 500 ευρώ αλλά και τον κίνδυνο επιβολής σειράς διοικητικών συνεπειών οι οποίες είναι:

  • Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες
  • Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία (3) χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής
  • Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο, και
  • Χρηματική ποινή μέχρι €3.000

Πηγή: protothema.gr

Posted On Τρίτη, 09 Φεβρουαρίου 2016 00:33 Γράφτηκε από τον

Από την ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας και ειδικότερα από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοινώνεται ότι: 

Προσκαλούνται για τεχνικό έλεγχο οι μοτοσικλέτες, με δίδυμο εμπρόσθιο τροχό ανεξαρτήτως κυβισμού, στην άδεια κυκλοφορίας των οποίων αναγράφεται ως διεύθυνση κατοικίας κατόχου ή ως έδρα επιχείρησης των ιδιοκτητών η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας  και έχουν ταξινομηθεί (έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας) από την υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών  ως εξής:

Οι μοτοσικλέτες, με δίδυμο εμπρόσθιο  τροχό που έχουν ταξινομηθεί ως καινούργιες   μετά  31-12-2011 υποχρεούνται να προσέλθουν για τεχνικό έλεγχο μετά από τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, με προθεσμία από τρεις (3) εβδομάδες πριν έως μία(1) εβδομάδα μετά την ημερομηνία αυτή.

Οι μοτοσικλέτες, με δίδυμο εμπρόσθιο τροχό που έχουν ταξινομηθεί  ως καινούργιες, ή μεταχειρισμένες πριν 31-12-2011 υποχρεούνται να προσέλθουν για τεχνικό έλεγχο  σε προθεσμία τριών (3) μηνών .

Οι ανάριθμες μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες με δίδυμο εμπρόσθιο τροχό που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού για να τους χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει πρώτα να  εφοδιαστούν με  δελτίου τεχνικού ελέγχου από ΚΤΕΟ .

Ο τεχνικός έλεγχος πραγματοποιείται κατόπιν προηγούμενης επικοινωνίας των κατόχων των δικύκλων με εξουσιοδοτημένο Ι.ΚΤΕΟ

Ο κάτοχος δίκυκλης μοτοσικλέτας με δίδυμο εμπρόσθιο τροχό που δεν προσκομίζει για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο, εντός της καθοριζόμενης ημερομηνίας τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 86 του ΚΟΚ

Posted On Δευτέρα, 04 Ιανουαρίου 2016 18:47 Γράφτηκε από τον

ΚΤΕΟ περάσατε; Οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πρέπει να σπεύσουν στα ΚΤΕΟ έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Σε διαφορετική περίπτωση, όσων τα ΙΧ πρέπει να περάσουν από έλεγχο, αλλά οι ιδιοκτήτες τους το αμελήσουν τότε θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμο 150 ευρώ.

Οπως προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη και του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, το πρόστιμο θα επιβάλλεται μετά την προθεσμία αυτή σε όσους εντοπίζονται μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων να μην έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο το όχημά τους για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών.


Η απόφαση προβλέπει ότι το πρόστιμο δεν θα επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των εγγεγραμμένων στην Ελλάδα οχημάτων για τα οποία έως και ένα μήνα από την έναρξη ισχύος του ν. 4336/2015, δηλαδή έως και την 14η Σεπτεμβρίου 2015, θα έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών από την καταληκτική ημερομηνία διενέργειας τεχνικού ελέγχου, εφόσον προσκομίσουν αυτά σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια περιοδικού ελέγχου μέχρι και τις 31.12.2015.

Ειδικότερα, η ΚΥΑ δίνει μια τελευταία ευκαιρία στους ιδιοκτήτες οχημάτων να γλιτώσουν το πρόστιμο, περιγράφει τη διαδικασία ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό των παραβατών και προαναγγέλλει τα πρώτα ηλεκτρονικά «ραβασάκια» τον Φεβρουάριο, όταν και θα αναρτηθούν στην ενότητα «προσωποποιημένη πληροφόρηση» του Taxisnet και θα εισπραχθούν, εφόσον δεν πληρωθούν, με τις διαδικασίες του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.

Αυτό σημαίνει ότι αφενός στο πρόστιμο των 150 ευρώ θα επιβάλλονται προσαυξήσεις και αφετέρου ότι θα μπορεί η ληξιπρόθεσμη πλέον οφειλή να πυροδοτήσει κατασχέσεις ή και τυχόν απώλεια ρύθμισης.

Πηγή: Protothema.gr

Posted On Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2015 15:15 Γράφτηκε από τον

Με βάση το ισχύον σύστημα, δηλαδή των εκπομπών ρύπων για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και έπειτα και του κυβισμού τους για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου του 2010, θα υπολογιστούν τα ποσά που θα πληρώσουμε για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων.

Αναλυτικά: 

Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ)           Ετήσια τέλη (σε €)
Από 51 μέχρι 300 κ.εκ                           22 €
Από 301 μέχρι 785 κ.εκ                         55 €
Από 786 μέχρι 1.071 κ.εκ                      120 €
Από 1.072 μέχρι 1.357 κ.εκ                   135 €
Από 1.358 μέχρι 1.548 κ.εκ                   240 €
Από 1.549 μέχρι 1.738 κ.εκ                   265 €
Από 1.739 μέχρι 1.928 κ.εκ                   300 €
Από 1.929 μέχρι 2.357 κ.εκ                   660 €
Από 2.358 μέχρι 3.000 κ.εκ                   880 €
Από 3.001 μέχρι 4.000 κ.εκ                  1.100 €
Από 4.001 και άνω κ.εκ                        1.320 €

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και μετά, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά και μόνο με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Για να δείτε πόσο θα πληρώσετε απλά βρείτε τις εκπομπές CO2 και κατόπιν πολλαπλασιάστε τα γραμμάρια που εκπέμπει το αυτοκίνητό σας επί το κόστος ανά γραμμάριο.

Εκμπομπές ρύπων (γρ. CO2 / χλμ.) Ετήσια τέλη σε € / γρ. CO2

0 - 100 (γρ./χλμ.)                                 0 €
101 - 120 (γρ./χλμ.)                             0,90 €
121 - 140 (γρ./χλμ.)                             1,10 €
141 - 160 (γρ./χλμ.)                             1,70 €
161 - 180 (γρ./χλμ.)                             2,25 €
181 - 200 (γρ./χλμ.)                             2,55 €
201 - 250 (γρ./χλμ.)                             2,80 €
Ανω των 251 (γρ./χλμ.)                       3,40 €

Τέλη κυκλοφορίας ανά μήνα ζητά ο Συνήγορος του Πολίτη

Παρωχημένο και δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο διέπει τα ζητήματα τελών κυκλοφορίας, ενώ οι εγκύκλιες οδηγίες που το ερμηνεύουν εμφανίζονται αλληλοσυγκρουόμενες ή ανεπαρκείς, οδηγώντας σε έλλειψη ασφάλειας δικαίου. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείταιάνιση μεταχείριση των φορολογούμενων, ενώ αδυναμίες και ελλείψεις των συναρμοδίων υπηρεσιών συχνά μετακυλίονται στον πολίτη με τη μορφή επιπλέον οικονομικής επιβάρυνσης.

Αυτό διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη σε ειδική έκθεσή του για ζητήματα τελών κυκλοφορίας και δηλώσεων ακινησίας οχημάτων που συντάχθηκε μετά από διερεύνηση σχετικών υποθέσεων.

Για τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου και τη συμμόρφωση της διοικητικής πρακτικής στις αρχές της χρηστής διοίκησης, ανεξάρτητη αρχή διατυπώνει τις εξής προτάσεις:

Βεβαίωση των τελών κυκλοφορίας παρελθόντων ετών εντός τριετίας από το έτος το οποίο αφορούν, μετά την πάροδο της οποίας να παραγράφεται το δικαίωμα της Διοίκησης να προβεί σε ταμειακή βεβαίωση των τελών.
Αποδοχή δήλωσης αναγκαστικής ακινησίας του πωλητή-ιδιοκτήτη, όταν αυτή συνοδεύεται από βεβαίωση της αστυνομικής αρχής ότι έγινε καταγγελία κατά του αγοραστή για παράλειψή να μεταβιβάσει το πωληθέν όχημα και να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας στο όνομά του.
Αναλογική επιβολή των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες ή, ενδεχομένως, τα τρίμηνα κυκλοφορίας του οχήματος εντός του έτους.
• Αποδοχή, για το σκοπό της δήλωσης αναγκαστικής ακινησίας, των αδειών κυκλοφορίας με την ένδειξη «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ» οι οποίες εκδίδονται μετά από μεταβίβαση όταν το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο.
• Δυνατότητα καταβολής τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπουςγια τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν την 1/11/2010, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα επαρκή και ασφαλή στοιχεία για τις εκπομπές CO2 αυτών.
• Καταβολή μειωμένων τελών κυκλοφορίας από τους ανάπηρουςιδιοκτήτες αυτοκινήτων ο κυβισμός των οποίων υπερβαίνει αυτόν για τον οποίο δικαιούνται απαλλαγής (όπως ισχύει με τα τέλη ταξινόμησης).
• Αναδρομικότητα των αποφάσεων των ΔΟΥ για απαλλαγή τελών κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας εφόσον διαπιστώνεται καθυστέρηση των ΚΕΠΑ να εκδώσουν την απαιτούμενη βεβαίωση και απαλλαγή από το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής σε περιπτώσεις που η αρνητική απάντηση για την απαλλαγή εκδίδεται μετά την καταληκτική προθεσμία καταβολής των τελών.
• Ακριβή προσδιορισμό των χαρακτηριστικών των οχημάτων που θεωρούνται ως τύπου jeep τα οποία υποβάλλονται σε τέλη κυκλοφορίας ως επιβατικά και όχι ως φορτηγά Βασικό συμπέρασμα της παρούσας έκθεσης είναι η άμεση ανάγκη τροποποίησης και επικαιροποίησης της σχετικής νομοθεσίας και των διευκρινιστικών εγκυκλίων οδηγιών, στη βάση μιας περισσότερο ορθολογικής και δίκαιης αντιμετώπισης των φορολογούμενων πολιτών.

Πηγή: thetoc.gr

Posted On Κυριακή, 04 Οκτωβρίου 2015 23:38 Γράφτηκε από τον
Σελίδα 1 από 2

16114682 10210200379559111 1431936449427511636 N

Kreka

Odeio

Vitrokosmos

 

Hellasnet

1174612 371849632918150 1744395463 N

Card Dj Curves 1

Ελάτε στην παρέα μας



Dhmh

Lemonidis

Kokoriko

Logo

Το Kavala-Portal αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για την καθημερινή σας ενημέρωση για όλα τα νέα στο νομό Καβάλας. Όλα τα κείμενα και οι φωτογραφίες αυτού του ιστότοπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του "Kavala-Portal.gr". Μπορείτε να χρησιμοποιήστε οποιοδήποτε υλικό εφόσον αναφέρετε ως πηγή το "www.kavala-portal.gr".